The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Gestart door Jean Sibelius, mei 25, 2008, 23:30:20

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Staaled

Gelijk heb je.
Het leven is gewoon te kort om te wachten met aanschaf van dergelijk moois. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

blue-eyes

Gewoon je huis verkopen en in de HT gaan wonen. Dan kan je voor elke speaker een mono halen :P


Lange wachttijd, dit is omdat deze versterkers niet massaal op voorraad zijn, wellicht op bestelling worden gebouwd?


Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

chansig

Nice....gewoon een jaar goed beginnen. Heb je de rest om er overheen te kunnen gaan. :D

Blijf het volgen met groot genoegen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Maximus_Aurelius

Je eindigt 2018 knallend met mooie upgrade en het jaar 2019 begin je bombastisch met deze aanwinsten  :clapping:  :thumbs-up:
Het lijstje wat jij allemaal wilt gaan doen betekend dat jij 2019 van de straat af bent :D



Citaat van: Blue-Eyes op januari  5, 2019, 09:09:37
Gewoon je huis verkopen en in de HT gaan wonen. Dan kan je voor elke speaker een mono halen :P


Lange wachttijd, dit is omdat deze versterkers niet massaal op voorraad zijn, wellicht op bestelling worden gebouwd?

Ik vind de wachttijd wel meevallen. Lange wachttijd vind ik eigenlijk vanaf 3 maanden ;).
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

ruud2

Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

jan-rotterdam


skyfox

Jan, gefeliciteerd! Kijkend naar je luisterverslagen kan het niet anders dan dat je de voor jou beste keuze hebt gemaakt. Wat een waanzinnig gave aankopen aan het eind van 2018 én de start van 2019! Je bent in ieder geval in 2019 van de straat, met alle aanpassingen die je te doen staan om tot optimaal resultaat te komen. Leuk! Nog even wachten en dan lekker de Mansion op stelten zetten! [emoji2][emoji322][emoji323]
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

bmateijsen


Jean Sibelius

Citaat van: Staaled op januari  5, 2019, 09:06:00
Gelijk heb je.
Het leven is gewoon te kort om te wachten met aanschaf van dergelijk moois. :)

Thx :). Het had voor mijn gevoel geen zin meer om nog verder door te gaan met de zoektocht. Heb een prima idee waar de verschillen (kunnen) zitten en hoe dat wel of niet samenvalt. De kans dat er nog iets beters voorbij zou komen (binnen budget) was nihil. Dan maar gewoon de knoop doorhakken en aanschaffen.

Citaat van: Blue-Eyes op januari  5, 2019, 09:09:37
Gewoon je huis verkopen en in de HT gaan wonen. Dan kan je voor elke speaker een mono halen :P

In principe heb ik dadelijk 5 speakers en al 6 monoblokken (2 x buis, 2 x solid-state, 2 x klasseD), dus het zou al kunnen (voorlopig maar even lekker blijven zitten waar ik zit). Houd ik ook nog de Parasound A51 over. Die laat ik voorlopig even staan, mocht ik ooit nog richting 3D-audio willen :D.

Citaat van: Blue-Eyes op januari  5, 2019, 09:09:37
Lange wachttijd, dit is omdat deze versterkers niet massaal op voorraad zijn, wellicht op bestelling worden gebouwd?

Het is een Amerikaans merk en ik kan me voorstellen dat dit geen apparaten zijn die je op voorraad wilt hebben. Dus het moet uiteindelijk allemaal vanuit de US komen. Ik vind 5 tot 6 weken levertijd eerlijk gezegd nog wel meevallen. Voor een simpel bankstel zit je al snel op 3 maanden.

Citaat van: chansig op januari  5, 2019, 09:12:37
Nice....gewoon een jaar goed beginnen. Heb je de rest om er overheen te kunnen gaan. :D

Blijf het volgen met groot genoegen.

Gr. Hans

Ik denk dat ik dit jaar nog maar heel weinig tot niets uit ga geven aan de audiohobby >:D. Vanavond samen met Angelie uit eten om deze 'mijlpaal' te vieren. Ze had sinds de VAC's hier geweest waren ook een zwak voor deze versterkers, dus is ook erg blij dat het deze zijn geworden (was verder geen parameter in mijn beslissing), maar wel fijn dat we het uiteindelijk samen eens waren :pompom:

Dank je! Jouw input wordt altijd gewaardeerd, dat weet je.

Citaat van: Maximus_Aurelius op januari  5, 2019, 10:17:41
Je eindigt 2018 knallend met mooie upgrade en het jaar 2019 begin je bombastisch met deze aanwinsten  :clapping:  :thumbs-up:

Alle muntjes vielen de goede kant op en ik had mijn geldpotje al klaar staan. Dan is het makkelijk schakelen als alles voldoende audiofiele winst oplevert. Wel nog even nagedacht of ik de Powercords en Schnerzinger voor of na de VAC's aan zou schaffen, maar aangezien het een synergie wordt, maar besloten om alles 'tegelijkertijd' te doen.

Citaat van: Maximus_Aurelius op januari  5, 2019, 10:17:41
Het lijstje wat jij allemaal wilt gaan doen betekend dat jij 2019 van de straat af bent :D

Ik verwacht in ieder geval tot de zomer bezig te zijn, maar goed werk heeft tijd nodig, dus wie weet :D.

Citaat van: Mitch-- op januari  5, 2019, 10:41:31
Gaaf jan! Van harte!! :clapping:

Dank je Mitch! Ben er erg blij mee. Geeft me ook wel weer een gevoel van rust, nu de zoektochtt 'achter de rug is'.

Citaat van: ruud2 op januari  5, 2019, 11:59:55
gefeliciteerd met de investering!  :clapping:

Bedankt Ruud. Audio is een slechte investering, alhoewel de Parasounds het volgens mij heel lang hebben volgehouden als versterkers voor de fronts (schat zo'n 12 jaar), maar de VAC's gaan me wel heel veel plezier opleveren :colgate:.

Citaat van: jan-rotterdam op januari  5, 2019, 13:12:42
Mooi vooruitzicht weer Jan 👍😄

Dank je Jan! Uiteindelijk waren deze VAC's in mijn set-up toch nog wat overtuigender dan de Telos 1000's die we hier hebben gehoord. Ik hoop het je tzt te kunnen horen.


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Sol

Is dit nu wat ze bij de Oosterburen "Überregend Referzklasse"  noemen? Het benadert het in ieder geval op een haar. En dat haartje is de finetuning waar je je vanaf februari mee bezig mag houden. Wat een vervelende hobby toch...
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

chansig

Citaat van: Jean Sibelius op januari  5, 2019, 13:59:16

Dank je! Jouw input wordt altijd gewaardeerd, dat weet je.

Groeten, Jan

Thanks...jammer dat vele anderen dit niet zo ervaren.  :D

Eet smakelijk maak er een leuke avond van.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Jean Sibelius

Citaat van: skyfox op januari  5, 2019, 13:51:39
Jan, gefeliciteerd! Kijkend naar je luisterverslagen kan het niet anders dan dat je de voor jou beste keuze hebt gemaakt. Wat een waanzinnig gave aankopen aan het eind van 2018 én de start van 2019! Je bent in ieder geval in 2019 van de straat, met alle aanpassingen die je te doen staan om tot optimaal resultaat te komen. Leuk! Nog even wachten en dan lekker de Mansion op stelten zetten! [emoji2][emoji322][emoji323]

Hey Richard. Dankjewel. Ik heb in een paar dagen tijd flink wat uitgegeven aan de hobby, maar daarmee moet het lukken om de prestaties van de set-up naar een 'next level' te krijgen :). Ben ruim anderhalf jaar bezig geweest met het beluisteren van verschillende versterkers en het was een hele leuke zoektocht met soms verrassende ervaringen, maar ik ben vooral blij dat ik nu de knoop door heb kunnen hakken en nu de schouders er onder kan zetten om met de toevoeging van de recente aankopen tot nog betere resultaten te komen. Ben uiteraard erg benieuwd hoe ver ik uiteindelijk ga komen in mijn streven naar realistische muziekreproductie. 

Citaat van: bmateijsen op januari  5, 2019, 13:53:41
Zo... dat is geen kleine aankoop! Gefeliciteerd!

Dank je Bjorn. Uit de hele reeks van versterkers die ik heb kunnen beluisteren waren deze nog relatief goedkoop, maar het blijft natuurlijk een hoop geld. Ach, hobby mag geld kosten, toch? :D

Citaat van: Sol op januari  5, 2019, 14:22:35
Is dit nu wat ze bij de Oosterburen "Überregend Referzklasse"  noemen? Het benadert het in ieder geval op een haar. En dat haartje is de finetuning waar je je vanaf februari mee bezig mag houden. Wat een vervelende hobby toch...

Hoi Sol. Welkom terug op het forum en leuk dat je dit topic weer hebt gevonden :pompom:. Moeilijk/onmogelijk om een 'label' aan zoiets te hangen, maar het gaat er wat mij betreft om dat de eigenaar zelf tevreden is met hoe het klinkt. Of je daar een 'dedicated' ruimte voor nodig hebt of iets wat vrijheid van de partner om bv. de speakers goed te kunnen plaatsen in de woonkamer... Ik heb er in ieder geval alle vertrouwen in, dat het uiteindelijk gaat lukken om hier iets heel moois neer te zetten qua muzikale weergave.

Vervelende hobby inderdaad: muziek ervaren en lekker 'prutsen' om dat voor elkaar te krijgen :colgate:.

Citaat van: chansig op januari  5, 2019, 15:41:11
Thanks...jammer dat vele anderen dit niet zo ervaren.  :D

Eet smakelijk maak er een leuke avond van.

Gr. Hans

Bedankt Hans! Veel van die anderen zullen je nog nooit in het echt ontmoet hebben ;).
Angelie mag vanavond kiezen waar we gaan eten, dus ik ben benieuwd. Gaat helemaal goedkomen :headbanging:.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Sol

Citaat van: Jean Sibelius op januari  5, 2019, 16:51:45
Hoi Sol. Welkom terug op het forum en leuk dat je dit topic weer hebt gevonden :pompom:. Moeilijk/onmogelijk om een 'label' aan zoiets te hangen, maar het gaat er wat mij betreft om dat de eigenaar zelf tevreden is met hoe het klinkt. Of je daar een 'dedicated' ruimte voor nodig hebt of iets wat vrijheid van de partner om bv. de speakers goed te kunnen plaatsen in de woonkamer... Ik heb er in ieder geval alle vertrouwen in, dat het uiteindelijk gaat lukken om hier iets heel moois neer te zetten qua muzikale weergave.

Vervelende hobby inderdaad: muziek ervaren en lekker 'prutsen' om dat voor elkaar te krijgen :colgate:.

Bedankt Jan, het is fijn om weer terug te zijn. Voelt een beetje als thuiskomen, met 'lotgenoten' lullen over al het moois wat home entertainment te brengen heeft. Zeker die pareltjes die jij (binnenkort) hebt staan.

Je hebt helemaal gelijk, geluk en genot ervaren van je spulletjes ligt bij iedereen anders c.q. op een ander niveau. Neemt niet weg dat 'jouw niveau' een droom voor velen vertegenwoordigt. Of noem bijvoorbeeld een LL, Blue-Eyes, papaleo, etc. ...

Maar wat voor iedereen hetzelfde is, wat jij noemt lekker prutsen en daarna genieten. En elke keer weer een ander punt(je) van verbetering zien en aanpakken. Ach, het houdt je bezig... En geeft uiteindelijk genot, wat willen je nog meer?

Oja... Zeg maar gewoon Sven hoor.  :)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Bas Akkerman

Wat tof zeg! Ik had de beslissing nog niet verwacht. Tegelijkertijd weet je soms gewoon dat het klopt. En anderhalve maand wachten is dan wel te doen. Het in- en afstellen duurt langer denk ik!

Call me crazy, maar ik vind de prijs echt wel meevallen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Etiennevh

Jeutje Jan! The gun has fired! Ik ben benieuwd naar je volgende verslag :) :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Jean Sibelius

Citaat van: Sol op januari  5, 2019, 18:47:28
...

Oja... Zeg maar gewoon Sven hoor.  :)

Thx. Welkom terug Sven :)

Citaat van: Bas Akkerman op januari  5, 2019, 22:12:57
Wat tof zeg! Ik had de beslissing nog niet verwacht. Tegelijkertijd weet je soms gewoon dat het klopt. En anderhalve maand wachten is dan wel te doen. Het in- en afstellen duurt langer denk ik!

Dank je Bas. Alle muntjes vielen de goede kant op, had voor mezelf al een heleboel nagedacht tijdens de kerstvakantie over hoe eventueel nog verder en zo ja wat, en toen voor mezelf het besluit genomen: "dit is het, hier wordt ik heel gelukkig van en hoe vaak moet je dat nogmaals bevestigd krijgen door ook nog naar andere versterkers te gaan luisteren?" :) Het in- en afstellen gaat op zeker veel langer duren :coffee:.

Weet op basis van mijn eerdere ervaringen met de VAC's dat het vrijwel meteen op een hoger niveau speelt dan met de JC-1's (wel even door het inspelen van de buizen heen natuurlijk), maar daarna kan ik echt gaan optimaliseren. Het meest spannend (en hopelijk wederom verrassend) is eigenlijk nog wel hoe de Parasound JC-1's en de bass towers samen gaan matchen en wat dit gaan doen qua complete performance :inlove:.


Citaat van: Bas Akkerman op januari  5, 2019, 22:12:57
Call me crazy, maar ik vind de prijs echt wel meevallen.

Nee hoor, absoluut niet zelfs :D.

Het is ongetwijfeld ook de match tussen VAC en Von Schweikert, want er zal een reden zijn waarom deze combi keer op keer (succesvol) op diverse high-end shows wordt gebruikt. Ik heb afgelopen jaar op de high-end München ook nog even met Damian Von Schweikert (de nieuwe CEO van Von Schweikert) gesproken en die heeft deze VAC Signature 200 IQ's ook thuis staan, maar dan in combinatie met VR 9's. Heb hier versterkers gehad die tot driemaal zo duur waren en ongeacht de prijs (lees: prijs is geen parameter) gaat mijn muzikale voorkeur naar deze VAC's. Voor het geld zijn ze gewoon heel erg goed. Eerlijk gezegd zo goed dat ik zelfs bang was/ben dat ze in 2019 aanzienlijk duurder gaan worden. Kortom: niet langer wachten en gewoon doen ;D.

Citaat van: Etiennevh op januari  5, 2019, 22:16:26
Jeutje Jan! The gun has fired! Ik ben benieuwd naar je volgende verslag :) :)

Dank je Etienne! Was eventjes gas erop ;). Volgens mij heb ik nu tevens mijn complete wensenlijstje qua stereo, wat ik zo'n 4 jaar geleden had gemaakt, afgewerkt (nieuwe eindversterkers stond gepland voor eind 2019 dus ik ben ruim binnen deze planning gebleven) :). Blijven qua wensen alleen nog een paar nieuwe vloerkleden over, maar daar wil ook weer niet teveel geld aan uitgeven aangezien onze honden daar ook altijd op gaan/moeten liggen. Qua stereo ben ik nu wel klaar. Tzt (>=2020) ter overweging: 4K native upgrade en/of 3D audio, maar straks eerst maar eens lekker genieten van de stereo weergave. De laatste maanden was de verhouding muziek/HT weer de 90:10 waar ik bij de aanvang van het project ben uitgegaan.

Zal de komende anderhalve maand nog wel even rustig blijven hier, tot de VAC's binnen zijn.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Bas Akkerman

Wederom heel herkenbaar. Soms klopt het gewoon. Wat je zegt de upgrade van versterking van de bass towers is ook wel nieuwsgierig makend. Heb je feitelijk twee upgrades en dat is vast ook iets dat vooraf in jouw achterhoofd speelde.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Raphie

Citaat van: ruud2 op januari  5, 2019, 11:59:55
gefeliciteerd met de investering!  :clapping:
investering?!? Met de afschrijving bedoel je :D

Maar mooie versterker, wat kost dat nou?
JBL PRX Power!

Jean Sibelius

Citaat van: Bas Akkerman op januari  6, 2019, 10:30:53
Wederom heel herkenbaar. Soms klopt het gewoon. Wat je zegt de upgrade van versterking van de bass towers is ook wel nieuwsgierig makend. Heb je feitelijk twee upgrades en dat is vast ook iets dat vooraf in jouw achterhoofd speelde.

Hoi Bas, klopt, liep alweer een hele tijd met dat idee rond. De sessie waarbij Goldmund zowel de main als bass towers aanstuurde was toch wel een hele duidelijke stap voorwaarts. Zelfs groter dan verwacht :colgate:. Of het met de JC-1's ook zo uitpakt weet ik natuurlijk niet, maar er zit in principe genoeg vermogen onder de motorkap en met een dempingsfactor van 1200, welke zelfs hoger is dan die van de huidige klasse-D's, heb ik goede hoop of wat moois. Mocht het niets worden, dan verplaatsen de JC-1's naar de C4's :).
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Citaat van: Raphie op januari  7, 2019, 07:15:20
investering?!? Met de afschrijving bedoel je :D

Maar mooie versterker, wat kost dat nou?

Audio is een slechte investering, alhoewel de Parasounds het volgens mij heel lang hebben volgehouden als versterkers voor de fronts (schat zo'n 12 jaar), maar de VAC's gaan me wel heel veel plezier opleveren. Ach, een hobby kost nu eenmaal geld,  :)

Thx! Hoezo, wou je ook een setje aanschaffen? Had dat maar van de voren laten weten, hadden we powerbuy kunnen doen :D


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Raphie

Nee, setje niet, ik ben nog steeds happy met mijn setup, just curious, 5k€, 10k€, 20k€+ range?
JBL PRX Power!

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

ruud2

Citaat van: Raphie op januari  7, 2019, 07:15:20
investering?!? Met de afschrijving bedoel je :D

Maar mooie versterker, wat kost dat nou?

wat??? nu al afgeschreven ??  ja, zegt Jan van m'n rekening!!   ;D
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Jean Sibelius

Hoi allemaal,

Hierbij een update :coffee:.

Ondertussen het bericht ontvangen dat, als alles loopt zoals verwacht, de VAC's op 8 februari geleverd gaan worden. Verder eerder vandaag eveneens het bericht ontvangen dat mijn bestelling van eind 2018 ook binnen is, dus snel een afspraak maken zodat die upgrades ook snel in de set geïntegreerd kunnen worden en volledig zijn ingespeeld ;).

Ter voorbereiding, op met name de komst van de VAC's, had ik nog wel wat huiswerk liggen, wat bij voorkeur voor 8 Februari klaar is, zodat ik me daarna volledig kan focussen op het integreren van de VAC's in de set-up :colgate:.

Een van deze dingen was het definitief uitzoeken waarom Roon iets anders klinkt dan BubbleUPnP tijdens het afspelen met de tablet (dezelfde file, via in principe dezelfde hardware route?!?). De laatste applicatie is namelijk niet beschikbaar voor de iPad en verder is Roon is zoveel prettiger qua bedieningsgemak en mogelijkheden dan wat dan ook dat ik uitsluitend Roon via de iPad wil(de) gaan gebruiken om muziek te luisteren (maar natuurlijk wel compromisloos qua audioweergave). Uiteindelijk hierover met Trinnov contact gehad om nog wat dingen uit te sluiten/verifiëren (alles staat nu volgens advies van Trinnov ingesteld) en verder blijkt dat Roon toch nog wat doet achter de schermen, ondanks dat ogenschijnlijk alle 'DSP' binnen Roon op 'disable' staat. Ondertussen heb ik al mijn playlists vanuit BubbleUPnP overgezet naar Roon en ga ik straks de set-up uitsluitend af stellen op basis van Roon. Deze actie is van mijn huiswerklijstje :D.

Verder ben ik ooit begonnen aan het rippen van al mijn CD-collectie, maar ben ik ooit ergens bij de 'L' gestopt. Ben momenteel de rest van mijn collectie aan het rippen. Gezien het slechte weer, niets onoverkomelijks momenteel. Ben benieuwd hoe lang nog bezig ben :wacko:.

Ook maar eens begonnen met het me verder verdiepen in 'buizentechnologie'. Ik wist er eerlijk gezegd vrij weinig van en een beetje meer achtergrondinformatie kan nooit kwaad. Op de website van VAC (voluit: 'Valve Amplification Company') staan enkele papers die ik ondertussen heb doorgelezen en verder is Internet natuurlijk een bron van informatie. Verder ook maar eens gekeken wat de 'critici' op Internet zeggen over de buizen die standaard geleverd worden bij de VAC's (type 6SN7 'Russia TungSol'en type KT88 'Russia Gold Lion') en deze worden over de complete linie als erg goed beoordeeld. Mijn conclusie is dat ik deze blijf gebruiken en niet op zoek ga naar eventueel wat beters (er is dus geen 'audiofiele onrust' qua dit aspect noodzakelijk).

Tot slot heb ik een soort van draaiboek gemaakt met daarin alle stappen die ik straks wil gaan uitvoeren (inclusief een inschatting qua tijd) voordat ik voor mezelf kan concluderen dat ik alles heb gedaan om het maximale uit de set-up te krijgen. Ik kom hierbij uit op zo'n 400 uren in totaal qua: experimenteren, meten, kalibreren, valideren, luisteren, ...  >:D Dus ik weet nu al dat dit niet klaar is voor de zomervakantie.

Het aftellen is begonnen, hopelijk loopt de levering van de VAC's geen vertraging op.


Groeten, Jan

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)