Rega platenspeler topic

Gestart door jpmoree, september 29, 2014, 21:08:52

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

HJ

#450
Mss de motor die doortrilt in de plint/arm. Is dat op de luisterpositie hoorbaar? Dat lijkt me minder

Oeps, is een pp zie ik net [emoji4]
Ik heb best een prijzige pp en die geeft ook een beetje ruis.

Robiwan

Citaat van: hans. op januari 20, 2017, 19:39:14
Mss de motor die doortrilt in de plint/arm. Is dat op de luisterpositie hoorbaar? Dat lijkt me minder

Ligt aan de Rega mm elementjes die niet zo goed zijn afgeschermd! Maar klinken doet het.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

HJ

Ik probeer het dan maar zo....
Ik heb een vraag gesteld in het "alles over toon armen" topic.
Kan iemand me daarmee op weg helpen?

jpmoree

Citaat van: hans. op januari 20, 2017, 20:01:13
Ik probeer het dan maar zo....
Ik heb een vraag gesteld in het "alles over toon armen" topic.
Kan iemand me daarmee op weg helpen?
Wat is de vraag?

HJ

Kopieren en plakken [emoji3]

Ik heb een project 9.1x en opeens gaat de arm te snel naar beneden. Hij valt nog net niet maar gaat niet meer lekker smooth. Kan het zijn dat er te weinig olie inzit oid?

Martin!!!

@Hans daar zou je haast aan denken

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

mainly British stuff

Martin!!!

@Robin stap eens af van je lichte ondergrond / tafeltje gedachte. Probeer er voor de gein eens een Ikea Aptitlig onder.....  ik denk dat je verstelt zal staan, maar jou een beetje kennende ga je dat toch niet proberen 😂😂

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

mainly British stuff

HJ

Citaat van: Martin!!! op januari 20, 2017, 20:23:51
@Robin stap eens af van je lichte ondergrond / tafeltje gedachte. Probeer er voor de gein eens een Ikea Aptitlig onder.....  ik denk dat je verstelt zal staan, maar jou een beetje kennende ga je dat toch niet proberen 😂😂

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk


Zoiets? Voor het geld hoef je het niet te laten.

Martin!!!

Precies, wat heb je tussen de twee Aptitligs?

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

mainly British stuff

HJ

Citaat van: Martin!!! op januari 20, 2017, 20:31:27
Precies, wat heb je tussen de twee Aptitligs?

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Plaatje van het net[emoji4]
Ik heb er 35kg natuursteen onder liggen

jpmoree

Citaat van: hans. op januari 20, 2017, 20:04:13
Kopieren en plakken [emoji3]

Ik heb een project 9.1x en opeens gaat de arm te snel naar beneden. Hij valt nog net niet maar gaat niet meer lekker smooth. Kan het zijn dat er te weinig olie inzit oid?
Vraag de importeur eens?

HJ


Martin!!!

Mooi hoor....

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

mainly British stuff

Robiwan

#463
Citaat van: Martin!!! op januari 20, 2017, 20:23:51
@Robin stap eens af van je lichte ondergrond / tafeltje gedachte. Probeer er voor de gein eens een Ikea Aptitlig onder.....  ik denk dat je verstelt zal staan, maar jou een beetje kennende ga je dat toch niet proberen 😂😂

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

klopt, moet niks zwaars onder een rega, klinkt voor geen meter. Licht en stijf is de truuk, ook niks van metaal ook ruk. Ook van de Rega muurbeugel ben ik geen fan. Metaal klinkt, ringing.

Trouwens de lichte brom die er nu nog is komt niet door de rega motor maar door de Naim voedingen links van de tafel.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Martin!!!

De Naim voedingen hebben  zeker invloed..... en ach verder is je reactie exact zoals verwacht hahahaha....... zeker niet uitproberen hoor, stel je voor ...... 😊😊


Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

mainly British stuff

Cyreg

Citaat van: Robiwan op januari 20, 2017, 21:18:59
klopt, moet niks zwaars onder een rega, klinkt voor geen meter. Licht en stijf is de truuk, ook niks van metaal ook ruk. Ook van de Rega muurbeugel ben ik geen fan. Metaal klinkt, ringing.

Ben ik het, ook weer uit eigen langdurige 'Rega' ervaring, volledig mee eens  ;)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

Robiwan

Citaat van: Martin!!! op januari 20, 2017, 21:26:47
De Naim voedingen hebben  zeker invloed..... en ach verder is je reactie exact zoals verwacht hahahaha....... zeker niet uitproberen hoor, stel je voor ...... 😊😊


Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

waarom zou ik, ik weet de uitkomst toch al, geeft alleen maar onrust. De Ikea Kallax cube is een perfecte ondergrond. Onder een LP12 moet ook geen zwaar meubel, maar is minder kieskeurig. De Rega op het Naim meubel klinkt beetje doods.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Robiwan

Citaat van: Cyreg op januari 20, 2017, 21:27:52
Ben ik het, ook weer uit eigen langdurige 'Rega' ervaring, volledig mee eens  ;)

Ha ha je mag een keer langskomen ;) :)
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

jpmoree

Citaat van: Martin!!! op januari 20, 2017, 21:26:47
De Naim voedingen hebben  zeker invloed..... en ach verder is je reactie exact zoals verwacht hahahaha....... zeker niet uitproberen hoor, stel je voor ...... 😊😊


Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Ik ken niet veel mensen die op audiogebied zo veel hebben uitgeprobeerd als Robiwan. Daarnaast ken ik weinigen met zo'n goed stel oren aan zijn of haar hoofd. Met tussenpoos van 2 weken stelde hij op het gehoor de naalddruk van mijn draaitafel af. Bij meting met digitale naalddrukmeter bleek de afwijking slechts 0,02 gram. Denk dat dit zelfs binnen de meetonnauwkeurigheid van het meetinstrument valt! Over smaken en voorkeuren valt te twisten, maar zijn mening is vrijwel altijd empirisch tot stand gekomen volgens mij. En ja hij is erg kritisch (zeikerd) tegen wil en dank....

Martin!!!

Onrust in de zin van?

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

mainly British stuff

Martin!!!

Ik pak mijn plank weer in..... 😥

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

mainly British stuff

jpmoree

Citaat van: Martin!!! op januari 20, 2017, 21:52:28
Ik pak mijn plank weer in..... 😥

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
😂😂

Martin!!!

Misschien een keer met de TT-PSU voeding op visite dan  [emoji3]

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

mainly British stuff

Robiwan

Citaat van: Martin!!! op januari 20, 2017, 21:52:28
Ik pak mijn plank weer in..... 😥

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

:D :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

HJ

Iemand ervaring met siltech paris mxt professional als interlink tussen dt en pp?
Is deze kabel goed genoeg afgeschermd? Ik kan er weinig over vinden maar graag wil ik een betaalbare kabel met zilver erin gebruiken.