Wanneer LCD afstellen (Lukt niet)

Gestart door Bakkums, oktober 19, 2007, 12:02:39

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bakkums

Hoi, Ik heb zins Woensdag een nieuwe Full hd Samsung gekocht. Maar nu vroeg ik mij af, wanneer ik nou precies de tv het beste kan afstellen. Moet ik eerst effe de tv een weekje zo gebruiken en dan afstellen of kan ik het allemaal gewoon meteen afstellen?

Ik heb de TV: LE40M86 via de versterker naar mijn PS3, via HDMI 1.3 kabels verbonden.
Ik leen een afstel CD van mijn oom, kan ik dit alles gewoon zo laten staan of moet ik de PS3 rechtstreeks op de tv aansluiten?

Zo dit was het wel kwa vragen, oja nog een dan maar, Welke PS3 afstelling is het beste RGB of die yc... weet niet meer wat dit is. En verder nog speciale dingen wat ik aan of juist uit moet schakelen?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

joostpolletje

Je kan hem natuurlijk laten calibreren door de jongens van het forum.

Daarnaast moet het geen probleem zijn om het scherm nu af te stellen. Dat de PS3 via de receiver komt is ook geen probleem.
KEF | SVS | DENON | SAMSUNG| EPSON | DUNE | QNAP | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | MONSTER | RU CONNECTED | XBOX

Bakkums

Oke, dan zou ik vandaag effe die CD ophalen en de boel gaan afstellen. Had dit de vorige keer ook met mijn andere full hd tv gedaan en ik moet zeggen dat dit zeker de moeite waard was.

Maargoed, bedantk voor je info nu kan ik weer aan de slag.

Dennistattoo

Heeft hij geen tijd nodig om in te spelen? Voordat je hem helemaal goed insteld?

Grt Dennis
Epson TW7200 - iVisions 100 inch - Onkyo TX-NR809 7.2 - Klipsch r-110sw - Klipsch RP-250C - Pioneer staanders - Samsung 52 inch LCD

Bakkums

Dat was mijn vraag dus ook, maar Joostpolletje zei dat dat niet hoeft.

Dennistattoo

Ik weet niet denk dat je beter even een 200 a 300 uur kan inspelen voordat het zometeen helemaal kapot gaat toch? Risico is te groot vind ik persoonlijk
Epson TW7200 - iVisions 100 inch - Onkyo TX-NR809 7.2 - Klipsch r-110sw - Klipsch RP-250C - Pioneer staanders - Samsung 52 inch LCD

Bakkums

Zo heb effe op het net zitten serven en ben tot de conclusie gekomen dat het inderdaad niet ingespeeld hoeft te worden.
Plasma daarintegen wel, maar dat vermindert ook met de tijd, inspeeltijd bedoel ik dan. LCD hoeft dit dus niet.

Heb de TV nu zelf al een aantal uren aan gehad, uurtje of 20 denk ik en zal het een deze dagen gaan afstellen. Kan me niet indenken dat er trouwens wat kapot kan gaan na het afstellen.


PjotrrrNL

LCD kun je gewoon meteen inregelen met DVE, plasma inderdaad na 200 uur inspelen....

Bakkums

Ben gister avond bezig geweest met afstellen, maar krijg dit maar niet voor elkaar. Denk dat dit komt, omdat de TV zelf allemaal dingen automatisch regelt, zal dit kunnen? Ik heb wel alle hulp dingen uitgezet.

Zit namelijk zo, je moet contrast opdraaien tot je 1 wit vlak ziet, wanneer ik dit doe zit die er nog wel 10 stappen voor voordat die weg zou vallen, maar dan staat het contrast al op 100.

Ook wanneer alles afgesteld is, moet je bij een scherm waarbij je 5 kleuren ziet, je kleur helemaal terug draaien en dan moet je een Egaal grijs vlak zien, maar ik zie verloop en verschillende tinten.

Vind het heel jammer dat het niet zo af te stellen is, want met mijn vorige full hd mirai ging alles wel goed en was het verschil met standaard echt super.

Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen ?

Bakkums

Niemand enig idee wat ik hieraan kan doen ?

joostpolletje

Citaat van: Bakkums op oktober 22, 2007, 18:44:34
Niemand enig idee wat ik hieraan kan doen ?

Laten doen door jongens van het Forum.
KEF | SVS | DENON | SAMSUNG| EPSON | DUNE | QNAP | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | MONSTER | RU CONNECTED | XBOX

Bakkums

Bedankt voor je antwoord en het meedenken, maar dit is natuurlijk geen optie. Heb een afstel CD en heb het ook eerder afgesteld met een goed resultaat en vandaag ook nog eens op mijn broer zijn LG goed afgesteld.

Gaat dus voornamelijk om de Samsung afstelling.

mack

Hierbij de instellingen uit de nieuwe audiovision review
voor de le40m87bd gelijk aan de m86 op de zilveren rand na

mode / film
contrast / 99
kleur / 62
kleur tint / warm 1
XvYCC / aan
zwart aanpassing / uit
helderheid / 49
scherpte / 18
kleurtoon r50/g50
verlichting  / 2
kleurruimte / breed
beeldformaat / alleen scannen
dyna contrast / uit
Gamma / 0

Voor de rest worden er geen settings behandeld meestel betekend dit dat die dan uit staan.

hopelijk kan je wat mee

Bakkums

#13
Oh mooi, zoiets zat ik ook al te zoeken, maar kon het niet vinden voor de M8 serie.

Vriendelijk bedankt.

_ MarcelloW _

#14
Of je koopt/ leent deze http://www.highfidelitydiscs.nl/customer/product.php?productid=100005 DVD een keer van iemand.

Ik weet niet waar je woont, maar ik wil best een keer langskomen (als het in de buurt is) met deze DVD.

edit: never mind, je woont te ver... Succes!
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Bakkums

#15
Haha toch bedankt voor het aanbod, maar aangezien die zo goedkoop is kan ik het misschien zelf ook wel bestellen.
Zal er effe over nadenken, want denk dat mijn broers hier ook wel belang bij hebben aangezien deze binnenkort ook overstappen van normaal naar Full HD.

Effe ter verduidelijking welke DVD ik eerst gebruikt heb om af te stellen:

Heimkino Referenz-Test-DVD


http://www.hifi-regler.de/shop/sonstiger_hersteller/heimkino_referenz-test-dvd.php?SID=e581381e1128ecce2bd8ba58867160ff

mack

Maar wat is het resultaat van de settings van AV

Bakkums

heb de instellingen geprobeerd, maar vond alles veel ste dof.
Misschien morgen proberen, maar dan in standaard ipv film.

Bakkums

De kenners van dit forum misschien een TIP ?

Heb nu die afstelling op standaard toegepast en dit is al een stuk beter, vanaf dit punt nog kleine aanpassing gedaan voor eigen smaak. Maar wacht nog steeds op het verlossende antwoord van wat ik nou moet doen.


mack

Gewoon voorlopig blijven kijken.

En je inschrijven als er een isf tour in de buurt is