The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Gestart door Jean Sibelius, mei 25, 2008, 23:30:20

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Jean Sibelius

Citaat van: R op februari  9, 2009, 21:00:23
Slopen blijft leuk O0
Absoluut, toch wel lekker om (eindelijk) van die oude troep uit de tuin af te komen, maar ik heb toch wel wat spierpijn ondertussen ;)

Citaat van: Sonic Circle op februari  9, 2009, 21:03:44
Geweldig, gaat lekker zo!
Tempo zit er inderdaad lekker in. Gelukkig hulp van mensen die óók van aanpakken weten en dan schiet het lekker op.

Citaat van: Davey op februari  9, 2009, 21:34:49
Gaat al best lekker daar. Hier in het midden van het land moeten we palen erin slaan van een meter of 15 voordat we op de zandplaat zitten. Hoe is dat bij jou daar?
Ik vermoed dat ik circa 1.7 [m] diep moet gaan. De graafmachinist is gisteren al even langs geweest en die dacht dat we slechts tot 1.1 [m] diep moesten.
Die diepte baseer ik op getallen van mijn buurmannen links en rechts van mijn perceel die recentelijk óók een schuurtje gezet hebben.

Tjonge, 15 meter (dan bedenk je je wel 2 keer voordat je aan zoiets begint) :)
=> lijkt me niet zo prettig om achter in je tuin zulke palen in de grond te slaan.

Citaat van: -madison- op februari  9, 2009, 22:09:11
Je hebt het tempo er goed in!!
Succes met het graafwerk!
Dank je! Hij gaat lekker inderdaad. Komende donderdag laatste restjes van de fundering eruit en dan wachten op de graafmachine.

Citaat van: Sol op februari  9, 2009, 23:36:05
One word: F*CK!! :o
Daar ben ik momenteel te moe voor :colgate: ;)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Tijd voor een korte foto-update O0

De afgelopen 4 dagen is er héél hard gewerkt om het onderstaande gerealiseerd te krijgen ;).
Het ziet er nu uit als een mooie zandbak, maar overal waar de fundering komt moesten we inderdaad ruim 1.7 meter de grond in.
Ik zal in de loop van komende week een 'chronologisch' verhaal schrijven om iedereen af te schrikken die van plan is iets vergelijkbaars te doen >:D
Om een indruk te krijgen: onder het oranje zeil zie je een trottoirband lopen. Daar waar deze ophoudt begint ongeveer de luisterruimte.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

MLCinema

Echt een bizar gaaf project dit. Als je niet over een aparte ruimte beschikt, er eentje bouwen. Wat een werk. Je tuin ziet er nu wel een stuk opgeruimder uit.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Sol

Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Davey


Jean Sibelius

Citaat van: Marc.Visser op februari 16, 2009, 15:37:29
Echt een bizar gaaf project dit. Als je niet over een aparte ruimte beschikt, er eentje bouwen. Wat een werk. Je tuin ziet er nu wel een stuk opgeruimder uit.
Bedankt! :) De tuin lijkt opgeruimder, maar met al die regen wordt het wel een zooitje kan ik je verzekeren.
De laatste volle container met zwart zand is vanmiddag opgehaald, dus zal morgen proberen om een betere overzichtsfoto te maken.

Er is ondertussen ruim 140 [m3] aan puin en zand over de oprit gegaan en die bleek daar niet echt tegen te kunnen (zie foto).
Dat vindt mijn vriendin overigens niet erg, want dat is meteen een goede reden om óók de oprit opnieuw te bestraten
(had eigenlijk gehoopt om dat eventueel nog uit te kunnen stellen) :-\

Citaat van: Sol op februari 16, 2009, 20:11:49
Gewoon geniaal, dit! 8)
LOL. We moeten het toch leuk en interessant houden voor iedereen hier op het forum ;D

Citaat van: Davey op februari 16, 2009, 20:19:38
Knap stukje werk Jan. Is nog een hele oppervlakte zeg.
Was even flink aanpoten de laatste tijd, maar het is gelukt volgens planning.
Die zandbak op de foto heeft momenteel een oppervlakte van ruim 72 [m2].
=> ik ben nog nooit zo populair geweest bij alle kinderen hier in de straat ;D

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Davey

Citaat van: Jean Sibelius op februari 16, 2009, 20:34:22

=> ik ben nog nooit zo populair geweest bij alle kinderen hier in de straat ;D

:bigsmile: Dat kan ik me voorstellen ja. Moet je nu de fundering nog uitgraven of kan je hier direct op gaan bouwen?

MLCinema

Denk dat je dat ook blijft als er een super gave ht op die zandbak staat ;)
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

HTip

Mooi werk weer geleverd Jan :thumbs-up:

Misschien een idee om de zandbak te verhuren, totdat de werkzaamheden beginnen. Kan je nu al wat van je investering terugverdienen ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jean Sibelius

Citaat van: Davey op februari 16, 2009, 22:19:01
:bigsmile: Dat kan ik me voorstellen ja. Moet je nu de fundering nog uitgraven of kan je hier direct op gaan bouwen?
De fundering is ondertussen helemaal uitgegraven. Ik heb nog wel een paar leuke foto's waarop te zien is dat mensen bijna volledig onder de grond verdwijnen ;)'
Het opvullen met geel zand is daarna volgens het boekje gegaan: uitgraven, 30 cm geel zand opvullen, 'aanwackeren', 30 cm geel zand opvullen, 'aanwackeren', et cetera.

De aannemer kan direct de bekisting plaatsen, maar eerst zal de gemeente moeten komen controleren of het hierbovenstaande verhaal klopt en in de grond komen prikken.
Ik voorzie geen problemen, maar we wachten nog maar even af.

Citaat van: Marc.Visser op februari 16, 2009, 23:03:38
Denk dat je dat ook blijft als er een super gave ht op die zandbak staat ;)
;D Helaas gaat het nog wel even duren voordat het zover is, maar ik ga mijn best doen om aan het einde van dit jaar klaar te zijn.

Citaat van: HTip op februari 16, 2009, 23:41:46
Mooi werk weer geleverd Jan :thumbs-up:

Misschien een idee om de zandbak te verhuren, totdat de werkzaamheden beginnen. Kan je nu al wat van je investering terugverdienen ;D
Dank je! :D Momenteel doe ik aan klantenbinding en marketing. Zodra de HT klaar is ga ik echt pas entree vragen  ;D
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Citaat van: Jean Sibelius op februari 17, 2009, 06:55:25
;D Helaas gaat het nog wel even duren voordat het zover is, maar ik ga mijn best doen om aan het einde van dit jaar klaar te zijn.
Dat is een nobel streven, Jan. Ik hoop voor je dat dat ook lukt. Mijn planning heb ik bij lange niet gehaald, maar jouw ontwerp is natuurlijk al helemaal klaar incl. akoestische aanpassingen...

Citaat van: Jean Sibelius op februari 17, 2009, 06:55:25
Dank je! :D Momenteel doe ik aan klantenbinding en marketing. Zodra de HT klaar is ga ik echt pas entree vragen  ;D
LOL ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

astrobart


xynyx

CitaatDe fundering is ondertussen helemaal uitgegraven. Ik heb nog wel een paar leuke foto's waarop te zien is dat mensen bijna volledig onder de grond verdwijnen

.........................en? Een beetje de boel jennen......... ;)

Jan, heel veel suc6 met de bouw!!Ik stel me beschikbaar voor een HT-warming party. Ben zeer benieuwd wat voor geluid er uit de speakertjes  ;) gaat komen.


Davey

Citaat van: xynyx op februari 24, 2009, 19:26:25
.........................en? Een beetje de boel jennen......... ;)

LOL

Jan is veel te druk en denkt bekijk het maar effe hier op het forum en gelijk heeft ie. Lastig typen ook met blaren op je vingertoppen  :devil:

Jean Sibelius

Belofte maakt schuld, dus hierbij een kort en chronologisch overzicht van de recente werkzaamheden ;D

Op dit moment is de spierpijn alweer helemaal verdwenen, maar ben ik druk bezig om de opgelopen studieachterstand in te halen.

Hieronder een foto van de tuin zonder garage (lijkt alweer lang geleden).



Op zich ging het slopen van de garage en de schuur zéér voorspoedig, totdat bleek dat de vorige eigenaar om onduidelijke reden had besloten om een absurd zware fundering te storten aan de voorkant van de garage, die uiteindelijk 40 cm breed en 80 cm diep bleek te zijn van keihard beton, inclusief de nodige bewapening. In het heetst van de strijd heb ik geen foto's genomen, maar we zijn met 2 man ruim 1 dag bezig geweest om dat ding eruit te krijgen :-X. Allereerst met een breekhamer van 18 kg, maar die bleek te licht te zijn dus daarna met eentje van 30 kg. Op een gegeven moment stonden we met 2 man op de fundering te hameren. Ik heb nog nooit zo goed geslapen als die nacht. Hieronder een foto van het gat wat overbleef. Mocht je willen weten hoe zo'n hamer eruit ziet, kijk dan even op de site van Boels.



Nadat de fundering eruit was gehaald verder gegaan met opruimen van de tuin en het weghalen van de omheining aangezien er zaterdag begonnen zou worden met graven.
Om 8 uur stond de eerste container op de stoep, maar er zouden er nog vele volgen.

Het belangrijkste obstakel in de tuin, was de stam en de wortels van de reeds eerder gevelde magnolia. Uiteindelijk bleek het een enorm ding te zijn, maar hij kwam er uiteindelijk uit.



Uiteindelijk waren er 1 graafmachine en 4 sterke mannen nodig om dit ding bovenop de container te krijgen, daarna nog 1 maal struik en 1 verrotte boom, maar dat ging relatief soepel.

Hieronder een foto vanaf de zolder, waarbij de machinist al verder ging met graven. Helaas hadden we 's ochtends slechts de beschikking over 1 vrachtwagen die een lege container kwam brengen en de volle kwam ophalen, achteraf hebben we daardoor wel wat tijd verloren.



Maar dat mocht de pret niet drukken, dus we gingen gestaag door met graven. Op de onderstaande foto kun je goed zien hoeveel 1.7 meter diep is. Overal waar de fundering komt moesten we zo diep uitgraven en daarna de heleboel weer in lagen opvullen met geel zand, waarbij elke laag aangetrild moest worden. Als bewijs voor de gemeente heb ik van elke hoek een foto genomen, mochten ze eraan twijfelen dat we overal tot de gele grond hebben doorgegraven :).



Hieronder een foto van een vrachtwagen die bezig is met een 'dansje'. Let vooral op de voorwielen die van de grond komen, want iedere container bevat zo'n 10 kuub zwart dan wel geel zand wat overeenkomt met respectievelijk 16000 [kg] dan wel 26000 [kg].



Iedere keer als er een nieuwe vrachtwagen kwam, dan werd eerst de lege container ergens in de straat gezet, vervolgens werd de volle container uit de tuin gehaald en werd deze ergens op de straat gezet. Daarna de lege container laden en in de tuin plaatsen en daarna met de volle container terug naar de thuisbasis. Bij de eerste twee containers zat de lege container alweer vol voordat de volle container was afgevoerd. 's Middags kregen we gelukkig 2 vrachtwagens die gingen rijden, anders hadden we het nooit gehaald.

We hebben ook nog even geprobeerd of het mogelijk was om twee vrachtwagens op de oprit te plaatsen en ook dat ging zonder problemen >:D.



De reden voor deze actie was dat de achterste vrachtwagen zover was weggezakt dat de wielen niet meer voldoende grip hadden en dus moest deze vlot worden getrokken door zijn collega. In de tussentijd hebben we maar koffie gedronken.

Nadat er in korte tijd bijna 300.000 kg over de oprit was gegaan zag onze oprit er uit als een mozaïek. We twijfelen nog of we de oprit opnieuw laten bestraten (zie tevens eerder geplaatste foto).



Hieronder nog een actie foto waarbij de ondergrond voor de fundering van de binnenmuur wordt uitgegraven en aangetrild. Dit was in de loop van zondagmiddag. Achteraf toch een heleboel werk verzet in 4 dagen tijd.



Het is nu even wachten totdat de gemeente komt controleren of het grondwerk goed is gedaan, maar ik heb voldoende fotomateriaal om aan te tonen, dat we alles volgens het boekje hebben gedaan, dus binnenkort meer foto's als we de lucht ingaan!


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Citaat van: astrobart op februari 24, 2009, 18:26:54
ahhhm geweldig de bouw is begonnen :inlove:
De eerste stappen zijn inderdaad gezet, dus hopelijk binnenkort meer voortgang!

Citaat van: xynyx op februari 24, 2009, 19:26:25
.........................en? Een beetje de boel jennen......... ;)

Jan, heel veel suc6 met de bouw!!Ik stel me beschikbaar voor een HT-warming party. Ben zeer benieuwd wat voor geluid er uit de speakertjes  ;) gaat komen.
Bedankt. Voorlopig erg druk met verbouwen en de studie, maar zo'n HT warming party gaat er zeker komen.

Citaat van: Davey op februari 24, 2009, 19:34:27
LOL

Jan is veel te druk en denkt bekijk het maar effe hier op het forum en gelijk heeft ie. Lastig typen ook met blaren op je vingertoppen  :devil:
Ik lees wel mee, maar inderdaad ff te druk met andere dingen ;)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Poeh, wat een werk :o Maar het is gelukkig voor een goed doel ;)

Nu maar hopen dat de gemeente niet dwars ligt...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Sonic Circle


Atmoz


Wow vet.
Dit gaat een volger worden :D

HEEL VEEL succes!!!!

met vr gr,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

donaldk

Citaat van: Jean Sibelius op februari 24, 2009, 21:13:41
Belofte maakt schuld, dus hierbij een kort en chronologisch overzicht van de recente werkzaamheden ;D

Op dit moment is de spierpijn alweer helemaal verdwenen, maar ben ik druk bezig om de opgelopen studieachterstand in te halen.

Hieronder een foto van de tuin zonder garage (lijkt alweer lang geleden).

Op zich ging het slopen van de garage en de schuur zéér voorspoedig, totdat bleek dat de vorige eigenaar om onduidelijke reden had besloten om een absurd zware fundering te storten aan de voorkant van de garage, die uiteindelijk 40 cm breed en 80 cm diep bleek te zijn van keihard beton, inclusief de nodige bewapening. In het heetst van de strijd heb ik geen foto's genomen, maar we zijn met 2 man ruim 1 dag bezig geweest om dat ding eruit te krijgen :-X. Allereerst met een breekhamer van 18 kg, maar die bleek te licht te zijn dus daarna met eentje van 30 kg. Op een gegeven moment stonden we met 2 man op de fundering te hameren. Ik heb nog nooit zo goed geslapen als die nacht. Hieronder een foto van het gat wat overbleef. Mocht je willen weten hoe zo'n hamer eruit ziet, kijk dan even op de site van Boels.

Groeten, Jan

Je zou bijna zoiets http://www.entreeding.com/info/businesscard-invitem.rxml?parent=571433&invno=100 laten komen. Hmm, hadden ze geen hamer voor dat kraantje van je?

Magura

Mooi project Jan! Werken mijn collega's een beetje door?  ;D (die het grondwerk doen)

Succes!
Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest


-madison-

Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

LittleNinja

Wow..... Wat een ver gaande aanpak! 8) Het is het realiseren van de droom van iedere HT forummer. Heftige aanpak hoor.

Nu maar hopen dat je niet de belangstelling voor HT verliest als je straks klaar bent.  :lookaround:  :colgate:
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

xynyx