Marantz NR1504 en NR1604

Gestart door Witalik, april 8, 2013, 04:13:24

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

quattronl

Citaat van: Witalik op november 27, 2013, 22:29:55
Wat ik wel had gemerkt bij een electronica zaak was dat ik de Marantz op een speaker set met redelijk hoge gevoeligheid (kef serie, vloerstaanders ) en de volume knop moest meer als 3/4 open om een beetje fatsoenlijk/luid geluid te krijgen. Kwam toch wel iets tekort op deftige speakers. Ik heb het niet aangedurft in ieder geval. Voor wat kleinere monitoren is het wellicht een goede oplossing.
Als je de apparaten in de zaak zelf, dus niet in een aparte luisterruimte, hebt beluisterd dan vind ik dit wel logisch: de ruimte (inhoud) van een electronicazaak is, meestal, vele malen groter dan je eigen huiskamer.
Logisch dat het volume dan verder opgeschroefd moet worden om de speakers nog een redelijk geluid te laten produceren.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

John Wx

Citaat van: quattronl op november 28, 2013, 09:25:37
Als je de apparaten in de zaak zelf, dus niet in een aparte luisterruimte, hebt beluisterd dan vind ik dit wel logisch: de ruimte (inhoud) van een electronicazaak is, meestal, vele malen groter dan je eigen huiskamer.
Logisch dat het volume dan verder opgeschroefd moet worden om de speakers nog een redelijk geluid te laten produceren.

^^
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Witalik

Ben ik het niet mee eens, ik ben eens bij een andere zaak gaan luisteren naar de Cantons en deze laten aansluiten op een Onkyo receiver, type kan ik je niet vertellen maar was een redelijk hoge serie. Dit was gewoon in een zaal zeg maar en toen deze meneer het volume even op de helft had gezet, wow. Wat een geluid kwam hier uit hoog volume en super strak. En dan heb je het dus over een veel grotere ruimte als een huiskamer. Om maar even een vergelijking te geven.

Bij de Marantz in die zaak was dit niet. Vele malen kleiner, ik merkte gewoon dat de receiver moeite had om degelijk volume te spelen.

Maar het is leuk op een forum om je mening te geven, blijkbaar weet iedereen het beter want die is er toevallig bij geweest toen ik in die zaak was.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

H&C Hifi

Citaat van: Witalik op november 28, 2013, 15:23:57
Ben ik het niet mee eens, ik ben eens bij een andere zaak gaan luisteren naar de Cantons en deze laten aansluiten op een Onkyo receiver, type kan ik je niet vertellen maar was een redelijk hoge serie. Dit was gewoon in een zaal zeg maar en toen deze meneer het volume even op de helft had gezet, wow. Wat een geluid kwam hier uit hoog volume en super strak. En dan heb je het dus over een veel grotere ruimte als een huiskamer. Om maar even een vergelijking te geven.

Bij de Marantz in die zaak was dit niet. Vele malen kleiner, ik merkte gewoon dat de receiver moeite had om degelijk volume te spelen.

Maar het is leuk op een forum om je mening te geven, blijkbaar weet iedereen het beter want die is er toevallig bij geweest toen ik in die zaak was.

Kan niet anders verzinnen dan dat ze een zeer slechte demo hebben gegeven.
Ook bij ons op de zaak krijg ik een grotere ruimte gevuld zonder problemen met gangbare luidsprekers die je op een dergelijke receiver mag verwachten

quattronl

Citaat van: Witalik op november 28, 2013, 15:23:57... blijkbaar weet iedereen het beter want die is er toevallig bij geweest toen ik in die zaak was.
Ik was er idd niet bij, zodoende gaf ik alleen een mogelijke optie.
Mijn eerste woord in mijn post was daarom ook 'Als'.

Een goede demo geven is blijkbaar ook een vak :)
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

John Wx

Citaat van: Witalik op november 28, 2013, 15:23:57
Ben ik het niet mee eens, ik ben eens bij een andere zaak gaan luisteren naar de Cantons en deze laten aansluiten op een Onkyo receiver, type kan ik je niet vertellen maar was een redelijk hoge serie. Dit was gewoon in een zaal zeg maar en toen deze meneer het volume even op de helft had gezet, wow. Wat een geluid kwam hier uit hoog volume en super strak. En dan heb je het dus over een veel grotere ruimte als een huiskamer. Om maar even een vergelijking te geven.

Bij de Marantz in die zaak was dit niet. Vele malen kleiner, ik merkte gewoon dat de receiver moeite had om degelijk volume te spelen.

Maar het is leuk op een forum om je mening te geven, blijkbaar weet iedereen het beter want die is er toevallig bij geweest toen ik in die zaak was.

het is gewoon fysica dus daar hoef je niet voor bij te zijn kan je gewoon uitrekenen en als er al een paar zeggen dan klopt er iets niet kan je ook afvragen misschien hebben ze een punt
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Witalik

ik had graag gewild dat ie me omver zou blazen, maar dat deed ie bij lange na niet. En het is nou ook niet echt rocket science om er gewoon veel volume uit te krijgen als je krachtige receiver hebt, of het klinkt is een tweede.

Wel grappig dat het misschien in jullie optiek lijkt of ik de receiver wil afbranden ofzo maar niets is minder waar.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

John Wx

Citaat van: Witalik op november 28, 2013, 19:03:00
ik had graag gewild dat ie me omver zou blazen, maar dat deed ie bij lange na niet. En het is nou ook niet echt rocket science om er gewoon veel volume uit te krijgen als je krachtige receiver hebt, of het klinkt is een tweede.

Wel grappig dat het misschien in jullie optiek lijkt of ik de receiver wil afbranden ofzo maar niets is minder waar.


wat je zegt klopt niet meer vermogen betekend niet harder ? dus je moet nog even rocket science gaan studeren succes
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

John Wx

#33
 ;)
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Witalik

Dus als je bijvoorbeeld in dezelfde situatie met dezelfde boxen ineens een SR5006 erop aansluit maak het geen verschil ? je begrijp toch wel wat ik bedoel, vindt het een beetje zielig worden nu.

Eigenlijk gaat het nu helemaal nergens meer over hier, ik zal nog eens me ervaring delen...
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

John Wx

Citaat van: Witalik op november 28, 2013, 21:35:19
Dus als je bijvoorbeeld in dezelfde situatie met dezelfde boxen ineens een SR5006 erop aansluit maak het geen verschil ? je begrijp toch wel wat ik bedoel, vindt het een beetje zielig worden nu.

Eigenlijk gaat het nu helemaal nergens meer over hier, ik zal nog eens me ervaring delen...

Nee dat maakt geen verschil in de dezelfde ruimte vind het een beetje zielig worden van jouw kant dat je niet weet hoe het werkt tussen een speaker en een versterker


Ga eerst eens op onderzoek uit en kom dan terug, vermogen heeft niks te maken met hoe hard je kan spelen als je 3 dB harder zou willen moet je het wattage verdubbelen

Je benadering is verkeerd stel je neemt de NR 1604 en hangt daar een Kef zuiltje aan die kunnen als het moet ruim 100db produceren dat is gehoorbeschadiging men luistert gemiddeld na veel testen en vragen vanaf 70dB tot 85dB/90dB


je hebt een speaker die vraagt stroom en de versterker/receiver levert dat, als je 1000watt eraan hangt ga je niet harder draaien/spelen


Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Witalik

Jij snapt ook wel dat ze op een partie geen 50w op 8ohm aansturen op speakers. Daar wou ik het maar even bij laten, begint meer op een wie heeft de grootste te lijken in dit topic en weinig over ervaringen van de receivers in kwestie.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

John Wx

#37
Citaat van: Witalik op november 28, 2013, 22:19:38
Jij snapt ook wel dat ze op een partie geen 50w op 8ohm aansturen op speakers. Daar wou ik het maar even bij laten, begint meer op een wie heeft de grootste te lijken in dit topic en weinig over ervaringen van de receivers in kwestie.

Dit heeft alles met ervaring te maken en gewoon logisch nadenken en rekenen en 20 jaar ervaring van verkoop en inkoop van die dingen

Je snapt het echt niet met 1000 watt creëer je geen harder geluid ?

Dus je opmerking wie heeft de langste slaat echt op jezelf, probeer eens iets te onderbouwen

En de reciever in kwestie zal het zelfde doen als een ander merk met dezelfde specificaties

Dus nogmaals begin bij de basis hoe werkt een versterker en een speaker en hoe combineer je die is gewoon fysica
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

John Wx

Citaat van: Witalik op november 28, 2013, 22:19:38
Jij snapt ook wel dat ze op een partie geen 50w op 8ohm aansturen op speakers. Daar wou ik het maar even bij laten, begint meer op een wie heeft de grootste te lijken in dit topic en weinig over ervaringen van de receivers in kwestie.

maar op een party neem je hele andere spullen, PA, mengpaneel laptop versterker en dan knallen
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

quattronl

Witalik: ik vind het juist fijn dat je je ervaringen deelt. Daar is een forum toch voor?
Ik als Marantz fan zal nooit een Marantz afvallen ;)
Die receiver zal best goed zijn (al heb ik 'm nog nooit gehoord). Het zal alleen de combi zijn met de luidsprekers en mogelijk de ruimte/akoestiek dat ie niet tot z'n recht kwam.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

John Wx

Citaat van: quattronl op november 28, 2013, 23:30:05
Witalik: ik vind het juist fijn dat je je ervaringen deelt. Daar is een forum toch voor?
Ik als Marantz fan zal nooit een Marantz afvallen ;)
Die receiver zal best goed zijn (al heb ik 'm nog nooit gehoord). Het zal alleen de combi zijn met de luidsprekers en mogelijk de ruimte/akoestiek dat ie niet tot z'n recht kwam.

Maar dan nog klopt zijn verhaal niet dat hij zegt dat hij met een zwaardere versterker harder kan spelen, dan snap je de werking niet
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Witalik

Citaat van: quattronl op november 28, 2013, 23:30:05
Witalik: ik vind het juist fijn dat je je ervaringen deelt. Daar is een forum toch voor?
Ik als Marantz fan zal nooit een Marantz afvallen ;)
Die receiver zal best goed zijn (al heb ik 'm nog nooit gehoord). Het zal alleen de combi zijn met de luidsprekers en mogelijk de ruimte/akoestiek dat ie niet tot z'n recht kwam.

Ja ik had ook graag gewild dat die Marantz me kon bekoren, had ik ook al een paar posts terug gezegd. Maar door dat oeverloos gezwam van die John WX valt er weinig meer terug te zoeken in dit topic. Misschien kan het even worden opgeschoond.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

John Wx

Citaat van: Witalik op november 29, 2013, 09:39:43
Ja ik had ook graag gewild dat die Marantz me kon bekoren, had ik ook al een paar posts terug gezegd. Maar door dat oeverloos gezwam van die John WX valt er weinig meer terug te zoeken in dit topic. Misschien kan het even worden opgeschoond.

Is geen gezwam zijn gewoon feiten en ik reageer gewoon op jouw onzin
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

John Wx

#43
Citaat van: Witalik op november 28, 2013, 21:35:19
Dus als je bijvoorbeeld in dezelfde situatie met dezelfde boxen ineens een SR5006 erop aansluit maak het geen verschil ? je begrijp toch wel wat ik bedoel, vindt het een beetje zielig worden nu.




Jij gaat toch niet serieus vertellen dat het verschil maakt met de wijsheid, +3 dB 2 x zoveel vermogen nodig is  :withstupid:


En ik begrijp niet wat je bedoelt, dus zou je het kunnen onderbouwen dan maar loos te roepen als termen van "zielig" en "gezwam"
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

HTip

Heren, houden we het even gezellig met elkaar...

Los van de inhoud (die naar mijn idee wel klopt ;)) kan het herhaaldelijk naar voren brengen van een standpunt als onprettig worden ervaren. Dat is hier duidelijk het geval.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

purgie

Hallo, ik zit te denken om de NR1604 te kopen, maar ik gebruik hem noodzakelijk voor stereo modus. Ik heb nu nog een oude Onkyo TX-SV525R maar wil wat nieuws. Ik wil er mijn oude (maar nog goed functionerende) JBL-LX1000 speakers mee aansturen. Is dit een goed idee of is de Marantz te zwak ?

Zeer veel dank voor de eventuele antwoorden...

Witalik

Waarom een receiver gebruiken om alleen 2 speakers mee aan te sluiten ? de overige 5 kanalen gebruik je toch niet als ik begrijp dat je alleen stereo speelt ?
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

purgie

Ik wil gewoon een versterker met wat HDMI ingangen en eventueel spotify en andere aansluitmogelijkheden.  Ook bediening via mijn tablet lijkt me wel ok.. Een stereo versterker bied (volgens mij) deze mogelijkheden niet...

Witalik

Geef anders even duidelijk aan wat je wilt. Als je bijvoorbeeld via je je tv geluid wilt via een versterker zijn er ook andere mogelijkheden om dit tot stand te brengen. Bijvoorbeeld via aux, of optisch en dat hebben meerdere versterkers wel.

Ik denk dat je beter af bent met een stereo versterker en dan misschien een dac om draadloos muziek te streamen bijvoorbeeld. Misschien zijn er al versterkers die dit ingebouwd hebben.

Dus wees eerst nog iets specifieker in de opties die je wilt hebben en wat je er nu precies mee gaat doen  ;D
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

purgie

Ik wil spotify kunnen afspelen, mp3 of flac van mijn pc. TV kunnen aansluiten via hdmi, en het geheel kunnen bedienen via mijn tablet of goede remote.Het enige wat ik niet heb zijn 7 speakers. Voor speelfilms wel interessant maar ik kijk weinig films. Meermuziel dvd's, een paar series en veel documentaires. Niet echt 7.1 materiaal of heb ik dat mis ?Sorry ben best een leek op dit vlak. Er vind zoveel vernieuwing plaats in de audio en visuele apparatuur dat ik het niet allemaal meer volg...