Set van Hans

Gestart door chansig, oktober 27, 2006, 18:49:14

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Contour

Nou Hans,

In iets meer dan een maand van 3000 naar 5000 en nu 6000 euro, ik zou ze snel kopen voordat het straks ineens 8000 euro is!

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

chansig

Citaat van: Martijn M op augustus  9, 2016, 14:41:17
Afgelopen zaterdag heb ik nog even geluisterd naar de set van Hans met zijn subwoofers en ik begrijp wat Eelco zegt over de deken van geluid. Je merkt dat het geluid niet uitsluitend van voren komt. Om dat op te lossen, denk ik dat een lager crossoverpunt tussen subs en fronts nodig is. De subwoofers lopen nu waarschijnlijk onnodig hoog door, daar waar ze amper nog meerwaarde bieden als het gaat om het opheffen van de staande golven.

Ik zou even in de instellingen moeten kijken tot hoever de subs nu meedoen. Maar je waarneming dat het geluid niet uitsluitend van voren komt vind ik wat moeilijk te plaatsen naast mijn ervaring.

Heb je het dan specifiek over het laag wat dan ook van achter lijkt te komen ? Daar heb ik Abel ook een keer wat over horen zeggen toen hij bij mij luisterde.

Daarnaast komt bij mij ook weer naar boven dat de plaatsing bij mij sowieso individueel anders ervaren wordt: zo zijn er mensen die het achter de speakers horen (waaronder ik zelf en een aantal anderen), tussen de speakers (volgens mij Koen en Eelco), voor de speakers (ik dacht Technative) en dus Abel die ervoer dat het ook van achter kwam. Ws dan doelend op het laag. Want over stemmen en instrumenten heb ik nog nooit iemand horen zeggen: he dat komt van achter..behoudens die k*t hond en slee van Roger.  :D

Daarnaast doet, op dit moment, de laatst (opnieuw) geplaatste sub wel een "verkeerde" duit in het zakje.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

#3252
Citaat van: doorofnight op augustus  9, 2016, 16:42:19
Ik snap je. Ik denk wel dat je wat geluk moet hebben bij enkel full rangers om geen nulls te hebben, want die kan je niet rechttrekken. Subs hebben dan voordelen ivm betere plaatsingsmogelijkheden. En dan nog kan je je afvragen of je niet liever nulls hebt dan een tapijt van laag.

Wat Martijn schreef zou best eens een/de oplossing kunnen zijn, ze lager crossen.

Ik nodig mij bij deze uit om binnenkort weer eens bij jou te komen luisteren.

chansig

Citaat van: Contour op augustus  9, 2016, 18:02:44
Nou Hans,

In iets meer dan een maand van 3000 naar 5000 en nu 6000 euro, ik zou ze snel kopen voordat het straks ineens 8000 euro is!

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Ja als je alles door elkaar gaat gooien dan lijkt dat inderdaad de beste oplossing. Ik heb het idee dat jij alleen op zoek bent naar "negativiteit" als het hier over gaat.

3000 euro: Zat in mijn hoofd en kwam niet van D&D.
4800 euro: Was in eerste instantie de te verwachten prijs.
6000 euro: Is wat het nu voor de M versie is geworden en Martijn heeft dat volgens mij netjes uitgelegd.
8000 euro: Zo duur zou de C versie worden maar is nu dus ook duurder geworden.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Was een geintje Hans, hier nog eentje:

Als je die 4 subs nou eens zou verkopen en 1 goede in de plek zou nemen!

;D

op eigen verzoek verwijderd.

Ik blijf het verbazingwekkend vinden dat mensen een mening hebben over zaken en dingen waar ze geen reet van afweten of zelfs begrijpen...

Dé ziekte van deze tijd wat mij betreft...

dre73

Weet je wel wat ie allemaal heeft moeten doen om de subs er in te krijgen? :o
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

op eigen verzoek verwijderd.

Vier kistjes timmeren?

;D

dre73

Dat was voor ook een flinke klus inderdaad. :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

chansig

In die kistjes ???? De laatste ging als een trein.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Lion of Judah

De WAF zover zien te krijgen, bij mij was één al een heel,probleem. :D
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

chansig

De WAF moet zijn WAF houden als ik dat zeg.... :D :D :D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

DofN

Citaat van: Baardmannetje op augustus  9, 2016, 18:12:00
Wat Martijn schreef zou best eens een/de oplossing kunnen zijn, ze lager crossen.

Ik nodig mij bij deze uit om binnenkort weer eens bij jou te komen luisteren.

Leuk, ik geef een seintje als ik ervoor klaar ben, dat heeft vooral met een drukke agenda te maken en ik wil er de tijd voor nemen als je (samen met Hans?, en misschien komt Koen ook nog even langs, gezellig) langskomt.

Ben nu erg benieuwd hoe hoog de subs bij Hans gecrossed staan.

Ik wil zelf binnenkort een experiment uitvoeren met een hoge crossover (120Hz bijvoorbeeld) en dan de fronts uitsluiten van DSP. Behalve DIRAC en Lyngdorf gebruikt volgens mij niemand DSP voor het volledige frequentiebereik.


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

op eigen verzoek verwijderd.

Met Hans is leuk, met Koen er ook bij leuker en als Martijn dan ook nog even komt buurten is het helemaal feest!

;D

Geef maar een seintje als je er klaar voor bent.


Kwabbernoot

Citaat van: doorofnight op augustus  9, 2016, 19:37:09
Leuk, ik geef een seintje als ik ervoor klaar ben, dat heeft vooral met een drukke agenda te maken en ik wil er de tijd voor nemen als je (samen met Hans?, en misschien komt Koen ook nog even langs, gezellig) langskomt.

Ben nu erg benieuwd hoe hoog de subs bij Hans gecrossed staan.

Ik wil zelf binnenkort een experiment uitvoeren met een hoge crossover (120Hz bijvoorbeeld) en dan de fronts uitsluiten van DSP. Behalve DIRAC en Lyngdorf gebruikt volgens mij niemand DSP voor het volledige frequentiebereik.

Ah, kijk. Leuk.  :pompom: Dat was ook mijn idee alhoewel 120 Hz mij wat hoog lijkt. Ik ben benieuwd wat je bevindingen gaan zijn. Ik neem aan dat je ze in jouw draadje zult posten?

Groeten...

chansig

Voor op 150 en de 2 achter op 200.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Is dat hoe je het nu hebt ingesteld?

op eigen verzoek verwijderd.

Waarom is daarvoor gekozen?

Contour

Ik mag aannemen dat de crossover van de subs niet echt op 150hz en 200hz staat ingesteld, dit is veel en veel te hoog, subs pas je normaal onder de 80Hz toe, heb je fatsoenlijke fronts dan is subs onder de 50Hz erg gebruikelijk.

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Ik hoop dat dit een geintje betreft... Subs inzetten tot 200Hz is, laten we het netjes zeggen, tamelijk ongebruikelijk!

op eigen verzoek verwijderd.


chansig

Je had, hoop ik, toch niet anders verwacht ? :D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: Contour op augustus  9, 2016, 20:20:25
Ik hoop dat dit een geintje betreft... Subs inzetten tot 200Hz is, laten we het netjes zeggen, tamelijk ongebruikelijk!

Dat lijkt mij vooral afhankelijk van waarvoor je die subs gebruikt...