Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Gestart door Peerless Monster, april 8, 2006, 12:34:24

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

B-art

Vier nieuwe woofers voor mijn dynaudio's. Ik had lange tijd te hard gedraaid met resonantie in het laag tot gevolg. Uitstekende service aan huis door Arthur van de Sound Gallery  ;D
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

mijkie

#16251
vandaag eens iets nieuws besteld, een DAC-9 en een STA-9 van Nuprime  ;D

klonk erg veelbelovend !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

knubbe

Mooi merk Mijkie, veel plezier ervan!
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

mijkie

leek mij ook Tom en een setje op de groei, later evt. nog een eindtrapje bij zetten voor de lol  ;D

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Mokumer45

Ik heb een paar weken geleden een Teufel Bluetooth koptelefoon, de Teufel Airy, gekocht om samen met mijn smartphone naar muziek te kunnen luisteren zonder een snoerverbinding. Voldoet eigenlijk best goed aan mijn wensen.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

knubbe

Citaat van: mijkie op september 27, 2016, 19:08:41
leek mij ook Tom en een setje op de groei, later evt. nog een eindtrapje bij zetten voor de lol  ;D

Brugbaar?

Heb de Nuforce hier nog, naar volle tevredenheid. Voorlopers van de Nuprime :)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

mijkie

#16256
Yup, zijn brugbaar [emoji1303]

En eindversterker is klasse-A  en klasse-d, klonk erg lekker !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

knubbe

Hier net een Modushop behuizing afgerekend.
Samen met wat klein spul en 3x Icepower modules weer een klein projectje :)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

mijkie

ben benieuwd wat je nu weer gaat creëren Tom !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Bama

Ben benieuwd en hoop dat het een beetje makkelijk werkt.

Staaled

Mooi apparaat.
Meten is niet moeilijk, maar je kan er zoveel mee dat het verwarrend kan worden.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Richi

Twee setjes CA Cones voor onder de eindversterkers. Staat mooi. Klinkt goed.  :D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

RubenV.

2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Bas Akkerman

Citaat van: Bama op oktober  1, 2016, 17:49:48
Ben benieuwd en hoop dat het een beetje makkelijk werkt.
Mooi hoor. Dynky kan jou vast wel wat tips geven. En anders Garmt of Bjorn wel.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bama

Citaat van: Bas Akkerman op oktober  1, 2016, 18:58:23
Mooi hoor. Dynky kan jou vast wel wat tips geven. En anders Garmt of Bjorn wel.

Goede tip Bas.
Laat ik nu met allemaal al contact hebben gehad dus dit gaat zeker goed komen.
;D
Dus ik denk dat Dynky me op weg helpt en die bood zelfs meteen aan langs te komen en ik ga zeker ook een afspraak maken met Bjorn of Garmt want ik ben zelf niet geduldig en bekwaam genoeg om dit zelf te doen dus dat zou zonde zijn. Mogelijkheden zijn ongekend heb ik wel gezien.

take5

Citaat van: Bama op oktober  1, 2016, 17:49:48
Ben benieuwd en hoop dat het een beetje makkelijk werkt.
Mooi apparaat denk ik. Welke Van je Vivids zijn overigens uiteindelijk gebleven? Je wilde toch of de K1 of de B1 houden?

CZ79

Citaat van: Richi op oktober  1, 2016, 18:32:20
Twee setjes CA Cones voor onder de eindversterkers. Staat mooi. Klinkt goed.  :D

Mooi dat je happy ermee bent :clapping:
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Bas Akkerman

Citaat van: Bama op oktober  1, 2016, 20:38:14
Goede tip Bas.
Laat ik nu met allemaal al contact hebben gehad dus dit gaat zeker goed komen.
;D
Dus ik denk dat Dynky me op weg helpt en die bood zelfs meteen aan langs te komen en ik ga zeker ook een afspraak maken met Bjorn of Garmt want ik ben zelf niet geduldig en bekwaam genoeg om dit zelf te doen dus dat zou zonde zijn. Mogelijkheden zijn ongekend heb ik wel gezien.
Jou kennende, vermoedde ik al dat je contact met hen had opgenomen, maar je weet maar nooit. Je laat ons wel weten hoe het klinkt als je alles hebt in laten regelen hè?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bama

#16268
Citaat van: take5 op oktober  1, 2016, 21:21:06
Mooi apparaat denk ik. Welke Van je Vivids zijn overigens uiteindelijk gebleven? Je wilde toch of de K1 of de B1 houden?

De k1's zijn gebleven.
En zal het eerlijk zeggen ik had de k1, b1 en v1.5 naast elkaar staan in de kamer en je merkte goed het verschil als je meteen omschakelde van speaker en dezelfde muziek speelde.
Maar... Als je gewoon 1 set wegzette en daar een tijdje naar luisterde was je gewoon onder de indruk van de set en dan spelen ze allemaal op hoog niveau.

Ik heb de V1.5 ook een week of 3 in de kamer gehad en ik had daar ook heel goed mee kunnen leven terwijl ik ze in het 1 op 1vergelijk te weinig bas vondt hebben. Hoog en mid doen ze allemaal subliem en de B1 gaf in mijn kamer weer iets teveel bas. Zelfs meer dan de K1 terwijl die 2x zoveel basdrivers heeft.

Ik heb niet vaak speakers gehoord die beter presteren. Voor mijn kamer is de V1.5 misschien wel de beste keuze en mijn vrouw had natuurlijk het liefst gehad dat die waren gebleven. (zag ze ook meer van de TV  :) )
Maar ik vindt de K1 gewoon zo mooi en dat is een speaker die maar zelden voorbij komt, een V1.5 kan ik altijd nog kopen die zijn veel bereikbaarder. Mijn droomspeaker is toch wel de Giya en dan het liefste nog de G3 maar een G4 zou ook mogen, de sound van Vivid spreekt me duidelijk enorm aan.

@ Bas.
En ik zal het laten weten Bas hoe het klinkt maar ik ben slecht in omschrijven dus ik kom niet veel verder dan klinkt goed of niet. ;)
Hij moet serieus beter klinken dan mijn Akurate en net zo gemakkelijk in de bediening zijn en dan blijft hij dus wat dat betreft ligt de lat hoog want ik ben erg blij met de Akurate.

Langzaam aan verzamel ik toch wat blijvers hier in huis, de LP12 is echt een pareltje voor mij, nu dus de Vivids en misschien de Trinnov?
Qua eindversterking wil ik nog een keer een avm sa8 of ik ga naar buizen. Groot verschil dus daar ben ik duidelijk nog niet aan uit. 8)
Tot nu toe al een tijdje blij met de Ayre na heel veel wisselingen maar dat is niet de eindbestemming.

Het was voor mij de Klimax dsm met eventueel een losse dirac oid of deze waarbij de klimax nog duurder werd.

Maar anders moet je maar een keer komen Bas als het naar wens ingeregeld is, ik heb ook nog wat platen over namelijk.

Overigens wel een grote bak de Trinnov en ik hoor net dat mijn vrouw hem spuuglelijk vindt :-X
Ik heb overigens geen idee hoe ik dat streamen aan de gang krijg met dat vnc gebeuren, ik heb niets met computers namelijk dus vnc zegt me ook helemaal niks. :blush:

Edit. Heb vnc nu op mijn pc maar hoe kom ik nu bij de nas en met welke app kan ik hem bedienen en zenders selecteren bv?
Heb twonky en miniserver draaien op mijn qnap.


Wel mooi he :inlove:

flakkees

ik had je luidsprekers al eerder voorbij zien komen Bama  :wub:
echt prachtig mooi spul zeg  :inlove:
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

Bas Akkerman

Tof om te horen Bama en ook erg gaaf dat je die verschillende Vivids zo hebt kunnen testen. De G4 vond ik prachtig in Veldhoven, dus ik begrijp je wens wel. Tegen die tijd kom ik zeker een keer langs!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

take5

Ik vind het ook prachtige speakers om te zien die Vivid K1s :worship:
In Veldhoven voor het eerst Vivids gehoord, en ik was zwaar onder de indruk van de V1.5. De G4 helaas maar heel even kunnen beluisteren.

take5

Wij gaan vanaf vandaag het draadloze tijdperk in met een nieuwe Auralic Aries Mini  8)

Richi

Citaat van: take5 op oktober  4, 2016, 19:57:43
Wij gaan vanaf vandaag het draadloze tijdperk in met een nieuwe Auralic Aries Mini  8)
Welcome to the wifi generation!  :P
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

eric_audio

Citaat van: Bama op oktober  1, 2016, 17:49:48
Ben benieuwd en hoop dat het een beetje makkelijk werkt.


Wow, serieus goed spul, Trinnov. Gefeliciteerd!!
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini