nieuwe dvdspeler, maar welke?

Gestart door Grindtegel, november 27, 2003, 16:06:18

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Grindtegel

zit te denken aan een nieuwe dvdspeler die mijn holokaart/Barco D800 moet gaan aansturen.

Belangrijkste vind ik de beeldkwaliteit, dit is het ENIGE criterium die ik stel (en de prijs natuurlijk...).

Muziek draai ik toch alleen maar via mijn cdspeler en surround geluid is in de dvdspelerklasse die ik zoek toch wel goed.

Spelers die door mijn hoofd schieten:

Pioneer 656 via SDI aangesloten
Pioneer 868 via component aangesloten
Denon 2900 via component (of SDI)
Marantz DV8300 via component

Er zijn vast nog andere spelers (component of SDI) die ik nu even niet kan bedenken, daarom graag antwoord op mijn vraag.

Het gaat dus alleen om de beste beeldkwaliteit
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

J.A.F._Doorhof

Marantz DV8400 zonder twijfel.
Of een 656 met SDI.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Grindtegel

Zit er dan nog verschil in het beeld tussen de 8300 en 8400? Ik dacht dat de specs hetzelfde waren.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

bmateijsen

zoiezo zit er DVI op... op die 8400

Grindtegel

Maar er zit geen DVI-in op de Holokaart. En is dvi beter dan SDI?
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

bmateijsen

DVI = HDCP .. dus zoiezo niet analoog geschikt...

Grindtegel

Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

J.A.F._Doorhof

De 8400 heeft noiseshaping aan boord, je kunt MITS goed ingesteld er een nog iets hogere beeldkwaliteit uit halen, het is echter wel minimaal maar het ziet er weer net wat beter uit.

Aan DVI heb je niets omdat dit inderdaad met HDCP samengaat, en je bijpassed de superieure H3DII deïnterlacer dus geen goed idee.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Grindtegel

@Frank, heb je de pioneer 868 al eens vergeleken met de marantz?

De specs van de pioneer (wat video specs betreft)zien er toch ook zeer goed uit. Ben hier wel nieuwsgierig naar (al ben ik eigenlijk niet zo'n pioneer fan...)
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

J.A.F._Doorhof

Ik heb een Pioneer in bestelling staan, wordt half December gelevert.
Het ziet er allemaal mooi uit, maar ik ben dus ook geen Pioneer fan, ik vindt het geluid erg leeg.

De prijs is wel aantrekkelijk € 1499,00 maar goed je koopt een regiovrije DV8400 voor rond de € 1990,00.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Hertog_Martin

Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

Grindtegel

Tsja, het kost wat, maar dan heb je ook wat ;D
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

dvd-fan

de pioneer 868 kost in Duitsland 856 Euro
Heb er zelf al een besteld.
Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

Grindtegel

Heb je de pioneer inmiddels al binnen? Ervaringen? ook met de shop.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon