HT op zolder

Gestart door timster, december 27, 2019, 13:35:53

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

timster

Dat is ook zeker waar ;). De verhuizing heeft al best wat gekost idd en dan heb ik nog niet eens een scherm en beamer haha :tounge: . En het hoeft natuurlijk niet allemaal in 1x, maar daar zit meteen mijn valkuil. Ik wil altijd alles in 1x goed hebben  :hehe:

Zo maar eens even mee met de vrouw naar koopzondag onder het mom van een goede echtgenoot. Kan ik mooi eens even kijken naar een 85 inch tv om te vergelijken.  :laugh:

HarrieA

Het gaat niet in 1 keer goed. Als je hier kijkt hoe de mannen met serieus geld ook iedere keer weer een verbetering weten te bewerkstelligen.

Komt ook nog bij, nu is het goed... over een paar maanden kan er toch weer iets beter naar je zin, of lonkt er een mooie upgrade.

Je moet ook zelf ervaren hoe e.e.a. in je theater op jezelf overkomt. Daar komen ook heus nog wel aanpassingen uit.

Kortom, lekker langzaam aan alles naar je zin maken.

jahtari

#27
Citaat van: timster op december 29, 2019, 11:16:32
Zo maar eens even mee met de vrouw naar koopzondag onder het mom van een goede echtgenoot. Kan ik mooi eens even kijken naar een 85 inch tv om te vergelijken.  :laugh:
Let ook even op de "doorvoer" naar boven. Ik heb zelf met veel moeite mijn 82 inch tv de kelder in gekregen. Ding is los groot, zwaar, onhandig te tillen en kwetsbaar. En in de doos lukte het net niet.....  :nopompom: 

Uiteindelijk is de doos klem komen te zitten op het laatste stuk en toen heb ik de TV uit de doos moeten wrikken.

:D
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

timster

Haha ik was al net met de rolmaat in het trapgat bezig. Het volgende probleem idd.

Ik denk dat ik het maar opgeef en mijn droom voor nu maar even laat varen. Ben gisteren even met een kostenplaatje bezig geweest en voor nu gaat het een dure grap worden. Als ik de zolder dicht laat maken, alles laat schilderen, vloerbedekking leggen, beamer aanschaffen, mooi scherm enz. dan gaat me dat nu te gek worden. Films kijken we voor nu beneden op de LG oled die ook een prachtig (maar stukje kleiner) plaatje tevoorschijn tovert. Boven dan maar richting een 85 inch als het past of toch ook een Oled.

Bedankt voor jullie input zover en misschien dat het in de toekomst wel weer gaat jeuken en we nog eens een nieuwe poging wagen.

Remco

Citaat van: timster op december 30, 2019, 08:31:12
Haha ik was al net met de rolmaat in het trapgat bezig. Het volgende probleem idd.

Ik denk dat ik het maar opgeef en mijn droom voor nu maar even laat varen. Ben gisteren even met een kostenplaatje bezig geweest en voor nu gaat het een dure grap worden. Als ik de zolder dicht laat maken, alles laat schilderen, vloerbedekking leggen, beamer aanschaffen, mooi scherm enz. dan gaat me dat nu te gek worden. Films kijken we voor nu beneden op de LG oled die ook een prachtig (maar stukje kleiner) plaatje tevoorschijn tovert. Boven dan maar richting een 85 inch als het past of toch ook een Oled.

Bedankt voor jullie input zover en misschien dat het in de toekomst wel weer gaat jeuken en we nog eens een nieuwe poging wagen.


Begrijpelijk hoor! Maar als je het gaat doen, zou ik het goed doen en inderdaad de ruimte dicht laten maken. 
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6 Passive CM | Ascendo The6 Passive Wedge30 CM | Cabasse Eole-4 (Atmos) | 2x JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

skyfox

Eens dat het leuk is om meteen het einddoel te halen en het meteen "goed" te doen. Maar waarom zou dat de fun moeten bederven van het steeds maken van kleine stapjes? Klein beginnen, en elk jaar/half jaar/kwartaal iets doen om het beter te maken. De reis is een deel van de fun, toch?

Ik begin in mijn ruimte met een beamer met in essentie matig contrast. Ooit stap ik door naar eentje uit de topklasse. En het bouwen duurt meerdere maanden, terwijl het feitelijk in een weekje klaar kan zijn. Tsja, ik beleef er dan wel lol aan.

Staar je niet blind op hoe je bios er uiteindelijk uit moet zien, maar begin kleiner en plan je stapjes naar je ultieme bios. En geniet vooral tussendoor van wat je al hebt. :)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

timster

Citaat van: reza op december 28, 2019, 10:12:08
Ik zou indd nadenken over projecteren ja of te niet..
Het is vaak zonde van je centen om een dure projector te kopen en deze helemaal niet optimaal te kunnen gebruiken.
Je kan er ook voor kiezen om een goedkopere variant te kopen. Dan heb je wel de impact van het grote scherm maar heb je ook nog een wat dikkere portemonnee op het einde.

Misschien is dit ook zo gek idee nog niet. Misschien ergens eens een beamer kopen rond de 1000 euro en eens zien hoe het eruit ziet. Eerst eens op de muur projecteren en kijken hoe dat bevalt wanneer ik de kamer goed donker maak. Kan het dan altijd nog terugsturen mocht het helemaal niet bevallen of er toch een scherm bij kopen.

Enige suggesties rond dat budget? Ik was al een tijdje aan het kijken naar de Benq TK800M. Om mee te beginnen leek met dat geen gekke keus, maar misschien hebben jullie nog andere tips?

reza

Er staan een paar leuke projectoren hier te koop voor heel weinig.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

angelo41

misschien mijn optoma uhd 51?

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t promet Tapatalk


reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

angelo41

Citaat van: reza op december 30, 2019, 13:14:39
Voor 500 zeker!  :tounge:
[emoji23][emoji23][emoji23]

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


angelo41

ik laat hem voor onder zijn budget. [emoji106]

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


timster

Nee, moet er wel 1 zijn die bij niet bevallen teruggestuurd kan worden ;-)

timster

Als het goed is komt er toch een optoma51 mijn kant op. Mocht het er allemaal goed uitzien dan gaan we verder uitbreiden. Raden jullie mij dan een wit of grijs scherm aan ivm de reflecties van de witte muren? Ik kan het wel redelijk donker krijgen in de kamer. De muur achter de beamer ga ik zwart verven en ik ben aan het kijken naar vlies/fotobehang. De vlakken tussen de plinten wil ik dan strak laten behangen met filmbehang zoals onderstaande afbeelding. Iemand een idee waar ik hoge resolutie film foto`s kan vinden? Die ik kan vinden zijn allemaal van lage kwaliteit.

Sjaak_Banaan

Probeer het via google advanced image search:

https://www.google.com/advanced_image_search

Kies dan bij 'afbeeldingsformaat' voor bijvoorbeeld 'groter dan 40 MP'.



Je zult lang niet alles vinden wat je zoekt, maar ik heb er wel een aantal zo kunnen vinden:




Mocht je hier iets van kunnen gebruiken dan laat het maar weten.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

reza

Misschien moet je even in mijn topic kijken.
Op de 1 na laatste pagina staan foto's van mijn zolder.
Als het licht uitgaat is het echt donker ( ook met de projectort aan )
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

timster

Citaat van: Sjaak_Banaan op januari  2, 2020, 16:06:35
Probeer het via google advanced image search:

https://www.google.com/advanced_image_search

Kies dan bij 'afbeeldingsformaat' voor bijvoorbeeld 'groter dan 40 MP'.



Je zult lang niet alles vinden wat je zoekt, maar ik heb er wel een aantal zo kunnen vinden:




Mocht je hier iets van kunnen gebruiken dan laat het maar weten.

Thanx!! Dit kende ik nog niet. Daar ga ik eens ff mee stoeien!

timster

Citaat van: reza op januari  2, 2020, 16:55:07
Misschien moet je even in mijn topic kijken.
Op de 1 na laatste pagina staan foto's van mijn zolder.
Als het licht uitgaat is het echt donker ( ook met de projectort aan )

Daarmee zeg je dus gewoon een wit scherm neem ik aan ;-)

reza

Daarmee zeg ik: kijk naar de kleuren voor de zolder.
:D

Ik heb ook een wit scherm indd.

Ik zou je wel echt afraden om witte plafonds te hebben. Probeer dan het wit te breken zoals ik heb gedaan met mijn behang. Achterwand helemaal zwart indd, dat is wel echt heel belangrijk maar je plafond ook!
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

timster

Hmmm en dat plafond is zo lastig te schilderen :nervous:

reza

Citaat van: timster op januari  2, 2020, 19:44:46
Hmmm en dat plafond is zo lastig te schilderen :nervous:

Behang?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

op eigen verzoek verwijderd.

Euhhh....

Heb jij wel een een plafond behangen..?

:butbut:  ;D

Sjaak_Banaan

Citaat van: timster op januari  2, 2020, 19:44:46
Hmmm en dat plafond is zo lastig te schilderen :nervous:

Hoezo dat? Is toch een mooi glad plafond?
Rollertje on a stick en gaan met die banaan. Rol alles gitzwart en dan zie je eventuele imperfecties toch niet.  :D
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

reza

Citaat van: Baardmannetje op januari  2, 2020, 20:12:01
Euhhh....

Heb jij wel een een plafond behangen..?

:butbut:  ;D

Yes..
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

op eigen verzoek verwijderd.

Wauw!

Vind ik oprecht knap!

;)