Showkees W.Otter

Gestart door W.Otter, september 1, 2012, 16:25:56

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

W.Otter

zoals je kan zien is meneer een leugenaar.

het meubel was twee weken geleden al 'klaar' volgens hem. Toen zat hij te wachten op een kabelgoot die boven in het meubel komt. Die zit er tevens nog niet in.
Ook het aflakken was hij twee weken geleden mee bezig, tot een familielid overleed waardoor hij het niet af kon maken.

zo te zien is hij nog maar net aan het zagen, want het restafval ligt nog op de grond.

er is in ieder geval een begin gemaakt, vanmiddag zou hij nieuwe foto's sturen met de deurtjes en het binnenwerk. kost inderdaad een dagje om te maken.
of dit allemaal 22 weken moest duren? Nee.

hout/bevestigingsmateriaal/afwerking etc bestellen kost hooguit 3 weken. zo'n meubel zit in 2 dagen in elkaar. Ik heb alles panklaar afgeleverd.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LuPo

Hmm... beetje jammer dit.. 22 weken wachten en is hij hier nog maar. :(

Rha007

Ik was zelf allang afgehaakt. Zoals je zelf zegt is die man een leugenaar en met dit soort mensen zou ik geen zaken doen, ook al is je enige korting beloofd.
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

Dirk

Citaat van: Rha007 op november 25, 2013, 09:24:49
Ik was zelf allang afgehaakt. Zoals je zelf zegt is die man een leugenaar en met dit soort mensen zou ik geen zaken doen, ook al is je enige korting beloofd.
+1
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

W.Otter

 ^^
ik had inderdaad na 10 weken de stekker er uit moeten trekken en een nieuwe meubelmaker uit moeten zoeken.
hij is in ieder geval begonnen. en met een beetje geluk komt hij zijn afspraak na.

zo niet stel ik hem alsnog in gebreke.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Dirk

Citaat van: W.Otter op november 25, 2013, 10:04:14
en met een beetje geluk komt hij zijn afspraak na.

zo niet stel ik hem alsnog in gebreke.
welke "afspraak" wil je hem nog laten nakomen?
ik lees eigenlijk alleen maar zaken die waren afgesproken en wat hij blijkbaar nooit heeft uitgevoerd zoals voorzien.

hij is aan je meubel bezig, maar meer kan je op basis van die foto's toch echt niet concluderen, of wel?

hij heeft je als ik het goed begrijp nu toch ook weer niet bezorgd wat was toegezegd? (foto's van de kast zoals ze er nu volgens hem staat, met deurtjes en binnenwerk)
dit soort gasten snappen het echt maar op één manier, stekker eruit en laat hem maar...want hij blijft gewoon met je kl**** rammelen, believe me ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Deleted Member 2

Citaat van: Dynky op november 25, 2013, 10:11:53
welke "afspraak" wil je hem nog laten nakomen?
ik lees eigenlijk alleen maar zaken die waren afgesproken en wat hij blijkbaar nooit heeft uitgevoerd zoals voorzien.

hij is aan je meubel bezig, maar meer kan je op basis van die foto's toch echt niet concluderen, of wel?

hij heeft je als ik het goed begrijp nu toch ook weer niet bezorgd wat was toegezegd? (foto's van de kast zoals ze er nu volgens hem staat, met deurtjes en binnenwerk)
dit soort gasten snappen het echt maar op één manier, stekker eruit en laat hem maar...want hij blijft gewoon met je kl**** rammelen, believe me ;)

+ boete eisen (€100,-)

alternatief als je het half fabricaat zelf kan afwerken: koop de zooi as-is voor een klein bedrag van hem.

bvermeulen


W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Citaat van: Dynky op november 25, 2013, 10:11:53
welke "afspraak" wil je hem nog laten nakomen?
ik lees eigenlijk alleen maar zaken die waren afgesproken en wat hij blijkbaar nooit heeft uitgevoerd zoals voorzien.

hij is aan je meubel bezig, maar meer kan je op basis van die foto's toch echt niet concluderen, of wel?

hij heeft je als ik het goed begrijp nu toch ook weer niet bezorgd wat was toegezegd? (foto's van de kast zoals ze er nu volgens hem staat, met deurtjes en binnenwerk)
dit soort gasten snappen het echt maar op één manier, stekker eruit en laat hem maar...want hij blijft gewoon met je kl**** rammelen, believe me ;)

het is inderdaad een rode draad in het hele proces. Maar kun je ook begrijpen dat ik gewoon dat meubel wil, dat hij er nu mee bezig is is mij meer waard dan hem in gebreke stellen en daar drie weken op wachten. Dat ik nooit meer met hem in zee ga en een slechte review rijker is, is zeker.

na 22 weken gezeik wil ik gewoon dat meubel, en niet nog langere processen.

Citaat van: Onder013 op november 25, 2013, 10:49:15
+ boete eisen (€100,-)

alternatief als je het half fabricaat zelf kan afwerken: koop de zooi as-is voor een klein bedrag van hem.

kan dat zomaar?
zelf afwerken is een optie. kan ik dat aankaarten op een of andere manier?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LuPo

Citaat van: W.Otter op november 25, 2013, 11:36:26
?

Die probeert gewoon aan 50 posts te komen zodat hij kan verkopen in de markt (gok ik).

W.Otter

Citaat van: LuPo op november 25, 2013, 11:41:27
Die probeert gewoon aan 50 posts te komen zodat hij kan verkopen in de markt (gok ik).

hahaha
onzin.. ik vind dat het aantal posts daarvoor omhoog moet. Ook om te kopen een minimum instellen.

kapen alle spullen hier weg en de geloofwaardigheid neemt af en toe marktplaatsvormen aan
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Dirk

wat is nu eigenlijk de meest recente/concrete afspraak? wanneer moet het meubel klaar zijn?
ik mag hopen dat je hem geen 2 of 3 weken meer geeft...
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

W.Otter

Citaat van: Dynky op november 25, 2013, 11:44:29
wat is nu eigenlijk de meest recente/concrete afspraak? wanneer moet het meubel klaar zijn?
ik mag hopen dat je hem geen 2 of 3 weken meer geeft...

zaterdag tussen 09:00 en 11:00 moet hij hem komen brengen. Zo niet dan is het gebeurd, gister avond (toen ik de foto's nog niet had) heb ik hem bericht dat ik hem alsnog in gebreke ga stellen. Toen kwam hij over de brug met foto's.

verder antwoord hij niet op vraagstukken die mij nog resten.

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

achteraf is het vrij makkelijk praten in de zin van; ik was allang afgehaakt et cetera.
Tijdens het proces zelf werkt het toch anders, op een gegeven moment dan heb je je geërgerd en geïrriteerd. Je neemt zijn onderneming onder de loep en je bent het niet eens met de gang van zaken, het kan je op een gegeven moment niet meer schelen; bouw dat *$%&^ nou maar gewoon want ik heb geen zin om met een nieuwe ondernemer in zee te gaan.

   
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Rha007

Citaat van: W.Otter op november 25, 2013, 11:53:02
achteraf is het vrij makkelijk praten in de zin van; ik was allang afgehaakt et cetera.
Tijdens het proces zelf werkt het toch anders, op een gegeven moment dan heb je je geërgerd en geïrriteerd. Je neemt zijn onderneming onder de loep en je bent het niet eens met de gang van zaken, het kan je op een gegeven moment niet meer schelen; bouw dat *$%&^ nou maar gewoon want ik heb geen zin om met een nieuwe ondernemer in zee te gaan.
Heb je enerzijds wel gelijk in, maar dit is wel heel persoonlijk. Ik ben zelf niet zo'n geduldig type, maar als eea uitgesteld word door bv het overlijden van familieleden oid, dan zou ik daar alle begrip voor hebben en er verder niet te zwaar aan tillen. Maar je zegt zelf dat de man niet te vertrouwen is door hem een leugenaar te noemen, wat ik ook begrijpelijk vind. Ik zou op dit punt dan geen zaken meer met zo'n persoon willen doen.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je dit meubel alsnog wilt omdat je er zolang naar hebt uit gekeken. De enige die kan bepalen of de meubelmaker een 2de (of inmiddels 3de) kans krijgt ben jij.

En achteraf kijkt men een koe in z'n kont zullen we maar zeggen  ;)
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

W.Otter

Het is inderdaad een persoonlijk proces, je laat iets maken op wens. Dit is iets waar de ondernemer verstand van moet hebben.
als je bijvoorbeeld kijkt naar een fabrikant als Donkervoort. Die laten hun klanten toe in de fabriek en kunnen daar nog keuzes maken, ze kunnen het proces zien en bouwen een relatie op met de klant.

Als een ondernemer niet snapt dat het belangrijk voor een klant is dan ben je niet goed bezig. Hier kun je alles natuurlijk niet op afschrijven, ik heb het proces tot nu toe nog niet als prettig ervaren maar als het eindresultaat er maar is.

Er zijn genoeg winkels waar ik ook niet weg van ben qua service maar het gaat mij uiteindelijk om het product.

een leugenaar is misschien te voorbarig, ik mag niet vooroordelen maar er wijzen wel heel veel dingen naar uitstel.
als meneer op dag 1 het spul besteld had dan hoefde hij in week 20 niet een week op een kabeldoorvoer te wachten.

Ik heb ook meerdere malen aangegeven dat ik er geen enkel probleem mee heb als het iets langer duurt (een paar weken), als hij het maar niet afraffelt.

als ik dan de foto's zo bekijk dan zie ik dat er nog restafval op de grond ligt, spul dat niet afkomstig is van de binnenkant. hij heeft gewoon 4 plankjes tegen elkaar aangezet.

hij heeft waarschijnlijk met dit soort smoesjes de leverdatum weten uit te stellen. de manier waarop is gewoon heel vervelend. Als hij gewoon had gezegd; ik ben nog steeds niet begonnen, het gaat nog minimaal 10 weken duren dan had ik daar op dat moment een keuze in kunnen maken. ga ik daar op wachten of probeer ik het ergens anders. Na 20 weken doe je dat niet meer, dan ben je er klaar mee en wil je het meubel gewoon hebben.

als je elke week te horen krijgt; dit is onderweg, de lak moet  dagen drogen, dit weekend kan ik niet dus dat wordt volgend weekend, ik compenseer je in de kosten, ik compenseer je in de levering, DHL komt pas over 3 dagen.

dan nog een familiekwestie waar niemand wat aan kan doen.

het zijn gewoon onvoorziene omstandigheden waar je hem op wilt geloven. maar als je even terugkijkt is het natuurlijk onzin, want een goede ondernemer heeft zo'n meubel koste wat 't kost binnen de afgesproken tijd af.



B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Mijn huidige NAS (synology ds212j) draait al een tijdje mee maar sinds ik alleen nog maar bdmv bestanden stream ondervind ik enige traagheid aan de kant van mijn NAS. Ik heb sinds kort mijn hele netwerk geüpgraded; router, bekabeling, switch e.d. Als mijn NAS de enige taak heeft om een bdmv te streamen is dit geen probleem, ga ik ondertussen downloaden/uitpakken o.i.d. dan hapert de film.

De specificaties van de NAS zijn niet denderend; 1,2 gyg processor en maar 256mb werkgeheugen.

stel ik neem de opvolger, de ds213 (de plus lijkt me overdreven?) zal deze aanzienlijk beter presteren en dus zonder haperen een bdmv streamen en tegelijkertijd andere taken uitvoeren?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

quattronl

#1293
De 213 heeft toch 512mb? Dat zou genoeg moeten zijn. Mijn 409+ heeft dat ook.
Of spaar eventjes door en ga voor de 214+, kost 314,- maar kan je voorlopig weer goed vooruit.

Ik zoek nog een leuke 2-bay NAS als offsite backup, dus als je je 212j wegdoet voor een leuke prijs...
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

W.Otter

Citaat van: quattronl op november 26, 2013, 19:21:22
De 213 heeft toch 512mb? Dat zou genoeg moeten zijn. Mijn 409+ heeft dat ook.
Of spaar eventjes door en ga voor de 214+, kost 314,- maar kan je voorlopig weer goed vooruit.

Ik zoek nog een leuke 2-bay NAS als offsite backup, dus als je je 212j wegdoet voor een leuke prijs...

wat is het grootste voordeel van de 214+ t.o.v. de 213? behalve de proc en geheugen?

tja, wat is een goede prijs, de NAS is een jaar oud gok ik. Ik wil mijn vrienden ook nog even peilen, die hebben ook al eens interesse getoond.
ding is nieuw 170. gebeurd verder niets mee. 125 euro?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

VTEC_genieter

#1295
Er is een speciale versie van de DS214.
De DS214play  :headbanging:
http://www.synology.com/nl-nl/products/overview/DS214play

Mijn ervaring met een NAS:
Heb al een half jaar de Synology DS112j.
De 1-bay variant, jij hebt de 2-bay variant.
128mb RAM en 1GHz processor snelheid.
Een 1080p film met DTS 5.1 gaat nog goed door de utp-kabel terwijl hij met 5 downloadtaken bezig is.
Maar als ik een 1080p film bekijk met een hogere bitrate DTS 5.1 geluid en ook al zijn er toevallig geen downloadtaken op dat moment, dan stottert het beeld en het geluid.
Ik zit al wekenlang te peinzen hier op het forum over dit probleem. Maar ik heb een tijdelijke oplossing gevonden: Dezelfde film downloaden maar dan met een lagere bitrate in de geluidspoor. (wel nog steeds 1080p + DTS 5.1)
Het gestotter is dan helemaal weg.

Mijn conclusie: Helaas denk ik niet dat het om de specs gaat van de NAS.....
ik heb laatst ergens gelezen dat het met full/half duplex netwerk te maken heeft.....
Wat bedoelen die mensen daarmee?

En ook raar: Als ik de betreffende zware mkv bestand rechtstreeks met een usb-stick in mijn mediaplayer stop, dan blijft het beeld en geluid stotteren.

De oplossing blijft nog voorlopig dezelfde film downloaden met ietsje minder geluidskwaliteit.

Maar ik zou het vet cool vinden als je de DS214play gaat kopen en testen :D
Jij proefkonijn worden? :D
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

quattronl

#1296
Citaat van: W.Otter op november 26, 2013, 19:48:18
wat is het grootste voordeel van de 214+ t.o.v. de 213? behalve de proc en geheugen?
Idd die 2. Zijn dan wel het meest bepalend voor de snelheid. Ik neem aan dat je met deze langer dan een jaar wilt doen? ;)
Investeer dan in 1 keer in een snelle. Anders post je over een jaar weer ditzelfde verhaal. Beetje zonde.

Citaat
tja, wat is een goede prijs, de NAS is een jaar oud gok ik. Ik wil mijn vrienden ook nog even peilen, die hebben ook al eens interesse getoond.
ding is nieuw 170. gebeurd verder niets mee. 125 euro?
Check eerst maar bij je vrienden, zij waren eerst.

@vtec: als de film ook direct in je mediaspeler stottert ligt het dus niet aan je netwerk of NAS. Bestand zelf of de mediaspeler zijn dan verdachten.
Ik kan de meest ruige full BR ISO met HD-audio afspelen en er hapert niks.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

VTEC_genieter

#1297
Over "leugenaar" gesproken.....
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.


Ik denk dat het wel goed gaat met jouw meubel! 21 weken is niet zo lang als 30 maanden :D :D :worship:
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

VTEC_genieter

Quattroni,
Mag ik vragen wat voor sterke mediaspeler je gebruikt?
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

W.Otter

50gyg bdmv streamt ie moeiteloos! geen enkel probleem over het netwerk, vandaar dat ik de NAS als bottleneck zie.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF