'Toshiba laat HD-DVD vallen'

Gestart door TheSpeedSkater, februari 15, 2008, 15:18:33

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Darkman

Citaat van: Nooff op februari 24, 2008, 11:47:38
denk dat het meer een beetje sarcastisch bedoeld was  ;)

Ik denk het niet, aangezien Raphie zelf een PS3 gebruikt als BD speler ;)
Knowledge is not power, knowledge applied is power.

Raphie

Was wél sarcastisch bedoelt (ik maak zelden opmerkingen zonder sarcasme ;D )
maar ik benadrukte voornamelijk 1080p te meer omdat de meeste upscaling DVD spelers maar tot 1080i upscalen ;)
JBL PRX Power!

Darkman

Citaat van: Raphie op februari 25, 2008, 12:43:43
Was wél sarcastisch bedoelt (ik maak zelden opmerkingen zonder sarcasme ;D )

Dat was mij wel opgevallen ja  ;D

Citaat van: Raphie op februari 25, 2008, 12:43:43
maar ik benadrukte voornamelijk 1080p te meer omdat de meeste upscaling DVD spelers maar tot 1080i upscalen ;)

Alleen was je sarcasme in het voordeel van de PS3 bedoeld, terwijl ik meende op te maken dat anderen bedoelden dat jij met "zelfs" aan wilde geven dat hij wel 1080p kan, maar niet zo goed als de standalone's , terwijl het tegendeel vaak juist waar was, gezien de reviews her en der :P
Knowledge is not power, knowledge applied is power.

Raphie

Citaat van: Darkman op februari 25, 2008, 12:45:58
Alleen was je sarcasme in het voordeel van de PS3 bedoeld, terwijl ik meende op te maken dat anderen bedoelden dat jij met "zelfs" aan wilde geven dat hij wel 1080p kan, maar niet zo goed als de standalone's , terwijl het tegendeel vaak juist waar was, gezien de reviews her en der :P

Hier ben ik je even kwijt, maar als je bedoelt dat de PS3 de beste upscaling DVD speler is van dit moment, ja dan heb je gelijk ;D
JBL PRX Power!

Darkman

#154
Citaat van: Raphie op februari 25, 2008, 12:48:07
Hier ben ik je even kwijt, maar als je bedoelt dat de PS3 de beste upscaling DVD speler is van dit moment, ja dan heb je gelijk ;D

De beste upscaling BD-speler , geloof ik meteen , de beste upscaling DVD speler laten we maar even in het midden ;)

Maar ik neem aan dat je dat ook bedoelde.
Knowledge is not power, knowledge applied is power.

Raphie

Citaat van: Darkman op februari 25, 2008, 12:50:51
De beste upscaling BD-speler , geloof ik meteen , de beste upscaling DVD speler laten we maar even in het midden ;)

Welke staat voor jou het hoogst aangeschreven?
JBL PRX Power!

Darkman

#156
Citaat van: Raphie op februari 25, 2008, 12:51:43
Welke staat voor jou het hoogst aangeschreven?

Afgezien van de allerduurste high-end superspelers, zou ik zeggen dat dat de Denon DVD-A1XVA moet zijn, die eigenlijk ook wel in de categorie allerduurste high-end superspeler valt. Maar ik heb de PS3 nog niet gezien met BD, laat staan met SD materiaal geupscaled.  Daarom zeg ik ook , laten we in het midden. Toch zou het knap zijn als de PS3 mooier zou scalen dan een  HD-XE1 ( Reon VX), Denon 3930 ( Reon VX) Marantz DV9600/7001 ( Faroudja DCDI).  Dus dat lijkt mij eerlijk gezegd sterk. Wel geloof ik dat hij er erg dicht bij moet kunnen komen, dus als jij bedoelde vanuit prijs/performance opzicht, dan zou je best wel eens gelijk kunnen hebben.

Hoop dat eerdaags zelf te ondervinden ;)
Knowledge is not power, knowledge applied is power.

Matheus

Unison Research | Marantz | Mordaunt-Short | PS3

Darkman

Nu we het hier toch over de PS3 hadden... in hoeverre is de verwachting dat deze helemaal compatible blijft met de nieuwe Blu-ray profiles ?  Heb het geheel niet helemaal gevolgd, maar ze waren nu geloof ik bij 1.1 en gaan naar 2.0 ? 

Meen ergens gelezen te hebben dat de PS3 up-to-date zou blijven en compatible was met de nieuwe profiles, dus dat zou ook meteen de safest bet zijn om als blu-ray speler te kiezen.  Daarnaast werd DTS HD-MA nog niet ondersteund geloof ik, is dat een kwestie van hardware of software ?...  Verder ben ik afhankelijk van 5.1/7.1 LPCM over HDMI  voor de high-def audio formaten, dus de decodering moet dan in de PS3 gebeuren en in hapklare PCM brokken aangeboden worden aan mijn SR9600 receiver over HDMI.  Zijn er al mensen die dit getest hebben met een PS3 ? En in hoeverre werkt dit goed ?

:)
Knowledge is not power, knowledge applied is power.

ajbeefde

Citaat van: Matheus op februari 25, 2008, 15:25:47
Misschien oud nieuws,

Microsoft stopt met HD-DVD bij Xbox --> http://www.nu.nl/news/1451033/50/Microsoft_stopt_met_HD-DVD_bij_Xbox.html

Matheus

Oud nieuws is altijd leuk om weer te lezen......  ;D
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Shorty

CitaatOud nieuws is altijd leuk om weer te lezen......   ;D

Hebben jullie 't al gehoord?! De Titanic is gezonken!!!  :o

;D

VrGr,

Bart J.

yorkie13

ook op HD-DVD of alleen op DVD en BLUE RAy ;D

Paul Landsmeer

Lloyd: (sees framed newspaper article about moon landing)
"No Way!!"(chuckles) "HEY EVERYBODY! WE'VE LANDED ON THE MOON!"

ajbeefde

Citaat van: RA SUBS op februari 26, 2008, 12:31:15
ook op HD-DVD of alleen op DVD en BLUE RAy ;D

De Titanic moet geld opbrengen, dus alleen op DVD en Blu-Ray verkrijgbaar.....  :)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI