Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lynch1979

Ik ben in februari bij Maz geweest, maar niet echt lang geluisterd.
Alleen is er sinds die tijd ook een hoop veranderd.

Mr.M

Ja, lynch, leonidas en Jerry.
**UNDER CONSTRUCTION**

Deleted Member 2

Citaat van: maz op juli 15, 2013, 20:37:06
Ja, lynch, leonidas en Jerry.

Lynch dus niet recent en leonidas en jerry?


YamahaRXV

Citaat van: maz op juli 15, 2013, 20:37:06
Ja, lynch, leonidas en Jerry.

maz, bedoel je niet LeonArdusS (Leon) i.p.v. leonidas....  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Alex Groningen

Ongetwijfeld zal mijn vraag hier tussen de 120 pagina's al wel beantwoord zijn, maar ben te lui met deze hitte om te zoeken.

Welke merken en type versterkers doen het echt goed met de Harbeth luidsprekers?
Ben al langer gescharmeerd van dit merk omdat ik na veel luisteren nog niks beters ben tegengekomen wat ook echt voldoet aan mijn smaak! Nu weet ik ook dat ik er nog een goede subwoofer bij nodig heb, en dat is alleen voor film en heel af en toe wat dance muziek. Welk merk zou ik dan het beste kunnen nemen, of maakt dat niet zoveel uit?

Mitch--

Citaat van: Alex Groningen op juli 25, 2013, 14:01:07
Ongetwijfeld zal mijn vraag hier tussen de 120 pagina's al wel beantwoord zijn, maar ben te lui met deze hitte om te zoeken.

Welke merken en type versterkers doen het echt goed met de Harbeth luidsprekers?
Ben al langer gescharmeerd van dit merk omdat ik na veel luisteren nog niks beters ben tegengekomen wat ook echt voldoet aan mijn smaak! Nu weet ik ook dat ik er nog een goede subwoofer bij nodig heb, en dat is alleen voor film en heel af en toe wat dance muziek. Welk merk zou ik dan het beste kunnen nemen, of maakt dat niet zoveel uit?

naim, linn, ldf, ucd blokjes, resolution audio, bij de collega van maz de kharma monoblokken, en zo zullen er nog wel een aantal zijn
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

ChrisV

Lavardin, Croft, Heed, Quad en Sugden zie je ook geregeld langskomen. Rode lijn: niet al te analytische versterkers, meer vergevingsgezind.

Alex Groningen

Citaat van: ChrisV op juli 25, 2013, 14:17:17
Lavardin, Croft, Heed, Quad en Sugden zie je ook geregeld langskomen. Rode lijn: niet al te analytische versterkers, meer vergevingsgezind.

Citaat van: Mitch-- op juli 25, 2013, 14:11:30
naim, linn, ldf, ucd blokjes, resolution audio, bij de collega van maz de kharma monoblokken, en zo zullen er nog wel een aantal zijn

Beide bedankt. Binnenkort maar even een ritje audioland doen om een aantal van deze merken te beluisteren icm Harbeth. Op de kharma monoblokken ga ik even googelen. Weet eigenlijk nog niet zoveel van dit merk.

chansig

Leben...heb ik ook al wel eens voorbij zien komen.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Dirk

ik heb nog nooit een amp gehoord die Harbeths slecht deed klinken...says it all for me  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Alex Groningen

Citaat van: chansig op juli 25, 2013, 14:23:37
Leben...heb ik ook al wel eens voorbij zien komen.

Gr Hans

Zal ik in m'n zoektocht mee nemen.

Alex Groningen

Citaat van: Dynky op juli 25, 2013, 14:25:12
ik heb nog nooit een amp gehoord die Harbeths slecht deed klinken...says it all for me  ;)

Zal kunnen. Maar als je zo links en rechts hoort dan schijnt volgens sommigen een goede match veel uit te maken.

Kingpin

Citaat van: Alex Groningen op juli 25, 2013, 14:01:07
Ben al langer gescharmeerd van dit merk omdat ik na veel luisteren nog niks beters ben tegengekomen wat ook echt voldoet aan mijn smaak!
Ik dacht dat Usher/Canton 'jouw' smaak was, Harbeth vind ik echt wel anders klinken.
Ga je je hele set omgooien?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

ChrisV

Er zijn duidelijke verschillen tussen de versterkers. Het is net wat je het belangrijkst vindt (timbre, ruimte, ritme, controle, details, beleving). Het karakter van Harbeth hoor je wel overal doorheen.

Alex Groningen

Citaat van: Kingpin op juli 25, 2013, 14:45:46
Ik dacht dat Usher/Canton 'jouw' smaak was, Harbeth vind ik echt wel anders klinken.
Ga je je hele set omgooien?

Zijn voor mij nog steeds hele mooie merken luidsprekers. En ja, ben van plan om weer een echt mooie set op te bouwen. En dat het merk Harbeth totaal anders klinkt dat weet ik. Een tijdje terug heb ik ze beluisterd en het laat me niet meer los.

Mitch--

Citaat van: Alex Groningen op juli 25, 2013, 15:44:22
Zijn voor mij nog steeds hele mooie merken luidsprekers. En ja, ben van plan om weer een echt mooie set op te bouwen. En dat het merk Harbeth totaal anders klinkt dat weet ik. Een tijdje terug heb ik ze beluisterd en het laat me niet meer los.

kan ik snappen, hier the same problem ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Alex Groningen

Citaat van: ChrisV op juli 25, 2013, 14:48:16
Er zijn duidelijke verschillen tussen de versterkers. Het is net wat je het belangrijkst vindt (timbre, ruimte, ritme, controle, details, beleving). Het karakter van Harbeth hoor je wel overal doorheen.

Gaan we de komende tijd maar eens goed uitzoeken wat ik nou precies zoek en wat ik belangrijk vind waar het zoal aan moet voldoen.

Alex Groningen

Citaat van: Mitch-- op juli 25, 2013, 15:46:00
kan ik snappen, hier the same problem ;)

Een probleem waar ik aardig mee kan leven. ;D

garmtz

Je zou prima kunnen beginnen met je bestaande set. Waarom niet? Neem gewoon eens mee naar Zevenbergen en Hilversum en kom wat dingen uittesten!

Dr.Bedlo

Yamaha...kom op zeg.

Alhoewel,volgens Shaw moet het niet uitmaken.
Quad vintage.

garmtz

Citaat van: fred19633 op juli 25, 2013, 16:25:37
Yamaha...kom op zeg.

Alhoewel,volgens Shaw moet het niet uitmaken.

Onderschat die componenten niet... Schijnen serieus hifi te zijn. Ik ben wel benieuwd... :)

Mitch--

Citaat van: fred19633 op juli 25, 2013, 16:25:37
Yamaha...kom op zeg.

Alhoewel,volgens Shaw moet het niet uitmaken.

why not?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

twani

Citaat van: garmtz op juli 25, 2013, 16:38:25
Schijnen serieus hifi te zijn.
Dat vind ik nou helemaal geen uitspraak voor jou Garmt :o    Jij bent een man van de feiten toch ;)

twani

Ik ben de combi Yamaha/Harbeth nog nooit tegengekomen trouwens :o  Kan eigenlijk ook niet Harbeth is écht "old school" , de Yamaha is "flauwe" retro :P

garmtz

Citaat van: twani op juli 25, 2013, 16:57:53
Dat vind ik nou helemaal geen uitspraak voor jou Garmt :o    Jij bent een man van de feiten toch ;)

Ik zeg: 'schijnen'... :)  Ben wel benieuwd... Heb nog geen oordeel dus, maar geef het maar even het voordeel van de twijfel... ;)