Stereo set van Vergeerr72

Gestart door vergeerr72, februari 4, 2017, 11:51:32

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AudioEnZo

De heren van Magna hebben in de Mano ook eigen custom build printen met fempto klokken en dergelijke zitten. Ben wel benieuwd hoe die het doet t.o.v. Allo. Ben er zelf erg tevreden mee!

Ga je de I2S uitgang gebruiken?

vergeerr72

Citaat van: AudioEnZo op december 23, 2022, 10:23:28
De heren van Magna hebben in de Mano ook eigen custom build printen met fempto klokken en dergelijke zitten. Ben wel benieuwd hoe die het doet t.o.v. Allo. Ben er zelf erg tevreden mee!

Ga je de I2S uitgang gebruiken?
Oh toch. Nee mijn dac heeft geen USB ingang, daarbij max 96K. Maar klinkt hemels. Over het algemeen vind ik de 44.1 versies op qobuz beter klinken. Zijn alle bezoekers wel met mij eens.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

katwax

Citaat van: Rob_Dingen op december 22, 2022, 17:07:50
Zowel hardware als software is belangrijk.
Ik draai met Jplay op Win server 2019 en een kennis heeft een programmaatje  geschreven die heel veel services in windows uitschakelt
Als ik uitlog in windows en dat programmaatje via een tablet draai klinkt het beter.
Zelfde geld voor verschillende voedingen dat hoor je ook switch mode of lineair bijv.

Rob
Hetgeen de software doet heeft invloed op de hardware, hoe minder services er draaien hoe minder werk voor bv cpu cores -> komt beetje op zelfde uit als wat Vergeer doet.
Uiteindelijk komt dit altijd maar neer op 2 zaken, noise en timing volgens mij. Wat ik mij dan afvraag is valt dit niet op te vangen door bv een externe clock of a-sync usb + die noise die niet voorbij je DAC komt. Wat dan het goedkoopste is laat ik in het midden  ;D
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

vergeerr72

Citaat van: katwax op december 23, 2022, 10:46:09
Hetgeen de software doet heeft invloed op de hardware, hoe minder services er draaien hoe minder werk voor bv cpu cores -> komt beetje op zelfde uit als wat Vergeer doet.
Uiteindelijk komt dit altijd maar neer op 2 zaken, noise en timing volgens mij. Wat ik mij dan afvraag is valt dit niet op te vangen door bv een externe clock of a-sync usb + die noise die niet voorbij je DAC komt. Wat dan het goedkoopste is laat ik in het midden  ;D
Hiervoor heb ik een DDC geprobeerd, de Denafrips Iris. Deze gaf mij niet de verbetering waar ik op gehoopt had. Waar dat nu weer in zat. Deze zou met opticoupler de Noise moeten tegenhouden en het signaal reclocken.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

vergeerr72

Na tegen een bug aan gelopen te zijn door de ontwikkelaar van Gentooplayer verder geholpen.  En alles geconfigureerd zoals ik wilde:

- Alleen mpd en upmpcli sofware geïnstalleerd
- upmpdcli als openhome renderen ingesteld
- realtime kernel zonder grafische ondersteuning en wifi
- processorcores geïsoleerd en aan specifieke processen toegewezen
- alles in een ramdisk geladen

Dat klinkt toch wel beter dan mijn geliefde de MoOde terwijl het gebruik voor afspelen volledig identiek is gebleven.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

vergeerr72

#1330
Ook dit jaar maar weer eens overzichtje:

- Plinius Koru phonoversterker ipv RCM Sensor Prelude IC phonoversterker
- Furutech Evolution 2 interlink tussen phono- en voorversterker
- Micro Benz ACE SL element ipv Wood L2
- Audiomat Maestro Mk1 dac ipv Amare Musica Diamond Tube DSD Dac
- Audioquest Hurricane powercord op phono ipv Audioquest Tornado
- Exit Exactpower Ep15a (nog te koop)
- Ferrofluid vervangen in tweeter
- Allo Digione Signature
- Allo Nirvana power supply op de glasvezeladapter
- Gentooplayer ipv MoOde
- Synergistic Research Purple ipv Orange in de Audiomat
- Basstraps
- SEEC stekkerblok ipv Vibex
- Verschillende SR Orange zekeringen
- Componentvoetjes

Wensen voor 2023:
- Evalueren Mano Ultra mk3 Farad
- Alternatief: Modificaties Allo Digione Signature en betere voeding
- Synergistic Research Purple zekeringen
- Moet ik dan wel echt heel voordelig tegen aan lopen: Tweede Plinius SA103 en als monoblock gaan inzetten
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

DofN

Citaat van: vergeerr72 op december 30, 2022, 10:03:18
Ook dit jaar maar weer eens overzichtje:

- Plinius Koru phonoversterker ipv RCM Sensor Prelude IC phonoversterker
- Furutech Evolution 2 interlink tussen phono- en voorversterker
- Micro Benz ACE SL element ipv Wood L2
- Audiomat Maestro Mk1 dac ipv Amare Musica Diamond Tube DSD Dac
- Audioquest Hurricane powercord op phono ipv Audioquest Tornado
- Exit Exactpower Ep15a (nog te koop)
- Ferrofluid vervangen in tweeter
-

Ik blijf het opmerkelijk vinden dat je al die zaken hebt doorgevoerd met een kapotte tweeter, of in ieder geval 1 die niet meer 100% was. Hoe belangrijk is dan wat je echt hoort tegenover wat je denkt te horen? En in hoeverre doet dit (eventuele) besef iets met hoe serieus je voortaan de door jezelf gehoorde verschillen moet nemen. Ik denk steeds vaker dat we met ons allen lijden aan een bijzondere, gelukkig onschuldige, psychologische afwijking.



You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

vergeerr72

#1332
Citaat van: DofN op december 30, 2022, 14:59:48
Ik blijf het opmerkelijk vinden dat je al die zaken hebt doorgevoerd met een kapotte tweeter, of in ieder geval 1 die niet meer 100% was. Hoe belangrijk is dan wat je echt hoort tegenover wat je denkt te horen? En in hoeverre doet dit (eventuele) besef iets met hoe serieus je voortaan de door jezelf gehoorde verschillen moet nemen. Ik denk steeds vaker dat we met ons allen lijden aan een bijzondere, gelukkig onschuldige, psychologische afwijking.

Ook al is de Ferrofluid niet 100% dan kun je nog steeds verschillen horen. Alleen als ze het helamaal niet doen hoor je geen verschillen.

Maar je bent welkom om de verschillen eens te horen.... Alleen die ferrofluid update kan ik niet terugdraaien.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

DofN

Dat geloof ik best maar we praten hier toch over details. Maar goed, het zijn jouw ervaringen. Ik leg tegenwoordig nog maar heel zelden audio-bezoekjes af, dank je voor je aanbod.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

vergeerr72

Citaat van: DofN op december 30, 2022, 15:16:08
Dat geloof ik best maar we praten hier toch over details. Maar goed, het zijn jouw ervaringen. Ik leg tegenwoordig nog maar heel zelden audio-bezoekjes af, dank je voor je aanbod.
Je woont in buurt zag ik.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

DofN

Dat maakt het wel toegankelijker :) Waar woon je dan ergens?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

vergeerr72

#1336
Citaat van: DofN op december 30, 2022, 15:16:08
Dat geloof ik best maar we praten hier toch over details. Maar goed, het zijn jouw ervaringen. Ik leg tegenwoordig nog maar heel zelden audio-bezoekjes af, dank je voor je aanbod.
Ik snap het even niet.  Als het detail is, is het geen verschil?  Wanneer is het geen detail meer? Alleen aan en uit is een groot verschil[emoji3]
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

DofN

Wat ik bedoelde is dat het me lastig lijkt om de verschillen waar mensen het altijd over hebben bij het wisselen van interlinks, DACS, zekeringen, luidsprekerpootjes e.d. te horen met een degenererende tweeter.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

vergeerr72

#1338
Citaat van: DofN op december 30, 2022, 20:02:23
Wat ik bedoelde is dat het me lastig lijkt om de verschillen waar mensen het altijd over hebben bij het wisselen van interlinks, DACS, zekeringen, luidsprekerpootjes e.d. te horen met een degenererende tweeter.
Dat viel best wel mee.  Ik denk dat de verschillen tussen de dacs die ik geprobeerd heb groter waren dan de tweeters met of zonder ferrofluid
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

vergeerr72

Citaat van: DofN op december 30, 2022, 15:22:24
Dat maakt het wel toegankelijker :) Waar woon je dan ergens?
Moordrecht
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

vergeerr72

Citaat van: vergeerr72 op december 30, 2022, 10:03:18
Ook dit jaar maar weer eens overzichtje:

- Plinius Koru phonoversterker ipv RCM Sensor Prelude IC phonoversterker
- Furutech Evolution 2 interlink tussen phono- en voorversterker
- Micro Benz ACE SL element ipv Wood L2
- Audiomat Maestro Mk1 dac ipv Amare Musica Diamond Tube DSD Dac
- Audioquest Hurricane powercord op phono ipv Audioquest Tornado
- Exit Exactpower Ep15a (nog te koop)
- Ferrofluid vervangen in tweeter
- Allo Digione Signature
- Allo Nirvana power supply op de glasvezeladapter
- Gentooplayer ipv MoOde
- Synergistic Research Purple ipv Orange in de Audiomat
- Basstraps
- SEEC stekkerblok ipv Vibex
- Verschillende SR Orange zekeringen
- Componentvoetjes

Wensen voor 2023:
- Evalueren Mano Ultra mk3 Farad
- Alternatief: Modificaties Allo Digione Signature en betere voeding
- Synergistic Research Purple zekeringen
- Moet ik dan wel echt heel voordelig tegen aan lopen: Tweede Plinius SA103 en als monoblock gaan inzetten
Het was nog niet volledig maar even aangevuld.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

vergeerr72

Citaat van: DofN op december 31, 2022, 16:51:34
Dat is op een mooie fietsdag goed te doen :)
Er is geen haast mee.  De set wordt alleen maar beter
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

vergeerr72

Allo en streamersoftware shootout
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

katwax

Citaat van: vergeerr72 op januari 12, 2023, 20:12:50
Allo en streamersoftware shootout
Alle 3 andere software?
Leuk, maar hoe ga je vergelijken, met alle settings hetzelfde of met de "best performance" settings (wat dat ook mag voorstellen).
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

vergeerr72

Citaat van: katwax op januari 12, 2023, 23:34:19
Alle 3 andere software?
Leuk, maar hoe ga je vergelijken, met alle settings hetzelfde of met de "best performance" settings (wat dat ook mag voorstellen).
Moode, Volumio en Gentooplayer
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Peerless Monster

Echt Wauwzers!! Bizar wat een verschillen zeg.
Mijn set heeft nog nooit zo mooi geklonken.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

vergeerr72

Citaat van: Peerless Monster op januari 13, 2023, 01:27:16
Echt Wauwzers!! Bizar wat een verschillen zeg.
Mijn set heeft nog nooit zo mooi geklonken.
De Allo met Gentooplayer staat nu weer hier.  Was even mooi zolang het duurde[emoji6]
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

vergeerr72

#1348
Citaat van: katwax op januari 12, 2023, 23:34:19
Alle 3 andere software?
Leuk, maar hoe ga je vergelijken, met alle settings hetzelfde of met de "best performance" settings (wat dat ook mag voorstellen).
We hebben alles vergeleken met de "best performance" instellingen.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

katwax

Citaat van: vergeerr72 op januari 13, 2023, 17:06:43
We hebben alles vergeleken met de "best performance" instellingen.
En de Gentoo kwam als beste uit de test, versta ik dan?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543