Raspberry Pi als high-end audio streamer

Gestart door Gitaarwerk__, november 19, 2014, 20:45:01

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Kingpin

Citaat van: Kjelt op mei  8, 2016, 20:36:56
Dan zou ik voor NiMH accus gaan, failsafe als je met 0,1C laadt.
Ook nimh kan ploppen. In vergelijk met de lipo onder dezelfde belasting zal de lipo altijd koeler blijven vanwege de lage interne weerstand die ook weer meer voordelen bied tov de nimh.
Daarnaast als je de lipo met respect behandeld en gewoon oplaad met een goede balancer/lader zal er in 99,99% niets gebeuren. Zolang je de pack maar in de gaten houd en een lader gebruikt die ook de inwendige weerstand kan meten dan heb je wel een globaal overzicht hoe de pack in conditie is.
Ik gebruik ze al heel lang, en ook in zeer extreme omstandigheden waarbij de 100 ampere dik wordt overschreden, maar nog nooit wat mee gebeurd (geen goedkope chinese rotzooi kopen).
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kjelt

Alleen bij snelladen, als de cel bij 0,1C al te warm zou worden (wat eigenlijk niet hoort te gebeuren) blaast de cel stoom af via het ventiel, situatie weer onder controle.
Een LiIon of LiPo kan affikken, dat is zelfs bij gerenommeerde farikanten al gebeurd en is DE reden dat ik ze niet voor zelfbouw gebruik.

Kingpin

Citaat van: Kjelt op mei  8, 2016, 21:35:38
Alleen bij snelladen, als de cel bij 0,1C al te warm zou worden (wat eigenlijk niet hoort te gebeuren) blaast de cel stoom af via het ventiel, situatie weer onder controle.
Een LiIon of LiPo kan affikken, dat is zelfs bij gerenommeerde farikanten al gebeurd en is DE reden dat ik ze niet voor zelfbouw gebruik.
Klopt, maar de huidige goede LiPo's kun je al met 5C laden.
Ik laad altijd met 1C met een goede lader en deze worden niet eens handwarm.
Neemt niet weg dat als er idd wat gebeurd je beter een nimh kunt hebben.

En je moet best wel je best doen om een lipo kapot te krijgen, ben wel eens met een F16 modelbouw met dik 200km/h de grond in gedoken door een defecte regelaar, maar de lipo deed het nog gewoon.
Het gevaar zit 'm voornamelijk tijdens het laadproces.

Een ander aspect is de inwendige weerstand die toeneemt tijdens een zwaardere load.
Wat inhoud dat de uitgangsspanning bij toenemende load zal dalen. Dit is bij een lipo vele malen minder dan bij nimh.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Maikel_audionerd

Ik heb vanmiddag eens wat gelezen over lipo laden en bijbehorende risico's. Samen met de hierboven gemaakte opmerkingen denk ik dat het veilig is om te zeggen dat ik dus beter geen lipo kan gebruiken als ze altijd aan de lader zitten (Rpi staat normaal altijd aan). Een schakelaar ervoor die ik uitzet als ik niet in de woonkamer ben (slapen/werken) zou kunnen werken maar ga ik vast eens vergeten.
In deze situatie kan ik dus beter voor NiMH gaan?
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Kjelt

#279
Dan zou je beter voor NiMh kunnen gaan en even in de datasheet opzoeken wat de continue laadstroom max. mag wezen en daar dan onder gaan zitten. Ook zorgen dat je net als bij pro batterypacks (racepacks of powertool packs) er overige noodvoorzieningen in hebt zitten:
1) dat het pack zijn temperatuur goed kwijt kan , dus niet opsluiten en isoleren
2) een thermoswitch die de laadstroom onderbreekt bij een bepaalde temperatuur (ruim onder de ventiel temperatuur) dacht iets van 60 graden ofzo.
3) een zekering (eventueel resetbaar) die bij een te hoge stroom de stroomkring onderbreekt.

Je zou de pi dit kunnen laten meten en het laadcircuit schakelen echter in het geval de software vastloopt zul je toch echt deze hardware beveiligingen willen toevoegen.

Gitaarwerk__

Ik power mijn clock board met LifePo4 batterijen. Erg stabiel, en kwaliteit van geluid is erg goed. Houdbaarheid van die batterijen schijnen ook erg goed te zijn.
Kef Reference One, Exposure 2010S2D, Exposure 2010S2, Schiit Gungnir multibit, Pro-Ject debut & Grado Gold, Raspberry Pi + Squeezebox upgrade, Audioquest HawkEye BNC, Kimber 8TC, Kimber vdHul Mainsstream & Mainsserver, Kimber select 1011 & 1016

Maikel_audionerd

Citaat van: Kjelt op mei  9, 2016, 13:17:30
Dan zou je beter voor NiMh kunnen gaan en even in de datasheet opzoeken wat de continue laadstroom max. mag wezen en daar dan onder gaan zitten. Ook zorgen dat je net als bij pro batterypacks (racepacks of powertool packs) er overige noodvoorzieningen in hebt zitten:
1) dat het pack zijn temperatuur goed kwijt kan , dus niet opsluiten en isoleren
2) een thermoswitch die de laadstroom onderbreekt bij een bepaalde temperatuur (ruim onder de ventiel temperatuur) dacht iets van 60 graden ofzo.
3) een zekering (eventueel resetbaar) die bij een te hoge stroom de stroomkring onderbreekt.

Je zou de pi dit kunnen laten meten en het laadcircuit schakelen echter in het geval de software vastloopt zul je toch echt deze hardware beveiligingen willen toevoegen.
Dat is een mooie checklist, punt 1 en 2 had ik al bedacht na het lezen van wat info, punt 3 is een goeie, die neem ik mee. Ik wil t vooral zo simpel mogelijk houden, dus ondanks dat ik me realiseer dat de pi een hele mooie bijdrage zou kunnen leveren s/w matig, wil ik deze voor t laden niet gebruiken, mede vanwege extra en meer processen op de achtergrond.
Citaat van: Gitaarwerk__ op mei  9, 2016, 15:07:28
Ik power mijn clock board met LifePo4 batterijen. Erg stabiel, en kwaliteit van geluid is erg goed. Houdbaarheid van die batterijen schijnen ook erg goed te zijn.
Ik heb net even Wikipedia gelezen en de techniek van LifePo4 lijkt me heel interessant. Heb je een laadcircuit hiervoor en zou ik die van je mogen hebben? Ik lees dat de regulator hardware ook minimaal hoeft te zijn ivm de constante uitgangsspanning, dus dat klinkt me ook als  :music: in de oren
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Gitaarwerk__

Ik heb een eigen systeempje gemaakt met de pi. Niet zelf ontworpen.. gewoon bij elkaar gesprokkeld :)

Zit als volgt in elkaar. Een 5V trigger circuit die schakelt tussen lader en batterij, of tussen batterij en clock board. Ik denk dat als je pi wilt poweren je misschien wat anders moet doen. De lader heb ik van "Tindie". Een soort marktplaats voor wat betere home makers eigenlijk. Die lader is misschien wat te laag voor een dikke batterij.. maar die van mij kan die prima laden eigenlijk.

Ik heb de volgende boards:
- https://www.tindie.com/products/xorbit/lifepo4weredusb/?pt=full_prod_search (Is van een Nederlander in USA, verzending was erg netjes, afhandeling ook.. geen spijt van, ik heb er nog een extra liggen overigens)
- http://www.diyaudio.com/forums/group-buys/207438-ian-asynchronous-i2s-s-pdif-fifo-kit-group-buy-188.html#post4357482 (Check "Other Manuals") daar staat het schema van de schakeling ook in.

Lifepo4 heb ik bij Conrad gehaald. Tis een dikke. Op mn foto's in eerdere post kun je zien hoe groot die ongeveer zijn.

Fijn spul.. klinkt erg goed
Kef Reference One, Exposure 2010S2D, Exposure 2010S2, Schiit Gungnir multibit, Pro-Ject debut & Grado Gold, Raspberry Pi + Squeezebox upgrade, Audioquest HawkEye BNC, Kimber 8TC, Kimber vdHul Mainsstream & Mainsserver, Kimber select 1011 & 1016

br@m

Citaat van: Maikel_audionerd op mei  9, 2016, 12:27:39
Ik heb vanmiddag eens wat gelezen over lipo laden en bijbehorende risico's. Samen met de hierboven gemaakte opmerkingen denk ik dat het veilig is om te zeggen dat ik dus beter geen lipo kan gebruiken als ze altijd aan de lader zitten (Rpi staat normaal altijd aan). Een schakelaar ervoor die ik uitzet als ik niet in de woonkamer ben (slapen/werken) zou kunnen werken maar ga ik vast eens vergeten.
In deze situatie kan ik dus beter voor NiMH gaan?

Als je een accu wilt gebruiken als buffer voor stroomstoringen kan je mijns inziens het beste een Lood-gel accu nemen in combinatie met een DC lader/voeding.
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

Maikel_audionerd

Citaat van: Gitaarwerk__ op mei 10, 2016, 08:52:11
Ik heb een eigen systeempje gemaakt met de pi. Niet zelf ontworpen.. gewoon bij elkaar gesprokkeld :)

Zit als volgt in elkaar. Een 5V trigger circuit die schakelt tussen lader en batterij, of tussen batterij en clock board. Ik denk dat als je pi wilt poweren je misschien wat anders moet doen. De lader heb ik van "Tindie". Een soort marktplaats voor wat betere home makers eigenlijk. Die lader is misschien wat te laag voor een dikke batterij.. maar die van mij kan die prima laden eigenlijk.

Ik heb de volgende boards:
- https://www.tindie.com/products/xorbit/lifepo4weredusb/?pt=full_prod_search (Is van een Nederlander in USA, verzending was erg netjes, afhandeling ook.. geen spijt van, ik heb er nog een extra liggen overigens)
- http://www.diyaudio.com/forums/group-buys/207438-ian-asynchronous-i2s-s-pdif-fifo-kit-group-buy-188.html#post4357482 (Check "Other Manuals") daar staat het schema van de schakeling ook in.

Lifepo4 heb ik bij Conrad gehaald. Tis een dikke. Op mn foto's in eerdere post kun je zien hoe groot die ongeveer zijn.

Fijn spul.. klinkt erg goed
Ik heb je hele setup doorgenomen, mooi hoor. Ik ben zelf ook ingeschreven op diyaudio, echt een interessant forum. Voed je je clockboard met 3.3V? Ik moet even goed nadenken hoe ik mijn setup nu wil maken. Het laadboard via tindie lijkt me ook wel wat maar ik zit met t voltage voor m'n pi van 5V.

Citaat van: br@m op mei 10, 2016, 09:06:43
Als je een accu wilt gebruiken als buffer voor stroomstoringen kan je mijns inziens het beste een Lood-gel accu nemen in combinatie met een DC lader/voeding.
Dank, ik zal die ook meenemen in m'n zoektocht, hoewel de lifepo4 accu's mij aanspreken vanwege veiligheid, constante spanning en ook milieu.
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Gitaarwerk__

Dankje :)

Ja clock board is 3.3V. Zit geen regulator tussen, want die maakt de kwaliteit weer een klein stukje slechter. Ik heb me verder niet georienteerd op de 5V mogelijkheid met Lifepo4. Ik heb gewoon een lineaire voeding verder eigenlijk :)
Kef Reference One, Exposure 2010S2D, Exposure 2010S2, Schiit Gungnir multibit, Pro-Ject debut & Grado Gold, Raspberry Pi + Squeezebox upgrade, Audioquest HawkEye BNC, Kimber 8TC, Kimber vdHul Mainsstream & Mainsserver, Kimber select 1011 & 1016

Kingpin

Citaat van: Gitaarwerk__ op mei 11, 2016, 10:08:02
Ja clock board is 3.3V. Zit geen regulator tussen, want die maakt de kwaliteit weer een klein stukje slechter.
Heb je een FFT plot van de ripple/noise verhouding tussen een aangesloten lifepo4 en een goede reg?
Volgens mij 'ruisen' batterijen ook? En voor 3,3V heb je hele mooi regs.

Citaat
Ik heb me verder niet georienteerd op de 5V mogelijkheid met Lifepo4. Ik heb gewoon een lineaire voeding verder eigenlijk :)
6,6V lifepo4 aansluiten op een TPS7A4700 voor 5V bijvoorbeeld (kan max 1A aan). Beter dan dat wordt het niet.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Maikel_audionerd

Citaat van: Gitaarwerk__ op mei 11, 2016, 10:08:02
Dankje :)

Ja clock board is 3.3V. Zit geen regulator tussen, want die maakt de kwaliteit weer een klein stukje slechter. Ik heb me verder niet georienteerd op de 5V mogelijkheid met Lifepo4. Ik heb gewoon een lineaire voeding verder eigenlijk :)

Citaat van: Kingpin op mei 11, 2016, 11:19:31
Heb je een FFT plot van de ripple/noise verhouding tussen een aangesloten lifepo4 en een goede reg?
Volgens mij 'ruisen' batterijen ook? En voor 3,3V heb je hele mooi regs.
6,6V lifepo4 aansluiten op een TPS7A4700 voor 5V bijvoorbeeld (kan max 1A aan). Beter dan dat wordt het niet.
Duidelijk, dacht al dat ie 3.3V is, ik heb inderdaad een hogere spanning nodig.
Accu's ruisen zoals ik heb gelezen, nav de chemische reactie in de accu. Elke soort accu heeft een iets andere ruis zoals ik las. Met een lineaire regulator zou je die ruis nog wat lager kunnen krijgen. Impedantie van de accu schijnt ook erg veel uit te maken ivm hoe snel een accu stroom kan leveren (veel minder snel dan een regulator aan het net)
Ik ga me eens inlezen op de TPS7A4700 voor 6.6V, lijkt me een mooie oplossing
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Gitaarwerk__

Citaat van: Kingpin op mei 11, 2016, 11:19:31
Heb je een FFT plot van de ripple/noise verhouding tussen een aangesloten lifepo4 en een goede reg?
Volgens mij 'ruisen' batterijen ook? En voor 3,3V heb je hele mooi regs.
6,6V lifepo4 aansluiten op een TPS7A4700 voor 5V bijvoorbeeld (kan max 1A aan). Beter dan dat wordt het niet.

Ik heb er weinig verstand van eigenlijk. Degene die het bord ontworpen heeft zei dat dit de beste resultaten gaf. Ik heb zelf ook geen meetapparatuur behalve een simpele multimeter. Batterijen ruisen geloof ik inderdaad ook, maar stuk minder. Ik dacht dat de ripple een stuk netter was. Maar ik loop nu wat in het wilde weg te praten hoor.. haha :) Ik persoonlijk vond het in ieder geval erg goed klinken. Had een willekeurige linaire voeding gepakt met de regulator ertussen... en toen erna isolator met batterij gedaan. Dat klonk op sich een heel stuk mooier eigenlijk. Alleen daarvan kan ik het op beoordelen. Verschillen waren groter dan ik zou denken. Meer nog dan een clock upgrade die ik had gedaan van een simpele naar een Crystek 970 serie
Kef Reference One, Exposure 2010S2D, Exposure 2010S2, Schiit Gungnir multibit, Pro-Ject debut & Grado Gold, Raspberry Pi + Squeezebox upgrade, Audioquest HawkEye BNC, Kimber 8TC, Kimber vdHul Mainsstream & Mainsserver, Kimber select 1011 & 1016

Kjelt

Op het australische elektronica forum zijn ze wat pragmatischer bezig, 12V onderhoudsvrije accu die aan kant en klare ups schakeling zit:
https://www.amazon.co.uk/DEOK-Uninterruptible-Voltage-Regulator-Charging/dp/B00IHQNETI/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1461107098&sr=8-1&keywords=deok+ups
Gevolgd door een dc-dc converter met hoog rendement, die zou dan bv voor een lineaire voeding vervangen kunnen worden alhoewel je dan erg veel wegstookt.

Maikel_audionerd

#290
Citaat van: Kjelt op mei 27, 2016, 07:38:46
Op het australische elektronica forum zijn ze wat pragmatischer bezig, 12V onderhoudsvrije accu die aan kant en klare ups schakeling zit:
https://www.amazon.co.uk/DEOK-Uninterruptible-Voltage-Regulator-Charging/dp/B00IHQNETI/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1461107098&sr=8-1&keywords=deok+ups
Gevolgd door een dc-dc converter met hoog rendement, die zou dan bv voor een lineaire voeding vervangen kunnen worden alhoewel je dan erg veel wegstookt.
DC-DC converter geeft een blokgolf doorgaans, dus alle voordelen van een accu gooi je m.i. weg door die te gebruiken. Verder heeft een lifepo4 accu een behoorlijk constante spanning tot vlak voordat ie leeg is en een heel lage impedantie.
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Kjelt

Het is me nog niet duidelijk of die UPS nou een 230VAC->13VDC (zeg maar voor 12V accu) is die bij stroomuitval via de accu de 12V blijft uitgeven of dat het een 230VAC UPS is die dus bij stroomuitval 230VAC uitgeeft. In het laatste geval kun je er dus een normale lineaire voeding achter hangen.

Kjelt

Citaat van: Maikel_audionerd op mei 27, 2016, 08:49:11
DC-DC converter geeft een blokgolf doorgaans, dus alle voordelen van een accu gooi je m.i. weg door die te gebruiken. Verder heeft een lifepo4 accu een behoorlijk constante spanning tot vlak voordat ie leeg is en een heel lage impedantie.
Op de pi zitten ook switch mode dc converters dus dan zou je die ook willen weghalen. Wellicht dat het beter en handiger is om de pi in het digitale domein te laten en via I2S volledig gescheiden een mooie goed gebouwde en degelijk gevoedde I2S DAC aan te sturen, dan denk ik dat je het best of both worlds hebt.

Gitaarwerk__

Citaat van: Kjelt op mei 27, 2016, 10:08:19
Op de pi zitten ook switch mode dc converters dus dan zou je die ook willen weghalen. Wellicht dat het beter en handiger is om de pi in het digitale domein te laten en via I2S volledig gescheiden een mooie goed gebouwde en degelijk gevoedde I2S DAC aan te sturen, dan denk ik dat je het best of both worlds hebt.

Dat is ook exact wat de bordjes van IAN doen. Die isolator met batterijvoeding van je klokken heeft veel meer impact dan wat dan ook. De klokken zelf niet eens veel (maar dat komt misschien omdat ik een SPDIF BNC uit gebruik ipv direct i2s..aangezien de gungnir dat niet ondersteund out of the box..dus moet wat hacken eenkeer)
Kef Reference One, Exposure 2010S2D, Exposure 2010S2, Schiit Gungnir multibit, Pro-Ject debut & Grado Gold, Raspberry Pi + Squeezebox upgrade, Audioquest HawkEye BNC, Kimber 8TC, Kimber vdHul Mainsstream & Mainsserver, Kimber select 1011 & 1016

pvd_66

Vraagje, geen idee of ik dit dit topic goed zit ..
Weet iemand of ik Tidal of Spotify op een Raspberry kan installeren. Als dat zou kunnen wil ik namelijk via hdmi of usb naar een externe DAC en door naar mn av voorversterker.
Mijn tv is momenteel kapot dus kan niet ff kijken of het al ergens op de Raspberry staat.

Alvast bedankt  ;D
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Marco66

Heb nu mijn Raspberry pi 2b via usb op de hd-amp 1 aangesloten.
Draai Mo0de Player op de sdcard en moet zeggen dat het nu al heel erg lekker klinkt.
Is nu nog een hifiberry digi+ onderweg om hem coaxiaal aan te sluiten om dit te testen.
Hogere resoluties zoals dsd en 192 khz wil nog wel eens blijven hangen en heeft waarschijnlijk te maken met de usb structuur vd raspberry.

Marco

Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Gitaarwerk__

Citaat van: pvd_66 op juni  1, 2016, 21:50:53
Vraagje, geen idee of ik dit dit topic goed zit ..
Weet iemand of ik Tidal of Spotify op een Raspberry kan installeren. Als dat zou kunnen wil ik namelijk via hdmi of usb naar een externe DAC en door naar mn av voorversterker.
Mijn tv is momenteel kapot dus kan niet ff kijken of het al ergens op de Raspberry staat.

Alvast bedankt  ;D

Tidal weet ik niet, maar Spotify kan sowieso met Volumio en wellicht ook met andere distros :)
Mooie is met Volumio heb je geen video output nodig. Enige is wat je moet ontdekken is je ip adres van volumio, en en als je router een beetje handig is ingesteld kun je die ook vinden door http://volumio/ in te tikken ;-)

Citaat van: Marco66 op juni  2, 2016, 09:53:01
Heb nu mijn Raspberry pi 2b via usb op de hd-amp 1 aangesloten.
Draai Mo0de Player op de sdcard en moet zeggen dat het nu al heel erg lekker klinkt.
Is nu nog een hifiberry digi+ onderweg om hem coaxiaal aan te sluiten om dit te testen.
Hogere resoluties zoals dsd en 192 khz wil nog wel eens blijven hangen en heeft waarschijnlijk te maken met de usb structuur vd raspberry.

Marco

Leuk, de HifiBerry Digi+ gaat je zeker helpen. Klinkt al een stuk beter dan standaard. USB zou nu minder problemen moeten hebben, maar heb er zelf ook nog last van, vandaar maar ook de GPIO gebruikt.  192KHz/24db is prima te halen dan
Kef Reference One, Exposure 2010S2D, Exposure 2010S2, Schiit Gungnir multibit, Pro-Ject debut & Grado Gold, Raspberry Pi + Squeezebox upgrade, Audioquest HawkEye BNC, Kimber 8TC, Kimber vdHul Mainsstream & Mainsserver, Kimber select 1011 & 1016

Marco66

CitaatLeuk, de HifiBerry Digi+ gaat je zeker helpen. Klinkt al een stuk beter dan standaard. USB zou nu minder problemen moeten hebben, maar heb er zelf ook nog last van, vandaar maar ook de GPIO gebruikt.  192KHz/24db is prima te halen dan

Ja, ben benieuwd.
Wilde usb gebruiken ivm dsd bestanden en highres maar daar heeft de raspberry echt problemen mee.
Dan maar even goedkope oplossing met de hifiberry digi+ en later op zoek naar streamer die wel via usb goed kan streamen.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

Net even de sd card geformatteerd en runeaudio geinstalleerd ipv mo0de player.
Buffer op 4096 gezet ipv 2048 en tot nu toe speelt hij DSD beter af, nog maar zelden een hikje.
Ff kijken of hier nog een update voor is.

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

pvd_66

Citaat van: Gitaarwerk__ op juni  2, 2016, 10:38:12
Tidal weet ik niet, maar Spotify kan sowieso met Volumio en wellicht ook met andere distros :)
Mooie is met Volumio heb je geen video output nodig. Enige is wat je moet ontdekken is je ip adres van volumio, en en als je router een beetje handig is ingesteld kun je die ook vinden door http://volumio/ in te tikken ;-)

Dank je voor je antwoord.
Hmm zo handig ben ik niet met mn router, wacht wel ff tot ik weer een tv heb en ga dan kijken.
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest