Set van Mario (Arcam AV40 processor)

Gestart door holco, mei 5, 2015, 14:52:19

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dirk

vreemd...hier deed de Benchmark het prima, ook op oorlogsvolume.
Is het niet gewoon je ruimte die 'dichtloopt'?  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

holco

Op hoog volume krijg ik af en toe de clipping lampjes aan het branden, wat mij aangeeft dat het op het randje is.

Maar goed, dit past allemaal binnen het plan wat ik voor ogen heb  ;)
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

holco

Btw, was dat met de C1's?

Citaat van: Dirk op april 17, 2022, 13:37:27
vreemd...hier deed de Benchmark het prima, ook op oorlogsvolume.
Is het niet gewoon je ruimte die 'dichtloopt'?  ;)
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Tabcam

Citaat van: holco op april 17, 2022, 14:32:41
Op hoog volume krijg ik af en toe de clipping lampjes aan het branden, wat mij aangeeft dat het op het randje is.

Maar goed, dit past allemaal binnen het plan wat ik voor ogen heb  ;)
Of toch een Rotel Michi S5 :devil:!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Richi

Ik zou de Benchmark wel eens willen vergelijken met mijn LSA Warp One. De ontwerper van de Warp One had de Benchmark als voorbeeld met als doel een 'Benchmark killer' te ontwerpen. Maar ik lees nergens dat dat gelukt is, zal dan wel niet dus.  :hehe:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

holco

Geen idee, het speelt iig duidelijk fraaier als mijn Purifi.

Citaat van: Richi op april 17, 2022, 16:23:44
Ik zou de Benchmark wel eens willen vergelijken met mijn LSA Warp One. De ontwerper van de Warp One had de Benchmark als voorbeeld met als doel een 'Benchmark killer' te ontwerpen. Maar ik lees nergens dat dat gelukt is, zal dan wel niet dus.  :hehe:
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Dirk

Citaat van: holco op april 17, 2022, 14:34:55
Btw, was dat met de C1's?
yep, in de toen nog behandelde ruimte, dus niet zoals jij ze hier hebt 'beleefd'.

speel je dan zonder sub?  mijn ervaring is nl. dat ik eerder (met eender welke amp trouwens) de fysieke grenzen van de drivers bereikt had dan de limieten vd amp.   
met sub had ik dat probleem (uiteraard) nooit.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Laan

Citaat van: Richi op april 17, 2022, 16:23:44
Ik zou de Benchmark wel eens willen vergelijken met mijn LSA Warp One. De ontwerper van de Warp One had de Benchmark als voorbeeld met als doel een 'Benchmark killer' te ontwerpen. Maar ik lees nergens dat dat gelukt is, zal dan wel niet dus.  :hehe:

Je mag die van mij rustig eens proberen hoor. Zonder intentie deze aan je te willen verkopen.
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

holco

Dan kan ik je melden dat het laag totaal niet meer vergelijkbaar is met hoe het was, buiten de bij hogere volumes krakende eerdere baffles zitten er nu ook geen impedantie netwerkjes meer op het laag en veel dikkere bass spoelen met een gehalveerde ohm'se waarde, met als resultaat een fraaier laag met meer druk, en ik dacht dat ik van Jeroen begrepen had dat het laag nu naar 2.7 ohm dipt tov de 4 ohm die het eerst was, nu is dat met de 2 ohm stabiele Purifi geen probleem maar de Benchmark is tot 3 ohm stabiel met ook nog eens de helft aan vermogen tov de Purifi, een grens geval dus wat ik nu ook waarneem, maar omdat ik toch ga bi-ampen is dit feitelijk geen probleem  ;D


Citaat van: Dirk op april 17, 2022, 17:06:21
yep, in de toen nog behandelde ruimte, dus niet zoals jij ze hier hebt 'beleefd'.

speel je dan zonder sub?  mijn ervaring is nl. dat ik eerder (met eender welke amp trouwens) de fysieke grenzen van de drivers bereikt had dan de limieten vd amp.   
met sub had ik dat probleem (uiteraard) nooit.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Contour

Bij jou mogen die AT woofertjes lekker wapperen zo nu en dan zo te horen..  :headbanging:

holco

 :D

Citaat van: Contour op april 17, 2022, 17:56:47
Bij jou mogen die AT woofertjes lekker wapperen zo nu en dan zo te horen..  :headbanging:
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Dirk

Citaat van: holco op april 17, 2022, 17:48:23
Dan kan ik je melden dat het laag totaal niet meer vergelijkbaar is met hoe het was, buiten de bij hogere volumes krakende eerdere baffles zitten er nu ook geen impedantie netwerkjes meer op het laag en veel dikkere bass spoelen met een gehalveerde ohm'se waarde, met als resultaat een fraaier laag met meer druk, en ik dacht dat ik van Jeroen begrepen had dat het laag nu naar 2.7 ohm dipt tov de 4 ohm die het eerst was, nu is dat met de 2 ohm stabiele Purifi geen probleem maar de Benchmark is tot 3 ohm stabiel met ook nog eens de helft aan vermogen tov de Purifi, een grens geval dus wat ik nu ook waarneem, maar omdat ik toch ga bi-ampen is dit feitelijk geen probleem  ;D
Je kan het (mooi) benoemen hoe je wil, maar je bereikt enkel 'meer druk' door een grotere uitslag...dat zeg ik dus, die fysieke grens bereikte ik eerder dan de grens van eender welke amp, dat stond volledig los van de toenmalige testbaffle, wel van wat de drivers aan kunnen...en daar veranderd een dikke spoel niets aan  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

holco

Nou neem van mij maar aan dat die woofers nog nooit hun grenzen hebben gezien  ;D
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

dre73

Volgens mij heeft Jeroen wel eens een setje gesloopt.... :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Rob_Dingen

Citaat van: holco op april 17, 2022, 16:47:19
Geen idee, het speelt iig duidelijk fraaier als mijn Purifi.

Vertel.
Op welke punten is hij beter?

Rob

Contour

De magische purifi... opvallend hoeveel mensen toch weer switchen van Purifi naar een volgende versterker. Maar het was een mooie hype, dat zeker!

Richi

Citaat van: Laan op april 17, 2022, 17:33:41
Je mag die van mij rustig eens proberen hoor. Zonder intentie deze aan je te willen verkopen.
Het zou heel leuk zijn, om ze te kunnen vergelijken. Ik stuur je een PM.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

holco

Als ik het in een woord mag samenvatten zou het vloeiend zijn.

De Purifi klinkt verre van verkeerd maar als je dan de Benchmark AHB2 hoort lijkt het alsof er meer gebeurd in de afbeelding, beetje als een puzzel die uit meer puzzelstukjes bestaat zeg maar, maar de echte winst zit hem in hoe de muziek nu vloeit, niet iets wat ik miste met de Purifi maar als je het eenmaal ervaart blijkt dat een eigenschap te zijn die ik met de Purifi niet waarneem.

Citaat van: Rob_Dingen op april 17, 2022, 19:15:04
Vertel.
Op welke punten is hij beter?

Rob
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Richi

Citaat van: Contour op april 17, 2022, 19:54:33
De magische purifi... opvallend hoeveel mensen toch weer switchen van Purifi naar een volgende versterker. Maar het was een mooie hype, dat zeker!
Een beetje wat Holco ook schrijft: de Purifi is een super goede versterker en een waar ik met veel plezier naar luisterde. Het enige wat ik miste, was openheid in de stemweergave. Alsof stemmen altijd wat teruggetrokken klonken. En dat maakte dat de Purifi super fijn klonk met elektronische muziek of jazz, maar minder met vocals. Dat was voor mij de belangrijkste reden om iets anders te proberen. Dat ik daarbij ook nog een flinke stap maakte in het laag qua snelheid, dat had ik niet verwacht, want ik vond de laagweergave van de Purifi juist een van de sterke punten.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

holco

Was dat niet iets met een versterker die vol open stond bij aansluiten?

Citaat van: dre73 op april 17, 2022, 18:36:44
Volgens mij heeft Jeroen wel eens een setje gesloopt.... :D
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Contour

In combinatie met een Merging Nadac die een vreemd signaal op 0dB uitstuurde dacht ik.

holco

Pure pech dus.

Als ik zo naar die woofers kijk lijken ze wel onverwoestbaar  ;D

Citaat van: Contour op april 18, 2022, 10:07:27
In combinatie met een Merging Nadac die een vreemd signaal op 0dB uitstuurde dacht ik.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Contour

Dat is niet echt zo dacht ik, ze spelen heel clean tot hun xmax, maar daarna is het snel over heb ik begrepen...

holco

#3748
Ik draai nu bi-amped, de F18 sub en het laag van de de C1's zijn ingeregeld op de MiniDSP SHD met vervolgens Dirac Live er overheen, vanaf de Hattor preamp gaat er 1 stereo kanaal naar de SHD die de sub, en het laag aanstuurt via de Purifi, het 2e stereo kanaal vanaf de Hattor gaat rechtstreeks naar de Benchmark die vervolgens het mid / hoog weer aanstuurt, in eerste instantie heb ik het laag vs sub nu gecrossed op 80hz maar ik ga er later nog 3 lagere crossovers in zetten om te kijken wat het beste bevalt, maar vooralsnog klinkt het nu al veelbelovend  ;D
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Laan

Citaat van: Richi op april 17, 2022, 16:23:44
Ik zou de Benchmark wel eens willen vergelijken met mijn LSA Warp One. De ontwerper van de Warp One had de Benchmark als voorbeeld met als doel een 'Benchmark killer' te ontwerpen. Maar ik lees nergens dat dat gelukt is, zal dan wel niet dus.  :hehe:

Deze tester noemt de ahb2 flat and sterile.  :colgate:

https://www.tonepublications.com/review/review-the-lsa-warp-1-power-amplifier/
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3