Raspberry Pi als high-end audio streamer

Gestart door Gitaarwerk__, november 19, 2014, 20:45:01

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Kjelt

Ik moet wel lachen om de marketing BS , stealth radar technologie yeah right, wat ze waarschijnlijk doen is een dc blokfilter/ac doorlaatfilter naar een opamp en het negatieve uitgangssignaal sommeren met het oorspronkelijke signaal echter je hebt altijd een vertraging. Soort van noise canceling dus maar dan simpel want alles behalve dc mag weg.
Als ze dat soort onzin al nodig hebben om hun product te verkopen haak ik al af, ben wel benieuwd naar het schema of wat er in zit dus als iemand foto's van de pcb voor en achterkant kan maken of ergens heeft zien staan graag, kunnen we eens in de bel prikken. Ik heb dan meer vertrouwen in de door Kingpin gekozen regulator, daar wil ik zelf ook nog eens een printje voor gaan maken.

Hans47

ff goed kijken de voeding zit niet in de iUSB3.0 maar gezien je achtergrond en belangen reageer ik niet meer op je post alleen dan op deze want het boeit mij helemaal niet wat je meldt......

Ik vind het goed en mooi en wat jij vindt valt onder het kopje: "gezien, gelachen en weggelegd" je komt over als de zoveelste "Hi end"goeroe die het allemaal maar wel even weet, weltrusten..... en ga lekker verder met je voedinkjes zou ik zeggen..... maar heb niet overal commentaar op als het niet in jouw specifieke straatje past, een miskend genie syndroom, iFi verkoopt namelijk wel en maakt best goed en leuk spul  ;D ;D ;D ;D ;D

Hans47

Ik merk het al weer, ik probeer neutraal iets te melden en alle goedbedoelde geitenwollen sokken Audio Goeroes komen meteen met hun "wijsheden" want ze weten het allemaal zo goed en wat ze zelf maken of bedenken is wel zoveel beter dan wat je kunt kopen, prima toch!
Gewoon lekker in blijven geloven en doen, en lekker de rest ook laten.....

Dit is weer mijn laatste post, ik ga lekker muziek luisteren, veel nuttiger dan met stoffige, buikige en bebaarde mannen (of niet hahah) te gaan communiceren over zaken die er totaal niet toe doen.....

toedeloe!!!!

Kjelt

Het zal best een aardige voeding zijn maar hun claims zijn vrij absurd. De beste regulatoren die gemaakt zijn hebben moeite om 2uV te halen, dan praten we over bedrijven als LT en TI die 40 jaar ervaring hiermee hebben en hun brood er mee verdienen en zij claimen even het twintigvoudige. Dan weet je als techneut al dat het ruikt.
Wellicht dat ze het gemeten hebben in een afgeschermd lab onder zeer speciale omstandigheden met een weerstand ofzo maar hoe zit het in real life? Heb je het gemeten in jouw situatie?
Als dat alles was had ik niet gereageerd maar daar komt dan nog eens de gebruikte over the top marketing BS met hun radar technology, sorrie maar dat is zo ver over the top dat ik het dan echt flink vind stinken. Maar je hebt gelijk eerst tegendeel bewijzen dan pas roepen.
Ik zal eens verder kijken en zien of we ergens dit ding kunnen ontleden en dan laat ik het wel weten, ik ga er in ieder geval geen kopen om te slopen en als het ding 5 uV ripple heeft is het nog steeds een mooie voeding, alleen ik blijf er bij "goede wijn behoeft geen krans".

Kingpin

Het hele probleem met dit soort bedrijfjes is dat zij nooit echte meetresultaten laten zien en alleen een paar eigen powerpoint grafiekjes (staafdiagrammen nog wel).
Mijn voedingen lever ik af met meetresultaten die per voeding verschillen omdat ik altijd aan het uiteinde van de dc kabel meet. Dan heb je echte reallife resultaten.

Het is niet dat wij 'techneuten' het beter weten maar het was gewoon een opmerking. Daarnaast vind ik de ifi nogal aan de prijs (meen €800,- voor een compleet systeem).
Neemt niet weg dat de iFi het zeer goed zal doen, maar 0,1uV ... tja dat haal je met de beste Ti nog niet.
Ik haal 3 a 400nV op z'n max met LiPo power en de Ti chip, en dat past echt niet in een kastje als de iFi.

pcb:








Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Gitaarwerk__

Goede streamer loopt wel gewoon in de euros...

Overigens weer veel geleerd in het topic. In mijn eerdere post waar ik zelf de bordjes bij elkaar prak isoleer ik compleet de klokken van het digitale circuit. Digitale circuit krijgt een lineaire voeding... en de klokken een batterij. Maar om die isolator en reclock te doen om zo geen last te hebben van de pi's slechte output, (feitelijk wat de digiberry+ ook doet, maar dan zonder isolatie) maakt de kwaliteit echt een hoop beter.

Solderen van aparte voeding voor de digi+ kan zeker werken. Iets minder high-tech dan de Ian Fifo bordjes.. maar scheelt ook een hoop duiten. Ik was wel 550 euro kwijt voor de bordjes alleen... alles bij elkaar 1100 euro voor de streamer op basis van de PI. Voordeel tov een Moon... open source en upgradable... eventueel inzetbaar met andere streamers... en reclock mogelijkheid van een andere source.
Kef Reference One, Exposure 2010S2D, Exposure 2010S2, Schiit Gungnir multibit, Pro-Ject debut & Grado Gold, Raspberry Pi + Squeezebox upgrade, Audioquest HawkEye BNC, Kimber 8TC, Kimber vdHul Mainsstream & Mainsserver, Kimber select 1011 & 1016

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kaakberg

Citaat van: Hans47 op november 29, 2015, 14:15:59
Een DAC via de GPIO bus aangestuurd heeft ook wel iets (I2S) scheelt een omzetting tov USB, maar beiden kunnen goed klinken, misschien dat ik nog eens met bv piCorePlayer ga experimenteren (je kunt gewoon zelf een image via een SD kaartje op de interne piRasp in de Preamp 14 zetten en dan een USB dac, er hang wel een hele mooie voeding aan de Rasp in de Preamp 14.
Afijn we shall see, in ieder geval geen last van storingen en het klinkt in mijn beleving beter dan alle streamers die ik hiervoor heb gehad (en ik heb er best een aantal gehad  ;D)

je gebruikt niet de 'cleanex' toestandjes van de preamp14? Ik heb dezelfde gekocht met streamer omdat het er dan maar inzit. Gebruiken doe ik het niet. Zou Roon willen laten lopen via de Preamp14.

naish123

Ik heb van het weekend mijn Raspberry PI met een Hifiberry DAC+ weer opgegraven en opnieuw geinstalleerd. Echt verbaasd hoe goed het geluid is en hoeveel beter Volumio is geworden. Maar nu lees ik dat het met een betere voeding beter klinkt..?
Maar aan wat voor voeding moet je dan denken?

hpapen

Kijk ook eens in de shop van Volumio naar de reclocker van 67 euro, werkt nog niet met de dac+(wel met andere), maar schijnt veel toe te voegen.

naish123

Doe ik, Thanks.

Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk


Marco66

Vandaag een mooie Sabre ES9023 Dac van Audiophonics besteld samen met een lineaire voeding en alu behuizing voor mij Pi 2.
Ben benieuwd wat dit gaat doen met het geluid.

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Magura

Leuk Marco! Jij gaat toch wel je bevindingen van je nieuwe spulletjes posten?  ;)
Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

Marco66

Citaat van: Magura op november 22, 2016, 19:35:47
Leuk Marco! Jij gaat toch wel je bevindingen van je nieuwe spulletjes posten?  ;)

Dat komt goed!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

#339
Vandaag al vanuit Frankrijk het pakket binnen met de Dac, voeding en case voor mijn raspberry pi.
Alles netjes aangesloten, lineaire voeding er aan en analoge kabels in de versterker.
In de Volumio software als uitgang Hifiberry Dac gekozen en dan het moment van de waarheid, doet ie het?

En hoe,
in 1 woord wow, wat een verschil met de hifiberry digi+!
Stereobeeld gaat open, dynamiek is weer een stuk beter en klinkt gewoon top.
Dit is toch een serieus goede dac en tilt de raspberry als audiostreamer naar een veel hoger niveau, dit mede door de lineaire voeding die ook zal bijdragen in het zeer goede geluid nu.
Ik ben erg blij met de upgrade en is samen met Volumio een blijver in mijn systeem!





Marco

Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

TopGun2010

HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Marco66

Citaat van: TopGun2010 op november 24, 2016, 13:24:46
Klinkt goed Marco!

Dat doet het letterlijk ja, meest significante upgrade tot nu toe met streamen!

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

advr

Dat ga ik ook eens proberen...

Verstuurd vanaf mijn S7 edge met Tapatalk

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Magura

Ik zie weer een projectje aankomen... :music: :D Ben aan het oriënteren om te gaan streamen.
Een bluesound node 2 of aries mini lijkt mij ook mooi.
Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

Kingpin

Citaat van: Hans47 op juni 21, 2016, 09:36:17
Ik merk het al weer, ik probeer neutraal iets te melden en alle goedbedoelde geitenwollen sokken Audio Goeroes komen meteen met hun "wijsheden" want ze weten het allemaal zo goed en wat ze zelf maken of bedenken is wel zoveel beter dan wat je kunt kopen, prima toch!
Gewoon lekker in blijven geloven en doen, en lekker de rest ook laten.....
Dat vet gedrukte klopt idd ;D

Mocht iemand er wat aan hebben dan hierbij de specs van de iFi die ik net heb gemeten:
Zoals ik al dacht ...

Gemiddelde waarden (rms)
Ripple 0-100kHz : 19µV (en dan ook nog vanaf 50kHz, daarvoor loopt het al aardig op)
Noisefloor 0-100kHz : -96dB (wat heel erg varieerd btw).
Ripple 0-20kHz : 65µV
Noisefloor 0-20kHz : -85dB

Ging om de 12V versie. Rechtstreeks gemeten met 50ohm load (240mA) aan eind van de psu plug (netjes zonder aarde plug, dus rechtstreeks met de tip voor de insiders).
Rest my case.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

iweinm

#345
Kan iemand nog tips geven voor Volumio met men NAS van synology te laten praten,  kwa instellingen, ik ben zowat ten einde.  Bij netwerk drives staat hij mounted.   Maar er komt niets van muziek bij in de bibliotheek.
Ik volgde reeds de handleiding op de website van Volumio maar enkel met mounted als resultaat tot nu toe...
Rotel RMB-1075 . Rotel RSP-1068 . Front: B&W CM 7 . Center: B&W CM Center . Back: B&W CM 1 . LG PK 950

AudioEnZo

#346
Ik had ook problemen met Volumio op de RaspberryPi. Viel vaak van het netwerk, speelde wav bestanden vaak niet af. Heb nu piCoreplayer op de Pi (https://sites.google.com/site/picoreplayer/home) en LMS (Logitech Music Server) op de Synology Nas en die combi speelt geweldig. Snel, speelt alles, gewoon top!

iweinm

Bedankt voor de tip,  lijkt inderdaad vlotter te werken  ^^
Rotel RMB-1075 . Rotel RSP-1068 . Front: B&W CM 7 . Center: B&W CM Center . Back: B&W CM 1 . LG PK 950

AudioEnZo

Is op die manier ook prima via de tablet  te bedienen met bijvoorbeeld Orange Squeeze (Android betaald) of Squeeze (ook Android maar gratis)

Senaxo

Citaat van: Marco66 op november 24, 2016, 13:02:48
En hoe,
in 1 woord wow, wat een verschil met de hifiberry digi+!
Stereobeeld gaat open, dynamiek is weer een stuk beter en klinkt gewoon top.

Waar was de Digi+ op aangesloten? Op je Denon? En nu analoog ook op de Denon (ik neem aan op de analoge surround input)?

Zover ik op website van Audiophonics kan zien, heeft de behuizing ook openingen voor een display, aan/uit knop etc. Heb je die ook gebruikt? Zitten er in de bodemplaat al gaatjes om de Pi vast te schroeven?
Woonkamer: Micromega Minium AMP | Focal Profile 908 | RPi2 + HiFiBerry DAC+ Pro
HT: Micromega AVP | Cabre AS-102 | Dynaudio Contour T2.5 | Audio Pro Image 44 | JVC HD350 | Dune H1 | Popcorn VTEN | RPi2 + HiFiBerry Digi+