Het Linn topic

Gestart door royal d, september 16, 2012, 01:12:02

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mitch--

Citaat van: bmateijsen op juni  4, 2016, 12:54:23
Versterkers zijn al jarenlang hetzelfde sinds dat de dynamik voeding is geïntroduceerd...

Ok duidelijk!  :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

bmateijsen

Citaat van: Mitch-- op juni  4, 2016, 13:18:29
Ok duidelijk!  :)

Dat is geen geheim overigens hoor ;)

raindog

#2052
Misschien is het hier al eens eerder ter sprake gekomen, maar in welke mate is de XLR-verbinding op Linn Akurate units in het voordeel tot RCA?
Ik zoek al enige tijd een gebruikte A2200 voor aan mijn ADSM, bij voorkeur met XLR. De meesten die worden aangeboden zijn echter voorzien van RCA aansluitingen.
Doe ik mezelf tekort als ik voor een RCA verbinding ga? Kan ik beter doorzoeken naar een XLR-model of maakt het nauwelijks iets uit? Lengte van de verbinding zal de standaard 1.5 meter zijn.

De enige XLR-ervaring die ik heb was met de verbinding tussen een ADS/1 en een Electrocompaniet PI-2. In die combinatie was XLR duidelijk beter, stiller vooral en daardoor iets dynamischer. Maar ik weet niet in hoeverre de Electrocompaniet daar een aandeel in had.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Kjelt

Xlr is superieur aan rca, alleen qua constructie vd connector scheelt al een aantal db in ruisvloer, dan nog de hogere output zodat je relatief minder storing krijgt en dan nog de gebalanceerde uitvoering die evt storing tegen elkaar wegstreept. Of je het met korte stukjes hoort is een tweede maar xlr is eigenlijk de enige verbinding die bij serieuze audio toepassingen (pro wereld) gebruikt wordt.

raindog

Over de theoretische voordelen zal er weinig discussie zijn denk ik  ;D Ik ben dan ook vooral benieuwd naar de uitwerking in de praktijk, specifiek bij Linn componenten. Is het een duidelijke meerwaarde of slechts een minimaal verschil?

Ik vind het trouwens wel apart dat Akurate eindversterkers niet gewoon beide connectors aan boord hebben. Is dat Schotse zuinigheid of zit er een technisch idee achter? En waarom lijkt de meerderheid van Akurate eindbakken voorzien van rca? ADS/ADSM en AK's hebben allen XLR uitgangen aan boord. Waarom kiest de meerderheid dan toch voor rca verbindingen naar een eindversterker?   
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Staaled

Bij Linn zal het sterk te maken hebben gehad met het Aktiv systeem.
Het chassis is klein en RCA past dus makkelijker.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

garmtz

Citaat van: raindog op juni 29, 2016, 21:54:27
Misschien is het hier al eens eerder ter sprake gekomen, maar in welke mate is de XLR-verbinding op Linn Akurate units in het voordeel tot RCA?
Ik zoek al enige tijd een gebruikte A2200 voor aan mijn ADSM, bij voorkeur met XLR. De meesten die worden aangeboden zijn echter voorzien van RCA aansluitingen.
Doe ik mezelf tekort als ik voor een RCA verbinding ga? Kan ik beter doorzoeken naar een XLR-model of maakt het nauwelijks iets uit? Lengte van de verbinding zal de standaard 1.5 meter zijn.

De enige XLR-ervaring die ik heb was met de verbinding tussen een ADS/1 en een Electrocompaniet PI-2. In die combinatie was XLR duidelijk beter, stiller vooral en daardoor iets dynamischer. Maar ik weet niet in hoeverre de Electrocompaniet daar een aandeel in had.


Een Electrocompaniet heeft intern een gebalanceerde opbouw. Een Linn versterker niet... Ik heb wel uitgebreid XLR en RCA vergeleken met een Akurate DSM op een Akurate 2200 (dus met twee aparte eindversterkers, eentje met RCA en eentje met XLR) en had een lichte voorkeur voor XLR. Verschillen zijn echter niet enorm...

raindog

Dankje Garmt, duidelijk.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Klout10

Lijkt me dat het voordeel van XLR zich pas echt openbaart in het geval het gaat om grote(re) afstanden. Niet bij die 1,5 meter in de huiskamer ...
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

Rudi64

Nieuwe ontwikkelingen bij Linn..
Volledig nieuwe DAC Architectuur "Katalyst" Momenteel alleen bij de Klimax DS en DSM beschikbaar,
maar in de toekomst word dit uitgebreid naar Akurate en Majik level..en de Exaktboxen.
Ook als upgrade beschikbaar voor de "oudere" versies.
Eerste meningen op Linn Fora spreken van een "jaw dropping experience".. :music:
Veelbelovend.. 8)

https://www.linn.co.uk/technology/katalyst
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Bas Akkerman

Eerlijk gezegd ben ik nooit weg geweest van Linn. Maar de Klimax-set op Vivid Audio vond ik een erg goed klinkende set. Toch dit topic weer volgen dus en ik ben benieuwd naar die nieuwe DAC.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Staaled

Mooie en toepasselijke naam.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

i2Paq

#2062
Citaat van: Rudi64 op september 26, 2016, 13:27:26
Nieuwe ontwikkelingen bij Linn..
Volledig nieuwe DAC Architectuur "Katalyst" Momenteel alleen bij de Klimax DS en DSM beschikbaar,
maar in de toekomst word dit uitgebreid naar Akurate en Majik level..en de Exaktboxen.
Ook als upgrade beschikbaar voor de "oudere" versies.
Eerste meningen op Linn Fora spreken van een "jaw dropping experience".. :music:
Veelbelovend.. 8)

https://www.linn.co.uk/technology/katalyst

Ben benieuwd naar welke modellen upgradeable zullen zijn en natuurlijk naar de bijkomende kosten.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Bama

Citaat van: Bas Akkerman op september 26, 2016, 15:56:36
Eerlijk gezegd ben ik nooit weg geweest van Linn. Maar de Klimax-set op Vivid Audio vond ik een erg goed klinkende set. Toch dit topic weer volgen dus en ik ben benieuwd naar die nieuwe DAC.

Waar heb je die set gehoord Bas?

garmtz

Citaat van: i2Paq op september 26, 2016, 16:45:13
Ben benieuwd naar welke modellen upgradeable zullen zijn en natuurlijk naar de bijkomende kosten.

Voorlopig alleen Klimax DS en Klimax DSM...

garmtz


Rudi64

#2066
Citaat van: i2Paq op september 26, 2016, 16:45:13
Ben benieuwd naar welke modellen upgradeable zullen zijn en natuurlijk naar de bijkomende kosten.

Upgrade Klimax DS is 4620€ -Nieuwprijs is 19000€ , upgrade DSM is 5040€ -Nieuwprijs 22700€.
Zijn al forse prijzen.. :omg:
Prijzen zijn voor Duitsland maar zal niet veel verschil maken met Nederland of België.
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Rudi64

#2067
EDIT..dubbele post.
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Staaled

Tsja,  Katalyst hè. :-X
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

garmtz


Staaled

Altijd weer die Linn twyst. ;) 8)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Bas Akkerman

Citaat van: garmtz op september 26, 2016, 17:08:07
BB&G Hilversum... :)
Citaat van: Bama op september 26, 2016, 17:02:49
Waar heb je die set gehoord Bas?
Yup. Ik zou haast zeggen dat je Linn niet echt gehoord hebt totdat je op een Vivid hebt gehoord. Ok, was dan ook wel een topversie van Vivid, maar toch. Ik weet het, er geloven niet veel mensen in synergie, maar Linn en Vivid zijn dat zeker.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Fred Mulder

Ben benieuwd hoe de KDS klinkt en hoe doorvertaling naar de Akurate serie gaat uitpakken.

Kan de upgrade naar de KDS/3 (Katalyst) eigenlijk ook worden gedaan met een KDS/0 als basis??
(dan zou de som van beide aanzienlijk lager uitpakken dan nieuw)

Bama

En is het puur een aanpassing aan je bestaand apparaat of hou je 1 complete over?

Fred Mulder

Je kunt voor een 'Renew' optie kiezen: tegen meerprijs krijg je de inhoud van het oude model in een simpel jasje terug.
Bij een KDS/0 is dit niet interessant (de meerprijs van renew is hoger dan de waarde van een Renew KDS/0)
Vanaf KDS/1 kan het interessant zijn om voor de renew optie te kiezen.