Teejooscoop

Gestart door Teejoo, november 21, 2006, 23:02:16

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

PascalP

Dat is al snel Teejoo!  :pompom:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

#4801
Ik merk dat het beeld in de grotere gelijk gekleurde vlakken wat onrustig is sinds ik de laser heb. Ik dacht eerst dat het beeldruis was, maar het blijkt dus het scherm te zijn waarvan ik de structuur dus zie en omdat dat zo fijn is lijkt het op afstand ruis te zijn.
Werner gaf aan dat dit bij laserbronnen laser sparkle is, en dat dit dus op kunststof schermen versterkt wordt.
En uiteraard ben ik hier weer gevoelig voor en zie dit..🙄

Ik ga nu dus testen of het opgelost wordt met een dreamscreen scherm, waarmee ik ook meteen goed zit qua kleurtemp (6500K). Dit doek kan in het bestaande frame gemonteerd worden.

En laten we eerlijk zijn, het is ook wel verstandig om ook hier de puntjes op de i te zetten met een NZ8 en Envy😳

buckler

Citaat van: Teejoo op januari 21, 2022, 17:37:53
Ik merk dat het beeld in de grotere gelijk gekleurde vlakken wat onrustig is sinds ik de laser heb. Ik dacht eerst dat het beeldruis was, maar het blijkt dus het scherm te zijn waarvan ik de structuur dus zie en omdat dat zo fijn is lijkt het op afstand ruis te zijn.
Werner gaf aan dat dit bij laserbronnen laser sparkle is, en dat dit dus op kunststof schermen versterkt wordt.
En uiteraard ben ik hier weer gevoelig voor en zie dit..🙄

Ik ga nu dus testen of het opgelost wordt met een dreamscreen scherm, waarmee ik ook meteen goed zit qua kleurtemp (6500K). Dit doek kan in het bestaande frame gemonteerd worden.

En laten we eerlijk zijn, het is ook wel verstandig om ook hier de puntjes op de i te zetten met een NZ8 en Envy😳

Dreamscreen zijn toch allemaal acoustisch transparante doeken? Laat je wel wat liggen op beeldkwaliteit
Ik zou zeggen kijk ook eens naar Screen Research... of de Stewart misschien.
Bij Dreamscreen word het doek los verkocht zeker? Past dat dan zo in je frame?
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

reza

Als je het goed wilt doen zou ik indd voor Stewart kiezen. Als je zo loopt te kieskeuren ( geen aanval )
En je hebt een NZ8+ Envy, daar hoort dan ook het allerbeste scherm bij wat er te koop is en dat is Stewart..
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

PascalP

Citaat van: Teejoo op januari 21, 2022, 17:37:53
En laten we eerlijk zijn, het is ook wel verstandig om ook hier de puntjes op de i te zetten met een NZ8 en Envy😳

Zegt de man waar het vooral om de audio draait :P
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

Citaat van: buckler op januari 21, 2022, 17:55:20
Dreamscreen zijn toch allemaal acoustisch transparante doeken? Laat je wel wat liggen op beeldkwaliteit
Ik zou zeggen kijk ook eens naar Screen Research... of de Stewart misschien.
Bij Dreamscreen word het doek los verkocht zeker? Past dat dan zo in je frame?
Ja, dat wordt idd los verkocht. Tja, dat je weer wat inlevert zou best kunnen, maar de rust vind ik het allerbelangrijkste. En hoeveel lever je in? Ik weet het niet. Ik krijg er ook een sample van Stewart bij, dus we gaan het zien.

En om Pascal te quoten, ik ben en blijf primair een audio man. En als Werner het goed genoeg vindt om thuis te hebben valt het vast en zeker binnen mijn normen  ;).

En het idee dat ik bij een toekomstig HT wellicht m'n center erachter kan plaatsen is ook niet verkeerd.

Teejoo

Ik lees zojuist dat ArrowAV 10 maanden geleden ook zijn schermpje door dreamscreen heeft vervangen.. OK dan  :o


PascalP

Citaat van: Teejoo op januari 21, 2022, 19:17:22
Ik lees zojuist dat ArrowAV 10 maanden geleden ook zijn schermpje door dreamscreen heeft vervangen.. OK dan  :o



Maar dan moet je ook die Christie Eclipse erbij pakken Teejoo :P
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

vik

#4808
Als het sparkle zou zijn zou het op moeten vallen in blauw lijkt mij? Nog niet eerder gehoord om heel eerlijk te zijn ook niet bij de Z1 maar dat is een compleet andere unit. Wat niet is kan nog komen natuurlijk ze zijn net pas uit.

Bij de Sony GTZ 380 laser heb je wat rode sparkle (van de rode laser uiteraard) maar zie je enkel als je met je neus op het scherm staat. Bij een Barco RGB laser is een sparkle effect nog groter.

Het kan ook zijn dat zaken meer opvallen door de extra scherpte van de JVC maar sparkle en scherpte zijn twee verschillende items zou je dan zeggen.

Weet je zeker dat de NZ8 geen gaten schiet in de kroepoek? Ik zou het wandje achter het doek even controleren als ik jou was.  ;D
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Check die heb ik te laat gezien.  :colgate:

Citaat van: Teejoo op januari 21, 2022, 19:07:07
Ja, dat wordt idd los verkocht. Tja, dat je weer wat inlevert zou best kunnen, maar de rust vind ik het allerbelangrijkste. En hoeveel lever je in? Ik weet het niet. Ik krijg er ook een sample van Stewart bij, dus we gaan het zien.

En om Pascal te quoten, ik ben en blijf primair een audio man. En als Werner het goed genoeg vindt om thuis te hebben valt het vast en zeker binnen mijn normen  ;).

En het idee dat ik bij een toekomstig HT wellicht m'n center erachter kan plaatsen is ook niet verkeerd.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Teejoo

Citaat van: vik op januari 21, 2022, 19:24:41
Weet je zeker dat de NZ8 geen gaten schiet in de kroepoek? Ik zou het wandje achter het doek even controleren als ik jou was.  ;D
:D

Teejoo

Citaat van: vik op januari 21, 2022, 19:24:41
Als het sparkle zou zijn zou het op moeten vallen in blauw lijkt mij? Nog niet eerder gehoord om heel eerlijk te zijn ook niet bij de Z1 maar dat is een compleet andere unit. Wat niet is kan nog komen natuurlijk ze zijn net pas uit.

Bij de Sony GTZ 380 laser heb je wat rode sparkle (van de rode laser uiteraard) maar zie je enkel als je met je neus op het scherm staat. Bij een Barco RGB laser is een sparkle effect nog groter.

Het kan ook zijn dat zaken meer opvallen door de extra scherpte van de JVC maar sparkle en scherpte zijn twee verschillende items zou je dan zeggen.

Advies voor Dreamscreen kan ik ook niet helemaal plaatsen want het laatste wat ik zou adviseren is een geperforeerd doek als de hele situatie zich daar niet voor leent. Het is ten aller tijden een compromis dus ook op beeldkwaliteit en vaak doe je dit enkel als je de speakers achter een doek plaatst. Ik zou dan eerder kijken voor een Adeo Reference white (Screen Research solid pix ) of inderdaad een G4 Studiotek.

Niets mis met Dreamscreen overigens prima doek met een gain waar niet over gelogen wordt dus niet dat ik iemand tegen de schenen wil trappen of iets laten we dat voorop stellen.  Wel vind ik een geweven doek mooier als geperforeerd je hebt gewoon meer scherpte en overall beeldkwaliteit. Ben ook niet kapot van de Stewart geperforeerde doeken bijvoorbeeld. Ook daar zie je gewoon dat je inlevert op kwaliteit wat logisch is vanwege de gaten in het doek.

Weet je zeker dat de NZ8 geen gaten schiet in de kroepoek? Ik zou het wandje achter het doek even controleren als ik jou was.  ;D
Wat ik zie is een zekere onrust op afstand die ik het beste kan omschrijven als ruis, maar dat is het dus niet. Het is echt het scherm wat voor een soort glittering zorgt, terwijl ik hier met de N7 nooit last van heb gehad. Ik zie dan ook het verschil als ik een wit papier en een stukje van het dreamscreen doek (dat ik had liggen) erbij hang.

Teejoo

Het plaatje voegt niks toe merk ik. Resolutie is te klein.

vik

Duidelijk ik heb mijn vorige post aangepast omdat ik te weinig ervaring heb met Hivilux en ook DreamScreen.

Het is inderdaad bijzonder dat je dit niet hebt ervaren met de N7 lamp versie.

Citaat van: Teejoo op januari 21, 2022, 19:31:51
Wat ik zie is een zekere onrust op afstand die ik het beste kan omschrijven als ruis, maar dat is het dus niet. Het is echt het scherm wat voor een soort glittering zorgt, terwijl ik hier met de N7 nooit last van heb gehad. Ik zie dan ook het verschil als ik een wit papier en een stukje van het dreamscreen doek (dat ik had liggen) erbij hang.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

PascalP

Citaat van: Teejoo op januari 21, 2022, 19:43:04
Het plaatje voegt niks toe merk ik. Resolutie is te klein.

Ja op de foto via de App was het heel duidelijk te zien, nu op mijn laptop zie ik het ook amper op deze foto.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

buckler

Beeld is wel iets minder hoor met die acoustische doeken maar wat ik wel weet (ja ik lees heel veel...) is dat de Dreamscreen V7 het beste doek daarvan is.... en beter dan stewart.
En als je doel is om je center er achter te zetten ,wat een absolute meerwaarde is, dan snijd het zeker wel hout want dat klinkt zeker beter. Interessant voor jou als audio man lijkt mij.
Zoek je referentie? Dan zou ik ook gaan voor de V7 als je je center erachter wilt maar wil je het beste van het beste beeld dan lijkt mij dat je uit komt bij een niet acoustisch doek en dan wel dat van Stewart (Studiotek 100).
Uit metingen en vergelijkingen is overgens gebleken dat de Screen Research SolidPix 1.0 er heel dicht bij komt.
Maargoed jou kennende en dat je geluid belangrijker vind dan beeld dan is die V7 zeker geweldig.
Ik snap hem wel  :coffee:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

vik

Je lacht erom maar gister ben ik benaderd door iemand met een Christie in de huiskamer. Dikke vette RGB laser en die kijkt gewoon Dolby Vision  :clapping:

Dan zijn wij de kleine jongens  :bigsmile:

Citaat van: PascalP op januari 21, 2022, 19:18:53
Maar dan moet je ook die Christie Eclipse erbij pakken Teejoo :P
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Robbo

Citaat van: Teejoo op januari 21, 2022, 19:31:51
Wat ik zie is een zekere onrust op afstand die ik het beste kan omschrijven als ruis, maar dat is het dus niet. Het is echt het scherm wat voor een soort glittering zorgt, terwijl ik hier met de N7 nooit last van heb gehad. Ik zie dan ook het verschil als ik een wit papier en een stukje van het dreamscreen doek (dat ik had liggen) erbij hang.
Wordt dit niet 'veroorzaakt' door simpelweg meer licht op het scherm?

PascalP

Citaat van: vik op januari 21, 2022, 20:21:05
Je lacht erom maar gister ben ik benaderd door iemand met een Christie in de huiskamer. Dikke vette RGB laser en die kijkt gewoon Dolby Vision  :clapping:

Dan zijn wij de kleine jongens  :bigsmile:

Is ook maar een beetje aanmodderen wat wij doen ja :P
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

reza

Kjelt heeft ook een laser en een Hivilux doek, ik heb hem er nog nooit over gehoord?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

vik

And the winner is....  :D

Zo zie je maar weer dat a.t. doeken best complex zijn en de kwaliteit af hangt van verschillende factoren. Ik zie vaak zat van die "Help mijn man is klusser" frame constructies met nietjes en een paar rauwe tengels en klaar en dan denk ik van laat maar.   :crazy:

Zelf vind ik Seymour-Screen Excellence een van de beste fabrikanten voor geweven doeken en ook de frames zijn van hele hoge kwaliteit.

Wat linkjes naar de testen (voor wat het waard is wel leuk om te lezen)  :

https://pixelht.com/25-acoustically-transparent-screen-materials-reviewed-and-measured/

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1zCnDW-bloqQzOhYVUdfQzytkZaMZDZNhzZynB290PrU/edit#gid=275974164

Citaat van: buckler op januari 21, 2022, 20:19:29
Beeld is wel iets minder hoor met die acoustische doeken maar wat ik wel weet (ja ik lees heel veel...) is dat de Dreamscreen V7 het beste doek daarvan is.... en beter dan stewart.
En als je doel is om je center er achter te zetten ,wat een absolute meerwaarde is, dan snijd het zeker wel hout want dat klinkt zeker beter. Interessant voor jou als audio man lijkt mij.
Zoek je referentie? Dan zou ik ook gaan voor de V7 als je je center erachter wilt maar wil je het beste van het beste beeld dan lijkt mij dat je uit komt bij een niet acoustisch doek en dan wel dat van Stewart (Studiotek 100).
Uit metingen en vergelijkingen is overgens gebleken dat de Screen Research SolidPix 1.0 er heel dicht bij komt.
Maargoed jou kennende en dat je geluid belangrijker vind dan beeld dan is die V7 zeker geweldig.
Ik snap hem wel  :coffee:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Teejoo

Citaat van: Robbo op januari 21, 2022, 20:22:40
Wordt dit niet 'veroorzaakt' door simpelweg meer licht op het scherm?
Dat zal zeker bijdragen denk ik.

Bas Akkerman

Toch even nieuwsgierig. Wat doet een akoestisch doek beter voor het geluid? Is dat de minder grote afname in db? Of worden bepaalde frequenties beter weergegeven?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Teejoo

Citaat van: Bas Akkerman op januari 21, 2022, 23:05:03
Toch even nieuwsgierig. Wat doet een akoestisch doek beter voor het geluid? Is dat de minder grote afname in db? Of worden bepaalde frequenties beter weergegeven?
Bij een akoestisch doek kun je er speakers achter zetten. Dat gaat bij een normaal doek niet.

vik

Je hebt te maken met een demping op bepaalde frequenties er is sprake van een db loss wat logisch is. Enige voordeel (vind ik) dat je de center speaker wat hoger kunt plaatsen en optisch ziet het er allemaal wat fraaier uit. Gelukkig hebben we prachtige tools zoals de Trinnov Optimizer of de Lyngdorf RP om deze demping op te heffen maar naar mijn mening gaat er niets boven het optimaal kunnen plaatsen van de speakers (verhouding tot de ruimte) maar dit is zoals zoveel in deze hobby persoonlijk.


Citaat van: Bas Akkerman op januari 21, 2022, 23:05:03
Toch even nieuwsgierig. Wat doet een akoestisch doek beter voor het geluid? Is dat de minder grote afname in db? Of worden bepaalde frequenties beter weergegeven?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike