Problemen met Philips 32PW9527

Gestart door HeavyMountain, januari 14, 2003, 19:17:29

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HeavyMountain

Frank,

Bij deze dus een nieuw Topic geopend voor het probleem met mijn TV,
welke dus geen zwart meer kan weergeven en over het algemeen genomen een
geel beeld weergeeft.
Ik heb allerlei DVD's en TV zenders geprobeerd en overal was het probleem aanwezig.


Als ik dus een factory reset uitvoer op de TV om te kijken hoe het beeld dan is en daarna weer alle waardes invul in het service menu moet dan alles weer exact hetzelfde zijn als het beeld dat jij hebt gecalibreerd? (of zijn er risico's dat dit niet meer zo is)

Marco.

J.A.F._Doorhof

Hi,

Als je alles opschrijft zou het moeten werken.
Ik denk alleen dat het probleem ergens anders zit.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

HeavyMountain

Ja dat denk ik zelf ook, maar ik wil het graag zeker weten, dus vandaar.

Ik laat het nog wel horen of dit wat uitmaakt, zal vanavond wel niet lukken, want de vrouw zit d'r series te kijken............. :P

Marco.

HeavyMountain

Frank,

Ik heb net alle instellingen opgeschreven van het service menu, phoe he wat een werk  :o
Maar nu weet ik niet hoe ik mijn memory kan clearen en terug kan gaan naar de fabrieksinstellingen?

Weet jij toevallig wat hiervoor de methode is........

Marco

J.A.F._Doorhof

Als het goed is zit er onder het eerste menu van het service menu een return to factory.

Ik heb er vandaag nog een paar, dan zal ik dat even voor je checken.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

HeavyMountain

Frank,

Ik heb van alles geprobeerd, maar het probleem blijft aanwezig, het heeft dus niets met de calibratie te maken.

Ook ik heb de storing aangemeld en er zal vanuit philips contact met mij opgenomen worden om een monteur te sturen.

Mijn vraag aan jouw is, wat vertel ik de servicemonteur over de ISF calibratie?
Moet ik zeggen dat deze is uitgevoerd, i.v.m. garantie, of is dit ook door philips erkend?
Wat nou als de monteur aan al mijn instellingen gaat lopen ziten en zo alles weer opkl**t?
Kortom kun jij mij wat adviezen geven wat ik het beste kan doen.

Alvast bedankt,

Marco.

J.A.F._Doorhof

Hi,

Kijk goed wat hij doet.
De calibratie niet vermelden, het is bij Philips 50/50 een heleboel mensen zijn zeer blij met wat we doen, maar officieel kunnen ze dit niet naar buiten brengen want dat zou betekenen dat hun hun TV's niet goed op de markt zetten.

Als het dezelfde TV blijft kun je na het vertrek van de service monteur gewoon weer de gegevens van DRIVE en offset in typen die ik gemaakt heb.

Check dan ook je user instellingen natuurlijk.

Alleen bedrijven als Marantz, Epson, JVC en Barco zijn voor de volle 100% overtuigd van wat we doen, en zullen je eerder helpen als je de calibratie vermeld.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

HeavyMountain

#7
Hoi,

Maar die monteur is natuurlijk ook niet achterlijk, die ziet toch dat alles naar beneden is gesteld en b.v. de light sensor op off staat en gaat daar gegarandeerd over zeiken.

Het lijkt mij logisch dat hij dit moet zien dat deze is gecalibreerd, want er zit toch veel verschil tussen een gecalibreerde en niet gecalibreerde tv?

Ik heb nog steeds de factory reset niet gevonden in het S.M. (er staat wel clear NVM, maar deze kun je niet selecteren).

Ik hoop nu niet dat ze zeggen van er is in het service menu gezeten, dus vervalt je garantie....

Marco.

MrPink

Het lijkt me dat er pas een probleem zou kunnen zijn als blijkt dat de oorzaak van het probleem ook daadwerkelijk in het servicemenu ligt.

Groetjes,
Oscar

HeavyMountain

Citaat van: HeavyMountain op januari 16, 2003, 16:58:44
Hoi,

Maar die monteur is natuurlijk ook niet achterlijk, die ziet toch dat alles naar beneden is gesteld en b.v. de light sensor op off staat en gaat daar gegarandeerd over zeiken.

Het lijkt mij logisch dat hij dit moet zien dat deze is gecalibreerd, want er zit toch veel verschil tussen een gecalibreerde en niet gecalibreerde tv?

Ik heb nog steeds de factory reset niet gevonden in het S.M. (er staat wel clear NVM, maar deze kun je niet selecteren).

Ik hoop nu niet dat ze zeggen van er is in het service menu gezeten, dus vervalt je garantie....

Marco.


Frank,

Kun jij mij hier nog antwoord op geven ?

Marco

J.A.F._Doorhof

Hi,

In dat geval verwijs je ze maar door naar mij.
Het ISF is nu niet direct een kleine organisatie, dat ze er in Nederland niet van hebben gehoord is dan van korte duur ;).

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Hedzer

Frank,

Nou, de monteur is langsgeweest bij mijn TV waarvan zwart bordeaux was geworden en het blijkt dat de beeldbuis defect is.
De TV is meegenomen en het geintje gaat minimaal drie weken duren ("komt zelden voor dat de beeldbuis stuk is").

Zit nu naar een 21" kl#%!te TV-tje te turen :'( >:(

Wat betekent dit voor de calibratie; moet die weer opnieuw?

Hedzer

J.A.F._Doorhof

Ja,

Als de beeldbuis wordt vervangen moet deze opnieuw.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

D-san

Dat is balen ;) Ga het weer vragen: had jij last van die strepen??
Daniel.

HeavyMountain

Nou mijn tv is nu helemaal defekt, het begon allemaal dat ik een dag na de ISF calibratie zag dat zwart niet meer zwart was, maar heel donker rood.
Direkt de storing aangemeld bij de dealer, maar die laten niets meer horen. >:(
Nu anderhalve week later is het beeld knal maar dan ook knal rood (verder geen kleuren zichtbaar) met witte schuine horizontale scanlijnen over het beeld (om de 4 cm.)

Het ergste vind ik dat de service van philips gewoon ronduit slecht is (mijn dealer zegt de storing 2x te hebben doorgegeven aan philips).
Ik heb hierna nog 3x e-mails gestuurd, maar hier wordt niet meer op gereageerd.
En dit is al de tweede storing in zes maanden........ >:(

Al met al wordt ik deze tv goed zat, ik heb nog niet 1 dag van de ISF calibratie kunnen genieten......................

Laten ze die slogan eens waarmaken....philips lets make thing's better...(jaja).

Marco.

MrPink

Misschien helpt het om rechtstreeks met Philips te bellen: 0900-8406.
Vervelend hoor! :(

Groetjes,
Oscar

D-san

Hopen dat dit niet een standaart probleem gaat worden bij al deze tv's....
Veel succes
Daniel

HeavyMountain

Eindelijk een briefje in de bus.....
Ze komen 29 januari naar de TV kijken, dat zal wel meenemen worden en minstens drie weken wachten worden........ :(

Ik hou jullie op de hoogte (b.t.w. Hedzer heb jij al weer iets vernomen van je tv....?)

Marco.

Hedzer

Marco,

Nee, helaas nog geen bericht. Maar ik ga ervan uit dat dit nog wel twee weken duurt voordat ik een berichtje krijg.
Ik hou je op de hoogte en..... succes :'(

Hedzer

HeavyMountain

Nou ze zijn langs geweest voor het probleem van mijn TV,
conclusie RGB processor of de beeldbuis is defekt.
De tv is meegenomen voor reparatie, wat 2 tot 3 weken zal gaan duren.

Monteur had wel een leentoestel in de auto, was in mijn geval niet nodig, want ik heb nog 2 spare philips Matchline TV's, maar toch vond ik het wel netjes dat je een leentoestel kan krijgen.....

Ik hou jullie op de hoogte.........

Marco.

RobS

 :o Wouw, ik ben dus niet de enige met problemen met mijn TV. Ik kom net van de kieskeurig site en werd gewezen op deze site.
Ik heb vergelijkbare problemen met mijn TV. De TV is sinds juli 2002 in mijn bezit en ik ben (was) zeer tevreden over de (beeld)kwaliteit van de TV.

Begin december begonnen de problemen. Enige malen (4 tot 7 keer) per avond is er een kleine knal en het beeldscherm wordt even zwart. Volgens mij is dit een ontlading (overslag van spanning) bij de electronenkanonen in de beeldbuis. Het probleem is vervolgens gemeld bij de leverancier. "Nooit van gehoord", zeiden ze. Daar geloof ik nu dus niets meer van.
De TV is door de leverancier opgehaald en gerepareerd en na twee weken geretourneerd. De reparatie bestond uit het laden van nieuwe software. Dit bevreemde mij, want een ontlading ontstaat door een te lage isolatie weerstand en een hoog spanningsverschil tussen componenten of onderdelen. Het enige wat je kunt doen met software (denk ik) is instellingen van spanningsniveaus (of regelingen) zo te wijzigen dat het verschil kleiner wordt en dus de kans op overslag afneemt.
De problemen waren echter niet opgelost, maar alleen verminderd. Nu trad het probleem nog maar een a twee keer per avond op. Begin januari de leverancier maar weer gebeld. Ze begrepen er niets van, maar zouden de TV ophalen en nogmaals op de testbank zetten.
De TV is weer opgehaald en na twee weken geretourneerd. Men heeft niets kunnen vinden en op de testbank heeft het probleem zich niet voorgedaan. ???
De TV staat nog geen vijf minuten aan of er verschijnen rode strepen(terugslaglijnen) in het beeld en later wordt het hele beeld rood. Dit lijkt mij op problemen met de aansturing van het rode electronenkanon of met het rode electronenkanon zelf.
Er is direct contact opgenomen met de leverancier. De TV wordt weer opgehaald, etc, etc. Ik ben nu in afwachting van de resultaten van deze reparatiepoging.

In verschillende berichten wordt geschreven over service instellingen en zo.
Waar vind ik een beschrijving van de service instellingen?
Hoe is de TV te calibreren?

Rob.






J.A.F._Doorhof

Rob,

Calibreren gebeurt door ons/mij.

Dat is op dit moment de enige manier.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

HeavyMountain

Nou,

Vanmiddag is er gebeld, de TV is alweer gemaakt...........huh......da's snel.. ???
Woensdag wordt deze weer retour gebracht, ik weet niet precies wat er defekt aan was want de vrouw pakte de telefoon op (ik lag met griep in bed), maar ze zeiden tegen haar iets met kleuren......na ja ik zie het woensdag wel.

Ik laat jullie nog wel weten wat er precies aan gebeurd is.

Frank waarschijnlijk moet je dan toch weer een keer langskomen om hem weer af te stellen......, zodat ik eindelijk eens een keer naar een ISF gecalibreerde TV kan kijken.... :D

Marco.

J.A.F._Doorhof

#23
Check aub eerst goed dat alles in orde is, als de beeldbuis niet vervangen is, heb je een goede kans dat de calibratie nog gewoon in tact is.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

HeavyMountain

Frank,

Ik zal alles goed checken, maar ik weet niet of de calibratie goed gelukt was, omdat misschien toen de tv al niet helemaal lekker was.
Ik heb ook nooit goed een vergelijk kunnen maken, omdat toen ik de TV goed wilde beoordelen na de ISF calibratie ik de problemen al in de TV had zitten.....

Als er nu wat is vervangen wat met kleuren te maken heeft, kan het dus goed mogelijk zijn dat de vorige instellingen niet meer kloppen....

Marco.

Snel beantwoorden

Waarschuwing: er is al ten minste 60 dagen geen nieuw bericht geplaatst in dit topic.
Tenzij je zeker weet dat je hier wilt reageren, overweeg je beter om een nieuw topic aan te maken.

Naam:
E-mail:
Verificatie:
Please leave this box empty:
Typ de afgebeelde letters over
Luister naar de letters / Vraag een andere afbeelding aan

Typ de afgebeelde letters over:
sneltoetsen: gebruik alt+s om te verzenden/posten, of alt+p om te bekijken