XP Workstation aan Samba Domain server

Gestart door PM, juni 24, 2002, 13:55:54

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

PM

Zijn er mensen die een linux / unix server daaien met samba?

Ik draai zelf Suse 7.0 Proffesional met Samba (weet niet precies het versie nummer). Daarnaast gebruik ik 2 pc's in dit netwerk met windows me en XP.
Met Windows ME en voorheen 98 had ik geen probleem om me bij het domein van mijn samba server aan te melden. Nu heb ik XP geinstalleerd op een werkstation en nu wordt mijn netlogon script niet meer gedraaid, maar kan ik inmiddels wel bij mijn gedeelde schijven.
Ik heb al eens het probleem gehad dat mijn werkstation geen machine account aan kon maken (ik weet niet of dit het probleem is?).
Maar ik zou dus graag met XP inloggen op mijn samba domain server.... is dat mogelijk?
(in w9x en me kan ik gemakkelijk alle instellingen vinden maar in XP is dat wat lastiger..)
Groeten, Peter

J.A.F._Doorhof

XP is wat kietelig als het gaat om IP nummers en DNS servers. (of wel ME en 9x was daar te makkelijk in).

Check even of je onder je DNS servers de juiste IP's hebt ingevuld.

Verder weet ik niets van de Samba Domain Server af, verstrekt deze dynamische IP's ?

Kun je hem in een dosbox wel pingen ?
En als je automatic IP aan hebt staan krijg je dan wel een IP (onder dosbox IPCONFIG), probeer anders onder DOS eens IPCONFIG /release en daarna IPCONFIG /renew.

Als je daar dan weer netjes een IP krijgt, dan is er bij de NIC controllers waarschijnlijk een fout in geslopen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

PM

Mijn Linux server draait geen DNS (bewust voor gekozen). Ik kan de server wel bereiken.. ik ben inmiddels zover dat ik hem in mijn netwerkomgeving zie en shares kan gebruiken..  Nu voert hij alleen mijn netlogon script nog niet uit..
Groeten, Peter

J.A.F._Doorhof

Ok,

Daar kan ik je jammer genoeg niet mee helpen (geen samba kennis).

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

PM

Thnx. anyway.. .ik ga nog wel wat stoeien...
Groeten, Peter

dick

Controleer of je deze string in je reg tegen komt.

HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetServices
netlogonparameters
"RequireSignOrSeal"=dword:00000000


Die heeft SB nodig.

Suc6

PM

He !! thanx... dat ga ik bekijken...
Groeten, Peter

SiR-ROUND


PM

LOL ... ook niet zoveel kennis van SamBa zo te zien  ;D
Groeten, Peter

SiR-ROUND

Dansen is geen sterke eigenschap van me, nee...

 ;D

Maar de "onzinreply" begin ik al aardig onder de knie te krijgen...


J.A.F._Doorhof

#10
Nog even en we veranderen Yabb god in Off-topic guy.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

SiR-ROUND

Dat god mag wel blijven staan hoor...

 ;)

PM

Citaat van: dick op juni 25, 2002, 16:38:21Controleer of je deze string in je reg tegen komt.

HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetServices
netlogonparameters
"RequireSignOrSeal"=dword:00000000
Die heeft SB nodig.
Suc6


Mmmm. helpt niet.. zou ik iets aan de samba config moeten veranderen?
Groeten, Peter

CaveMonkey

Weet je zeker dat hij niet draait, het zou kunnen dat hij halverwege stopt, of in de achtergrond draait.

Misschien kun je een bestandje laten aanmaken in het login script en daar de timestamp van controleren?

Succes!
Marco

dick

Wat staat er in de eventviewer?

staat je script in smb.conf? (logon script=netlogon.bat of hoe je script dan ook heet)..

En gebruik je XP home of prof. editie? volgens mij werkt alleen de prof. editie..

Succes !

PM

Ik zal het e.e.a. nakijken en morgen ff posten.. (kan helaas niet vanavond.. want mijn modem weigert ook nog te werken onder XP... >:(
Groeten, Peter

dick

 ;D Waarom denk je dat ik nog met win 2000 werk!!

Dat lost een heeeeleboel problemen op hoor..

SiR-ROUND

Hee, even iets anders, jullie hebben er wel verstand van...

Ik heb een topic gepost: Deze dus...

Weten jullie iets?

PM

Heb t nog niet kunnen proberen.. er kwam gisteren iets anders tussendoor.. Maar ik zal het e.e.a. proberen en dan laat ik wel horen of t gelukt is.
Groeten, Peter

dick


-PM

Nee. nog niet aan toe gekomen... heb hard gewerkt... :)

En heb een heel druk weekend maar ik zal a.s.a.p. het e.e.a. proberen. Bedankt voor de info!

PM

Citaat van: CaveMonkey op juni 26, 2002, 09:01:23Weet je zeker dat hij niet draait, het zou kunnen dat hij halverwege stopt, of in de achtergrond draait.

Misschien kun je een bestandje laten aanmaken in het login script en daar de timestamp van controleren?

Succes!
Marco
Ik weet niet hoe ik dat moet doen.. maar een net send werkt niet terwijl deze wel werkt als opgestart ben en ingelogd in xp

Citaat van: dick op juni 26, 2002, 13:14:21Wat staat er in de eventviewer?

staat je script in smb.conf? (logon script=netlogon.bat of hoe je script dan ook heet)..

En gebruik je XP home of prof. editie? volgens mij werkt alleen de prof. editie..

Succes !
Ja het script staat in mijn smb.conf %h.bat (user specific netlogon script)
Ik gebruik de prof editie
De eventviewer heb ik nog niet bekeken..

Ik heb t nu tijdelijk opgelost door het script te starten via de 'opstarten' folder in het start menu... maar da's eigenlijk niet zo mooi... :(
Groeten, Peter

CaveMonkey

Een bestandje aanmaken kun je bv. zo doen:
echo Test >C:\Test.txt

Dit zou volgens mij moeten werken, aangezien een login script een soort batchfile is. Toch?

Groet!
Marco

PM

Ja klopt.. logisch.. zal ik voor de zekerheid nog even proberen..
BTW mijn modem doet t weer!! :)
Groeten, Peter

CaveMonkey

Dat zou je dan wel als eerste regel moeten opnemen, dan weet je of het script er misschien voortijdig mee ophoudt...