linker speaker koptelefoon maakt trillend geluid

Gestart door danielswrath, juli 30, 2013, 15:08:48

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

danielswrath

Dag,

Ik heb al 2,5 jaar een beyerdynamic DT-770 pro 250 koptelefoon maar sinds een paar maand maakt de linker speaker uit mijn koptelefoon een Trillend geluid bij bas weergave, Met name tijdens films. Volgens Bax-shop heb ik geen garantie meer en zal het repareren heel duur zijn (ik zou beter een nieuwe kunnen kopen à 130€). Weet iemand hoe ik dit probleem kan verhelpen voor een redelijke prijs?? Alvast bedankt!

AbZ

Even checken of je een losse driver kunt bestellen bij een normale, servicegerichte dealer.
(Bij AKG kan dat bijvoorbeeld wel dacht ik.  Service manuals kan je gewoon downloaden.)

garmtz

Citaat van: danielswrath op juli 30, 2013, 15:08:48
Dag,

Ik heb al 2,5 jaar een beyerdynamic DT-770 pro 250 koptelefoon maar sinds een paar maand maakt de linker speaker uit mijn koptelefoon een Trillend geluid bij bas weergave, Met name tijdens films. Volgens Bax-shop heb ik geen garantie meer en zal het repareren heel duur zijn (ik zou beter een nieuwe kunnen kopen à 130€). Weet iemand hoe ik dit probleem kan verhelpen voor een redelijke prijs?? Alvast bedankt!

Haal de hoofdtelefoon uit elkaar en check eerst of er vuil of een haartje tegen de driver zit. Misschien met wat blazen/perslucht al te verhelpen. Voorzichtig uiteraard met het membraan!

peterrr

idd.

Heb mijn Stax ook eens laten repareren.....voor een haartje tegen heb membraan ::)

( zelfde klacht)
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

danielswrath

Ok, bedankt! Ik heb hem nu open gemaakt en heb dit: https://mega.co.nz/#!nYdRyZ6b!1iz1GbtUsYEpdA407ttZEV4uap_tWV-M-BCqT4HfJbU https://mega.co.nz/#!iJMxGayZ!8o-XrB1_hk2TtUhqUWDOo4GwjOVCBZ3QGtSRZCt1WpY

Kan dat membraan ook los? Of kan ik er onder ook bij? Want als ik erin blaas (dat moet wel vrij hard) dan klink hij wel weer een tijdje normaal. Maar na een paar minuten gaat het weer trillen...

peterrr

Wil best meedenken en meekijken, maar als ik eerst moet inloggen, Email doorgeven en de app downloaden,
om de foto te zien dat gaat me een beetje te ver.. ;D
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Exxar

Citaat van: peterrr op augustus  2, 2013, 19:31:03
Wil best meedenken en meekijken, maar als ik eerst moet inloggen, Email doorgeven en de app downloaden,
om de foto te zien dat gaat me een beetje te ver.. ;D

+1

Maak even een photobucket account aan, dat werkt beter.

garmtz

Dat is niet het membraan dat je ziet, maar een beschermlaag... Wellicht dat je via de andere kant wel bij het membraan kunt. Plaatje even verkleind en hier geupload:

danielswrath

dit is de achterkant, iemand een idee of ik hier bij kan?

danielswrath

Citaat van: garmtz op augustus  2, 2013, 20:03:45
Dat is niet het membraan dat je ziet, maar een beschermlaag... Wellicht dat je via de andere kant wel bij het membraan kunt. Plaatje even verkleind en hier geupload:

bedankt btw voor de upload :D

danielswrath

Ok ik zie dat het onderste deel van plastic er ook af kan. Maar het zit vast met lijm... Weet iemand of je dit kan opwarmen en weghalen??