1408

Gestart door -Freek-, september 23, 2007, 16:04:45

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

-Freek-

Iemand 1408 al gezien?

reza

yep gistermiddag. Ik vond hem erg goed!!

7.6/10
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

-Freek-

Ik ga 'm vanavond kijken denk ik. Ben benieuwd!  :)

chulin

Gisteravond gezien.
Ik vond het redelijk/goed. Jammer van het end (typisch Stephen King). Een  7/10.
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

Jeroen V

Citaat van: -Freek- op september 23, 2007, 16:04:45
Iemand 1408 al gezien?

Ik vond het eigenlijk een beetje tegenvallen. Wel een leuk verhaal, maar totaal niet eng en weinig schrikmomenten....

twister11

ja ik vond hem erg tegen vallen  :-
een van de slechte films  van  s king

robbie12345

Voor mijn een 6... helaas, had op meer gehoopt
Epson TW-6700 | Marantz Sr7300 & DENON X2500H | B&W DM603 s3 | B&W LCR-60 | B&W DM309 | JBL XTI 300 SUB | Celexion 2,40 scherm

vtuinen

Ik vond hem ook tegenvallen. Weinig schrikmomenten, soms zelfs een beetje voorspelbaar. Een avondje vermaak dat wel maar meer ook niet.

Erik
Equipment check my avatar

Xstream

#8
Ik vond het begin heel sterk. Je voelde de spanning dankzij het prima filmwerk en goede gebruik van geluid/muziek. Alleen kakte het op een gegeven moment wel een beetje in inderdaad. Ik vond het vooral wat doelloos. En om nu te zeggen dat het verder nou geweldig gemaakt was of er een bizarre sfeer werd neergezet, ook niet. Alleen de spanning blijft op de 1 of andere manier wel hangen. Schrikmomenten is voor mij secundair. Een goed verhaal en spanning geeft meer voldoening en schrikmomenten kunnen leuk zijn ,maar als de film erop gebaseerd is dan zie ik het als lege huls. Redelijk film, maar wat wazig en weird. Voorspelbaar vond ik hem niet echt. Een tikkeltje onsamenhangend wel.

Ik vond het zeker niet 1 van de slechtste King verfilmingen ... Ik kan er zo 15 opnoemen die ik slechter vond.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

squeek

damn, ik vond dit toch wel een erg goeie film hoor, en een betere verfilming van kings boeken. de meeste verfilmingen zijn erg low budget de laatste jaren en oninterressant verfilmd.

ik had niet erg gehoopt op een spanning of zo, maar eerder op mysterie.  en die was er genoeg vond ik.

greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Raphie

Het was over toen hij de kamer inging, film kakte in, en de eeuwige uitgekauwde King insanity kwam weer bovendrijven....
JBL PRX Power!

Erik

hm heb hem ook nog liggen, maar als ik jullie zo lees, vrees ik het ergste....
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Ik vond hem zeer vermakelijk maar goed ik hou hier wel van :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Xstream

Citaat van: Raphie op oktober  5, 2007, 22:46:12
Het was over toen hij de kamer inging, film kakte in, en de eeuwige uitgekauwde King insanity kwam weer bovendrijven....

Inderdaad, tot dat moment was alles goed. Begin in de kamer ook nog wel, van woei, wat zal er voor ergs aan de hand zijn, maar de door mij vooraf verwachte beklemmende sfeer kwam er nooit. Het werd vervangen door een soort plichtmatige serie aan vreemde zaken die ten eerste niet eng of beklemmend over kwamen, maar ook niet echt een doel hadden uiteindelijk. Meer alsof je een slecht spookhuis ritje maakt. Dan proberen ze het er niet te dik bovenop te leggen door niet te insane te werk te gaan, maar wat menselijke elementen erin te verwerken, maar dat kwam op mij helemaal niet over. Het kabelde door in de hoop dat er meer kwam, waardoor de spanning toch wat bleef, maar helaas, er kwam niks boeiends en mocht er van een eventuele twists sprake zijn, die voelde je dan van mijlenver al aankomen.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Raphie

Citaat van: J.A.F._Doorhof op oktober  6, 2007, 00:34:54
Ik vond hem zeer vermakelijk maar goed ik hou hier wel van :D

IK ben ook een grote horror fan van het eerste uur, maar dit was gewoon prut binnen het genre
JBL PRX Power!

Gerbrand

Ik ben ook niet erg te spreken over deze film. Van de vele SK verfilmingen was dit zeker een van de slechtere. Veel, veel, veel beter: The Shining, Carrie, Misery, Children of the Korn...

Ik vind iha horrors vooral spannend als je nog (met enige goede wil) met een soort rationele verklaring kan aankomen. Zodra de zombies opduiken is voor mij meestal de lol eraf (From Dusk till Dawn uitgezonderd natuurlijk ;).


Dedicated HT, soundproofed. 7.1.2 Dolby Atmos (B&W 9NT + HTM1 LCR)
Versterking: Denon AVC-4700. Eindversterkers: Emotiva XPA-3 + XPA -2
Projector: JVC N5. Bron:  Shield, Oppo BDP83, panasonic UB 900

robbie12345

Citaat van: Gerbrand op oktober  6, 2007, 20:54:18
Zodra de zombies opduiken is voor mij meestal de lol eraf (From Dusk till Dawn uitgezonderd natuurlijk ;).


Ik vind dat je dit moet bekijken binnen het kader van de film.... (From dusk till Dawn uitgezonderd ;) (hier is juist de extreme overgang weer erg mooi)) , maar bijvoorbeeld Dawn of the dead vond ik een hele goeie "Zombie" horror.... Je weet wat je kan verwachten van zo'n film en als het dan ook nog een beetje goed in elkaar steekt dan vind ik het gewoon prima.

[on-topic]
Bij deze film leek het voor mij meer op een aan eenschakeling van CGI, en dat is helaas niet boeiend genoeg. Precies zoals de meeste hier ook zeggen, het begin was aardig maar zodra de kamer echt "zijn ding" gaat doen, haak ik af.
[/on-topic]
Epson TW-6700 | Marantz Sr7300 & DENON X2500H | B&W DM603 s3 | B&W LCR-60 | B&W DM309 | JBL XTI 300 SUB | Celexion 2,40 scherm

Erik

Net de film gezien en ik was in tegenstelling tot de rest hier aangenaam verrast :)
Heb me geen moment verveeld en eigenlijk wel de hele tijd in spanning gekeken. Vooral dat stukje dat hij langs de muur op 14 hoog loopt brrr kreeg er zefl kippevel van ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Wowly

Normaliter kan Horror mij niet bekoren, maar ik vond deze toch wel erg mooi hoor. Geen verknoeide tijd iig!

Wowly

johanzelle

Welke versies hebben jullie gezien?
Er is de bioscoop versie, en de directors cut. Verschil zit hem in het einde. Ikzelf vond de directors cut vele malen beter. De bioscoopversie was lafjes, beetje happy end. De dc eindigde veel beter ;D.

Xstream

Ik weet niet welke ik gekeken heb, maar een happy end was het iig niet ... dus ik gok op de DC ;)
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

lampie1979

Gisteren gekeken met een maat van me. Geluid op 80 DB en gaan met die banaan. Ik ben me ook een aantal keer kapot geschrokken. Die maat van me trok op het moment dat die naaar zichzelf zwaaide echt helemaal wit weg :D
|Onkyo TX-NR905B| |Monitor Audio GR60/20| |MC Systems| |Behringer FBD1124P| |SVS PC-Ultra| |QED 25th Anniversary| |Hitachi PJ-TX300| |Projecta 2m| |Xbox-360 incl stuur| |HTPC C2D| |5TB fileserver| |Hoepel 2.3a|

Grindtegel

Ik vond hem ook behoorlijk tegenvallen. Op het net lees je toch best veel goede recensies over deze film, en dat samen met John Cusack als hoofdrolspeler heeft mijn verwachtingspatroon waarschijnlijk iets te hoog gemaakt.

Spanning zit er niet echt in, en eng is de film al helemaal niet terwijl dat toch de essencie is van een goed spookverhaal lijkt me.

Een klein zesje maar meer ook echt niet.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

VlisChris

Geloof dat de mensen die normaal van horror houden het een baggerfilm vinden, en de mensen die horrofilms bagger vinden  hem dit keer wel weer goed vinden.
Ik hoor tot de laatste groep ;D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

remon123

echt een bagger film
Livingroom: Pioneer LX 81  B&W 804'S blackash ps3 mit shotgun750
ht zolder http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=66381.