Stereo set van Vergeerr72

Gestart door vergeerr72, februari 4, 2017, 11:51:32

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

vergeerr72

Citaat van: AudioEnZo op april 23, 2020, 15:10:14
Zou een ideale wereld zijn [emoji16]
Mijn meisje vind de holo meteen mooi [emoji3]
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

AudioEnZo


vergeerr72

Citaat van: AudioEnZo op april 23, 2020, 16:51:53
Da's helemaal pure winst :)
Zo is ze. Ik ben ook mooi van buiten en rot van binnen.  Alleen dat eerste telt blijkbaar  [emoji848]
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Hannibal_

Citaat van: Jack_D op april 23, 2020, 00:06:09
Los van hoe goed de Holo Audio May nu wel of niet is, je wordt toch bijna spontaan verlieft als je de totale aandacht voor detail ziet. Grote nadeel, de prijs, wellicht ist ie zijn geld dubbel en dwars waard, maar mijn beurs en de WAF gaan dit niet goedkeuren :D


(foto's even geleend van internet)

Ziet er inderdaad heel erg verzorgd uit zeg
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Citaat van: vergeerr72 op april 23, 2020, 16:53:44
Zo is ze. Ik ben ook mooi van buiten en rot van binnen.  Alleen dat eerste telt blijkbaar  [emoji848]

Op alle vlakken goed bezig, kennelijk...  :smile:  :smile:
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

vergeerr72

Volgende etappe in de Tour de Dac
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

frank2

Mis een verslag van de holo, komt dat nog?
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

vergeerr72

#157
Moet nog komen, maar fijn dat er interesse is. Ga ik meteen doen.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

vergeerr72

Door de positieve reacties op de Holo Audio Spring dac, kwam de Holo Audio May dac op mijn verlanglijst te staan. Met 4700 wat aan de bovenkant van mijn budget maar wel de natte droom van alle meetkundigen. Magna hifi kreeg net een partij binnen en ik mocht een toestel proberen.

Een indrukwekkende dac om uit te pakken. Losse zware voeding en dac, ongekend afwerkingsniveau. De koperen kleur hoeft niet ieders smaak te zijn, maar je mag het chique noemen. Zelf mijn vriendin vond hem mooi.

Snel aangesloten, door de ervaringen met de sonnet met een standaard netsnoeren. Dat was schrikken plat, niet dynamisch. Typisch gevalletje nieuw uit de doos. Op de stroom streamer op repeat. Tussendoor enkele keer geluisterd, duidelijk pieken en dalen. Maar na vijf dagen kon het luisteren beginnen.

De Holo is zeer schoon, wat erg de tekortkomingen in de set blootlegde. De speakers een toe-out gegeven, wat een get geluid helemaal strak maakte. De Virtual Dynamics ook vervangen door standaard netsnoeren, iets meer hoog en strakker laag.

Er is sprake een grote scheiding van instrumenten. Wat ik bijzonder vond was dat twee instrumenten op vrijwel dezelfde plaats in het geluidbeeld waren en duidelijkte onderscheidende waren. Echter ik had geen enkel gevoel van diepte. De bekkens zijn dun, net iets meer dan tikken. Zang ligt naar achter. Het laag was echt goed, gecontroleerd en vol met nuances. De Holo is ook zeer dynamisch.

Zo heb ik vier dagen geluisterd en mij verbaasd. Al mijn referentiemuziek, klinkt gewoon slecht. Carptree en Tomas Bodin kunnen echt vette sounds wegzetten met hun keyboards. Vet?, broodmager. Weinig details op stemmen.

Na vier dagen de AMR aangesloten. Na vijf seconden ben ik de dozen van de HOLO maar gaan pakken.....
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

chansig

Jammer....maar ik moet zeggen dat ik ook wat in de war raak van je ervaring. Er lijken wat tegenstrijdigheden in te zitten....of ik lees het verkeerd.  :wacko:

Maar je bent wel weer even lekker bezig geweest en weer een ervaring rijker. Is ook wel wat waard.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

vergeerr72

Er is inderdaad een  tegenstrijdigheid tussen het uiterlijk en de muzikaliteit van de dac.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

chansig

 :D

Nee...die tegenstrijdigheid bedoelde ik niet.

Citaat van: vergeerr72 op april 28, 2020, 18:42:23
Het laag was echt goed, gecontroleerd en vol met nuances. De Holo is ook zeer dynamisch.

versus....

Vet?, broodmager.


Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

vergeerr72



Citaat van: chansig op april 28, 2020, 19:07:09
:D

Nee...die tegenstrijdigheid bedoelde ik niet.

Gr. Hans

Het gaat fout in het middengebied, stemmen, volle synthesizers. Ik ben gek van progressieve rock, dus belangrijk..

In dit gebied zitten ook details die de ruimte kunnen definiëren. De live uitvoering van Sketches of Spain, was heel plat: de band staat vooraan bij de rand van het podium. Bij de AMR en ook de Amare staat ze ergens achteri, bijna in de coulissen[emoji3]
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

chansig

Ah oke...je doelt op een ander "vet".

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Tabcam

Klinkt ook alsof je met de AMR misschien een set hebt gecreëerd die op een plateau zit waarbij als je elk los onderdeel verwisselt, de set minder wordt. Dank voor je beschrijving en veel succes met je muzikale zoektocht!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

vergeerr72

Citaat van: chansig op april 28, 2020, 19:40:05
Ah oke...je doelt op een ander "vet".

Gr. Hans
Ik gooi ze ook altijd door elkaar [emoji6]
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

chansig

 :D

Vette stem, vette muziek, vet laag...allemaal uit hetzelfde potje met vet.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rowdy

Citaat van: vergeerr72 op april 28, 2020, 19:26:33

Het gaat fout in het middengebied, stemmen, volle synthesizers. Ik ben gek van progressieve rock, dus belangrijk..
Ken je ook de band Argus? Hun album heet Tell me !
Één van de bandleden heb ik mee samengewerkt aan een klus.


vergeerr72

Van naam. Spelen ze nog? Ik ben ik sponsor van een zaaltje waar , tot voor de crisis, bandjes speelden.  Er hebben helaas veel concerten moeten annuleren. 

Maar ik ga argus eens luisteren.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Rowdy

Voor de crisis nog wel. Februari heb ik de bandlid voor het laatst gezien.

AudioEnZo

Duidelijke review! Jammer dat de Holo May geen match is je set, zo zie je maar dat het rete belangrijk is om dit soort apparaten in je eigen omgeving te beluisteren!

vergeerr72

Citaat van: AudioEnZo op april 29, 2020, 09:08:34
Duidelijke review! Jammer dat de Holo May geen match is je set, zo zie je maar dat het rete belangrijk is om dit soort apparaten in je eigen omgeving te beluisteren!
Ja, dat Magna Hifi dit faciliterende. Gaat toch om een hoop geld.  Ben wel benieuwd hoe hij bij jou klinkt.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

chansig

Citaat van: AudioEnZo op april 29, 2020, 09:08:34
Duidelijke review! Jammer dat de Holo May geen match is je set, zo zie je maar dat het rete belangrijk is om dit soort apparaten in je eigen omgeving te beluisteren!

Het moge duidelijk zijn dat ik niet zo van het matchen bent. Maar ik ben wel nieuwsgierig, dus vandaar uit de volgende vraag:

Waardoor zou dit apparaat nu niet matchen ?

Zeker als het om plaatsing, vettigheid, misgaan in het middengebied, alles klinkt gewoon slecht termen gaat. Ik zou denken: apparaat is kapot. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

#173
Dure dacs kunnen vaak te schoon klinken en dan klinkt t niet meer prettig tenzij je daar van houd. Gelukkig zijn er ook ruim voldoende uitzonderingen hierop. Heb bij een audio vriend een Audiomagic beluisterd, ook hier thuis toen hij hem een keer meenam. Gewoon de beste dac die ik ooit gehoord heb, kost ook 4000€ dus voor mij te duur, maar had ik dat geld toch over dan wist ik het wel.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

#174
Beetje hetzelfde als met klasse D dus ? Of is te schoon niet gelijk aan goed metend ?

Waarom is dit bij dure DAC's specifiek het geval ?

Maar je hebt de ervaring van Vergeer gelezen ? Dat gaat over geen diepte, niet vet, geen ruimtelijke afbeelding.

Och jemig...van de ene vraag komt de andere vraag.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.