The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Gestart door Jean Sibelius, mei 25, 2008, 23:30:20

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Jean Sibelius

Citaat van: HTip op januari 25, 2009, 18:59:39
Mooie grafiek! Dat van de nagalmtijd van de midden- en hoge frequenties kan ik beamen. Was bij ons ook zo. Gaat erg mooi klinken bij jou 8)
Dank je! In goed overleg met Toine ben ik aan het kijken wat de huidige status is en waar nog aanpassingen nodig c.q. mogelijk zijn.

De bijdrage en input van Toine op dit moment in het project is enorm, want je wilt zoiets niet puur experimenteel gaan bepalen als alles al gereed en aangelegd is.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Sol

Startdatum van de bouw begint nu wel heel dichtbij te komen, spannend!
Heb dit topic nog niet eerder gezien, wel even snel het een en ander doorgelezen. Maar al op de 17e pagina on de bouw is nog niet eens begonnen, dat belooft wat! O0
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Sol

Inderdaad, weten wat je wil kan ook heel prettig zijn!

Iets waar Jowi op het moment nogal last van schijnt te hebben... :alien:
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Sol

En dan met een schuin oog kijkend naar JS' post in het laatste aanwinst topic, heb ik zo het gevoel dat dit een héle mooie gaat worden. ;D
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Jean Sibelius

Citaat van: Sol op januari 26, 2009, 12:24:23
Startdatum van de bouw begint nu wel heel dichtbij te komen, spannend!
Heb dit topic nog niet eerder gezien, wel even snel het een en ander doorgelezen. Maar al op de 17e pagina on de bouw is nog niet eens begonnen, dat belooft wat! O0
Ik ga mijn best doen om jullie te vermaken ;D. Vanaf morgen gaan we er echt tegenaan, dus de komende 3 à 4 maanden zal het héél erg snel gaan.

Citaat van: HTip op januari 26, 2009, 12:29:53
Voorbereiding is alles O0
Absoluut en vooraf zo goed mogelijk alles te overdenken af te afwegen een veel informatie vooraf in te winnen om geen verrassingen tegen te komen..

Citaat van: Sol op februari  1, 2009, 14:11:23
En dan met een schuin oog kijkend naar JS' post in het laatste aanwinst topic, heb ik zo het gevoel dat dit een héle mooie gaat worden. ;D
De 'onvermijdelijke komst' van de Confidence C4's was de reden om te gaan onderzoeken wat de mogelijkheden waren om deze dedicated ruimte te gaan bouwen.
Een belangrijke reden om de C4's nu toch al aan te schaffen, is a). een 'go' van mijn vriendin en b). het realiseren van een ruimte die perfect is afgestemd op deze speakers.

Maar eerlijkheid gebied te zeggen dat a. de belangrijkste was ;D
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

advr

Citaat van: Jean Sibelius op februari  1, 2009, 16:11:33

Maar eerlijkheid gebied te zeggen dat a. de belangrijkste was ;D

het zijn ook niet echt speakers die je zo maar aanschaft. :alien:

geweldige aanwinst! :D :D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Tinus_

Rebuilding my HT

Sol

Citaat van: Jean Sibelius op februari  1, 2009, 16:11:33
Ik ga mijn best doen om jullie te vermaken ;D. Vanaf morgen gaan we er echt tegenaan, dus de komende 3 à 4 maanden zal het héél erg snel gaan.

Absoluut en vooraf zo goed mogelijk alles te overdenken af te afwegen een veel informatie vooraf in te winnen om geen verrassingen tegen te komen..

De 'onvermijdelijke komst' van de Confidence C4's was de reden om te gaan onderzoeken wat de mogelijkheden waren om deze dedicated ruimte te gaan bouwen.
Een belangrijke reden om de C4's nu toch al aan te schaffen, is a). een 'go' van mijn vriendin en b). het realiseren van een ruimte die perfect is afgestemd op deze speakers.

Maar eerlijkheid gebied te zeggen dat a. de belangrijkste was ;D

Klinkt me allemaal als muziek in de oren! ;D

@Tinus_ : Hij gaat zelfs de ruimte op de speakers afstemmen, what else do you want? ;D 4 van die C4's is wel erg 8).
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Jean Sibelius

Citaat van: advr op februari  2, 2009, 09:01:15
het zijn ook niet echt speakers die je zo maar aanschaft. :alien:

geweldige aanwinst! :D :D
Bedankt! :) Dit zijn inderdaad niet speakers die je zo maar even gaat halen... daar heb ik toch wel lang over nagedacht (en moeten sparen), maar uiteindelijk was het de laatste(?) stap die ik van mezelf moest maken op stereo gebied. Ik had namelijk al een hele tijd het gevoel dat mijn oude fronts de beperkende schakel waren in het geheel.

Citaat van: Tinus_ op februari  2, 2009, 09:12:40
Ga je in deze ruimte voor de 4 G's???  ;D
Nope, ik heb vorig jaar als rear speakers de Confidence C1's aangeschaft (die waren al prijzig genoeg) ;)
Mogelijk ga ik ooit nog voor 7.1 of 7.2, maar voorlopig zijn er hele andere zaken waar het geld naar toe zal gaan.

Citaat van: Sol op februari  2, 2009, 11:15:26
Klinkt me allemaal als muziek in de oren! ;D

@Tinus_ : Hij gaat zelfs de ruimte op de speakers afstemmen, what else do you want? ;D 4 van die C4's is wel erg 8).
Nu héél hard gaan sparen om alle akoestische maatregelen en de inrichting van de ruimte bij elkaar te krijgen.
Als ik de C4's niet had aangeschaft was dat geen probleem geweest, nu wordt het nog even spannend, maar we zullen zien :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

JCL

Hele mooie speakers. Voor de gene die zich afvragen hoe groot ze nou echt zijn, ik heb het even opgezocht. 175CM. Een gemiddelde man kan er dus nog net overheen kijken (lijkt op de foto alsof ze tot net onder het plafond komen, maar dat valt dus -zoals je zelf al aangaf- wel mee).

Uit nieuwsgierigheid, heb je deze nieuwe of 2e hands gekocht?

Jean Sibelius

Zoals ik al eerder schreef vandaag héél hard achter in de tuin gewerkt samen met mijn oom.
De schuur en garage zijn ondertussen volledig ontdaan van het dak en de houten frames, dus vanuit beide is momenteel een sterrenhemel te zien.
In feite staan alleen nog de muren ;D

Ik zal later deze week wat foto's posten die Angelie heeft gemaakt vanuit het zolderraam ;)

Planning is om komende zaterdag een container te laten komen om al het schone puin direct in te kunnen gooien.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Davey

Oef, misschien moet Angelie je morgen wel helpen met je jas aan trekken. Spierpijn kan vervelend zijn  ;)

Jean Sibelius

Citaat van: JCL op februari  2, 2009, 21:06:52
Hele mooie speakers. Voor de gene die zich afvragen hoe groot ze nou echt zijn, ik heb het even opgezocht. 175CM. Een gemiddelde man kan er dus nog net overheen kijken (lijkt op de foto alsof ze tot net onder het plafond komen, maar dat valt dus -zoals je zelf al aangaf- wel mee).

Uit nieuwsgierigheid, heb je deze nieuwe of 2e hands gekocht?
Bedankt! :) Ik heb inderdaad wel eens grotere speakers gezien en ondanks dat ze héél groot ogen op de foto valt het in werkelijkheid wel mee.
Hoe raar het ook klinkt... ze hebben geen lomp voorkomen of zo.

Ik heb uiteindelijk besloten om een nieuwe set speakers te kopen. Vanaf mei 2008 jaar heb ik continue de 2e hands markt in de gaten gehouden in de Benelux en Duitsland en ik heb welgeteld 0 keer een set voorbij zien komen in cherry. Daarom toch maar besloten om een nieuwe set te kopen ondanks dat ik op www.audiomarkt.de een set tweedehands speakers zag staan uit de Evidence serie voor een paar duizend Euro meer (maar Ahorn) :-\ Overigens 100% zeker dat ik die niet in de woonkamer had kunnen praten ;)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

eddy135

In dat kader: ik heb een verhaal gehoord van een verkoper bij een niet-nader-te-noemen audiozaak in A'dam:
Een klant had C-2's op het oog, maar was bang ze er niet door te krijgen bij moeder de vrouw.
Met de winkelier werd het volgende afgesproken: Ze zouden samen komen kijken, en de C-4's aanwijzen als de gekozen luidspreker; dat ging het vrouwtje natuurlijk niet goedkeuren, dus de verkoper opperde om dan maar een maatje kleiner te nemen: de C-2's! Daar wilde ze dan wel mee instemmen, als compromis. ;D
Moraal van het verhaal: iedereen blij.. ;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN


Sol

Citaat van: eddy135 op februari  2, 2009, 21:44:56
In dat kader: ik heb een verhaal gehoord van een verkoper bij een niet-nader-te-noemen audiozaak in A'dam:
Een klant had C-2's op het oog, maar was bang ze er niet door te krijgen bij moeder de vrouw.
Met de winkelier werd het volgende afgesproken: Ze zouden samen komen kijken, en de C-4's aanwijzen als de gekozen luidspreker; dat ging het vrouwtje natuurlijk niet goedkeuren, dus de verkoper opperde om dan maar een maatje kleiner te nemen: de C-2's! Daar wilde ze dan wel mee instemmen, als compromis. ;D
Moraal van het verhaal: iedereen blij.. ;)

It's all part of the game... >:D
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Jean Sibelius

Tijd voor een korte update ;).

De afgelopen week naast de studie en werk volop aan het slopen geweest, dus ondertussen zijn het dak van de garage en het schuurtje verdwenen en ligt mijn tuin nog voller met rommel als de laatste keer.
Garage en schuur zijn ondertussen gereduceerd tot muren bestaande uit schutting elementen die morgen afgebroken zullen worden om daarna te verdwijnen in een grote 10m3 container.

Later deze week gaat dan het tuinafval (=bomen) en het resterende hout in de volgende container.
Deze container blijft dan staan tot volgende week zaterdag om daar de 3 stammen die nog uitgegraven moeten worden in de gooien.
(gelukkig heb ik daarvoor een graafmachine ter beschikking)

Aangezien morgen tevens een groot deel van de perceelomheining zal verdwijnen in de container, morgen even bouwhekken halen.
Dus nog genoeg te doen, maar het schiet wel allemaal lekker op en ik zit nog mooi op planning 8)

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Afgelopen weekend is er hard gewerkt ;)



Al het puin is ondertussen verdwenen en nadat de foto's zijn gemaakt is het tuinafval in de tweede container verdwenen.



Komende vrijdagmiddag worden de boomstronken alvast uit de grond gehaald, zodat we zaterdagochtend meteen kunnen beginnen met het uitgraven van de fundering ;D


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

R



Davey

Gaat al best lekker daar. Hier in het midden van het land moeten we palen erin slaan van een meter of 15 voordat we op de zandplaat zitten. Hoe is dat bij jou daar?

-madison-

Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

Sol

Citaat van: Jean Sibelius op februari  9, 2009, 20:34:04
Afgelopen weekend is er hard gewerkt ;)



Al het puin is ondertussen verdwenen en nadat de foto's zijn gemaakt is het tuinafval in de tweede container verdwenen.



Komende vrijdagmiddag worden de boomstronken alvast uit de grond gehaald, zodat we zaterdagochtend meteen kunnen beginnen met het uitgraven van de fundering ;D


Groeten, Jan

One word: F*CK!! :o
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.