Luistersessie resultaten: NBS, MF A5, Primare I30 en DK Design

Gestart door cyberjobe, augustus 29, 2006, 13:46:20

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wijx wondere wereld

Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

cyberjobe

Citaat van: The one and only Wijx op januari 30, 2007, 16:41:43
er zijn toch wel meer winkels als hobo?
Klopt, alleen de winkels die de merken hebben die ik zoek, hebben dan weer geen DK Design en Masters... Dan zal ik eerst maar eens een DK Design amp moeten aanschaffen en vragen naar de andere winkels of ik die spelers ff thuis mag demo-en (ik zie ze al aankijken: 'zomaar een 8k spelertje aan een ombekende uitlenen'...). Ik ben een vaste klant bij Hobo en daar valt dan wel een-en-ander te regelen (lees: langer dan een paar uurtjes thuis demo-en).
Denon AVC-A11SR / DVD-3930 / TU-1500R - Bow ZZ-One - Arcam CD62T - Monster Cable M850i / ILM 100 - Pioneer PDP-435HD - NBS Dragonfly powerchords / Active-4 LS /Active-4 RCA cables - Master Concept 3 /Concept 4 / Centre -REL Stadium III - Finite Elements Pagode Signature E17/E14

frank2

Ik raad je aan om karel of hans eens te bellen van wenw audio in enschede, die lenen nl. wel heel dure app. uit en je mag ze altijd een week uitproberen of langer.
Overigens hun advies daar kun je echt op bouwen, zij kunnen veel heel veel leveren, ik heb er nu mijn gehele set vandaan gehaald, goede service en ze komen het zonder probleem langs brengen waar je ook woont.
Ik denk als je daar informeerd dat er een hele wereld voor je open gaat, ze hebben mij nog nooit teleurgesteld en achteraf kan ik zeggen dat hun adviezen geheel op waarheid berusten.
(wel bellen niet mailen want dat duurt daar echt te lang)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

cyberjobe

Citaat van: frank2 op januari 30, 2007, 18:41:04
Ik raad je aan om karel of hans eens te bellen van wenw audio in enschede...
Dank je wel voor je tip. Zodra mijn budget weer wat aangegroeid is, zal ik ze eens bellen. Enschede is helaas niet naast de deur (Eindhoven). Echter: goed advies en testen (zeker in de klasse waar we over praten) is goud waard!
Denon AVC-A11SR / DVD-3930 / TU-1500R - Bow ZZ-One - Arcam CD62T - Monster Cable M850i / ILM 100 - Pioneer PDP-435HD - NBS Dragonfly powerchords / Active-4 LS /Active-4 RCA cables - Master Concept 3 /Concept 4 / Centre -REL Stadium III - Finite Elements Pagode Signature E17/E14

cyberjobe

Kan iemand me vertellen wat de Metronome Technologies Kalista cd transport en de C2A DA converter kosten? Ik kon nergens de prijzen ervan vinden. Ze zien er iig gelikt uit.
Maximus/frank2: hebben jullie de Metronome wel eens vergeleken met Lindemann? Zo ja, wat is jullie ervaring?
Denon AVC-A11SR / DVD-3930 / TU-1500R - Bow ZZ-One - Arcam CD62T - Monster Cable M850i / ILM 100 - Pioneer PDP-435HD - NBS Dragonfly powerchords / Active-4 LS /Active-4 RCA cables - Master Concept 3 /Concept 4 / Centre -REL Stadium III - Finite Elements Pagode Signature E17/E14

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Maximus_Aurelius

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Nahpets

Citaat van: cyberjobe op februari  1, 2007, 11:51:54
Metronome Technologies Kalista cd transport

38000 USD heb ik me laten vertellen (overigens bij een NL-se leverancier)
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Maximus_Aurelius

Citaat van: Enno op februari  1, 2007, 13:41:45
38000 USD heb ik me laten vertellen (overigens bij een NL-se leverancier)

Dat is een koopje ;D ;D
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Wijx wondere wereld

staat wel een cd3 bij de audiofabriek voor 4500, valt iets meer binnen je budget  :)
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

cyberjobe

Citaat van: Enno op februari  1, 2007, 13:41:45
38000 USD heb ik me laten vertellen (overigens bij een NL-se leverancier)
Nou, dat is dus ca. 40k in euro's  :-X
Hoe klinkt deze speler (met deze prijs in je achterhoofd)?

The one and only Wijx: als het zover is (budget is nu aan de lege kant, en ik wil eerst DK Design amp gaan aanschaffen), dan zal ik de cd4 eens beluisteren. Ook wil ik eens Wadia 781i cdspeler horen. Dan zit ik wel met Lindemann in dezelfde prijsklasse.
Denon AVC-A11SR / DVD-3930 / TU-1500R - Bow ZZ-One - Arcam CD62T - Monster Cable M850i / ILM 100 - Pioneer PDP-435HD - NBS Dragonfly powerchords / Active-4 LS /Active-4 RCA cables - Master Concept 3 /Concept 4 / Centre -REL Stadium III - Finite Elements Pagode Signature E17/E14

VDM

Hmm, ik zou er eerder 30k in euro's betalen voor iets van 38k USD, maar wie ben ik  ::)

cyberjobe

Citaat van: VDM op februari  1, 2007, 17:35:05
Hmm, ik zou er eerder 30k in euro's betalen voor iets van 38k USD, maar wie ben ik  ::)
Ik snap je redenatie wel. Bedenk echter dat je importheffingen vergeet. Ruwweg kan je zeggen: een product in USA in $, kost in de EU in €. Wellicht kan je met de winkelier discussieren/afpingelen, maar zo'n groot verschil valt niet af te praten.
Denon AVC-A11SR / DVD-3930 / TU-1500R - Bow ZZ-One - Arcam CD62T - Monster Cable M850i / ILM 100 - Pioneer PDP-435HD - NBS Dragonfly powerchords / Active-4 LS /Active-4 RCA cables - Master Concept 3 /Concept 4 / Centre -REL Stadium III - Finite Elements Pagode Signature E17/E14

cyberjobe

Nog een laatste opmerking over Mimetism: zowel Menno als ik zijn tot de conclusie gekomen dat het niet onze klank is. Welliswaar redelijk detailrijk (maar valt in het niet bij DK Design/Lindemann combo), echter is het alsof er helium in het systeem zit. Dit uit zich in een vrij irritante 'aangeslagen' (te hoge) klankkleur.
Kwa afwerking en (strakke) design is het wel erg geslaagd. De bediening is alleen onlogisch en vergt leertijd (en dat voor een stereo!!!).
Denon AVC-A11SR / DVD-3930 / TU-1500R - Bow ZZ-One - Arcam CD62T - Monster Cable M850i / ILM 100 - Pioneer PDP-435HD - NBS Dragonfly powerchords / Active-4 LS /Active-4 RCA cables - Master Concept 3 /Concept 4 / Centre -REL Stadium III - Finite Elements Pagode Signature E17/E14