Aankoopadviezen stereoset, budget €7000. Luxe is vanaf morgen een vaste bewoner!

Gestart door Bas Akkerman, juni 9, 2011, 21:45:44

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bas Akkerman

Citaat van: Peerless Monster op september 23, 2012, 16:48:48
Binnenkort is het kerstmis...
Ik ben ook zo benieuwd na zo'n enorm lamge zoektocht, zonder echt iets te kopen.
Petje af!
Nee, voor 12-12-12 wil ik nog even genieten van muziek hoor! ;)
En na deze aankoop wordt het eerst weer eens goed sparen. Oef.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Softpower

Bivakmuts lenen? Voor als je t koud krijgt omdat je moet sparen :D
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

MVG

Mét uitgesneden oren dan toch wel zeker?  ;D

Voor Bas moet dé dag wel aanvoelen als de decembermaand waarschijnlijk!

Bas Akkerman

Citaat van: Softpower op september 23, 2012, 18:37:26
Bivakmuts lenen? Voor als je t koud krijgt omdat je moet sparen :D
Een baan is ook goed. ;)

Citaat van: MVG op september 23, 2012, 19:17:17
Mét uitgesneden oren dan toch wel zeker?  ;D

Voor Bas moet dé dag wel aanvoelen als de decembermaand waarschijnlijk!
Haha, krijg ik dan ook een herfstbonus? Doe ik het voor. Inderdaad, geen boom en pakpapier, maar wel een paar prachtige kadootjes komen er binnenkort!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Gewoon omdat het bijna zover is en ik de beschrijving van de set en de Resolution Audio Opus 21 CD in het bijzonder zo treffend vind:

"(...) Happily, you won't need to sacrifice the Opus 21's practical advantages to achieve superior sonic performance. All the hallmarks we audiophiles cherish are right here: clarity of detail and of musical expression; proficiency in unraveling complex lines and instrumentation; that nearly spooky "you are there" quality; the chameleon-like ability to change sound according to the recording's dictates; and that sense of wonder and surprise at just how good home audio can sound with the right system.

The Opus 21 attains its captivating sonics through a rare combination of richness and resolution. All too often, these attributes are at odds; tonal lushness is usually overwrought and comes at the expense of timbral complexity and inner detail. The Opus 21, however, suffers from none of these ills. It exhibits only a gentle swell in the lower-midrange, and its highs are nicely extended, allowing it to deliver the full spectrum of timbral overtones. Consequently, both instruments and vocals sound completely natural. Nor is inner detail slighted in the least. Apparently, the manufacturer doesn't call itself Resolution Audio for nothing.(...)"
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

MVG

Kun je vanacht nog wel slapen Bas? Ik zou me als een kind voelen denk ik de dag voor pakjes avond  :pompom:

En dan zien we je voorlopig niet meer verschijnen maar zit je in trance voor je luidsprekers  ;D

Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Slapen gaat wel lukken hoor! Juist wegdromen over morgen.

Iets anders, ik heb sinds vandaag zowel op mijn laptop als pc problemen bij het afspelen van cd's. Ik hoor dan een hikkerig geluid en de laser lijkt wel vast te zitten. Sinds dit weekend heb ik wat cd's van iemand overgenomen die ze eerst naar zijn computer heeft geript. Kan het zijn dat 1 van die cd's "iets" heeft gedaan met mijn cd-spelers? Het lijkt me sterk hoor. Misschien is er een update van Windows 7 geweest die een en ander heeft verkloot veranderd? Ik heb het met alle cd's, ook degene die het voorheen gewoon deden.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

weust

Hardware word niet verandert door een update.
Zou dan een firmware update moeten zijn, en die komen niet met Windows updates.

Zou aan een CD kunnen liggen, maar lijkt mij ook sterk eigenlijk.
Dat het in zowel je laptop als desktop gebeurd is wel bijzonder.

Hoe zien de CDs er fysiek uit?
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Bas Akkerman

Niets raars aan te zien. Heb er een paar met een droge doek schoon gewreven, maar het gaf geen soelaas. Andere cd's die ik al had en het altijd hebben gedaan "skippen" nu ook. Ik kan ook niets vreemds vinden in de hardware-eigenschappen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

weust

In de hardware eigenschappen ga je ook niets vinden.
Hoe doen de CDs het in een normale speler?
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Bas Akkerman

Citaat van: weust op september 24, 2012, 21:12:06
In de hardware eigenschappen ga je ook niets vinden.
Hoe doen de CDs het in een normale speler?
Goede vraag! ;D Ik heb alle geleende apparatuur al ontkoppeld, dus geen idee.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

weust

Zonder er bij te zijn durf ik niet te zeggen wat het kan zijn.

Als het hapert, hoor je dat dan ook aan de speler?
Meestal als er muziek hapert, dan hoor je dat in de speler.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Bas Akkerman

Niet dat ik kan horen. Ik zie de teller ook anders lopen. Van bijvoorbeeld 4 naar 5 seconden doet hij normaal, dan hoor ik ook muziek. Dan hapert hij van 5 naar 6 seconden en gaat weer "normaal" verder van 7 naar 8 seconden.

Een voor een de lopende applicaties afgelopen en gevonden! Ad Aware was de boosdoener. Misschien dat die is geüpdatet, iets te ijverig zijn best doet en een cd als een potentieel gevaar ziet dat gescand moet worden?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

weust

Nee, want redbook CDs worden niet gescand.
Heel vaag.

Moet zeggen dat ik ook nooit dat soort software draai.
Ik pas gewoon op met waar ik op klik ;)
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Bas Akkerman

Nee, dat was het helaas ook niet, het probleem blijft. Toch lijkt het dan met de processorload te maken te hebben. Morgen nog maar eens scannen op virussen, ook al kijk ik net als jij goed uit waar ik op klik. Vreemd blijft het!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

weust

Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Bas Akkerman

Citaat van: weust op september 24, 2012, 21:51:01
Processorload van welk proces?
Dat weet ik niet, maar toen ik zag dat Ad-Aware veel geheugen vroeg en ik die vervolgens afsloot, ging het even goed.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

weust

Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4


Bas Akkerman

Zeker! We moeten binnenkort (over twee weken?) eens afspreken. Kom ik eerst bij jou en dan daarna jij bij mij?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martin!!!

Citaat van: Bas Akkerman op september 25, 2012, 14:59:55
Zeker! We moeten binnenkort (over twee weken?) eens afspreken. Kom ik eerst bij jou en dan daarna jij bij mij?

Ja dat is goed, daar PM'en we nog wel over.

Maare vertel, vertel, staat de set er al?

mainly British stuff

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martin!!!

mainly British stuff