Teejooscoop

Gestart door Teejoo, november 21, 2006, 23:02:16

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

PascalP

Citaat van: Teejoo op november 19, 2020, 10:56:40
Ik kan verder van Rob een 8 kanaal Hypex nCore 250W/kanaal lenen om te testen, maar daar wacht ik toch even mee omdat hij ook aangeeft dat mijn ervaring toch wel een beetje past bij de meeste klasse D ontwerpen.

had het je al aangegeven, maar ook hier kun je wat lenen, bijvoorbeeld de 3 kanaals NC500 mono, dit samen met de 8 kanaals van Rob (heb zelf maar een 4 kanaals NC250) ben je compleet toch voor je hele set?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

Citaat van: PascalP op november 19, 2020, 11:30:58
had het je al aangegeven, maar ook hier kun je wat lenen, bijvoorbeeld de 3 kanaals NC500 mono, dit samen met de 8 kanaals van Rob (heb zelf maar een 4 kanaals NC250) ben je compleet toch voor je hele set?
Klopt idd Pascal! Bedankt. Dat is wel een goed idee.

Teejoo


PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

Citaat van: skyfox op november 19, 2020, 11:18:56
Nad heeft al een tweekanaals purifi versterker, Huub heeft deze dacht ik. Als je die kan luisteren op je set dan krijg je alvast een idee hoe de M28 gaat klinken.
Ik moet wel echt met een eindversterker kunnen testen omdat de Trinnov uiteraard ook een belangrijke rol speelt.

Teejoo

Citaat van: PascalP op november 19, 2020, 13:27:52
past kwa design wel mooi bij de Trinnov
Absoluut!

Eens kijken wie deze levert.

bmateijsen

Citaat van: Teejoo op november 19, 2020, 13:31:06
Ik moet wel echt met een eindversterker kunnen testen omdat de Trinnov uiteraard ook een belangrijke rol speelt.

Waarom niet de Trinnov eindversterkers?

Teejoo

#3332
Citaat van: bmateijsen op november 19, 2020, 13:34:22
Waarom niet de Trinnov eindversterkers?
Omdat ik er 2 nodig heb en dan wordt het wel een dure grap. Maar daarnaast ook klasse D, en daar heb ik nu wel m'n twijfel over. Maar goed, ik heb ze niet gehoord.

Teejoo

Als het goed gaat ontvang ik morgen of zaterdag een Arcam PA240 om te testen in mijn set. Dan kan ik deze de komende week gaan vergelijken met de Classé en de CineMike Marantz

reza

Ik ben zo benieuwd wat jij van de CM vind..
Jouw mening vind ik echt altijd super realistisch en waardeer ik echt.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

Citaat van: reza op november 19, 2020, 19:39:55
Ik ben zo benieuwd wat jij van de CM vind..
Jouw mening vind ik echt altijd super realistisch en waardeer ik echt.
Oh jee, je legt de lat wel hoog  :D

Maar ik ben idd goed in staat zaken neutraal te beoordelen, zelfs als ik iets gekocht heb. Ik blijf kritisch. Dat heb ik zelfs bij m'n auto of de Trinnov. Veel mensen lukt dat wat minder want dat is tenslotte de keuze die gemaakt is.

Ik ben zoals ik ook tegen Viktor aangaf ook erg benieuwd naar de Marantz amps, juist omdat ze normaal niet op mijn lijst voorkomen. De CM tuning zal het verschil dan ook maken.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

vik

#3337
Wie weet is het een kandidaat die aan de wensen van Teejoo voldoet, en hem mogelijk weer in de goede richting kan brengen van wat hij mooi vindt. Ik heb deze demo geheel vrijblijvend aangeboden en zo hoort het ook. Of het gaat passen dat is helemaal aan hem, en of het überhaupt een match is met de rest van de set is, ook dat is afwachten.

Orgineel is de Marantz MM 8077 al een zeer fraaie versterker en samen met (vind ik) de Marantz PM-11S3 de mooiste versterkers uit de Premium lijn van Marantz. (Dit in tegenstelling tot de Marantz MM 7055 en de MM 7025 want die zijn totaal niet te vergelijken) De 8077 gebruikt technieken uit de PM 11S3 en is verder ook een fraai class a/b design met mooie Sanken transistors. De MM 8077 is over het algemeen best een onder gewaardeerde versterker en naar mijn mening geheel onterecht.

Zelf heb ik in het verleden de stap gemaakt van een Classé CAV-180 naar deze stufe 2 Marantz en ook een van mijn laatste klanten die heeft zijn Classé CAV-150 verkocht voor deze uitvoering. Ook in het vergelijk met mijn Mark Levinson No.23.5 vond ik de Marantz transparanter en wat luchtiger klinken en dat vond ik best bijzonder. Inmiddels spelen er best wel wat klanten in volle tevredenheid met de MM 8077 en ben zeer benieuwd hoe het gaat uit pakken op jouw set.

edit: Ik ga proberen om ze begin volgende week bij je af te leveren.  :thumbs-up:

Afleveren bij Teejoo dan sorry Reza  :P

Citaat van: reza op november 19, 2020, 20:00:09
MOETEN maken :thumbs-up:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

scoc

Ik ben ook best benieuwd naar je ervaringen ivm het testen van deze set van meerkanaals versterkers en dan zeker ook de Marantz MM8077 CM alsook de Arcam en Anthems. Dit omdat ik zelf begin volgend jaar 7 kanalen nodig heb en liefst naar minder doosjes ga en er dus geen 4de stereo eindtrap bij wil naast mij 3 huidige stereo versterkers.

Ik had zelf eerder de NAD M28 in gedachten maar ook ik twijfel na al die jaren of class D nog wel mijn ding is.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Teejoo

Citaat van: vik op november 19, 2020, 21:47:47
Wie weet is het een kandidaat die aan de wensen van Teejoo voldoet, en hem mogelijk weer in de goede richting kan brengen van wat hij mooi vindt. Ik heb deze demo geheel vrijblijvend aangeboden en zo hoort het ook. Of het gaat passen dat is helemaal aan hem, en of het überhaupt een match is met de rest van de set is, ook dat is afwachten.

Orgineel is de Marantz MM 8077 al een zeer fraaie versterker en samen met (vind ik) de Marantz PM-11S3 de mooiste versterkers uit de Premium lijn van Marantz. (Dit in tegenstelling tot de Marantz MM 7055 en de MM 7025 want die zijn totaal niet te vergelijken) De 8077 gebruikt technieken uit de PM 11S3 en is verder ook een fraai class a/b design met mooie Sanken transistors. De MM 8077 is over het algemeen best een onder gewaardeerde versterker en naar mijn mening geheel onterecht.

Zelf heb ik in het verleden de stap gemaakt van een Classé CAV-180 naar deze stufe 2 Marantz en ook een van mijn laatste klanten die heeft zijn Classé CAV-150 verkocht voor deze uitvoering. Ook in het vergelijk met mijn Mark Levinson No.23.5 vond ik de Marantz transparanter en wat luchtiger klinken en dat vond ik best bijzonder. Inmiddels spelen er best wel wat klanten in volle tevredenheid met de MM 8077 en ben zeer benieuwd hoe het gaat uit pakken op jouw set.

edit: Ik ga proberen om ze begin volgende week bij je af te leveren.  :thumbs-up:

Afleveren bij Teejoo dan sorry Reza  :P
En precies daarom ben ik heel benieuwd! En nogmaals super dat ik het op deze manier kan gaan ervaren.

reza

Weer lekker bezig Viktor! :thumbs-up:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Cobraatje

Citaat van: Teejoo op november 19, 2020, 19:26:48
Als het goed gaat ontvang ik morgen of zaterdag een Arcam PA240 om te testen in mijn set. Dan kan ik deze de komende week gaan vergelijken met de Classé en de CineMike Marantz

Wel een gedoe met aansluiten, maar leuk om te doen en de enige goede manier om tot de juiste keuze te komen.
Hoe ga je checken dat het volume van alle versterkers identiek is?
Veel vergelijkingsplezier en ik ben benieuwd wat het beste matcht en wat het wordt.

Nu je toch bezig bent, mag ik nog een verzoekje indienen ;)
Graag ook de Marantz CM 8-serie met de Trinnov vergelijken en als het kan ook even een Lyngdorf MP40/60 erbij  :D

vik

#3342
Niet alles over één kam scheren daar ben ik het wel mee eens. De techniek gaat rap en de M27 ken ik persoonlijk. Fraaie degelijke versterker en ik verwacht dat de M28 daar nog een stapje boven uit steekt. Maar daar is de prijs ook naar en dan mag je wel wat verwachten.

Arcam heeft met de Class G ook een mooie techniek in huis en werkt zeer efficient en gecombineerd met class a/b.

Citaat van: scoc op november 19, 2020, 22:11:48
Ik ben ook best benieuwd naar je ervaringen ivm het testen van deze set van meerkanaals versterkers en dan zeker ook de Marantz MM8077 CM alsook de Arcam en Anthems. Dit omdat ik zelf begin volgend jaar 7 kanalen nodig heb en liefst naar minder doosjes ga en er dus geen 4de stereo eindtrap bij wil naast mij 3 huidige stereo versterkers.

Ik had zelf eerder de NAD M28 in gedachten maar ook ik twijfel na al die jaren of class D nog wel mijn ding is.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Teejoo

Citaat van: Cobraatje op november 20, 2020, 06:49:48
Wel een gedoe met aansluiten, maar leuk om te doen en de enige goede manier om tot de juiste keuze te komen.
Hoe ga je checken dat het volume van alle versterkers identiek is?
Veel vergelijkingsplezier en ik ben benieuwd wat het beste matcht en wat het wordt.

Nu je toch bezig bent, mag ik nog een verzoekje indienen ;)
Graag ook de Marantz CM 8-serie met de Trinnov vergelijken en als het kan ook even een Lyngdorf MP40/60 erbij  :D
Ik zal in eerste instantie alleen stereo vergelijken aangezien ik alleen met de Marantz combo surround kan draaien. Maar als ik in stereo hoor wat ik wil horen is dat in surround ook goed. Wel gang ik ze ook even de het centerkanaal.

Switchen zal idd omprikken worden, waarbij de volumes zeker niet matchen. Maar dat maakt dan ook niet uit omdat je toch al weer een paar minuten verder bent. Het doel is ook zeker niet snel switchen om nuance verschillen te horen zoals je bij een bronvergelijk zou doen.

Ik heb wel in de Trinnov een exclusion filter gemaakt voor boven een bepaalde frequentie en nog wat configuraties.

Ik luister sowieso altijd naar de dingen die ik belangrijk vind. En dan luister ik vaker naar dezelfde tracks of scenes. Als ik kippenvel krijg is het goed.

De Trinnov en Lyngdorf ga ik niet testen aangezien ik het teveel geld vind, en ik ook altijd alleen maar dingen wil testen die ook daadwerkelijk zou willen aankopen. Anders vind ik het niet fair t.o.v. De verkoper. Het kost toch altijd geld en tijd.

Teejoo

Citaat van: vik op november 20, 2020, 08:16:15
Niet alles over één kam scheren daar ben ik het wel mee eens. De techniek gaat rap en de M27 ken ik persoonlijk. Fraaie degelijke versterker en ik verwacht dat de M28 daar nog een stapje boven uit steekt. Maar daar is de prijs ook naar en dan mag je wel wat verwachten.

Arcam heeft met de Class G ook een mooie techniek in huis en werkt zeer efficient en gecombineerd met class a/b.
Helaas pas leverbaar/te testen in januari. En ik wil de feestdagen eigenlijk wel weer full surround hebben. Dat maakt het ook moeilijk. Als ik hem nu kon testen en hij blaast de rest uit het water zou ik misschien wel wachten, maar dat weet je niet.

buckler

Tegenvaller Theo.
En kan je de m27 van Leo niet testen?

Zelf zou ik blind durven inzetten op de NAD's maargoed dat zei ik ook over de Apollon ICE amps...  :wacko:
Twee Benchmark amps aangevult door een derde van een ander merk is zeker geen optie?

https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/nad-m28-seven-channel-power-amplifier-review.15939/

JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Teejoo

Citaat van: buckler op november 20, 2020, 09:07:23
Tegenvaller Theo.
En kan je de m27 van Leo niet testen?

Zelf zou ik blind durven inzetten op de NAD's maargoed dat zei ik ook over de Apollon ICE amps...  :wacko:
Twee Benchmark amps aangevult door een derde van een ander merk is zeker geen optie?

https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/nad-m28-seven-channel-power-amplifier-review.15939/
Naar jou luister ik niet meer  :tongue2:

Ik vind het zelf niet zo prettig om apparatuur van iemand anders te testen, dat voelt anders dan van een winkel/importeur.

PascalP

#3347
Citaat van: Teejoo op november 20, 2020, 08:24:21
Ik luister sowieso altijd naar de dingen die ik belangrijk vind. En dan luister ik vaker naar dezelfde tracks of scenes. Als ik kippenvel krijg is het goed.


Gänzehaut, daar heeft die Duitser met die hanekam het ook altijd over :P
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

Citaat van: PascalP op november 20, 2020, 09:20:35
Gänzehaut, daar heeft die Duitser met die hanekam het ook altijd over :P
Haha, dat is vast mijn brother from another mother  :D

buckler

Citaat van: Teejoo op november 20, 2020, 09:16:05
Naar jou luister ik niet meer  :tongue2:

Ik snap ut  ;D
Sorry  :blush:

Al moet zo'n Benchmark echt heel goed zijn voor de centen... en was er geen forum sponsor die deze levert en misschien een demo kan geven bij je?
Is toch ook geen klasse D? Of wel?
Ach ik probeer ook maar mee te denken natuurlijk.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek