Het 'grote' Rotel topic

Gestart door W.Otter, april 28, 2012, 15:08:54

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

skippy_gj

Wat zou is een reële vraagprijs voor mijn rotel combinatie:

RSP-1068;
RMB-1075;
RDV-1092;
RT-1080


Groet GJ
* Hegel H390 *RDV-1092 * IQ9 * KIMBER 8TC *
      * John van Gent * Van den Hul * QED *
         * Wide Eye Apogee * Supra *

HJ

Ik denk de 1068 €250 a €300, de 1075 €600 a €700. De tuner en dvd heb ik geen idee van maar verwacht niet de hoofdprijs. Ik heb nog een rdv 1060 en die brengt niet veel op maar de 1092 heeft hdmi? Dus is nog wel gewild mischien.  De tuners zijn denk ik een beetje uit de tijd door de streaming diensten en inet radio.

skippy_gj

dank je hans,

Dan kom ik ongeveer uit op zo'n 1200 a 1400 EURO.
* Hegel H390 *RDV-1092 * IQ9 * KIMBER 8TC *
      * John van Gent * Van den Hul * QED *
         * Wide Eye Apogee * Supra *

HJ

Ik zou met €1500 beginnen op mp, zakken kan altijd nog.
Btw. In de marktsectie staat nu een rmb1075 te koop.

kingfriko

ik speel inmiddels een dikke week met mijn nieuwe set , rotel ra 1570  en 2x B&W CM8S2 .
nu vind ik het geluid wel goed meestal , maar af en toe mis ik wel iets , vooral het hoog is nogal teveel aanwezig en het laag wat te weinig, de beroemde harde S bijvoorbeeld in de vocalen van sommige opnames hoor ik erg goed (zal ook wel aan de akoestiek van de kamer liggen)
Nu wil ik binnenkort al een hoogpolig vloerkleed proberen in mijn woonkamer , ik heb nu laminaat .
hopelijk verbeterd dit het geluid al gedeeltelijk .
Ook wil ik een keer wat speakerkabels uit gaan proberen in de winkel , heb nu eichman expres 4 kabels .
wat zijn goede niet al te dure kabels tussen rotel en B&W speakers ? muzieksmaak is vooral stevige rock/metal .
Monitor Audio PL100ll - Moon 340ix - Moon 280d DAC/MIND - Atlas bekabeling

kingfriko

zal bi-wiring in mijn geval misschien beter klinken ?
Monitor Audio PL100ll - Moon 340ix - Moon 280d DAC/MIND - Atlas bekabeling

HJ


Rejer13

Ik wil naast mijn Marantz SR7009 graag een stereo versterker aanschaffen, nu heb ik begrepen dat dit met HT Bypass functie zou kunnen. Heeft de Rotel RA-1570 deze functie, en zoja hoe sluit ik deze aan op mijn Marantz?

kingfriko

Citaat van: kingfriko op oktober 26, 2015, 18:42:40
ik speel inmiddels een dikke week met mijn nieuwe set , rotel ra 1570  en 2x B&W CM8S2 .
nu vind ik het geluid wel goed meestal , maar af en toe mis ik wel iets , vooral het hoog is nogal teveel aanwezig en het laag wat te weinig, de beroemde harde S bijvoorbeeld in de vocalen van sommige opnames hoor ik erg goed (zal ook wel aan de akoestiek van de kamer liggen)
Nu wil ik binnenkort al een hoogpolig vloerkleed proberen in mijn woonkamer , ik heb nu laminaat .
hopelijk verbeterd dit het geluid al gedeeltelijk .
Ook wil ik een keer wat speakerkabels uit gaan proberen in de winkel , heb nu eichman expres 4 kabels .
wat zijn goede niet al te dure kabels tussen rotel en B&W speakers ? muzieksmaak is vooral stevige rock/metal .

Vloerkleedje aangeschaft en dat verbeterd gelukkig een hoop  :angel:
Monitor Audio PL100ll - Moon 340ix - Moon 280d DAC/MIND - Atlas bekabeling

CineSmurf

#584
Citaat van: Beagel op november  1, 2015, 20:31:34
Edit door admin
Het grote 'verkoop je rotel' topic?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Paul0106

Ik heb een Rotel RA 1570. Op het moment ben ik aan het kijken naar een paar mooie vloerstaanders. Welke weet ik nog niet precies. Ik ben erg gecharmeerd van de B&W CM 10 en heb vorige week ook naar de B&W 804 d3 kunnen luisteren. Echter, anders opties sluit ik ook nog niet uit, maar zullen wel een beetje in die prijsklasse liggen. Een verkoper bij een winkel zei dat het verstandig was om een eindversterker op de 1570 aan te sluiten bij deze luidsprekers. Hij had de 1582 mkII staan (als ik het me goed herinner). Is dit bij de 1570 echt nodig en zo ja, wat levert dit uiteindelijk op?

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Dday

IK zou zeggen ga het zelf beluisteren. Sluit jou Rotel aan en beluister de speakers met als zonder eind versterker. Dit is de manier zoals wij dat gedaan hebben. Wij hebben uiteindelijk voor de NAD C275 in samenwerking met de CM9s2 gekozen. De rotel stond boven aan lijstje, maar op één of andere manier klonk voor ons deze combinatie lekkerder. Zelf luisteren is toch beste optie om te doen....

Paul0106

Bedankt voor de snelle reactie. Maar wisselt het effect van een eindversterker dan van luidspreker tot luidspreker? Waar hangt dit van af?

Dday

Het zal per persoon verschillen welke combinatie voor hem/haar beste klinkt. En niet voor iedereen zal een eindversterker een toegevoegde waarde hebben. Vandaar het advies zelf luisteren. In ons geval hoorde we vooral het verschil in het laag dit was beter onder controle met een eindversterker. Merkte ook wel iets in midden en hoog. Lastig omschrijven. Wij vonden dat geluid niet meer zo bleef plakken aan de speakers na het toevoegen van eindversterker. Tevens wordt de Marantz niet meer zo extreem warm nu de eindversterker de aansturing van de fronts overneemt.

Wij hebben de eindversterkers getest met de Marantz 7009 en de CM9s2 als CM10s2. Wij zijn gestart met de test met de CM9 en enkel de Marantz. Vervolgens met de Rotel en toen weer de NAD. Dit hebben we aantal keer verwisseld. Ook blind... Dus wij wisten niet wat nu speelde. Keer op keer wezen wij de combinatie Marantz en NAD aan als onze favoriet, maar ander zou bijvoorbeeld de Marantz en Rotel combinatie kiezen. En ander zou het laten bij enkel de receiver/versterker die ze hebben zonder eindversterker. CM10s2 is hier afgevallen omdat wij de tweeter niet zo charmant vonden op de hoekige kast.

HJ

Het nut van een eindversterker hangt denk ik vooral af van de gebruikte speakers en de inhoud van de ruimte. Moeilijker aanstuurbare/laag rendement speakers hebben meer baat bij een goede eindtrap.

Paul0106

Wat is volgens jullie een redelijke prijs om te betalen voor een gebruikte RB1582 mkii van een paar maanden oud (particulier)?

skippy_gj

Hoi, de volume knop van mijn rotel rsp-1068 reageert niet/nauwelijks meer. Heeft iemand een indicatie van de reparatiekosten.
Bedankt alvast.
* Hegel H390 *RDV-1092 * IQ9 * KIMBER 8TC *
      * John van Gent * Van den Hul * QED *
         * Wide Eye Apogee * Supra *

iweinm

Als je een beetje handig bent, fix je het best zelf, redelijk eenvoudig btw:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=118599.msg2081264#msg2081264
Rotel RMB-1075 . Rotel RSP-1068 . Front: B&W CM 7 . Center: B&W CM Center . Back: B&W CM 1 . LG PK 950

iweinm

Citaat van: iweinm op januari  9, 2016, 15:49:53
Als je een beetje handig bent, fix je het best zelf, redelijk eenvoudig btw:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=118599.msg2081264#msg2081264
je moet wel redelijk wat vijsjes uit elkaar zien te houden...  :angel:
Rotel RMB-1075 . Rotel RSP-1068 . Front: B&W CM 7 . Center: B&W CM Center . Back: B&W CM 1 . LG PK 950

skippy_gj

Oeps, daar vertrouw ik mezelf niet echt in. Ik ga wel opzoek naar ene monteur in de regio  Apeldoorn, Deventer.
* Hegel H390 *RDV-1092 * IQ9 * KIMBER 8TC *
      * John van Gent * Van den Hul * QED *
         * Wide Eye Apogee * Supra *

tommi

Citaat van: skippy_gj op januari 11, 2016, 18:52:38
Oeps, daar vertrouw ik mezelf niet echt in. Ik ga wel opzoek naar ene monteur in de regio  Apeldoorn, Deventer.

Voor Rotel reparatie altijd Hanex (Leijmuiden) gebruiken, Marcel is een topper weet ik uit ervaring! Hanex is overigens ook de de officiële technische dienst voor B&W/Rotel/Cassé in Nederland.
Hij heeft mijn toenmalige RSP1098 voor een zeer net bedrag weer helemaal op orde getrokken.

Tom

Computers are useless....they only provide answers.
NAD Masters Series M12 BluOS - Nad Masters Series M22 - Ocos Triple - Audioquest Colorado XLR - Vivid Audio 1.5SE Rijksmuseum Blauw - Panasonic TXP50VT50 - Arcam AVR-390 - Classé CAV75mkII - Dynaudio Conctour SC Esotar2 - Dynaudio Contour Special 25 surrounds - Dune 4K Solo - Xbox One

tommi

En ook voor dit merk best wel wat nieuws vanaf de ISE:

Rotel Amplified Processor RAP-1580 (€3749,-):
In basis een rmb1555 met een in prestaties lichtere versie van de rsp-1582:




Beknopte specs:
Computers are useless....they only provide answers.
NAD Masters Series M12 BluOS - Nad Masters Series M22 - Ocos Triple - Audioquest Colorado XLR - Vivid Audio 1.5SE Rijksmuseum Blauw - Panasonic TXP50VT50 - Arcam AVR-390 - Classé CAV75mkII - Dynaudio Conctour SC Esotar2 - Dynaudio Contour Special 25 surrounds - Dune 4K Solo - Xbox One

tommi

En de RA-1592, in basis een rb1582mkII met een kruising van een rc-1570/rc-1590 aan boord (dactype niet bekend op moment van schrijven), geprijsd op €2399,-




En beknopte specs:


Computers are useless....they only provide answers.
NAD Masters Series M12 BluOS - Nad Masters Series M22 - Ocos Triple - Audioquest Colorado XLR - Vivid Audio 1.5SE Rijksmuseum Blauw - Panasonic TXP50VT50 - Arcam AVR-390 - Classé CAV75mkII - Dynaudio Conctour SC Esotar2 - Dynaudio Contour Special 25 surrounds - Dune 4K Solo - Xbox One

Paul0106

Ik heb sinds kort een 1582 MKII eindversterker. Soms als ik deze aanzet knalt de groep in de meterkast er uit door de piekstroom die deze genereerd. Zijn er meer mensen die dit ervaren bij een Rotel?

Ik bedacht me dat het misschien helpt als ik de eindversterker via de 12v trigger aansluit. Weet iemand of dit kan helpen tegen de piekspanning omdat er dan al een stroompje op zit?

Ik heb de eindversterker aangesloten op z'n stekkerblok die beveiligd is tegen blikseminslag e.d. Kan het nog uit maken om de versterker rechtstreeks op een stopcontact in de muur aan te sluiten?

gilles0181

Ouch, ik heb dezelfde versterker, maar nog niet aangesloten. Ben benieuwd hoe hij het bij mij gaat doen..
AVR: Denon X7200WA | AMP: Rotel RB-1582 mkII | Fronts: B&W CM10 S2 | Center: B&W CMC S2 | Sub: Rel T9 | Surround + Back: 4x KEF T101 | Atmos: 4x Q-acoustics QI65CW
Extra: Nvidia Shield TV 2k17 - Sonos Connect - Chromecast 1