Set van cz79

Gestart door CZ79, januari 6, 2012, 20:49:55

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

frank2

Citaat van: cz79 op mei  8, 2014, 18:40:32
Heb ik ook gehoord (vanmiddag) van Ronald.

Beetje geduld kan opzich geen kwad en ik gun het Ronald ook, tevens moet ik er nog eens langs voor het stekkerblok en de kabels, dus ja dan net zo goed de TeraDak bestellen en kopen van hem. Prijs is meer dan OK (stekkerblok, kabels en de voeding).

Ik heb ook meer dan 3 maanden moeten wchten op de granieten platen, en het was het wachten dik waard.

@Onder13, Thx!

Door de nogal langdurige levering kun je als je bij Ronald bent daarna hier op bezoek komen en horen hoe het nu klinkt. Alles is ingespeeld, 1 stekker wordt morgen nog vervangen en die heeft nog enkele uren nodig, maar verder is alles nu ingespeeld. Sinds de laatste keer dat je hier was is er nogal wat veranderd. Je kunt meteen horen hoe de kabels "klinken"
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op mei  8, 2014, 18:41:42
Ik hoop het van ganser harte voor jullie beiden  :angel:

De voeding komt dan net te laat om deze nog eens op een suzy te proberen ;D

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op mei  8, 2014, 18:53:38
De voeding komt dan net te laat om deze nog eens op een suzy te proberen ;D

Ja, inderdaad.... :(   Hoe is het met Suzy nu ?
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

frank2

#903
Citaat van: Onder013 op mei  8, 2014, 18:53:38
De voeding komt dan net te laat om deze nog eens op een suzy te proberen ;D

Susy heb jij niet nodig toch?
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

CZ79

Citaat van: frank2 op mei  8, 2014, 18:48:39
Door de nogal langdurige levering kun je als je bij Ronald bent daarna hier op bezoek komen en horen hoe het nu klinkt. Alles is ingespeeld, 1 stekker wordt morgen nog vervangen en die heeft nog enkele uren nodig, maar verder is alles nu ingespeeld. Sinds de laatste keer dat je hier was is er nogal wat veranderd. Je kunt meteen horen hoe de kabels "klinken"

Goed plan, de kabels die ik ophaal zijn wel andere dan die jij hebt. Jij hebt de eerste batch en ik neem van hem de opvolger mee
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Deleted Member 2


chansig

Citaat van: frank2 op mei  8, 2014, 18:56:30
Susy heb jij niet nodig toch?

Ik weet niet of je op de tegel doelt...maar als dat het geval is: Heb jij gehoord wat het doet ?

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Deleted Member 2

Citaat van: chansig op mei  8, 2014, 21:33:30
Ik weet niet of je op de tegel doelt...maar als dat het geval is: Heb jij gehoord wat het doet ?

Gr Hans

ik doel op de tegel. Morgen wil ik nog wat dingen proberen.

chansig

Ik vroeg me af of Frank weet/gehoord/ervaren heeft wat de tegel doet ?

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Deleted Member 2

Citaat van: chansig op mei  8, 2014, 22:04:36
Ik vroeg me af of Frank weet/gehoord/ervaren heeft wat de tegel doet ?

Gr Hans

niet dat ik weet

Gr
Henk

chansig

Mijn idee is dat iedere set deze tegel kan gebruiken. Maar goed dan moet je wel ervaren hebben wat het toe kan voegen.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

Asset UPnP is nu ook beschikbaar voor Qnap, dus ik haal zo dadelijk een Qnap 219P op bij iemand, de schijven heb ik al (2x 1,5 TB samsung spinpoint) dus als het een beetje meezit heb ik einde van de dag een draaiende NAS voor mijn muziek
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Deleted Member 2

Citaat van: cz79 op mei 26, 2014, 08:45:42
Asset UPnP is nu ook beschikbaar voor Qnap, dus ik haal zo dadelijk een Qnap 219P op bij iemand, de schijven heb ik al (2x 1,5 TB samsung spinpoint) dus als het een beetje meezit heb ik einde van de dag een draaiende NAS voor mijn muziek

Bij Ronald van Concept en design zijn wat teradak spulletjes binnen. Ik hoop dat er voor jou ook iets bij zit

Gr
Henk

CZ79

Zal eens bellen, maar wel zeker dat mijn voeding er tussen zit
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Toch nog niet, mijn geduld wordt nog even op de proef gesteld
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Deleted Member 2

Citaat van: cz79 op mei 26, 2014, 19:04:10
Toch nog niet, mijn geduld wordt nog even op de proef gesteld

helaas :(

CZ79

Ondertussen draait de QNAP 219p als een zonnetje (vervroegd verjaardagscadeautje), asset UPnP geïnstalleerd en alles lijkt goed te gaan.

Mijn twee samsung spinpoints heb ik in de QNAP geïnstalleerd en een nachtje laten synchroniseren en ben nu bezig al mijn muziek van de HDD in de PC naar de QNAP te schrijven
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Pjotr27

Citaat van: cz79 op mei 27, 2014, 09:44:43
Ondertussen draait de QNAP 219p als een zonnetje (vervroegd verjaardagscadeautje), asset UPnP geïnstalleerd en alles lijkt goed te gaan.

Mijn twee samsung spinpoints heb ik in de QNAP geïnstalleerd en een nachtje laten synchroniseren en ben nu bezig al mijn muziek van de HDD in de PC naar de QNAP te schrijven

Kan je mij uitleggen wat asset UPnP precies doet? Ik heb ook een Qnap nas en gebruik die samen met een standalone streamer, (Pro-ject Streambox DS Net).  Wat heeft het voor toegevoegde waarde? Jij streamt toch met de Moon?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

CZ79

Asset UPnP is gewoon een (muziek)server. In mijn geval gebruik ik die omdat de Moon Streamer erg kritisch is en vanuit Moon zelf wordt Asset UPnP aangeraden, andere programma's geven issues en/of werken niet zo goed als Asset. Vandaar dat ik heb besloten Asset UPnP te gebruiken welke dus sinds kort ook een versie heeft voor de QNAP.

Draait als een zonnetje

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

martin778

Nog een goed setje ontkppelaars kunnen vinden? Ik zag dat je de Masterbases weer te koop had gezet?

Mitch--

Citaat van: cz79 op mei 27, 2014, 14:06:39
Asset UPnP is gewoon een (muziek)server. In mijn geval gebruik ik die omdat de Moon Streamer erg kritisch is en vanuit Moon zelf wordt Asset UPnP aangeraden, andere programma's geven issues en/of werken niet zo goed als Asset. Vandaar dat ik heb besloten Asset UPnP te gebruiken welke dus sinds kort ook een versie heeft voor de QNAP.

Draait als een zonnetje

Minimserver gaat niet werken?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

CZ79

Werkt niet goed met Moon. Aantal geprobeerd en hoop gelezen op het DbPowerAmp forum en Asset wodt aangeraden door Moon zelf, nu een QNAP met Asset dus ik ben helemaal compleet (op dit vlak dan:-))
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Citaat van: martin778 op mei 27, 2014, 14:56:43
Nog een goed setje ontkppelaars kunnen vinden? Ik zag dat je de Masterbases weer te koop had gezet?

Ja \één setje hou ik, en voor de DAC heb ik een setje Herbie's Audiolab Tenderfoot en Herbie's Stabilizer gekocht en die bevallen me een stuk beter. Leek wel of met de Master Base het geluid wat ieler/magerder werd, pakte niet uit zoals ik het wil
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Mitch--

Citaat van: cz79 op mei 27, 2014, 16:47:24
Werkt niet goed met Moon. Aantal geprobeerd en hoop gelezen op het DbPowerAmp forum en Asset wodt aangeraden door Moon zelf, nu een QNAP met Asset dus ik ben helemaal compleet (op dit vlak dan:-))

kijk als ie gewoon werkt is het helemaal prima :) heeft Asset ook de transcode mogelijkheid (flac-->wav)?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

CZ79

weet ik niet zeker, maar volgens mij wel. Achter elk filetype kun je aangeven 'as is', 'as WAV' of 'as LCPM'
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika