Starred AV

Gestart door Starred, februari 27, 2009, 11:39:53

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

RvD

Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude/Amplitude 16
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - CineMike netkabels (10x) DC Kabels (2x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Artnovion - Sonitus

Fabian92

Dat is erg mooi! But I want pictures  :laugh: >:D
JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

papaleo

Citaat van: Starred op april 14, 2009, 16:49:38
Pioneer KRP-600M is binnen  8)

We,wel,wel....dat wordt genieten  8)  binnenkort dan... want ik had in den beginne; 'wtf is dit voor 'n k*t beeld' maar naar verloop van een paar dagen trek de mist op...en dan is het elke keer weer; 'zucht...,wat een plaatje zeg;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Davey

Citaat van: papaleo op april 14, 2009, 19:28:32
We,wel,wel....dat wordt genieten  8)  binnenkort dan... want ik had in den beginne; 'wtf is dit voor 'n k*t beeld' maar naar verloop van een paar dagen trek de mist op...en dan is het elke keer weer; 'zucht...,wat een plaatje zeg;)

Hahaha, wat zal jij gebaald hebben in het begin Leo. Ik zie het al voor me. Super dat je er nu helemaal blij mee bent.

Starred, van harte met deze fantastische aanwinst. Heb je 'm al opgehangen?

Starred

Citaat van: Davey op april 14, 2009, 19:30:57

Starred, van harte met deze fantastische aanwinst. Heb je 'm al opgehangen?

Nee, ik verwacht dat hij pas over 3 weken hangt. Vorige week is het gedeelte van de garage dat als AV room gaat dienen bij de kamer getrokken. Deze week wordt hij verder afgewerkt (stuken, spots, electra, radiator, etc).

Maar.....daarna moet de parketvloer op de hele beneden verdieping er uit worden gehaald ivm waterschade. Zie ook http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=84844.0.
Aangezien dat een gelijmde en gespijkerde vloer is zal dat aardig wat werk zijn. Daarna komt er een nieuwe vloer in. Pas daarna hang ik de 600M op. Kortom, moet nog even geduld hebben  :(

Starred

Citaat van: papaleo op april 14, 2009, 19:28:32
naar verloop van een paar dagen trek de mist op...en dan is het elke keer weer; 'zucht...,wat een plaatje zeg;)

Gebruik je je projector nog wel?  :tounge:

papaleo

Citaat van: Starred op april 14, 2009, 20:45:09
Gebruik je je projector nog wel?  :tounge:

Tja...,moet bekennen dat ik mij er op betrapt dat ik nu complete films op de 600 bekijkt,dat had ik nooit kunnen bedenken vóór dat ik de 600 had.... :-X en dat is zeker geen straf  ;D

Maar dat komt hoofdzakelijk door dat het steeds langer licht blijft s'avonds,en ik de HT/woonkamer niet helemaal kan verduisteren,dus wordt mijn CR niet om zeep geholpen daardoor,ook al is het nog licht buiten blijft het CR nagenoeg perfect met de KRP-600  8)

@Starred
Nog even een tip;

Je zegt dat je voorlopig je scherm niet kan ophangen.....dat wil niet zeggen dat 'm dan niet kan laten inspelen  ;D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Starred

Citaat van: papaleo op april 14, 2009, 21:30:56

@Starred
Nog even een tip;

Je zegt dat je voorlopig je scherm niet kan ophangen.....dat wil niet zeggen dat 'm dan niet kan laten inspelen  ;D

hij blijft lekker in de doos. Veel te stoffig komende tijd.

-madison-

Citaat van: Starred op april 14, 2009, 22:01:01
hij blijft lekker in de doos. Veel te stoffig komende tijd.

:o Wat een zelfdiscipline zeg! Ik had hem meteen uit de doos gehaald ;D
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

Sonic Circle

Citaat van: Starred op april 14, 2009, 20:43:50
Maar.....daarna moet de parketvloer op de hele beneden verdieping er uit worden gehaald ivm waterschade. Zie ook http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=84844.0.
Aangezien dat een gelijmde en gespijkerde vloer is zal dat aardig wat werk zijn. Daarna komt er een nieuwe vloer in. Pas daarna hang ik de 600M op. Kortom, moet nog even geduld hebben  :(

Dit hebben wij 1,5 jaar geleden ook gehad, precies dezelfde situatie. Bij ons gebeurde het in de periode tussen tekenen voorlopig koopcontract en het passeren van de akte bij de notaris.

We hebben 2 weken (vrije tijd) werk gehad met een boorhamer van 12 kg om de vloer van 35 m2 er goed uit te krijgen. Een ondervloer die was verlijmd en gespijkerd (spijkers van 3-4 cm) en daar de parketvloer op, ook weer verlijmd en gespijkerd (1cm spijkers).

Succes. Zonde dat dit bij jullie is gebeurd. Wat komt er voor vloer voor terug?

Starred

Citaat van: jowi op april 14, 2009, 22:29:33
Check op z'n minst even goed op pixelfoutjes...

Er is aangetekend op de bon dat ie pas over 3 weken open gaat. Heb dus een maand om te checken  :bigsmile:

Starred

Citaat van: Sonic Circle op april 14, 2009, 22:37:51
Dit hebben wij 1,5 jaar geleden ook gehad, precies dezelfde situatie. Bij ons gebeurde het in de periode tussen tekenen voorlopig koopcontract en het passeren van de akte bij de notaris.

We hebben 2 weken (vrije tijd) werk gehad met een boorhamer van 12 kg om de vloer van 35 m2 er goed uit te krijgen. Een ondervloer die was verlijmd en gespijkerd (spijkers van 3-4 cm) en daar de parketvloer op, ook weer verlijmd en gespijkerd (1cm spijkers).

Succes. Zonde dat dit bij jullie is gebeurd. Wat komt er voor vloer voor terug?

Bij mij wordt ook het sloopwerk gedaan door de parketteur, hoef het dus niet zelf te doen. Er ligt nu een massief eiken vloer van brede planken (mes en groef), ruim 2 cm dik. Wordt vervangen door een Bourgogne-stijl vloer. Die is iets dunner en iets smaller en heeft geen mes en groef. Dat betekent dat eventuele toekomstige schades goed lokaal kunnen worden hersteld zonder dat de hele vloer er uit hoeft.

Sonic Circle

Prima opgelost dus, mooi zo.

Wij deden het zelf omdat we met de vergoeding voor de waterschade voor 35m2 vloer nu 70m2 tegelvloer hebben kunnen aanschaffen, maar wel door zelf alles te slopen en tegelen.

Starred

Citaat van: garmtz op april  6, 2009, 11:04:44
Als je de speakers op oorhoogte hangt, hang ze dan zo als op de foto (de Concertino helt ook naar achteren, dat is zo bedoeld door SF), hang je ze hoger (zeg, 120-150 cm hoog), richt ze dan naar beneden gericht.

In dit theater hangen ze een stuk hoger dan oorhoogte, maar hebben jullie ze toch naar boven gericht opgehangen. Waarom?

bmateijsen

Citaat van: Starred op april 16, 2009, 10:18:48
In dit theater hangen ze een stuk hoger dan oorhoogte, maar hebben jullie ze toch naar boven gericht opgehangen. Waarom?

Dat heeft meerdere redenen... Er is hier tevens nog een podium waarop nog een aantal zitplekken zijn.
Je moet dan ergens een compromis neerleggen...

Groet,

Bjorn

Starred

Ah, helder!
Visueel lijkt het mij in mooier om ze in mijn kamer wat boven oorhoogte te hangen.  Ook wellicht wat veiliger voor kinderhanden.
En dan lijkt het ook mooier en klaarblijkelijk audiotechnisch beter om ze 'omgedraaid' op te hangen?

Davey

Wat ik begrijp uit de handleidingen van veel fabrikanten is dat een hoogte tussen de 1,5 en 1,7 meter ideaal is voor sides / backs.

bmateijsen

Citaat van: Davey op april 16, 2009, 11:16:04
Wat ik begrijp uit de handleidingen van veel fabrikanten is dat een hoogte tussen de 1,5 en 1,7 meter ideaal is voor sides / backs.

Ik vind het belangrijk dat de tweeter op oorhoogte is, dat geeft namelijk de beste holografische beleving.
Tenzij dat het de bedoeling is om echt off-axis te luisteren.

Groet,

Bjorn

Davey

Citaat van: bmateijsen op april 16, 2009, 19:54:36
Ik vind het belangrijk dat de tweeter op oorhoogte is, dat geeft namelijk de beste holografische beleving.
Tenzij dat het de bedoeling is om echt off-axis te luisteren.

Groet,

Bjorn

Creëer je dan juist niet maar 1 hotspot als de tweeters op oorhoogte hangen?

bmateijsen

Citaat van: Davey op april 16, 2009, 20:57:27
Creëer je dan juist niet maar 1 hotspot als de tweeters op oorhoogte hangen?

Laat ik het omdraaien... ;D Waarom denk je dat?

Groet,

Bjorn

Davey

Citaat van: bmateijsen op april 17, 2009, 10:03:10
Laat ik het omdraaien... ;D Waarom denk je dat?

Groet,

Bjorn

:bigsmile: Als het geluid van de surrounds wat meer van boven komt zal het minder direct aankomen op de hotspot dan wanneer ze op oorhoogte hangen. Het idee dat ik heb is dat wanneer het geluid er iets overheen gaat het voor meer mensen dan 1 (op de hotspot) mooier is.

bmateijsen

Citaat van: Davey op april 17, 2009, 10:14:55
:bigsmile: Als het geluid van de surrounds wat meer van boven komt zal het minder direct aankomen op de hotspot dan wanneer ze op oorhoogte hangen. Het idee dat ik heb is dat wanneer het geluid er iets overheen gaat het voor meer mensen dan 1 (op de hotspot) mooier is.

Toch moet je voor de gein maar eens gaan staan... ;). Tenzij de Klipsch gemaakt zijn om off-axis te luisteren.

Groet,

Bjorn

Davey

Citaat van: bmateijsen op april 17, 2009, 10:24:58
Toch moet je voor de gein maar eens gaan staan... ;). Tenzij de Klipsch gemaakt zijn om off-axis te luisteren.

Groet,

Bjorn

Ga ik zeker is proberen als de set weer helemaal draait. Verstekers zijn er volgende week en de kabels met een week of twee denk ik  ;).

Vind het een interessant onderwerp in ieder geval want ik vraag me nu toch wel af waarom de meeste fabrikanten en volgens mij ook Dolby, THX en DTS aangeven dat je ze beter wat hoger kan plaatsen en wat daar dan de reden van is. Maar zoals jij al aangeeft is zelf ondervinden het beste.

Starred

Gisteren zijn de stukadoors geweest. Vandaag is de inboedel opgehaald door een bedrijf om opgeslagen te worden. Maandag wordt gestart met het slopen van de vloer. Pfff  :turn:

Davey

Dan ziet er er meteen heel anders uit, veeeeeeeel mooier. Zal wel lekker vochtig zijn in huis nu  ;)