Tabcam's set, where can I get...

Gestart door Tabcam, mei 31, 2020, 10:51:44

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

rdv300b833

Goedemiddag TabCam,

ik lees dat je wil digitaal crossen ?  Dat kan.
Ben nu zelf bezig met een Behringer 3 weg digitaal crossover en vooral die 3-weg optie (en die onwaarschijnlijk lage prijs van die Behringer) zijn superhandig. Maar het verschil met een analoge crossover is best wel groot.
Als je een Bryston 10B nodig hebt (instelbaar 70 Hz / 100 / 140 / 200 / 300 / 450 / 700 / 1K / 1K4 / 2K / 3K / 4K5  en zowel ingaande als uitgaande slope instelbaar met 6/12/18 dB roep je maar. Ik gebruik dit, net als de Behringer, als gereedschap om tot de juiste crossover-frequenties te komen.

Laat horen wat je zoekt ! 

Met muzikale groet (genietend van al je audio-activiteiten),
Grtz, Reinout

scrutinizer

#226
Citaat van: TabCam op december 15, 2020, 12:58:47
Hoop ik ook omdat ik wel de opamps heb vervangen, maar ze adverteren er ook mee dus dat zou moeten lukken. Eerst kijken of ik een mogelijke oorzaak kan vaststellen :angel:.

Meet je DC op linker-uitgang?
Check pos/neg Vdc bij de opamp?

Wees voorzichtig met handeling (statics) van deze opamp(s) ....
En weet dat DIP8 voetjes niet altijd goed verbinden/contact maken. ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Rob_Dingen

Citaat van: rdv300b833 op december 15, 2020, 15:58:18
Goedemiddag TabCam,

ik lees dat je wil digitaal crossen ?  Dat kan.
Ben nu zelf bezig met een Behringer 3 weg digitaal crossover en vooral die 3-weg optie (en die onwaarschijnlijk lage prijs van die Behringer) zijn superhandig. Maar het verschil met een analoge crossover is best wel groot.
Als je een Bryston 10B nodig hebt (instelbaar 70 Hz / 100 / 140 / 200 / 300 / 450 / 700 / 1K / 1K4 / 2K / 3K / 4K5  en zowel ingaande als uitgaande slope instelbaar met 6/12/18 dB roep je maar. Ik gebruik dit, net als de Behringer, als gereedschap om tot de juiste crossover-frequenties te komen.

Laat horen wat je zoekt ! 

Met muzikale groet (genietend van al je audio-activiteiten),
Grtz, Reinout

Hoi Reinout,

Neem aan dat je weet dat dat eigenlijk niet zoveel zin heeft als je serieus een goed filter wil maken.
De bedoeling is dat de akoestische output klopt niet de elektrische.
De Behringer en de Bryston houden beide geen rekening met de akoestische afval van de units zelf dus het eind resultaat klopt nooit precies waardoor de fase ook nooit perfect is.
En je hebt mooie spullen die wat beter verdienen als dat.
Ikzelf gebruik vaak de DLCP van Hypex om filters te maken en bouw dat later analoog na.
Vind namelijk het verschil ook groot tussen een digitaal filter of analoog.

Rob

Tabcam

Ik ga richting de miniDSP SHD Studio maar dat wordt eerst de Purifiversterker repareren of met twee heel verschillende versterkers werken, de Anthem I225 en de Tripathversterker. Heb eerst nog naar de Behringer gekeken maar wilde ook eq achtige zaken kunnen doen.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Tabcam

Na een kleine week luisteren moet ik zeggen dat ik erg onder de indruk ben. Veel detail, natuurlijkheid, meer hoog en dat alles zonder vermoeiend te zijn :coffee: :clapping: :pompom:. Heb helaas door de nieuwe Covid-19 maatregels niet kunnen meten maar mijn oren zijn meer dan tevreden. Heb het nu beter voor elkaar dan in mijn oude ruimte. Zijn er verschillen en verbeterpunten, zeker.

Akoestisch is er waarschijnlijk nog winst te halen met demping achter de bank en ik wil ook experimenteren met digitale cross overs. Grootste voordeel van de huidige set is dat Dirac niet nodig is. Hiervoor kon ik niks verschuiven zonder ook een avondje te "moeten" meten. Dit is wel relaxter, gewoon verschuiven en weer relaxt luisteren.

Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

DofN

Mooi dat je tevreden bent. Waarom precies heb je DIRAC niet meer nodig?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Tabcam

Citaat van: doorofnight op december 16, 2020, 22:12:58
Mooi dat je tevreden bent. Waarom precies heb je DIRAC niet meer nodig?
Behalve dat de open baffle de ruimte minder aanspreekt, is een andere gok dat het seriële filter voor weinig faseverschuiving zorgt. Daarbij komt dat de keten Streamer -> Arcam met Dirac -> Purifiversterker (heb nog niet met Tripathversterker Kunnen inmeten) minder klinkt dan zonder de Arcam ertussen.

Hopelijk in de kerstvakantie wat meten.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

scrutinizer

Heb je nog iets gedaan met de purifi en relevante info ik je schetste, TabCam?
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

DofN

Ben wel benieuwd naar je metingen. Je hebt heel knappe luidsprekers, het zou mooi zijn als je de hele boel binnenkort eens naar volle tevredenheid op orde krijgt :) Het pad dat je bewandelt zou niet mijn pad zijn geweest, maar het is leuk dat iedereen het op zijn eigen manier doet.

De mate van fase-reinheid van LS  (als die verder goed meten) zegt niet m.i. wenig over de psycho-akoestische gevolgen en daarmee ook niets over het nut van DIRAC bij het inzetten van laag-problemen in de kamer.



You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Tabcam

Citaat van: scrutinizer op december 17, 2020, 01:15:07
Heb je nog iets gedaan met de purifi en relevante info ik je schetste, TabCam?
Kga er vanavond samen met Kingpin er naar kijken.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

jellejanssen

Interessant, zou geweldig zijn als je het naar wens en 1 geheel kan laten klinken, en daarmee in ieder geval je verlost bent van je gremlins !

Tabcam

Citaat van: jellejanssen op december 17, 2020, 13:45:04
Interessant, zou geweldig zijn als je het naar wens en 1 geheel kan laten klinken, en daarmee in ieder geval je verlost bent van je gremlins !
We gaan het zien. Duurt sowieso wel enige tijd omdat ik de gremlins één voor één aan moet pakken :wacko:. Er zijn altijd nog zaken die beter kunnen maar het klinkt in ieder geval naar wens.

Citaat van: doorofnight op december 17, 2020, 10:09:25
Ben wel benieuwd naar je metingen. Je hebt heel knappe luidsprekers, het zou mooi zijn als je de hele boel binnenkort eens naar volle tevredenheid op orde krijgt :) Het pad dat je bewandelt zou niet mijn pad zijn geweest, maar het is leuk dat iedereen het op zijn eigen manier doet.

De mate van fase-reinheid van LS  (als die verder goed meten) zegt niet m.i. wenig over de psycho-akoestische gevolgen en daarmee ook niets over het nut van DIRAC bij het inzetten van laag-problemen in de kamer.
Heb zowat geen laagproblemen meer. Voor dat deel heb ik Dirac dus niet nodig :pompom:. Pad is niet het meest eenvoudige noch het goedkoopste maar het is leuk om zowel de kennis op te doen als nu na een jaar de vruchten te horen :music:.


Bleef gisteravond voor het eerst sinds tijden veel te lang luisteren :coffee:. Niet handig maar wel een goed teken. Had ik in mijn oude huis veel vaker, je zet wat op en blijft gebiologeerd luisteren. Had niet gedacht dat het in de huiskamer voor elkaar te krijgen was :angel:.

Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

scrutinizer

Citaat van: TabCam op december 17, 2020, 13:06:02
Kga er vanavond samen met Kingpin er naar kijken.
Ok,  dan komt het goed. ;)

Denk wel dat het belang heeft te vertellen, voor diegene deze opamp swap willen toepassen, dat na handling en plaatsen van deze chips de aangeboden Vdc en dc op de uitgang gecheckt word.

Het purifi blok ansich laat knappe meetgegevens zien.
Deze kunnen dmv gekozen buffer/gainstage en eigen manipulatie varieeren. ;)
Succes mannen
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Tabcam

Vanavond met Kingpin de Purifiversterker bekeken, beneden doorgemeten en boven beluisterd. We hebben de nieuwe OPA 1612 OpAmps vervangen met de originele OPA275, de interne voedingsbekabeling getwist en aangesloten. Conclusie was dat de XLR een brom heeft (wel minder dan eerst) en de rca ingang die niet heeft.

Beneden op de PAP Crystal 10 speelde ik met RCA En boven met de Anthem I225 met XLR en dat doet de Anthem zonder brom en De Purifiversterker met een lichte brom. Niet meer storend maar hoorbaar dus voortaan gewoon via RCA spelen. Moet nog wel langere RCA-kabels bestellen.

Andere conclusie is dat de vergelijking beneden wel eerlijk is geweest omdat ik beneden via RCA speel. Kortom, de versterker maakt in dit geval toch het verschil. Zullen vast veel mensen niet geloven maar men is binnen de beperkingen die er momenteel zijn van harte welkom dat zelf te komen vaststellen.

Behalve diagnosticeren hebben we ook nog even beneden geluisterd naar de Tripathversterker. Mooi voorbeeld is het nummer Jazz Variants van The O-Zone Jazz Percussion Group. Het verschil in dynamiek, realisme, onderscheidbaarheid van de instrumenten, diepte is best groot. Er zit nu een rust en gemak in het geluid wat de gehele set optilt. Ook nummers van  onder andere Billie Eilish, Melody Gardot, David Sanborn, Nina Kinert en Frank Catalano passeerden en we waren het er beide over eens dat de set nooit beter heeft geklonken als nu.

Ben benieuwd of apart aansturen van het laag en mid/hoog nog verbetering op zou kunnen leveren want ik ben al heel er blij met hoe het nu klinkt. Ben ook blij dat de Purifiversterker niet ter reparatie terug hoeft, kan in de kerstvakantie gewoon experimenteren als ik dat leuk vind en de energie voor heb.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

DofN

Wat ik fascinerend vind is dat wij ook een versterkervergelijk hebben gedaan en dat jij en ik andere dingen hoorden. Ik heb daar een kort verslagje over geschreven in dit draadje. Ik heb hierin ook dingen genoemd als dynamiek, verschillen in het hoog en het staat volgens mij niet in het verslagje maar ik heb het wel genoemd: hoe vloeiend het klonk. Ik zocht het vooral in de voorversterking, kamerakoestiek en filtering, maar nu met jouw verslagje in de hand zou ik kunnen concluderen dat het dan toch aan de Purify versterking heeft gelegen. Wat ik niet ga doen.

Kingpin is overtuigd van de kwaliteit van zijn versterker. Jij was toen ik langskwam overtuigd van de kwaliteit van de Purify versterker. Ik van de TDAI. Je had de TDAI eens gehoord en die vond je niets. Die vond je ook niets toen ik hem aansloot. Je hoorde dingen die ik niet hoorde en v.v.

Wat ik maar wil zeggen is dat kennis over wat je weet wat aanstaat en overtuigingen een grote rol spelen bij de beoordeling van wat je hoort. Dat jij en Kinping hetzelfde hebben gehoord, zegt mij net zo veel als dat jij en ik indertijd andere dingen hoorden: heel erg weinig, behalve dat het interessant is.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Kingpin

#240
De 'brom' werd voornamelijk veroorzaakt door de XLR<>RCA conversie die tussen de DAC en de Purifi hing.
Heb nog het een en ander nagemeten en Tabcam erop gewezen hoe hij de Purifi wat betreft aarding nog zou kunnen verbeteren.
Iets waar Audiophonics volgens mij wel vaker een eigen interpretatie op nahoud is mijn ervaring.

Citaat van: doorofnight op december 18, 2020, 07:50:49
Kingpin is overtuigd van de kwaliteit van zijn versterker. Jij was toen ik langskwam overtuigd van de kwaliteit van de Purify versterker. Ik van de TDAI. Je had de TDAI eens gehoord en die vond je niets. Die vond je ook niets toen ik hem aansloot. Je hoorde dingen die ik niet hoorde en v.v.

Wat ik maar wil zeggen is dat kennis over wat je weet wat aanstaat en overtuigingen een grote rol spelen bij de beoordeling van wat je hoort. Dat jij en Kinping hetzelfde hebben gehoord, zegt mij net zo veel als dat jij en ik indertijd andere dingen hoorden: heel erg weinig, behalve dat het interessant is.
En zo heeft elke versterker z'n voor -en nadelen en ieder mens een ander gehoor of interpretatie van wat hij/zij hoort.
Gelukkig maar anders hadden we allemaal hetzelfde.

Waar geen twijfel over mogelijk is is dat de Tripath zoals deze nu bij Tabcam staat te spelen beter tot z'n recht komt dan zijn Purifi.
En nee dat ligt niet aan de Purifi, deze is gewoon goed .. punt ... maar gewoon omdat de integratie en samenspel met de PAP's beter uitpakt.
Dit zijn trouwens geen 'kleine' verschillen maar zijn duidelijk hoorbaar.


Gisteren de set nogmaals beluisterd waarbij de Tripath volgens mij nu wel is ingespeeld (tja wie laat deze nu 24/7 realtime aanstaan haha).
Diverse nummers passeerden weer de revue, voor mij onbekende nummers, maar heerlijk om ook weer eens te luisteren naar voor mij onbekend materiaal.
Het nummer "Jazz Variants van The O-Zone Jazz Percussion Group" welke ik alwel diverse keren heb gehoord wordt nu ongekend goed weergegeven, ben er zelf verbaast over.
Het gemak waarmee alles zo 'individueel' speelt, zonder in elkaar over te lopen, is bijzonder goed te volgen.
Op luider niveau waar sommige sets met dit nummer finaal de mist mee ingaan is nu gewoon plezierig om naar te luisteren.
Ik weet niet meer hoe het nummer heet welke Tabcam demonstreerde, maar het was een soort Jazz achtig nummer met sax en alt-sax waarbij ik voor het eerst bij Tabcam het gevoel had alsof ik letterijk de kroeg binnen wandel en daar een band staat te spelen.
De energie bijvoorbeeld bij het aanslaan van de snare en de uithalen van de sax met de dynamische verhouding hiertussen wordt erg goed weergegeven.

Uiteraard zijn dit mijn eigen bevindingen die niet kunnen kloppen met de waarheid  ;D
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

scrutinizer

Citaat van: TabCam op december 17, 2020, 23:28:03
Vanavond met Kingpin de Purifiversterker bekeken, beneden doorgemeten en boven beluisterd. We hebben de nieuwe OPA 1612 OpAmps vervangen met de originele OPA275, de interne voedingsbekabeling getwist en aangesloten. Conclusie was dat de XLR een brom heeft (wel minder dan eerst) en de rca ingang die niet heeft.

(.........)

Waarom de 1612 er weer uitnemen?  De klacht is bij de 275 gelijk.
Voorzover ik kan zien aan de layout op het board is de RCA input niet van een buffer voorzien dus word neg gewoon aan aarde geknoopt. Je zou dus kunnen kijken naar Vdc koppel c of misschien bij connector mainboard.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

DofN

Citaat van: Kingpin op december 18, 2020, 10:10:22
De 'brom' werd voornamelijk veroorzaakt door de XLR<>RCA conversie die tussen de DAC en de Purifi hing.



Ik heb het uiteraard niet over defecten in bronnen, zoals brommen.

Citaat

Waar geen twijfel over mogelijk is is dat de Tripath zoals deze nu bij Tabcam staat te spelen beter tot z'n recht komt dan zijn Purifi.
En nee dat ligt niet aan de Purifi, deze is gewoon goed .. punt ... maar gewoon omdat de integratie en samenspel met de PAP's beter uitpakt.
Dit zijn trouwens geen 'kleine' verschillen maar zijn duidelijk hoorbaar.


Voor jou is er wellicht geen twijfel. Voor mij valt dat nog te bezien. De verschillen die Tabcam en ik hoorden bij dezelfde configuratie waren aanzienlijk. Het ging niet over details.

Citaat

Uiteraard zijn dit mijn eigen bevindingen die niet kunnen kloppen met de waarheid  ;D

Toch mooi dat het een buiten kijf staat en het ander een voorbehoud krijgt. Of was het een geintje? :)

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Kingpin

Citaat van: doorofnight op december 18, 2020, 10:21:34
Ik heb het uiteraard niet over defecten in bronnen, zoals brommen.
Daarom stond deze ook boven jouw quote. Was niet voor jouw bedoeld maar als algemeen.

Citaat
Voor jou is er wellicht geen twijfel. Voor mij valt dat nog te bezien. De verschillen die Tabcam en ik hoorden bij dezelfde configuratie waren aanzienlijk. Het ging niet over details.
Dat kan, zoals ik al eerder weergaf is ieder mens anders met zijn voorkeuren (gelukkig maar).
Neemt niet weg dat beide versterkers op zeer hoog niveau spelen.

Citaat
Toch mooi dat het een buiten kijf staat en het ander een voorbehoud krijgt. Of was het een geintje? :)
Geintje uiteraard, refererend naar jouw vorige posts. Niet alles letterlijk nemen he, 'verschillen' worden hier vaak ook als overtreffende trap neergezet.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

scrutinizer

#244
Citaat van: Kingpin op december 18, 2020, 10:10:22
De 'brom' werd voornamelijk veroorzaakt door de XLR<>RCA conversie die tussen de DAC en de Purifi hing.
Heb nog het een en ander nagemeten en Tabcam erop gewezen hoe hij de Purifi wat betreft aarding nog zou kunnen verbeteren.
Iets waar Audiophonics volgens mij wel vaker een eigen interpretatie op nahoud is mijn ervaring.

Voornamelijk.......!?
Maar ik begreep uit tekst TabCam het zich alleen op linker kanaal manifesteerde.
Bedoel je daarmee dat de bron verantwoordelijk is voor een gedeelte van deze brom? ::)

Qua aarding sceme valt er,ondanks marginaal, altijd nog wel wat te winnen.
Maar denk niet dat AudioPhonics deze stage op de markt brengt met een flaw als hier genoemd. ;)
Wat ik wel denk is dat we soms zelf, en dan niet bewust, verantwoordelijk zijn voor dit soort storingen.
Met uitzondering van een slecht onderdeel of fabricage fout.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Kingpin

Citaat van: scrutinizer op december 18, 2020, 12:42:22
Voornamelijk.......!?
Maar ik begreep uit tekst TabCam het zich alleen op linker kanaal manifesteerde.
Bedoel je daarmee dat de bron verantwoordelijk is voor een gedeelte van deze brom? ::)
Beide kanalen.

Citaat
Qua aarding sceme valt er,ondanks marginaal, altijd nog wel wat te winnen.
Maar denk niet dat AudioPhonics deze stage op de markt brengt met een flaw als hier genoemd. ;)
Niet ?!?
Om maar ff snel een voorbeeld aan te halen .... neem aan dat je dan wel begrijpt wat ik bedoel ...

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

scrutinizer

#246
Citaat van: Kingpin op december 18, 2020, 12:56:20
Beide kanalen.
Niet ?!?
Om maar ff snel een voorbeeld aan te halen .... neem aan dat je dan wel begrijpt wat ik bedoel ...


Ja.
Maar zoals jij nu aangeeft dat de brom zich op beide kanalen bevind, in tegenstelling tot wat TC aangaf het alleen op linker kanaal was, maakt veel duidelijk en begrijp je meer mijn gedachtengang. ;)

Citaat van: TabCam op december 14, 2020, 17:32:14
Nog weer een opgedoken gremlin :wacko:, toen ik de AudioPhonics HPA-S400ET in de set boven probeerde bromde het linkerkanaal zowel via RCA als XLR. Nog even van binnen gekeken mar er lijkt meer aan de hand dan een eenvoudige losgeschoten aarde. De vergelijking met de Tripathversterker is dan misschien niet helemaal eerlijk, wordt vervolgd...

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Tabcam

Citaat van: doorofnight op december 18, 2020, 07:50:49
Wat ik fascinerend vind is dat wij ook een versterkervergelijk hebben gedaan en dat jij en ik andere dingen hoorden. Ik heb daar een kort verslagje over geschreven in dit draadje. Ik heb hierin ook dingen genoemd als dynamiek, verschillen in het hoog en het staat volgens mij niet in het verslagje maar ik heb het wel genoemd: hoe vloeiend het klonk. Ik zocht het vooral in de voorversterking, kamerakoestiek en filtering, maar nu met jouw verslagje in de hand zou ik kunnen concluderen dat het dan toch aan de Purify versterking heeft gelegen. Wat ik niet ga doen.

Kingpin is overtuigd van de kwaliteit van zijn versterker. Jij was toen ik langskwam overtuigd van de kwaliteit van de Purify versterker. Ik van de TDAI. Je had de TDAI eens gehoord en die vond je niets. Die vond je ook niets toen ik hem aansloot. Je hoorde dingen die ik niet hoorde en v.v.

Wat ik maar wil zeggen is dat kennis over wat je weet wat aanstaat en overtuigingen een grote rol spelen bij de beoordeling van wat je hoort. Dat jij en Kinping hetzelfde hebben gehoord, zegt mij net zo veel als dat jij en ik indertijd andere dingen hoorden: heel erg weinig, behalve dat het interessant is.
Ik was het eens met je verslag van jouw bezoek. Dat was trouwens niet zo'n beste demo. Én omdat de digitale volumeregeling van de Raspberry Pi voor dynamiekverlies zorgt, én omdat ik zelf te lui was geweest door de hittegolf.

Wat betreft conclusies van toen, daar sta ik nog steeds achter. Ik vind TDAI2170 is als versterker minder dan de Purifiversterker maar de SDA2400 staat mijns horens op hetzelfde niveau. De klacht als geintegreerde versterker betrof niet de kracht maar RoomPerfect waar ik mindere resultaten meebehaalde, niet het hoog zonder RP. Dat was ook met de Ushers die meer van versterkers lijken te vragen.

Wat betreft de Tripathversterker is het verschil wat mij betreft ook al met gematigd volume hoorbaar. Vaak zeg ik dat ik de vergelijking niet aan durf als het volume gematcht wordt. Dat durf ik nu wel. Ook dat zal je natuurlijk niet overtuigen en terecht :angel:!

Mocht je in de buurt zijn ben je van harte welkom om te komen luisteren. Het was sowieso gezellig ondanks/terwijl het denk ik mijn slechtste demo van de PAP's was :-X. Je hoorde wel het potentieel en ik zit nu een aantal stappen verder met dezelfde streamer maar andere volumecontrole.

Het bezoek had wel tot gevolg dat ik én de volumecontrole van de Hugo ben gaan gebruiken, de RME ADI-2 van Jelle heb getest en daardoor tot aanschaf van de Topping E30 ben overgegaan vanwege de volumecontrole. Het was dus een bijzonder nuttig en vruchtbaar bezoek, daarVoor mijn dank!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

jellejanssen

Goed om te lezen dat je 1 gremlin gevonden hebt ! En doorrrr, lol. Meteen leuk te lezen dat er dus ook bij mijn purifi op aarding en wss andere zaken nog te verbeteren is, moai. Maar wel na de ps audio, fingers crossed voor kerst terug. En dan mag "the master kingpin" ook langskomen hehehe zien of ik eenzelfde amp laat bouwen door hem.
Mooi om te lezen dat je stappen maakt en zelfs weer een keer te lang en laat heb zitten luisteren TabCam!!

Tabcam

Citaat van: scrutinizer op december 18, 2020, 10:12:44
Waarom de 1612 er weer uitnemen?  De klacht is bij de 275 gelijk.
Voorzover ik kan zien aan de layout op het board is de RCA input niet van een buffer voorzien dus word neg gewoon aan aarde geknoopt. Je zou dus kunnen kijken naar Vdc koppel c of misschien bij connector mainboard.
Eerst meten zoals Audiophonics het bedoeld had, dus OpAmp die voor de buffer gemaakt is e.d.

Citaat van: scrutinizer op december 18, 2020, 12:42:22
Voornamelijk.......!?
Maar ik begreep uit tekst TabCam het zich alleen op linker kanaal manifesteerde.
Bedoel je daarmee dat de bron verantwoordelijk is voor een gedeelte van deze brom? ::)
De brom manifesteerde zich het duidelijkst op het linkerkanaal. Na het twisten van de stroomaanvoer was het minder en duidelijk dat het bij beide kanalen aanwezig was.

Citaat van: scrutinizer op december 18, 2020, 12:42:22

Qua aarding sceme valt er,ondanks marginaal, altijd nog wel wat te winnen.
Maar denk niet dat AudioPhonics deze stage op de markt brengt met een flaw als hier genoemd. ;)
Wat ik wel denk is dat we soms zelf, en dan niet bewust, verantwoordelijk zijn voor dit soort storingen.
Met uitzondering van een slecht onderdeel of fabricage fout.
Met meten en kijken kwamen we erachter dat de aarding van de Audiophonics geen stervorm heeft. De Anthem I225 heeft met dezelfde input geen brom. Mijns inziens dan een niet helemaal goed ontworpen. Daarmee is hij niet slecht, alleen zoals ik heb 'mis'bruikte kon het niet met de Audiophonics.

Kan best zijn dat de zelfbouw van Richie dat wel kan. Niet alle versterkers zijn hetzelfde gemaakt :angel:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i