Ralph's woonkamer

Gestart door Ralph71, september 11, 2008, 09:16:29

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Robbert54

mooie set heb je! en vooral ontzettend mooie speakers! gefeliciteerd met de aanwinst!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Ralph71

De Panasonic DMP-BD80 is inmiddels leverbaar. Ik twijfel nog over de aanschaf van deze blu ray speler, aangezien ook de volgende spelers eraan komen:

Pioneer BDP-320 (levertijd mei/juni)

Pioneer Elite BDP-23FD (levertijd mei/juni)

Oppo BDP S83 (levertijd onbekend)


De speler moet analoog aangesloten worden op de Arcam AVR350. De Panasonic DMP-BD80 heeft geen bass management (alle speakers moeten dan op large staan), wel een vorm van time alignment.


Graag jullie mening! :unsure:
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

LittleNinja

Ik zou niet te overhaast beslissen als ik jou was. Je kunt voorlopig voldoende genieten toch?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Ralph71

Citaat van: LittleNinja op april  7, 2009, 13:31:38
Ik zou niet te overhaast beslissen als ik jou was. Je kunt voorlopig voldoende genieten toch?

Dat zeker, maar heb natuurlijk wel onlangs gehoord en gezien hoe groot het verschil is tussen blu ray en dvd. En dat was heel groot!  ;D


Waarschijnlijk krijg ik aanstaand weekend de 21 meter Nordost BH kabel, dan kan ik de achterspeakers ook aansluiten...  8)
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

Robbert54

Citaat van: Ralph71 op april  7, 2009, 13:42:23
Dat zeker, maar heb natuurlijk wel onlangs gehoord en gezien hoe groot het verschil is tussen blu ray en dvd. En dat was heel groot!  ;D


Waarschijnlijk krijg ik aanstaand weekend de 21 meter Nordost BH kabel, dan kan ik de achterspeakers ook aansluiten...  8)
BD is idd :wub: :wub: :wub: :wub: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: maar neem geen overhaaste beslissingen. het gaat nu zo hard met de BD spelers. ik heb nog steed een PS3 als blu-rayspeler. en die is perfect zolang er nog zoveel upgrades in de BD markt zitten. nadeel is alleen dat ie stroom slurpt en soms hoorbaar is.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

bmateijsen

Bass-management, time-alignment en individueel channel level, lijkt me essentieel in jouw setup, dus ik zou de DM-80 laten afvallen.

TheSpeedSkater

Ik zou ook wachten op een BR speler van bijvoorbeeld Arcam. Staat mooi bij je versterker!
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

bmateijsen

Citaat van: TheSpeedSkater op april  7, 2009, 13:49:42
Ik zou ook wachten op een BR speler van bijvoorbeeld Arcam. Staat mooi bij je versterker!

Of gewoon de huidige versterker de deur wijzen ;)

TheSpeedSkater

En dan voor een Panasonic versterker gaan met bijbehorende BR speler? ;D
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Ralph71

Citaat van: bmateijsen op april  7, 2009, 13:48:08
Bass-management, time-alignment en individueel channel level, lijkt me essentieel in jouw setup, dus ik zou de DM-80 laten afvallen.

Time-alignment en individueel channel level kan je volgens mij bij de BD80 wel instellen, bass management niet.

Je hebt dan 2 keuzes:

- alle speakers op "small" zetten met een standaard crossover van 100 Hz (lijkt me absoluut niet wenselijk)

- alle speakers op "large" zetten? Dan schakel je bass manamanagement uit en gaat de opname 1 op 1 naar de speakers. Zou dat verschil zo groot zijn in vergelijk met bass management waar je de crossover op 70 Hz zet?
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

Ralph71

Citaat van: TheSpeedSkater op april  7, 2009, 13:49:42
Ik zou ook wachten op een BR speler van bijvoorbeeld Arcam. Staat mooi bij je versterker!

Citaat van: bmateijsen op april  7, 2009, 13:51:15
Of gewoon de huidige versterker de deur wijzen ;)

Dat zijn beide lange termijnplannen, momenteel helaas niet haalbaar. Ik zoek dan ook een soort "tussenoplossing" van 400-500 euro om toch te kunnen genieten van blu ray.
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

Ralph71

Citaat van: TheSpeedSkater op april  7, 2009, 13:55:18
En dan voor een Panasonic versterker gaan met bijbehorende BR speler? ;D

Fantastisch meegedacht Simon! ;D  ;)  ;D
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

bmateijsen

Citaat van: Ralph71 op april  7, 2009, 13:58:00
Time-alignment en individueel channel level kan je volgens mij bij de BD80 wel instellen, bass management niet.

Je hebt dan 2 keuzes:

- alle speakers op "small" zetten met een standaard crossover van 100 Hz (lijkt me absoluut niet wenselijk)

Dat is dan de beste keuze.. maar weet je zeker dat er time-alignment op zit?

Citaat- alle speakers op "large" zetten? Dan schakel je bass manamanagement uit en gaat de opname 1 op 1 naar de speakers. Zou dat verschil zo groot zijn in vergelijk met bass management waar je de crossover op 70 Hz zet?

Lijkt mij niet wenselijk.... large is full-range...

Ralph71

Citaat van: bmateijsen op april  7, 2009, 14:06:53
Dat is dan de beste keuze.. maar weet je zeker dat er time-alignment op zit?

Lijkt mij niet wenselijk.... large is full-range...

http://service.us.panasonic.com/OPERMANPDF/DMPBD60-MUL.PDF

Op pagina 37 staat wel een en ander over time-alignment (handleiding is voor zowel de BD60 als de BD80).


Waarom zou je nog eerder voor een crossover van 100Hz kiezen? De Arc's kunnen toch wel vrij diep? Waarom dan niet bassmanagement uitschakelen en de opname 1 op 1 doorsturen naar de speakers? Zou bij een crossover van 100Hz de Velodyne niet erg "plaatsbaar" worden voor het gehoor en het laag erg ontbreken bij de Arc's?
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

bmateijsen

Citaat van: Ralph71 op april  7, 2009, 14:14:48
http://service.us.panasonic.com/OPERMANPDF/DMPBD60-MUL.PDF

Op pagina 37 staat wel een en ander over time-alignment (handleiding is voor zowel de BD60 als de BD80).

Staat er ook dat het instelbaar is? (ik heb niet de manual gelezen.. )

CitaatWaarom zou je nog eerder voor een crossover van 100Hz kiezen? De Arc's kunnen toch wel vrij diep? Waarom dan niet bassmanagement uitschakelen en de opname 1 op 1 doorsturen naar de speakers? Zou bij een crossover van 100Hz de Velodyne niet erg "plaatsbaar" worden voor het gehoor en het laag erg ontbreken bij de Arc's?

Kijk eerst eens naar het +/- 3 dB punt van je Arc's...
Als je crossover op 100 hrz plaatst, dan neemt de DD-15 dus al het laag onder de 100 hrz voor zijn rekening. Ik zou niet weten waarom er dan laag zou ontbreken...

Groet,

Bjorn

Ralph71

Citaat van: bmateijsen op april  7, 2009, 14:19:36
Staat er ook dat het instelbaar is? (ik heb niet de manual gelezen.. )

Er staat dat je de delay time kan instellen aan de hand van een soort tabelletje dat ernaast staat afgebeeld. Ik weet dus niet hoe nauwkeurig dit is, deze methode ken ik niet. Wellicht iemand ervaring hiermee?


Citaat van: bmateijsen op april  7, 2009, 14:19:36
Kijk eerst eens naar het +/- 3 dB punt van je Arc's...

Bedoel je dit: http://www.wilson-benesch.com/whitepapers/arcwhite.html (-3dB at 45Hz and 25kHz)? 45 Hz is toch vrij laag, zeker voor een monitor? De Arc gaat immers veel lager dan bijvoorbeeld de Square Two (-3dB at 60Hz and 25kHz). Of lees ik dit niet goed?


Citaat van: bmateijsen op april  7, 2009, 14:19:36
Als je crossover op 100 hrz plaatst, dan neemt de DD-15 dus al het laag onder de 100 hrz voor zijn rekening. Ik zou niet weten waarom er dan laag zou ontbreken...

Er zal geen laag ontbreken in het totaalbeeld, maar zou het niet hoorbaar zijn dat de Arc's en Center slechts boven 100 Hz meespelen? Gaat het geluid dan niet "iel" klinken en de Velodyne overheersend?
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

LittleNinja

Citaat
individueel channel level

Wat wordt hier exact mee bedoeld? Gewoon ouderwets volume?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

bmateijsen

Citaat van: Ralph71 op april  7, 2009, 14:31:13
Er staat dat je de delay time kan instellen aan de hand van een soort tabelletje dat ernaast staat afgebeeld. Ik weet dus niet hoe nauwkeurig dit is, deze methode ken ik niet. Wellicht iemand ervaring hiermee?

Als je het niet afzonderlijk kan instellen per kanaal, dan heeft het geen nut. 


CitaatBedoel je dit: http://www.wilson-benesch.com/whitepapers/arcwhite.html (-3dB at 45Hz and 25kHz)? 45 Hz is toch vrij laag, zeker voor een monitor? De Arc gaat immers veel lager dan bijvoorbeeld de Square Two (-3dB at 60Hz and 25kHz). Of lees ik dit niet goed?

Dat is het +/- 3 db punt, wat betekent dat een Arc al eerder gaat afvallen, m.a.w. meestal zo rond de 55 hrz.

CitaatEr zal geen laag ontbreken in het totaalbeeld, maar zou het niet hoorbaar zijn dat de Arc's en Center slechts boven 100 Hz meespelen? Gaat het geluid dan niet "iel" klinken en de Velodyne overheersend?

Als het goed ingeregeld is, dan hoeft dat niet, maar ideaal vind ik het helemaal niet... En zou ik dus de optie nemen om gewoon lekker met de PS3 door te draaien.

Groet,

Bjorn

bmateijsen

Citaat van: LittleNinja op april  7, 2009, 15:16:36
Wat wordt hier exact mee bedoeld? Gewoon ouderwets volume?

Nee, volume per kanaal, dus fronts, center, etc ;)

Ralph71

Citaat van: bmateijsen op april  7, 2009, 17:18:20
Als je het niet afzonderlijk kan instellen per kanaal, dan heeft het geen nut. 

Dat kan volgens mij dus wel, alleen met fases van zo'n 34 cm. Begrijpt iemand pagina 37 van de handleiding???  :unsure:

http://service.us.panasonic.com/OPERMANPDF/DMPBD60-MUL.PDF


Citaat van: bmateijsen op april  7, 2009, 17:18:20
Als het goed ingeregeld is, dan hoeft dat niet, maar ideaal vind ik het helemaal niet... En zou ik dus de optie nemen om gewoon lekker met de PS3 door te draaien.

En die heb ik dus niet, enkel de DV137  ;)
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

garmtz

Ja, ik snap pagina 37... :)   Ga uit van de VERST staande speaker. Meet van die speaker de afstand tot de luisterpositie. De andere speakers moeten ten opzichte van die speaker worden vertraagd met 1 ms (milliseconde) per 34 cm dat ze dichterbij staan.

Als je in de basis snapt wat time alignment is, is deze pagina bijzonder logisch... >:D

Ralph71

Citaat van: garmtz op april  7, 2009, 19:34:48
Ja, ik snap pagina 37... :)   Ga uit van de VERST staande speaker. Meet van die speaker de afstand tot de luisterpositie. De andere speakers moeten ten opzichte van die speaker worden vertraagd met 1 ms (milliseconde) per 34 cm dat ze dichterbij staan.

Als je in de basis snapt wat time alignment is, is deze pagina bijzonder logisch... >:D

Dank je wel Garmt, wat zouden we toch moeten zonder jouw verhelderende uitleg!  ;)  >:D  :angel:

Ik begrijp hieruit dat de Panasonic DB80 wel time alignment heeft, alleen minder nauwkeurig dan bijvoorbeeld de AVR350...
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

Ralph71

Citaat van: bmateijsen op april  7, 2009, 17:18:20
Dat is het +/- 3 db punt, wat betekent dat een Arc al eerder gaat afvallen, m.a.w. meestal zo rond de 55 hrz.

Betekent dit dat het laag hoorbaar gaat vervormen als je alle speakers in de BD-speler op large zet? Ik heb hier destijds bij die Pioneer BDP-LX71 niets van gemerkt (en was zeker niet de enige)...
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

Ralph71

De Panasonic DMP-BD80 is besteld.  :smile:

Ben erg benieuwd hoe dit gaat klinken. Mocht er over een aantal maanden een betere BD-speler (Oppo of Pioneer) uitkomen, kan de BD80 altijd weer in de verkoop...
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

LexiconLogan

gaaf, gefeliciteerd! ( en wat heb je toch een mooie set)
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable