Nieuwe PIONEER 8G serie!

Gestart door papaleo, maart 6, 2007, 18:47:33

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bartjes

Citaat van: vra op maart 20, 2007, 18:07:51
Ik ben benieuwd wat de verschillen zullen zijn tussen de nieuwe generatie schermen van samsung panasonic en pioneer van 2007. Daar ga ik mijn aankoopkeuze af van laten hangen.


En ik ook!

Fico

Citaat van: vra op maart 20, 2007, 18:07:51
Ik ben benieuwd wat de verschillen zullen zijn tussen de nieuwe generatie schermen van samsung panasonic en pioneer van 2007. Daar ga ik mijn aankoopkeuze af van laten hangen.

Bedoel je de Panasonic 10G?
Buiten de Full HD modellen zie ik eerlijk gezegd weinig verschil met de Panasonic 9G :(

En Samsung is toch LCD, niet? Of bedoel hun plasmaschermen? Die zijn mooi, maar kunnen niet tippen aan een Pioneer hoor  ;D
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

vra

IK ga echt voor een plasma scherm, vind ik gewoon lekkerder kijken. Heb weleens een half uurtje test gekeken maar lcd vind ik toch minder. IK vind het met bewegende sneller beelden toch onrustig, of het schokt ofzo. Plasma vind ik natuurlijker en heeft meer weg van crt in mijn mening. Ben benieuwd of de pioneer schermen en nou echt met kop en schouders bovenuit gaan steken met hun nieuwe technieken.

papaleo

Citaat van: fico99 op maart 20, 2007, 23:16:13
Bedoel je de Panasonic 10G?
Buiten de Full HD modellen zie ik eerlijk gezegd weinig verschil met de Panasonic 9G :(

En Samsung is toch LCD, niet? Of bedoel hun plasmaschermen? Die zijn mooi, maar kunnen niet tippen aan een Pioneer hoor  ;D

Ik denk ook dat Panasonic zijn troeven op de Full-HD schermen heb gezet dat ze daarom niet veel 'verbeteringen' / veranderingen in hun HD-ready schermen hebben toegepast,én waarom zouden ze...wat goed is moet je zo laten  ;)

En daar komt nog bij dat de Pana Full-HD schermen praktisch de zelfde prijzen hebben als de HD ready schermen van Pioneer  >:D  ;D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

koffieleut

Dat is nu nog zo, maar ik verwacht echt wel dat de nieuwe serie Full HD plasma's van Pioneer een stuk goedkoper zullen zijn als de huidige PDP-5000EX.
Ik denk wel dat Pioneer altijd een stukje duurder zal blijven dan de Panasonics en Samsungs, maar daar ben ik ook blij om, want ze gaan echt wel een stukje verder inzake beeldverwerking dan de concurrent en daar heb ik graag wat voor over.

sandervg

Is er iets bekend wanneer dat moois in Europa / NL leverbaar zou moeten zijn?
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

vra

Op kieskeurig.nl staan de nieuwe panasonic modellen al op de site. Ze geven aan dat deze zo rond eind maart te verkrijgen zijn. Pioneer zou rond juni te koop moeten zijn heb ik gehoord

rtoonen

Tja, heb net 1,5 jaar een Pio 506 en al 4,5 jaar een Panny TH42pw5 en de ontwikkelingen gaan maar door. Ben overigens wel geïnteresseerd in een iets grotere, 55" full HD zou niet gek zijn :P. Het moet overigens plasma zijn, want LCD heeft me tot nu toe niet overtuigd. Ben benieuwd naar de specs van de Panny's en de Pio's.

Raphie

precies, laten we wel over plasma praten, want full HD LCD blijft nog steeds behelpen, dus daar kan verder over gekeuvelt worden in één van de LCD topics.
JBL PRX Power!

simonsscj

Citaat van: koffieleut op maart 21, 2007, 09:08:15
Dat is nu nog zo, maar ik verwacht echt wel dat de nieuwe serie Full HD plasma's van Pioneer een stuk goedkoper zullen zijn als de huidige PDP-5000EX.

Dat zal wel moeten vrees ik, 8000 euro of 3000 euro voor de 50" full HD van Panasonic is nogal een verschil.
Vraag me overigens wel af hoe Pioneer dat gaat doen, met droge ogen eerst ruim 8000 euro vragen voor een full HD scherm en een jaartje later nog maar de helft?

Citaat
Ik denk wel dat Pioneer altijd een stukje duurder zal blijven dan de Panasonics en Samsungs, maar daar ben ik ook blij om, want ze gaan echt wel een stukje verder inzake beeldverwerking dan de concurrent en daar heb ik graag wat voor over.

Als ze het inbranden maar onder controle krijgen.... geloof dat Panasonic daar niet zo'n last van heeft.

Bengbeng

#35
Een Pioneer vertegenwoordiger meldde onlangs op de CES in Vegas, waar de nieuwe plasma 2.0 schermen werden gedemonstreerd, dat de schermen zéker niet goedkoper zouden worden dan de huidige lijn, maar eerder iets duurder. Dat is het enige officiële statement wat betreft prijsstelling wat ik heb kunnen vinden. Hoe jullie erbij komen dat ze flink goedkoper worden snap ik daarom even niet.  :)

Citaat
Vraag me overigens wel af hoe Pioneer dat gaat doen, met droge ogen eerst ruim 8000 euro vragen voor een full HD scherm en een jaartje later nog maar de helft?

Exactly, dat gebeurd dan ook niet.  ;) Pioneer is als Mercedes, die gaan ook niet ineens met de prijs stunten.  ;D


Edit;

Hier een ander artikel;

Citaat
Pioneer representatives expressed some concerns regarding the expense of the technology, which we fully expect to first appear at a high premium.

http://gear.ign.com/articles/753/753836p1.html
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

simonsscj

#36
Citaat van: Bengbeng op maart 21, 2007, 14:31:04
Exactly, dat gebeurd dan ook niet.  ;) Pioneer is als Mercedes, die gaan ook niet ineens met de prijs stunten.  ;D

Leuk, gaat de pioneer dan ook een taxiplaatje monteren op je plasma?

Maar als die prijzen nog gaan stijgen, dan heb ik er een zwaar hoofd in. Laat ik vooropstellen dat ik de pioneers er beter vindt uitzien.
Qua beeld is het net even wat mooier maar dat rechtvaardigd zeker geen prijsverschil van honderden misschien wel duizend euro.
Ben benieuwd wat Pioneer doet, ik hoop dat ze hun problemen kunnen oplossen, naar het zich laat zien is Panasonic dat wel gelukt.

Fico

#37
Sorry hoor, maar hier geloof ik geen bal van!

Believe me, die prijzen gaan blijven zakken!!!! Zeker van de 768p modellen...

De 1080p modellen zullen vooral in het begin nog wel een "premium" prijs hebben, maar ook die prijzen zullen blijven zakken :D

Reden: concurrentie, concurrentie en nog eens concurrentie... :D :D :D

Ik volg de Pioneer prijzen al meer dan 2,5 jaar op de voet en je moet maar eens nagaan hoe zwaar de prijzen gezakt waren toen ze van de 6G naar 7G zijn gegaan. Ik geloof dat de nieuwe modellen toen op slag € 1500,- in prijs waren gezakt. Dat was toen ook het moment dat ik beslist had om voor de PDP-427 te gaan  ;D
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Snowmaster

#38
De prijsdaling van de Pioneers is op het Duitse Hifi-forum goed onderbouwd beschreven. De gemiddelde jaarlijkse daling bleek 25% op de adviesprijs te zijn.
Ze verwachten opnieuw deze daling voor de 8e generatie. De full HD lijn zal ook in prijs dalen maar nog wel prijzig blijven.

Citaat :

Ich hörte es aus dem Umfeld von Pioneer und hatte von dort auch schon die Infos zur 8. Generation, die mir vor der Verlautbarung ja auch keiner glaubte. Für eine jährliche Preisschätzung brauche ich aber auch keine Infos. Hier die jährlichen UVP:

Pioneer 504 FDE 8.999 €
Pioneer 505 XDE 6.799 €
Pioneer 506 XDE 5.299 €
Pioneer 507 XDE 4.199 €.

Die jährlichen UVP gehen also jährlich etwa 25% nach unten. Weiterhin lag der Internetverkaufspreis bislang immer ca. 25 Prozent unter der genannten UVP. Das macht für die 8. Generation einen Preis von weniger als 2.500 €. Dazu paßt, daß Pioneer im letzten Jahr eine neue Fertigungsfabrik fertigstellte, in der ein vielfaches der bisherigen Stückzahl produziert werden soll. Diese Stückzahlen können aber nur erreicht werden wenn man eine breite Käuferschicht anspricht. Ab Oktober können wir uns also auf richtig gute Highendgeräte zu günstigen Preisen freuen.


Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Bengbeng

#39
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=10096207#post10096207

Citaat
I spoke to 'someone' (who shall remain nameless) knowledgeable at Pioneer Canada yesterday and here are the details that he provided.

There will be 3 types of displays.

1. 1080p Elite displays 50" (Pro FHD1) and 60"

These will contain the new black levels, the new pro colour(Canadian spelling) filter and the new asic processor.

2. 768p Elite displays 42", 50" and 60"

These will contain the new black levels, the new pro colour filter and the new asic processor. As well as the ability to process 1080p signals. The current 7G plasmas can only process 1080p/24Hz signals, but these new Elite models may support 30 Hz and 60 Hz signals due to the new asic processor.

3. 768p Pure displays 42", 50" and 60"

These will contain the new black levels, a new colour filter that may not be as good as the Elite filter and POTENTIALLY the new asic processor.

However due to the cost of the asic processor, it may not make it into the Pure line of displays. This could mean that we would finally have a significant difference in the PQ of Pure vs Elite displays.

As with the current generation of displays, the Pure line will be able to process 1080p/24Hz signals.

Finally, all the displays would be priced higher than the 7th generation of displays, but 'final' pricing will be available in a couple of weeks after he attends the North American Marketing Meeting for Pioneer.

I hope this helps.....I know I can't wait to purchase one of these new plasmas 

Basheer 
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Fico

Bengbeng, bedankt voor de info  ;)

Hou er wel rekening mee dat de Europese modellen zeer sterk afwijken van de Amerikaanse.

Zo lijkt de Europese PDP-427XD qua specs veel meer op de Amerikaanse PRO-940HD dan op de PDP-4270HD.

Ik volg al deze modellen al meer dan een jaar op de voet en vond het o.a. heel spijtig dat er op mijn PDP-427 geen USB aansluiting aanwezig was waarmee je JPEG foto's vanaf een gewone memory card reader, usb stick of rechtstreeks vanaf de digitale camera in in de native panel resolutie kan weergeven.

De zwarte metalen luxe afstandsbedienings heeft echter veel goed gemaakt ;)
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Shorty

Wat is het toch een mooi vak, marketing! Eerst laat je uitlekken dat de nieuwe lijn duurder gaat worden, en als de spullen op de markt komen blijken de prijzen gelijk te zijn gebleven. Zodat je klanten denken dat het toch nog een meevaller is...  ;D

VrGr,

Bart J.

Marcel_T.

Mee eens. Je kunt het écht niet maken in deze markt om met prijsverhogingen te komen. Temeer daar Pioneer al hoog zit met z'n prijzen. De tendens is gewoon dalend!
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Bengbeng

#43
Citaat van: Marcel_T. op maart 27, 2007, 13:08:45
Mee eens. Je kunt het écht niet maken in deze markt om met prijsverhogingen te komen.

Dat ligt natuurlijk helemaal aan de kwaliteit. Als de Pio echt aanzienlijk betere zwartwaarden en navenant contrast neerzet dan
de Panny's (of welk andere flatscreen dan ook) dan kan Pioneer vragen wat ze wil (uiteraard binnen het redelijke), en ze zullen als broodjes over de toonbank gaan bij het publiek die wat te besteden heeft en kwaliteitsbewust is.
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Marcel_T.

De categorie klanten die zóveel Premium over hebben voor extra kwaliteit, daar kan Pioneer niet van rond komen ben ik bang.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Fico

Citaat van: Marcel_T. op maart 27, 2007, 19:50:16
De categorie klanten die zóveel Premium over hebben voor extra kwaliteit, daar kan Pioneer niet van rond komen ben ik bang.

Daar ben ik het 100% mee eens.
De Pioneer prijzen zullen blijven zakken. Het prijsverschil met Panasonic wordt anders te groot!
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Bengbeng

#46
Citaat van: Marcel_T. op maart 27, 2007, 19:50:16
De categorie klanten die zóveel Premium over hebben voor extra kwaliteit, daar kan Pioneer niet van rond komen ben ik bang.

Alsof bedrijven als BMW en Mercedes moeite hebben om aan omzet te komen?
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Fico

#47
Citaat van: Bengbeng op maart 27, 2007, 20:35:10
Alsof bedrijven als BMW en Mercedes moeite hebben om aan omzet te komen?

Die vergelijking met auto's gaat niet helemaal op.
Auto's worden steeds duurder, Flat TV's steeds goedkoper  ;D

Bovendien zijn Panasonic en Pioneer toch twee "A-merken" die vroeger even duur waren, niet?

Ik vind dat de huidige Pioneer prijzen niet meer in verhouding zijn met de nieuwe Panasonic's. Je koopt binnenkort een 50" Full HD Panasonic Plasma voor de prijs van een Pioneer 50" HD Ready, die bovendien 1080p50 en 1080p60 accepteert.

Ik ben er zeker van dat Pioneer hard zal terugslaan, niet alleen met 80% Deeper Blacks, maar ook met scherpere prijzen. Ik geloof nooit dat Pioneer dezelfde weg gaat opgaan als Fujitsu.
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Bengbeng

#48
Citaat van: fico99 op maart 27, 2007, 23:40:56
Die vergelijking met auto's gaat niet helemaal op.
Auto's worden steeds duurder, Flat TV's steeds goedkoper  ;D

Bovendien zijn Panasonic en Pioneer toch twee "A-merken" die vroeger even duur waren, niet?

Panasonic doet de laatste tijd concessie's die ze vroeger niet of iig minder deden. Zo ging bijv.
de uiterlijke bouwkwaliteit van de PV60/600 achteruit - het gebruik van goedkopere plastics - ivm de generatie
daarvoor, de PV500 (welke ook gewoon bijna even duur was als de Pio 436).

Het goedkoper worden is dus deels te danken aan het gebruik van goedkopere materialen, en/of niet of nauwelijks een beeldverbetering
behalen met een nieuwe generatie zoals nu het geval is met de overgang van de PV60/600 naar de PV70 (ze gebruiken dus min of meer dezelfde processoren etcetera die logischerwijs ieder jaar goedkoper worden).

Pioneer daarentegen zegt een kompleet nieuwe techniek van de grond af aan opgebouwd te hebben met plasma 2.0, kan hiermee dus minder teren op zaken die je wint uit doorontwikkeling om zo kosten te kunnen besparen. Daarnaast verwacht ik niet dat Pioneer concessie's gaat doen aan haar huidige bouwkwaliteit.

Ik hoop net als iedereen dat de nieuwe Pio's goedkoper zullen worden als nu, ik heb echter te veel artikels gelezen waaruit
dat niet blijkt maar het tegendeel beweerd wordt.
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

xit2050

Citaat van: Bengbeng op maart 28, 2007, 01:14:54
Pioneer daarentegen zegt een kompleet nieuwe techniek van de grond af aan opgebouwd te hebben met plasma 2.0, kan hiermee dus minder teren op zaken die je wint uit doorontwikkeling om zo kosten te kunnen besparen. Daarnaast verwacht ik niet dat Pioneer concessie's gaat doen aan haar huidige bouwkwaliteit.

Het belangrijkste woord hier is "zegt". Veel blabla voorlopig, maar zolang ik het zelf niet gezien heb, geloof ik niet zoveel van dat "revolutionaire" plasma 2.0.