HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Citaat van: Tjeb op maart  4, 2007, 20:12:29
Bij dit soort temperaturen (tussen de 500 en 600 graden) verander je dus je structuur en niet bij die 250 graden van een oventje.

Ik mocht de oven niet harder zetten dan 150 graden, en toch was de mantel een beetje plakkerig geworden. :-[

Maakt niet uit, Xindac rulez. ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Citaat van: HuubF op maart  4, 2007, 20:26:11
Ik mocht de oven niet harder zetten dan 150 graden, en toch was de mantel een beetje plakkerig geworden. :-[

Maakt niet uit, Xindac rulez. ;D

Toch een mooi gegeven dat een Xindak het kan "winnen" een Siltech. Komt toch al ruim een jaar iedere keer weer terug in je set als beste in welke combi dan ook en toch maar blijven proberen met een ander kabeltje  ;D

Groeten Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Ruud-

Het enige wat ik bak zijn zoete broodjes ;D
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

chansig

Citaat van: -Ruud- op maart  4, 2007, 22:30:31
Het enige wat ik bak zijn zoete broodjes ;D

En die bak ik juist weer niet  ;D ;D

Groeten Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op maart  4, 2007, 21:14:53
Toch een mooi gegeven dat een Xindak het kan "winnen" een Siltech. Komt toch al ruim een jaar iedere keer weer terug in je set als beste in welke combi dan ook en toch maar blijven proberen met een ander kabeltje  ;D

Het mooist zou een compromis zijn tussen de Xindak en de Siltech. De Xindak klinkt lekkerder omdat de klankkleur mij beter bevalt, maar daardoor is het laag soms wat té enthousiast. De Siltech is haarzuiver en het laag is veel strakker, maar klinkt daardoor weer zo audiofiel.

Misschien moet ik in de toekomst nog een paar andere kabeltjes uitproberen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

DA BoSS

Citaat van: HuubF op maart  5, 2007, 20:26:31
Misschien moet ik in de toekomst nog een paar andere kabeltjes uitproberen.

beetje flauw om mijn eigen kabels aan te bevelen, maar toch  ;D
omdat ik zelf zo tevreden ben, en ik niet denk dat je snel een betere prijs/prestatie combinatie zult vinden + zonder in al te grote bedragen te verdwalen:

http://www.latinternational.com/index.php/home/home%20-%20about%20lat.html

Verder misschien leuk idee eerst gewoon wat kabels (proberen) te lenen van mede-forum genoten?
Ik kan je misschien wel helpen aan een paartje LAT interlinks (de 300ref)

groet,
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

daffy

#356
Uit eigen ervaring vind ik dit een betere optie dan Lat I.I.G zeker wat prijs betreft,wat niet wegneemt dat Lat Heeele mooie kabels maakt.

http://www.johnvangent-audiokabels.nl/nl/ned_interlinks.html

een tikje siltech maar dan met meer sjeu en warmte, "vloeiender" en "muziekaler" dan Lat in mijn set.

It's all in the Match.

grtjzz Daffy ;)

Denon Pma & Dcd 2500ne, Monitor audio gold 200, Qed Genesis Silver Spiral bi-wire ls.kabel, Qed Reference Audio 40 interlink, Ps audio Quintet filter
En al best lang aan het inspelen.

HuubF

Citaat van: DA BoSS op maart  5, 2007, 23:27:55
Verder misschien leuk idee eerst gewoon wat kabels (proberen) te lenen van mede-forum genoten?

Goed idee. ;D

Dat wat té enthousiaste laag met de Xindak kan ik trouwens weer temperen met demping van de speakers. Mijn granieten tegels liggen nu weer ónder de speakers, met daaronder een gamma-mat. Nadeel is, dat het dan wat minder diep gaat.

Compromissen, compromissen...  :-\
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kwabbernoot

Geneuzel, geneuzel...  ;D  ;D  ;D

Geniet nu eens van die muziek, Huub.  ::)  Je hebt er al een prachtig setje staan!

Groeten...

aMUSEd

Citaat van: DA BoSS op maart  5, 2007, 23:27:55
Ik kan je misschien wel helpen aan een paartje LAT interlinks (de 300ref)
Ga je een setje in de verkoop doen?

DA BoSS

Citaat van: aMUSEd op maart  6, 2007, 12:04:45
Ga je een setje in de verkoop doen?

Had eigenlijk nog geen plannen in die richting.

'Tis meer dat ik nu vaak alleen nog met een dig. coax interlink speel (van loopwerk naar de onboard dac van mijn geintegreerde versterker). Daarom zou ik mijn paartje best een paar dagen kunnen missen :D
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

aMUSEd

Citaat van: DA BoSS op maart  6, 2007, 12:23:00
Daarom zou ik mijn paartje best een paar dagen kunnen missen :D
Nou Huub, lijkt me wel de moeite waard  ;D

HuubF

Citaat van: DA BoSS op maart  6, 2007, 12:23:00
Had eigenlijk nog geen plannen in die richting.

'Tis meer dat ik nu vaak alleen nog met een dig. coax interlink speel (van loopwerk naar de onboard dac van mijn geintegreerde versterker). Daarom zou ik mijn paartje best een paar dagen kunnen missen :D

Dat is zeker weer zo'n dure k.dt-kabel van een eurootje of 500. ::)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Citaat van: HuubF op maart  6, 2007, 13:29:44
Dat is zeker weer zo'n dure k.dt-kabel van een eurootje of 500. ::)

Ik heb nog wel wat simpele kabeltjes liggen die je zo mogen proberen. 3 stuks: koper, verzilverd en 1 onbekende. In de prijsklasse van 25 tot 100 euro. Er is er 1 van 100 euro. Jij mag ze alledrie proberen als je wilt.

Groeten Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rody

Citaat van: HuubF op maart  6, 2007, 13:29:44
Dat is zeker weer zo'n dure k.dt-kabel van een eurootje of 500. ::)

Nee joh, die IC-300 is 'maar' €309,- en is het topmodel.
De IC-200 is €249,- en al een ZEER mooie kabel, helemaal voor die prijs :)

DA BoSS

Citaat van: aMUSEd op maart  6, 2007, 12:36:14
Nou Huub, lijkt me wel de moeite waard  ;D

jij ook geinteresseerd?
;D 8)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

aMUSEd

Citaat van: DA BoSS op maart  6, 2007, 19:08:39
jij ook geinteresseerd?
;D 8)
Ik ben ook geinfecteerd met het LAT virus  ;)

sultankat

En ik ook, daar is geen medicijn tegen opgewassen  ;)
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

DA BoSS

Citaat van: aMUSEd op maart  6, 2007, 20:44:33
Ik ben ook geinfecteerd met het LAT virus  ;)

Als je serieus bent over die interlinks wil ik ze best eens aan je uitlenen hoor :D
Maar misschien eerst je nieuwe versterkers kiezen?


(ps ik weet dat iig studio alkmaar vrij coulant is inzake uitproberen van LAT kabels....zij hebben ook een aantal demo/leen kabels ;))
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Perfectionist

Citaat van: DA BoSS op maart  7, 2007, 07:22:25
Als je serieus bent over die interlinks wil ik ze best eens aan je uitlenen hoor :D
Maar misschien eerst je nieuwe versterkers kiezen?


(ps ik weet dat iig studio alkmaar vrij coulant is inzake uitproberen van LAT kabels....zij hebben ook een aantal demo/leen kabels ;))

Idd gewoon even Ben Hoedjes van Studio Alkmaar bellen en dan kun je ze een maand op proef uitproberen.
Een beter forum begint bij jezelf.

HuubF

Citaat van: sultankat op maart  7, 2007, 00:01:33
En ik ook, daar is geen medicijn tegen opgewassen  ;)

Wat is er zo bijzonder aan die LAT-kabels dan?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

aMUSEd

Citaat van: DA BoSS op maart  7, 2007, 07:22:25
Als je serieus bent over die interlinks wil ik ze best eens aan je uitlenen hoor :D
Maar misschien eerst je nieuwe versterkers kiezen?
Bedankt voor het aanbod maar ik dacht even dat je ze te koop ging zetten.
Versterkers hebben inderdaad prioriteit  ;)

De importeur/dealer is me bekend.

Citaat van: HuubF op maart  7, 2007, 20:26:36
Wat is er zo bijzonder aan die LAT-kabels dan?
Voor mij niet iets specifiek.. ze doen best veel goed.

garmtz

Citaat van: Tjeb op maart  4, 2007, 19:42:01
Ik was al bang dat je het deed om de krimpkous te krimpen  ;D
En om de kristalstructuur van een kabel te bewerken gebruik ik altijd deze:


werkt goed, daarna koel ik het weer af met vloeibare stokstif. Ik wil ook nog wel eens met huliem aan de gang maar dat is nogal moeilijk te krijgen  :)

Mvg Tjeb

Whoehaha!

Ruud15

Wat een bekenden hier zeg! Hallo allemaal!  ;D
HT: 42PV70 Panasonic Plasma. Denon AVR 2105, 5 Gallo Nucleus met Gallo Sub. Pioneer DVD speler en Pioneer DVD-recorder.
Stereo: B&W DM7, Accuphase E205 en NAD CD speler.

Kabels van de electronicazaak.

HuubF

Citaat van: Ruud15 op maart  9, 2007, 14:15:59
Wat een bekenden hier zeg! Hallo allemaal!  ;D

Hey Ruud! Gezellig om je hier aan te treffen! ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)