Set van cz79

Gestart door CZ79, januari 6, 2012, 20:49:55

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

John Wx

Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

YamahaRXV

Citaat van: cz79 op februari  9, 2014, 11:34:35
Ik zag dat er een Squeeze voeding beschikbaar is voor de Moon, kost maar liefst €135. Wellicht dat zeflbouw net zo goed is en een stuk goedkoper

Er is genoeg te vinden aan 12 volt DC voedingen wat beter presteert en beter opgebouwd is dan de Squeeze Upgrade voedingen.
Zelfbouw is natuurlijk ook een optie  ;)

Gefeliciteerd overigens met de nieuwe aanwinst, mooi streamer van een mooi merk  :thumbs-up:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

CZ79

Noem eens wat voorbeelden waar jij goede ervaring mee hebt en die zo te koop zijn aub. Of kun jij er één (uiteraard tegen vergoeding) voor me bouwen?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

martin778


YamahaRXV

#579
Citaat van: cz79 op februari  9, 2014, 22:34:30
Noem eens wat voorbeelden waar jij goede ervaring mee hebt en die zo te koop zijn aub. Of kun jij er één (uiteraard tegen vergoeding) voor me bouwen?

Belangrijk is om te weten welk voltage en amp. je standaard geschakelde voeding aangeeft qua specs  ;)

Zelf heb ik goede ervaringen met Teradak lineaire voedingen; zijn erg mooi opgebouwd en de prijs/kwaliteit verhouding is erg goed.
In eerste instantie moeilijk verkrijgbaar en alleen via de fabrikant te bestellen (heb je dus met verzendkosten en wat invoerrechten te maken)
Ik heb die van mij voor de Mac mini  (12 volt gereguleerd 7,5 amp. ook zo besteld)
Heb wel begrepen dat Concept en Design in Almelo het merk nu vertegenwoordigt voor nederland.
Je kan dus nu ook bij hun bestellen  ;)

http://www.teradak.com/products/75.html

King Rex maakt ook mooie en betaalbare lineaire voedingen: http://www.kingrex.nl/epages/546010334.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/546010334/Products/%22KingRex%20PSU%20MKII%22

De ''SLAP'' van King Rex is ook een mooi product (batterij voeding met laad functie er bij) maar wel prijzig  :closedeyes:

Ik heb zelf geen schema,s voor de bouw van een 12 volt lineaire voeding, maar misschien dat Kingpin dit evt. kan regelen ?
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Lars_Portman

Citaat van: YamahaRXV op februari  9, 2014, 23:00:17

Heb wel begrepen dat Concept en Design in Almelo het merk nu vertegenwoordigt voor nederland.
Je kan dus nu ook bij hun bestellen  ;)


Ik sprak de man van Concept en Design in Almelo laatst die vertelde me inderdaad dat ook voedingen had.

Versterking : LINN - PRETEK (Phono)- LINN Powertek SE.
Bron:TeraDac PSU| SB3 SE MOD. |Airfix Feeds
Acoustic Energy AE100 – Filter MOD.

Lars_Portman

Citaat van: martin778 op februari  9, 2014, 22:35:55
Teddy Pardo voeding?

Das inderdaad eentje die ook heb.
Toevallig weet ook dat die ook maat maakt naast dat die al veel voedingen standaard heeft.

Versterking : LINN - PRETEK (Phono)- LINN Powertek SE.
Bron:TeraDac PSU| SB3 SE MOD. |Airfix Feeds
Acoustic Energy AE100 – Filter MOD.

YamahaRXV

Citaat van: Lars_Portman op februari  9, 2014, 23:46:16
Ik sprak de man van Concept en Design in Almelo laatst die vertelde me inderdaad dat ook voedingen had.

Ronald Overbosch ?  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Lars_Portman

Versterking : LINN - PRETEK (Phono)- LINN Powertek SE.
Bron:TeraDac PSU| SB3 SE MOD. |Airfix Feeds
Acoustic Energy AE100 – Filter MOD.

CZ79

Citaat van: YamahaRXV op februari  9, 2014, 23:00:17
Belangrijk is om te weten welk voltage en amp. je standaard geschakelde voeding aangeeft qua specs  ;)

Zelf heb ik goede ervaringen met Teradak lineaire voedingen; zijn erg mooi opgebouwd en de prijs/kwaliteit verhouding is erg goed.
In eerste instantie moeilijk verkrijgbaar en alleen via de fabrikant te bestellen (heb je dus met verzendkosten en wat invoerrechten te maken)
Ik heb die van mij voor de Mac mini  (12 volt gereguleerd 7,5 amp. ook zo besteld)
Heb wel begrepen dat Concept en Design in Almelo het merk nu vertegenwoordigt voor nederland.
Je kan dus nu ook bij hun bestellen  ;)

http://www.teradak.com/products/75.html

King Rex maakt ook mooie en betaalbare lineaire voedingen: http://www.kingrex.nl/epages/546010334.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/546010334/Products/%22KingRex%20PSU%20MKII%22

De ''SLAP'' van King Rex is ook een mooi product (batterij voeding met laad functie er bij) maar wel prijzig  :closedeyes:

Ik heb zelf geen schema,s voor de bouw van een 12 volt lineaire voeding, maar misschien dat Kingpin dit evt. kan regelen ?

Ik heb Ronald eerder vandaag al een mail gestuurd, die Teradak zien er wel erg goed uit. Ben benieuwd naar de prijs ervan
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

YamahaRXV

Citaat van: cz79 op februari  9, 2014, 23:53:25
Ik heb Ronald eerder vandaag al een mail gestuurd, die Teradak zien er wel erg goed uit. Ben benieuwd naar de prijs ervan

@Chris  Als je echt wilt weten hoeveel klankmatige impact de Teradak heeft op jouw Moon streamer t.o.v. de standaard geschakelde voeding dan zou je die van mij volgende week wel een paar dagen mogen lenen/testen  ;)

Heb een goede collega die in Almere woont, dus misschien mogelijkheden...  Bij interesse maar even een PM sturen  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bas Akkerman

Chris, wil je mij op de hoogte houden van de prijs en verzendkosten? Ik ben ook wel in de markt voor een voeding voor de SBT en wellicht kunnen we dan de invoertoetsen delen?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

frank2

Onder13 heeft bij Ronald een Terradack besteld, deze is onderweg.
Zodra deze binnen is komt Onder13 hier thuis en ga we o.a. de Terradack vergelijken met de Voltkraft. Ben benieuwd of er verschillen hoorbaar zijn. (test is op de Touch)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

YamahaRXV

Citaat van: frank2 op februari 10, 2014, 08:51:57
Onder13 heeft bij Ronald een Terradack besteld, deze is onderweg.
Zodra deze binnen is komt Onder13 hier thuis en ga we o.a. de Terradack vergelijken met de Voltkraft. Ben benieuwd of er verschillen hoorbaar zijn. (test is op de Touch)

Niet de verwachting hebben dat de Teradak voeding ''koud uit de doos'' meteen perfect klinkt Frank  ;)
Niet om lullig te doen of te overdrijven, maar het ding heeft echt twee weken aaneengesloten de tijd nodig om tot zijn optimale prestaties te komen...

Was hier i.c.m. de Mac mini erg goed te horen; het klonk in het begin ! nauwelijks beter als met de interne originele geschakelde voeding  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

frank2

Citaat van: YamahaRXV op februari 11, 2014, 00:47:33
Niet de verwachting hebben dat de Teradak voeding ''koud uit de doos'' meteen perfect klinkt Frank  ;)
Niet om lullig te doen of te overdrijven, maar het ding heeft echt twee weken aaneengesloten de tijd nodig om tot zijn optimale prestaties te komen...

Was hier i.c.m. de Mac mini erg goed te horen; het klonk in het begin ! nauwelijks beter als met de interne originele geschakelde voeding  ;)

Ik had het begrepen van Henk.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

CZ79

Eé'n ding nog waar ik niet helemaal uitkom, Simaudio geeft aan dat 'Asset UPnP' de voorkeur heeft om samen te werken met Moon, nu kan dat alleen op een Windows en MAC based system draaien. In dat geval heeft het niet vele zin om een SYnology op te gaan halen lijkt me en kan ik beter kijken naar een Aces Easystore (deze draait op Windows)?

Iemand ervaringen met Moon en Synology eigen UPnP server?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

John Wx

Kan je op je nas instellen is in principe het zelfde
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

CZ79

Heb internet gecheckt en miniserver en nog een aantal upnp server werken niet feilloos met de moon 180, dus vandaar
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Mitch--

Citaat van: cz79 op februari 11, 2014, 10:36:16
Heb internet gecheckt en miniserver en nog een aantal upnp server werken niet feilloos met de moon 180, dus vandaar

minimserver werkt ook niet op de door jouw beoogde NAS, (DS207+), je zou natuurlijk wel de Synology Mediaserver kunnen gebruiken, die doet natuurlijk hetzelfde
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

CZ79

Wat ik las op het DBpoweramp frum was dat Moon redelijk lastig is met andere UPnP servers en dat dat dus best wel issues gaf.
Vandaar dat ik er beter aan doe (imo) om gewoon de geteste en aanbevolen (door o.a. Moon) UPnP server 'Asset UPnP' kan gaan gebruiken, doe ik het toch lekker via mijn PC met een Raidsonic eraan, dan ben ik ook kllaar en is nog eens goedkoper ook
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

John Wx

Citaat van: cz79 op februari 11, 2014, 11:08:43
Wat ik las op het DBpoweramp frum was dat Moon redelijk lastig is met andere UPnP servers en dat dat dus best wel issues gaf.
Vandaar dat ik er beter aan doe (imo) om gewoon de geteste en aanbevolen (door o.a. Moon) UPnP server 'Asset UPnP' kan gaan gebruiken, doe ik het toch lekker via mijn PC met een Raidsonic eraan, dan ben ik ook kllaar en is nog eens goedkoper ook

Kwam ook op die site terecht een van de eerste hits


Het is in principe het zelfde "idee" met DNLA


Zet je ergens een mini pc neer met heel weinig wattage of een ASUS EEE pc plak je die achter je tv  :thumbs-up:
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

CZ79

Mijn eigen pc staat altijd aan, dus een storage daar aan koppelen is wel het meest logisch. Ik zie ook nog een acer easystore h340 staan, daar kan ik asset upnp op draaien en komt met 4harde schijven, dus toch een server met al mijn files, weet niet of dat wat is
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

martin778

#597
Waarom USB opslag als je nog vrije SATA poorten in je PC hebt ;) Tenzij je je data vaak mee moet nemen natuurlijk.

Overigens,de SFF's van HP hebben 4 sata poorten op het moederbord maar slechts 1 plek voor een harddisk (DC5700 heeft er maar 1, DC7900 heeft 2).

frank2

Ik heb op mijn acer laptop de server voor de touch draaien en een HDD extern aan gekoppeld. Terwijl ik muziek draai kan ik toch internetten, zelfs downloaden zonder dat er hick-ups voorkomen op de touch.
Maw. een laptop is ruim voldoende. Is een van de goedkoopste laptops van acer voor 400 euro bij MM gekocht een half jaar geleden.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

John Wx

Citaat van: frank2 op februari 11, 2014, 12:32:07
Ik heb op mijn acer laptop de server voor de touch draaien en een HDD extern aan gekoppeld. Terwijl ik muziek draai kan ik toch internetten, zelfs downloaden zonder dat er hick-ups voorkomen op de touch.
Maw. een laptop is ruim voldoende. Is een van de goedkoopste laptops van acer voor 400 euro bij MM gekocht een half jaar geleden.

met een ASUS EEE Pc of look a like kan hij op zijn tv internetten  8)
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.