Set van Mario (Arcam AV40 processor)

Gestart door holco, mei 5, 2015, 14:52:19

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

holco

Welk woord heb je nu niet begrepen van de laatste zin in de bovenstaand post?


Citaat van: Baardmannetje op februari 10, 2019, 11:27:23
Ik ben niemands side-kick.

Ik vind het alleen erg bijzonder dat het iemand verboden wordt te reageren in een draadje. Vraag mij dan af of dat in ieder draadje gaat gebeuren? Ik zou dat een enorme verschaling vinden, krijg je alleen maar ja-knikkers en amen-roepers...

Saai toch?

Je kan er ook voor kiezen geleuter links te laten liggen, zoals ik doe met de meeste berichten van bijvoorbeeld Kneustour.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

op eigen verzoek verwijderd.

Jij vraagt aan de moderators of zij tot deze actie willen overgaan en dit melden in jouw showtopic, dat maakt mijn vragen ontopic.

Jij kan hard roepen dat je wil dat het ergens anders over gaat maar dat wil nog niet zeggen dat dat ook gebeurt.

En tot nu toe blijf je er op in gaan...

Bas Akkerman

Graag iedereen weer on topic. Dat geldt dus zowel voor de bezoekers van dit topic die toch hun mening willen doordraven ook al wil TS dat niet. En voor de TS zelf die ook zelf het goede voorbeeld hoort te geven door on topic te blijven en niet steeds de discussie opzoekt.

Bedankt weer! :thumbs-up:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

holco

Dat is ook het enige wat ik al die tijd al wens.

Citaat van: Bas Akkerman op februari 10, 2019, 11:35:36
Graag iedereen weer on topic. Dat geldt dus zowel voor de bezoekers van dit topic die toch hun mening willen doordraven ook al wil TS dat niet. En voor de TS zelf die ook zelf het goede voorbeeld hoort te geven door on topic te blijven en niet steeds de discussie opzoekt.

Bedankt weer! :thumbs-up:

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

chansig

Citaat van: holco op februari 10, 2019, 11:36:51
Dat is ook het enige wat ik al die tijd al wens.


Dan had je het simpelweg kunnen vragen. Ik vind het echt te simpel dat wat er gister gebeurt in mijn schoenen geschoven wordt.

Er wordt mij verweten, door een mod, dat ik al pagina's aan het zuigen ben. Is feitelijk onjuist en dat heb ik ook aangetoond middels een uitgebreide reactie.

De aannames van Holco zijn uitgesproken op 2 verschillende momenten (een maal een paar weken terug en eenmaal gister). Dan kom je niet verder dan dat je mijn reacties lucht vindt. Daar heb ik op gereageerd en zoals gister bv aangegeven dat ik dan stop.

Anderen gebruiken deze momenten...prima...moeten de Zeesterren helemaal zelf weten.

Maar schuif niets in mijn schoenen wat bij jezelf (in het algemeen) ligt.

Mijn intentie was al om niet meer te posten in dit topic. Alleen te klappen of een pluim te geven als je (Holco) wat leuks had gekocht of gepost.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.


HuubF

C'mon guyz... eromheenlullen is ook een kunst. Ik zie tienduizenden posts met helemaal niks. Dat leest later niet zo gemakkelijk weg als je eens iets wil naslaan.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Kjelt


We gaan dit voorval als case bespreken in het admin team. Tot dan toe houdt even het volgende aan dat wel volledig in overeenkomst is met de forumregels:

Een TS van een showcase topic mag eenieder vragen niet in zijn topic te posten of te stoppen met een bepaalde manier van posten als diegene naar zijn inzicht de sfeer in zijn topic verpest.

Dit wil niet zeggen dat het dan meteen verboden is voor die ander om te posten.
ECHTER de admins zullen als het niet ontopic is en naar hun mening inderdaad sfeer verpestend is dit wel opvatten als een overtreding van regel 1, te weten: uitlokking, pesten.

Dus
Nee: we verbieden niemand om ergens te posten en kunnen dit ook niet verbieden (dus mijn vorige verbod-post wordt hierbij ingetrokken).
Ja: doorgaan nadat een TS heeft gevraagd te stoppen kan wel degelijk leiden tot een ban. 

op eigen verzoek verwijderd.


holco

Beste Hans,

Je zal het zelf waarschijnlijk nog geen eens door hebben (getuige je reacties) maar vaak zijn jouw zogenaamde luchtige reacties met een ondertoon om mensen uit de kast te lokken met als vervolg het betreffende onderwerp te bagatelliseren waardoor het eigenlijke onderwerp onderschenen wordt en jouw (meestal niet onderbouwde mening) de boventoon gaat voeren, lees al je reacties nu eens goed terug en geef eens aan waar er ook maar enige toegevoegde waarde in jouw postings te vinden zijn die echt iets toevoegen aan het betreffende onderwerp?

Nu is af en toe een goed bedoelde leuke opmerking best te waarderen, maar als dat met de intentie is om een onderwerp onderuit te halen om jezelf in het daglicht te zetten dmv dingen belachelijk te maken ben je in mijn ogen echt verkeerd bezig!!

Nu zal er wel weer een ontkennende post van jou (of je Side Kick) hierop terug komen, maar dit is welgemeend zo als ik het nu zie en dat zal je ook niet kunnen veranderen mits je je manier van posten niet veranderd.

Ik zou zeggen, doe er wat mee zodat dit een positieve draai krijgt, niet ook goed maar dan graag niet hier.

Gr,  Mario






Citaat van: chansig op februari 10, 2019, 11:54:36
Dan had je het simpelweg kunnen vragen. Ik vind het echt te simpel dat wat er gister gebeurt in mijn schoenen geschoven wordt.

Er wordt mij verweten, door een mod, dat ik al pagina's aan het zuigen ben. Is feitelijk onjuist en dat heb ik ook aangetoond middels een uitgebreide reactie.

De aannames van Holco zijn uitgesproken op 2 verschillende momenten (een maal een paar weken terug en eenmaal gister). Dan kom je niet verder dan dat je mijn reacties lucht vindt. Daar heb ik op gereageerd en zoals gister bv aangegeven dat ik dan stop.

Anderen gebruiken deze momenten...prima...moeten de Zeesterren helemaal zelf weten.

Maar schuif niets in mijn schoenen wat bij jezelf (in het algemeen) ligt.

Mijn intentie was al om niet meer te posten in dit topic. Alleen te klappen of een pluim te geven als je (Holco) wat leuks had gekocht of gepost.

Gr. Hans
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

chansig

Prima dat jij al je aannames uitspreekt. Ik laat ze waar ze zijn. Als je er iets mee wilt in de manier waarop wij met elkaar posten dan hoor ik het wel. De bal bij mij neerleggen mag je doen. Heeft weinig nut want je bent niet uit op een echte verandering in onze postrelatie. Je zegt: als jij het nu anders gaat doen dan komt het allemaal wel goed.

Dus mijn voorstel is laten we er samen wat aan doen en dan komt het echt allemaal wel goed. Laat je de bal bij mij...prima. Dan zal er weinig tot niets veranderen.

Laten we gister als voorbeeld nemen. Het filter en de sound van Thiel. Ik ben dan nieuwsgierig naar hoe jij dit verklaart. Daar zijn mijn inziens dan wat vragen voor nodig. Dat jij dan argwanend wordt kan ik weinig aan doen. Mooi dat je het uitspreekt, want daarmee vervalt mijn zin om er verder mee te gaan. Was het gesprek een schone dood gestorven.

Het verdere verloop heb je aan jouw side Kicks te danken.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Tjeb

Waarin ben je geinteresseerd dan? Je gelooft immers al jaren niet meer in dergelijke tweaks, ik heb je meerdere malen zien schrijven dat het lariekoek is, je keer op keer herhaalde spreuk over stickers plakken geeft hier een prima beeld van. Mensen die wel menen dat dit soort tweaks werken lezen deze dingen vanaf jouw kant ook, je kunt ze dan toch niet kwalijk nemen dat ze argwanend worden?

Dus een simpele vraag van mijn kant aan jou;
Waarom ben je zo nieuwschierig naar de bevindingen, is dit uit echte interresse waar je in de toekomst iets mee zou willen doen op audio gebied of gaat het om de ander uit te lokken?

Alhoewel ik je een aardige vent vindt verdenk ik je stiekem een beetje van het laatste...

Tjeb

Sorry voor de offtopic, nu weer ontopic.
Holco, jd schreef dat er niet veel merken eerste orde of 6dB filters gebruiken, doelde je hiermee op 3weg luidsprekers of ook op 2weg aangezien er daar volgens mij juist vrij veel mee gewerkt is. Mijn Concertino's hebben naar mijn idee ook een 6dB filter.

chansig

Citaat van: Tjeb op februari 10, 2019, 13:12:18
Waarin ben je geinteresseerd dan? Je gelooft immers al jaren niet meer in dergelijke tweaks, ik heb je meerdere malen zien schrijven dat het lariekoek is, je keer op keer herhaalde spreuk over stickers plakken geeft hier een prima beeld van. Mensen die wel menen dat dit soort tweaks werken lezen deze dingen vanaf jouw kant ook, je kunt ze dan toch niet kwalijk nemen dat ze argwanend worden?

Dus een simpele vraag van mijn kant aan jou;
Waarom ben je zo nieuwschierig naar de bevindingen, is dit uit echte interresse waar je in de toekomst iets mee zou willen doen op audio gebied of gaat het om de ander uit te lokken?

Alhoewel ik je een aardige vent vindt verdenk ik je stiekem een beetje van het laatste...

De interesse ligt inderdaad niet, in dit geval, zozeer op het technische vlak. Want daar kan ik weinig mee. Meer op de logica die ik meen te zien en ik ben dan nieuwsgierig naar hoe een ander dat dan ziet. Maar ik kan me voorstellen dat mensen daar niet op zitten te wachten. Dat deed Holco gister, vanuit welke aanname dan ook, en dat was prima.

Verder neem ik niemand wat kwalijk, men moet denken wat men wil. Kan daar echt niet boos om worden. Enige wat ik aangeef daarover is dat wat je denkt iets is wat jij denkt. Niet iets is wat "is".

De verschillende stickers kwamen van Baard. Niet van mij.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

holco

Feitelijk stel je dus voor dat ik mij ook moet aanpassen terwijl jij hier op visite bent, rare wereld waar jij in leeft  ::)

Citaat van: chansig op februari 10, 2019, 13:02:04
Prima dat jij al je aannames uitspreekt. Ik laat ze waar ze zijn. Als je er iets mee wilt in de manier waarop wij met elkaar posten dan hoor ik het wel. De bal bij mij neerleggen mag je doen. Heeft weinig nut want je bent niet uit op een echte verandering in onze postrelatie. Je zegt: als jij het nu anders gaat doen dan komt het allemaal wel goed.

Dus mijn voorstel is laten we er samen wat aan doen en dan komt het echt allemaal wel goed. Laat je de bal bij mij...prima. Dan zal er weinig tot niets veranderen.

Laten we gister als voorbeeld nemen. Het filter en de sound van Thiel. Ik ben dan nieuwsgierig naar hoe jij dit verklaart. Daar zijn mijn inziens dan wat vragen voor nodig. Dat jij dan argwanend wordt kan ik weinig aan doen. Mooi dat je het uitspreekt, want daarmee vervalt mijn zin om er verder mee te gaan. Was het gesprek een schone dood gestorven.

Het verdere verloop heb je aan jouw side Kicks te danken.

Gr. Hans
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

chansig

Nee ik stel voor dat we samen verantwoordelijk zijn voor wat er gebeurt tussen ons. Want dat is wat er in de echte wereld gebeurt. Wil je dat niet...ook goed. En dan mag jij vervolgens heel hard roepen dat dit aan mij ligt. Ook prima.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Hans,

Volgens mij heeft Holco helemaal geen behoefte aan enige communicatie met jou. Dus als je nu het advies van de moderator netjes opvolgt om hier niet meer of zo min mogelijk te posten, is alles hier weer op orde.

Groetjes Walter

holco

Er is geen ons, en zoals je al eerder aangaf, ik hoef alleen maar te vragen of je wil stoppen, bij deze dus!!

Wil je stoppen?

Citaat van: chansig op februari 10, 2019, 13:25:01
Nee ik stel voor dat we samen verantwoordelijk zijn voor wat er gebeurt tussen ons. Want dat is wat er in de echte wereld gebeurt. Wil je dat niet...ook goed. En dan mag jij vervolgens heel hard roepen dat dit aan mij ligt. Ook prima.

Gr. Hans
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

chansig

Citaat van: Contour op februari 10, 2019, 13:27:15
Hans,

Volgens mij heeft Holco helemaal geen behoefte aan enige communicatie met jou. Dus als je nu het advies van de moderator netjes opvolgt om hier niet meer of zo min mogelijk te posten, is alles hier weer op orde.

Groetjes Walter

Ik heb jouw advies niet nodig. Mijn verzoek/vraag aan jouw is om helemaal niet meer op mijn posts te reageren. Scheelt jouw en mij een hoop uitwisseling. In welk topic dan ook.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Citaat van: holco op februari 10, 2019, 13:29:36
Er is geen ons, en zoals je al eerder aangaf, ik hoef alleen maar te vragen of je wil stoppen, bij deze dus!!

Wil je stoppen?

Uiteraard.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

scrutinizer

Citaat van: Tjeb op februari 10, 2019, 13:17:29
Sorry voor de offtopic, nu weer ontopic.
Holco, jd schreef dat er niet veel merken eerste orde of 6dB filters gebruiken, doelde je hiermee op 3weg luidsprekers of ook op 2weg aangezien er daar volgens mij juist vrij veel mee gewerkt is. Mijn Concertino's hebben naar mijn idee ook een 6dB filter.

Dynaudio, Duntech, Totem, Sonus Faber,.........

En ja, Hans is een aardige vent.
Zijn visie kent alleen zeer weinig flexibiliteit daar waar het de ander zijn beleving/ervaring betreft.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

holco

Ik kom hier zeker op terug Tjeb, eerst even de rust hier terug zien te krijgen zodat de welgemeende serieuze postings niet ondersneeuwen in deze nu al twee dagen durende wanorde.

Citaat van: Tjeb op februari 10, 2019, 13:17:29
Sorry voor de offtopic, nu weer ontopic.
Holco, jd schreef dat er niet veel merken eerste orde of 6dB filters gebruiken, doelde je hiermee op 3weg luidsprekers of ook op 2weg aangezien er daar volgens mij juist vrij veel mee gewerkt is. Mijn Concertino's hebben naar mijn idee ook een 6dB filter.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

holco

Ik had eigenlijk wat specifieker moeten zijn ;)

Het had tijd en fase Coherent met 6db filters moeten zijn.



Completely Time and Phase Coherent
As with all THIEL loudspeakers, the CS2.4 is completely time and phase coherent for much greater sonic realism. THIEL's Coherent Source (R) technology achieves the elimination of both time and phase distortions that cause alterations in the reproduced musical waveforms of most loudspeakers. Eliminating these distortions results in enhanced realism, clarity, transparency and immediacy as well as improved imaging and soundstaging in both the lateral and depth perspectives. Phase coherence in the CS2.4 is achieved by utilizing a sophisticated first-order electrical crossover system in conjunction with unusually wide bandwidth drivers. Time coherence is achieved by coincident tweeter/midrange driver mounting and the placement of the drivers on a baffle that is sloped at the correct angle to cause the sound energy from each to reach the listener at the same time.

Citaat van: Tjeb op februari 10, 2019, 13:17:29
Sorry voor de offtopic, nu weer ontopic.
Holco, jd schreef dat er niet veel merken eerste orde of 6dB filters gebruiken, doelde je hiermee op 3weg luidsprekers of ook op 2weg aangezien er daar volgens mij juist vrij veel mee gewerkt is. Mijn Concertino's hebben naar mijn idee ook een 6dB filter.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.