Het grote DALI Topic

Gestart door Maneblusser, februari 20, 2015, 10:00:08

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BMWX6M

Samsung 65" LED TV UE65KS7000, Himedia Q5 Pro, Panasonic DMP-BDT460 blu-ray, Marantz SR5010, Sub Quadral Qube 10 active, 2x Dali Zensor 5, Dali Zensor Vocal, 2x Dali Zensor pico front high en 2x art sound inbouw surround achter.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=159775.0

pvd_66

Ik heb, de Rubicon 8,een groter broertje beluisterd. Prettige klank, maar ben uiteindelijk voor de Helicon gegaan. Klonken nog iets prettiger.
Van luistermoeheid geen sprake en ik draai van jazz, blues tot snoeiharde Techno.
Ik vind het gewoon prettige speakers om naar te luisteren.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

blue-eyes

Als het niet je sound is, of bepaalde kenmerken bevat waar jij niet happy mee bent, etc. kan je idd na een tijdje afhaken, je wordt luistermoe. Het pakt niet, niet je ding, etc.
Lees smaak. Het is je ding of niet.
Anderzijds is het een ongeschreven gegeven dat in muziek met veel detail, een weergever die alles laat horen het wel eens teveel aan informatie gaat zijn. Elk tikje, elk tingeltje hoor je dan. Dat is ook iets waarvan audiofielen roepen dat je daar "moe" van wordt.
Ik weet niet of Dali per definitie toe behoord.


Imo vooral een smaak issue. Als de verkoper goede bedoelingen heeft is het bovenstaand, met commerciele bedoelingen heeft hij een grotere marge op een ander merk :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Siddartha

#453
volgens mij verkoopt deze 'Marcel' zelf geen Dali speakers en indien wel, kun je ze eens gaan beluisteren bij hem.
Heb dit nog nooit van Dali eigenaren gehoord en zelf ervaar het ook absoluut niet zo. Kan mij voorstellen dat mensen dit denken omdat Dali een hybride tweeter systeem met een dome en bandtweeter gecombineerd toepast. Zelf heb ik heb deze speakers nu 10 maanden en heb de hele dag muziek aan staan en ben nog nooit luistermoe geweest.

Weet niet waar je woont, maar je mag altijd eens langs komen om te luisteren. Want zoals met alle speakers, neem niet te veel aan van anderen (ook niet van mij dus :)) en zeker niet van mensen die je iets proberen te verkopen, maar luister en oordeel zelf.
Je kunt namelijk onmogelijk voor een ander bepalen wat mooi is of prettig klinkt.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

DofN

Citaat van: RicooCardoo op december  7, 2016, 12:23:07
Ga ik doen carol, dankjewel.

@doorofnight,

Ben je hier serieus in of was die een sarcastisch grapje?

Als ik een keer alleen thuis ben savonds kan het zomaar zijn dat is een kleine 2/3 uur lekker muziek aan het knallen ben. (ik weet ook nog niet of de speakers het goed zullen doen op hardstyle en hardcore).

In hoeverre moet ik het voorstellen dat ik moe word van muziek luisteten?

Moeheid bij luisteren treedt vaak op in akoestisch slechte ruimtes en boemende bassen. Ik was sarcastisch: zulke opmerkingen zijn, ongeacht het merk, niet serieus te nemen of het moeten exotisch bizar slechte luidsprekers zijn die per ongeluk het licht gezien hebben. Welke Marcel hebben we het over? Verkoopt hij  Millons ofzo?



You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Carrol

#456
Citaat van: Carrol op december  7, 2016, 11:56:23
Lees ff de topic dali opticon 6 ook deze site!!
Ik ben toen uitgekomen op de xtz 99.36 flr.
Bedoel de hififorum!!!
Veel mogelijkheden en een veeel beter afgewerkt speaker.
Gekocht bij intosurround in Eindhoven.
Neem contact met die zaak voor de mogelijkheden.
Mij prima bevallen!!!
Bedoel de hififorum!!
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

DofN

Dank je Hans.

Maar goed, wie is nu deze illustere Marcel? Ik zou me graag verdiepen in meer van zijn rake observaties.


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

RicooCardoo

#458
Bedankt voor het delen van jullie kennis....  Qua akoestiek word de woonkamer gewoonweg vierkant dus hoe dat uitpakt merken we dan wel weer.

Marcel is de persoon achter "H&C hifi". Misschien komt het dan bekend voor? Hij verkoopt inderdaad geen Dali speakers.

@saddarta, ik weet niet waar je vandaan komt :p dan kan ik het aanbod overwegen.  Wij wonen velserbroek/mijdrecht. 

TecTo

#459
Luister nu een maand of zeven naar de dali opticon 6 en herken dat moe worden.

Als vrouwlief gaat slapen en ik in de luisterstoel plaats neem met een lekker glas wijn erbij is het voor ik het weet weer veel te laat.  Verdwaal in muzikaal dromenland en vallen mijn ogen toe. Heel vermoeiend allemaal ;)

Na de nodige inspeel tijd beetje bij beetje verschuiven dik tevreden over de set. Voor muziek zet ik de Marantz op pure en voor film op dolby. Spraak komt spat zuiver uit de opticon vocal. Rear zensor 1. Tot nu toe mis ik geen sub.

Laat je nooit leiden door verkopers die naar een bepaald merk toe praten maar ga op je eigen gehoor af. Dergelijke verkopers moet je eerder wantrouwen dan serieus nemen.
LG 55EF950V oled | Sony UBP-X800 | Dali opticon 6, opticon vokal center, opticon 2 rear, Atleco c-1 | 2x Dali sub e-12f | Marantz sr7010 + MM8077

Siddartha

Citaat van: TecTo op december  8, 2016, 19:36:01
Luister nu een maand of zeven naar de dali opticon 6 en herken dat moe worden.

Als vrouwlief gaat slapen en ik in de luisterstoel plaats neem met een lekker glas wijn erbij is het voor ik het weet weer veel te laat.  Verdwaal in muzikaal dromenland, vallen mijn ogen toe. Heel vermoeien allemaal ;)



:clapping:
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

DofN

#461
Een paar jaren wachten loont:

http://link.marktplaats.nl/m1117737686

Epicon 6, nieuw, met garantie, voor €5750,- de set.

Zo heb ik mijn Helicon 800mk2 indertijd nieuw en met volledige garantie (wel bij een erkende DALI-dealer) voor zowat 1/2 van de "normale" startprijs gekocht. De marges zijn de eerste jaren onbehoorlijk.

De deal die ik op de Euphonia MS4 heb kunnen maken is dan weer wat minder voordelig geweest. Ze spelen icm met 2 goede subs hier wel de sterren van de hemel, dat dan weer wel.



You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

pvd_66

Ja mooie nieuwprijs, als ik de ruimte ervoor had ....
Staat ook een demosetje
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

RicooCardoo

Ik ben me weer wat verder aan het verdiepen in de receivers:
Ik kwa uit op de marantz Sr 7011 en de Denon avr-5200 (volgens mij is dit een verouderd model)
Nou heb ik even tussen de specs gekeken, en beide modellen draaien op 2x 6 ohm en 1x 8 ohm. 
Nou zag ik dat de dali opticon serie op 4ohm speelt. 
Kunnen jullie mij misschien vertellen of je dit moet overbruggen of iets, ik weet dat een 4 ohm speakers op 6 ohm spelen niet goed is etc. Of moer ik hier een andere receiver voor zoeken?

DofN

Beide versterkers moeten dat prima aankunnen, het lijken me stabiele versterkers. Als je er niet gerust op bent, Marantz en Denon even een emailtje sturen, of  beter nog: Dali emailen. De helpdesk van Dali reageert over het algemeen adequaat.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Maneblusser

#465
Groot nieuws van DALI voor de prijsbewuste consument :
http://www.dali-speakers.com/loudspeakers/spektor/
Ik heb geen idee hoe ze klinken, uiteraard.
Maar qua afwerking zitten ze volgens mij nog wat onder de Zensors.
Ik ga er van uit dat dit de nieuwe instapreeks wordt en dat de veel uitgebreidere Zensor-reeks behouden blijft.
En dat ze niet in Denemarken geassembleerd zullen worden.
Cambridge Audio CXC - Lyngdorf SDAI2175 - Dali Mentor 5 - Michell Tecnodec - Cambridge Audio CXN - Trichord Dino Mk2 - Northstar Design Essensio DAC

evdwal

Citaat van: Maneblusser op januari 25, 2017, 11:25:37
Ik ga er van uit dat dit de nieuwe instapreeks wordt en dat de veel uitgebreidere Zensor-reeks behouden blijft.
En dat ze niet in Denemarken geassembleerd zullen worden.

Van hifi.nl:

Van AND Benelux, de importeur van DALI binnen Nederland, begrepen we dat de serie hier verkrijgbaar zal zijn vanaf eind maart of begin april. Bezoekers van de ISE zullen bij de DALI-stand alvast kunnen genieten van een voorproefje. De prijzen liggen nog onder de Zensor-serie en zijn als volgt:

DALI Spektor 1: € 99,- per stuk
DALI Spektor 2: € 129,- per stuk
DALI Spektor 6: € 299,- per stuk
DALI Spektor Vokal: € 189,-

dat is een 5.0 setje vanaf  €985

DofN

Kunstwerkjes, al worden ze wel oud.. Al zullen ze goed klinken, ervan uitgaande dat de filters goed zijn.

Qua geluid zitten ze dichtbij de MK2, en ze klinken wat warmer dan de H400mk2 - heb ik van horen zeggen.

https://www.2ememain.be/musique-instruments/hifi-audio/enceintes/hifi-boxen-dali-helicon-400-330596843.html
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Siddartha

die zien er wel echt heeeel mooi uit!
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

SHFT

Hallo iedereen,

mijn eerste post hier, ik snuffel hier al een paar dagen rond op zoek naar een nieuwe speaker/amp combo en het wordt tijd dat ik eens wat vragen ga beginnen stellen.

Ik gebruik al enkele jaren de Dali Zensor 1 in combinatie met een Cambridge Audio AM10 (30W in 8 ohm) maar ik heb onlangs mijn platenspeler geupgrade naar een Michell Tecnodec en voel toch de noodzaak om de speakers ook te upgraden, ik heb al allerlei reviews gelezen, op één of andere manier kom ik steeds bij de LS50 terecht maar die is nogal kieskeurig qua versterking.

Ik ben beginnen kijken binnen Dali zelf en kwam bij een vloerstaander uit namelijk de Opticon 5, zou het mogelijk zijn om deze aan te sturen met mijn AM10? Het zou maar tijdelijk zijn, tot ik terug wat gespaard heb voor een betere versterker.

Welke versterker zouden jullie aanraden bij de Opticon 5? Ze moeten niet tot loeiharde volumes kunnen gaan.

Alvast bedankt voor jullie suggesties.

:thumbs-up:
Michell // Cambridge Audio // Dali // Schiit // Sennheiser

Siddartha

Hoi en welkom hier!

Dat moet geen enkel probleem zijn. Heb mijn Ikons met een 2x30 watt Naim UnitiQute aangestuurd. En de Opticon 5 is nog wat kleiner.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

SHFT

Citaat van: Siddartha op februari 10, 2017, 21:38:05
Hoi en welkom hier!

Dat moet geen enkel probleem zijn. Heb mijn Ikons met een 2x30 watt Naim UnitiQute aangestuurd. En de Opticon 5 is nog wat kleiner.

Thx ik blijf hier zeker nog wat rondhangen, al is dat waarschijnlijk niet zo goed voor mijn portefeuille  ;D

Michell // Cambridge Audio // Dali // Schiit // Sennheiser

Siddartha

Citaat van: SHFT op februari 10, 2017, 21:44:23
Thx ik blijf hier zeker nog wat rondhangen, al is dat waarschijnlijk niet zo goed voor mijn portefeuille  ;D



die ervaring heb ik ook helaas :D

Maar, ook veel geleerd!
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

DofN

Citaat van: SHFT op februari 10, 2017, 21:44:23
Thx ik blijf hier zeker nog wat rondhangen, al is dat waarschijnlijk niet zo goed voor mijn portefeuille  ;D

Je moet je niet gek laten maken, zei de gek :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

skyfox

Spelen er mensen hier met de phantom h serie speakers? Wellicht ook als fronts? Ik ben erg benieuwd naar ervaringen met deze serie, daar ik h80 overweeg voor m'n inbouwplannen in de woonkamer.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9