Het Linn topic

Gestart door royal d, september 16, 2012, 01:12:02

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

i2Paq

Citaat van: Rudi64 op november 19, 2016, 17:13:33
Soort of room correctie..https://www.linn.co.uk/technology/space-optimisation

http://docs.linn.co.uk/wiki/index.php/SPACE_optimisation_and_SPACE_optimisation_%2B

Bedankt!
Daar ga ik morgen eens mee aan de gang.

Voor nu laat ik het zo anders vindt ik een eerste vergelijk tussen de Sonos en de DS "not fair" :sleep:

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

garmtz

#2176
Je kunt de Akurate Kontrol ook aan het netwerk hangen, dan zou hij in konfig zichtbaar moeten worden. Als je de Majik DS in de Kontrol dezelfde kamer naam geeft, kun je via je control point ook het volume van je set bedienen.

Ik zie trouwens nu pas dat het een eerste versie Control is. Die heeft geen netwerk aansluiting. Je moet dan een van de RS232 aansluitingen van de magic DS verbinden met de RS232 ingang van de voorversterker.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

i2Paq

#2177
Citaat van: garmtz op november 19, 2016, 18:16:03
Je kunt de Akurate Kontrol ook aan het netwerk hangen, dan zou hij in konfig zichtbaar moeten worden. Als je de Majik DS in de Kontrol dezelfde kamer naam geeft, kun je via je control point ook het volume van je set bedienen.

Ik zie trouwens nu pas dat het een eerste versie Control is. Die heeft geen netwerk aansluiting. Je moet dan een van de RS232 aansluitingen van de magic DS verbinden met de RS232 ingang van de voorversterker.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Aha, dat kabeltje zit bij de DS zie ik?

Edit: Welke RS232 op de Akurate en de Majik gebruik ik?

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

garmtz

Citaat van: i2Paq op november 19, 2016, 19:15:02
Aha, dat kabeltje zit bij de DS zie ik?

Edit: Welke RS232 op de Akurate en de Majik gebruik ik?

Rs232 nummer 1 op de DS (en in Konfig aangeven dat die naar een Akurate Kontrol loopt) en RS232 ingang op de Akurate Kontrol....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Rudi64

#2179
Citaat van: garmtz op november 20, 2016, 12:17:53
Rs232 nummer 1 op de DS (en in Konfig aangeven dat die naar een Akurate Kontrol loopt) en RS232 ingang op de Akurate Kontrol....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik veronderstel dat voor wat de volumeregeling betreft, maar voor de kontrol te updaten lukt dit toch niet
zoals i2paq vraagt?
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

garmtz

Citaat van: Rudi64 op november 20, 2016, 12:45:33
Ik veronderstel dat voor wat de volumeregeling betreft, maar voor de kontrol te updaten lukt dit toch niet
zoals i2paq vraagt?

Dat klopt...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

i2Paq

Citaat van: garmtz op november 20, 2016, 13:04:54
Dat klopt...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

OK, duidelijk.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

i2Paq

het eerste vergelijk zit er op!

Internet radio is een duidelijk verschil; de Sonos mist detail, klink "matter", de DS is helderder, meer detail.

MP3/Flac is ook duidelijk beter met de DS, alhoewel MP3 elkaar niet erg ontloopt geeft Flac op de DS ook meer detail en helderheid.
Flac is op de Sonos niet afspeelbaar dus dat vergelijk kunnen we niet echt maken.

Wel een groot verschil in bestands- grootte, is een album in MP3 "maar" 90mb, in Flac bijna 500mb  :wacko:

Ook heeft het overzetten van veel albums naar Flac niet zo veel zin aangezien ik die zelden draai.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Dirk

Citaat van: i2Paq op november 20, 2016, 13:37:30
Flac is op de Sonos niet afspeelbaar dus dat vergelijk kunnen we niet echt maken.
het is alweer een hele poos geleden dat ik hier zelf nog een Sonos had staan, maar aangezien mijn hele collectie louter uit Flacs bestaat weet ik wel 100% zeker dat die aanname niet klopt...anders had ik hier toen nl. geen muziek gehad icm de Sonos  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bama

Citaat van: Dynky op november 20, 2016, 13:40:42
het is alweer een hele poos geleden dat ik hier zelf nog een Sonos had staan, maar aangezien mijn hele collectie louter uit Flacs bestaat weet ik wel 100% zeker dat die aanname niet klopt...anders had ik hier toen nl. geen muziek gehad icm de Sonos  ;)

Klopt helemaal, 24 bit gaat alleen niet lukken.

i2Paq

#2185
Citaat van: Dynky op november 20, 2016, 13:40:42
het is alweer een hele poos geleden dat ik hier zelf nog een Sonos had staan, maar aangezien mijn hele collectie louter uit Flacs bestaat weet ik wel 100% zeker dat die aanname niet klopt...anders had ik hier toen nl. geen muziek gehad icm de Sonos  ;)

Shit, je hebt gelijk!

De content-rescan staat op 23u. s'avonds en ik heb de Flac bestanden er net opgezet :blush:

Zo nog maar even vergelijken  ::)

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

garmtz

Ik zag ook dat je FLAC uncompressed gebruikt. Is echt nergens voor nodig... Ik zou rippen in FLAC met compressie tussen 5 (default) en maximaal. Met welke programma rip je?

fanny

Graag wil ik wat advies, ik speel met een majik ds/0, ben benieuwd hoe het laag een klimax Renew ds/0 zich verhoud met de majik ds/0, vind dat laag te wollig of ik mis detail in het laag

katwax

Citaat van: fanny op november 20, 2016, 20:12:59
Graag wil ik wat advies, ik speel met een majik ds/0, ben benieuwd hoe het laag een klimax Renew ds/0 zich verhoud met de majik ds/0, vind dat laag te wollig of ik mis detail in het laag
Ik heb destijds mijn Majik vervangen door een Klimax Renew en het verschil was zeer duidelijk, veel meer detail over de hele lijn.
Achteraf heb ik ook nog mijn versterker veranderd omdat ik het laag nog steeds rommelig vond, het was gebrek aan power/controle.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

eddy135

Ja, hier ook van Majik DS naar Klimax Renew gegaan, een wereld van verschil!
Zo veel vloeiender en analogere sound, en zeker niet wollig...
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

raindog

#2190
Momenteel worden, door de upgrademogelijkheid naar Katalyst versie DS/3, steeds meer Renew Klimax DS/2 aangeboden. De meeste prijzen liggen zo rond de €3500,- en dat drukt dan tevens de prijzen van de oudere varianten. Het is daarmee een interessante tijd om een upgrade te overwegen naar Klimax niveau. Klimax was nog nooit zo bereikbaar  :pompom:
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Klout10

#2191
Heeft iemand eigenlijk al eens de gelegenheid gehad om de series 5 luidsprekers (520 en 530) te kunnen beluisteren? Op het internet is er maar weinig te vinden over deze luidsprekers ...

Het concept spreekt me wel aan :-)
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

Rudi64

#2192
Heb ooit de 520 vluchtig gehoord bij een dealer, en vond het niet onaardig spelen.
Wel moeilijk vergelijken met mijn huidige set up.
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

bmateijsen

Citaat van: Klout10 op november 21, 2016, 22:12:29
Heeft iemand eigenlijk al eens de gelegenheid gehad om de series 5 luidsprekers (520 en 530) te kunnen beluisteren? Op het internet is er maar weinig te vinden over deze luidsprekers ...

Het concept spreekt me wel aan :-)

Wij hebben de 530 in Zevenbergen staan ;)

Klout10

#2194
Bjorn, kun je me aangeven hoe dit systeem zich verhoudt tot bijvoorbeeld de losse componenten van Linn?
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

Klout10

Bedankt voor de toelichting  ;D
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

garmtz

We volgen beide het forum niet heel erg...

Ik snap je vraag niet helemaal Klout10... Wat voor 'losse componenten' bedoel je specifiek? Ik vind een set 530 beter klinken dan een Majik 140 Exakt (dus met Majik Exaktbox), maar minder dan een Akudorik (die wel veel minder diep laag heeft).


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

BJF

Ik heb kennelijk iets gemist? Ik kom op het wereldwijde web links en rechts een Majik DSM/3 tegen terwijl ik altijd dacht dat de DSM/2het laatste type was.
Is er alweer een nieuwer type DSM?
NAD M10 V2
Elac FS247

Sopper

Citaat van: BJF op januari  6, 2017, 07:44:29
Ik heb kennelijk iets gemist? Ik kom op het wereldwijde web links en rechts een Majik DSM/3 tegen terwijl ik altijd dacht dat de DSM/2het laatste type was.
Is er alweer een nieuwer type DSM?

DSM/2 = Exakt
DSM/3 = Katalyst
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Lazybird

Vorige week vrijdag de Catalyst bij BB&G beluisterd  :inlove: :inlove: :inlove:
Nu stond er een top set te spelen maar het verschil tussen de Klimax DSM/2 en DSM/3 was substantieel.
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |