HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HuubF

Citaat van: Mitch-- op mei  9, 2017, 12:13:26
Dan draaien wij met andere software denk ik?! Ik vind het echt de makkelijkste
bediening ever

Is een Akurate de keus als je geen ingebouwde versterker wil? Welke versie is dan aan te bevelen?

edit... wordt DSM dan. Geen usb input, dat dan wel weer niet.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

blue-eyes

De Akurate DSM is de PRE / DAC / Streamer versie, dus zoals je al zegt, nog een EV nodig.
De Akurate DS is de streamer / DAC versie.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Maximus_Aurelius

Citaat van: HuubF op mei  9, 2017, 11:59:45
Ik wil graag een vervanging van mijn huidige streaming oplossing van computer (en mogelijk dac) die gebruikersvriendelijker is (tablet, telefoon) dan nu (TV met muis) met Spotify en Tidal of Qobuz, in combinatie met mijn huidige versterker en speakers beter klinkt bij pop én klassiek en me nu (1500 zonder dac, 2500 met dac) en in de nabije toekomst niet te veel op kosten jaagt.

Zwart gedrukte is dit een circa bedrag wat je wilt uitgeven. Met circa bedoel ik mag wel minder maar niet meer  ;).

Zo ja dan kun je ook eens kijken voor een (tweede hands) Lindemann Musicbook 20-25. Is een streamer maar zit ook een DAC in. Streamer is gewoon heel goed en gebruiksvriendelijk. Tidal zit erbij en Qobuz ook al of komt.
Verschil tussen de 20 en 25 is dat de 25 een cd transport heeft en de 20 niet.
Even niet te verwarren met de Musicbook 20-25 DSD. Dit zijn de nieuwste maar de MB 20-25 kun je upgraden wanneer er interesse in is. Maar hier geld het ook weer, het kan maar hoeft niet  :D
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

HuubF

Citaat van: Blue-Eyes op mei  9, 2017, 12:19:58
De Akurate DSM is de PRE / DAC / Streamer versie, dus zoals je al zegt, nog een EV nodig.
De Akurate DS is de streamer / DAC versie.

Ja zag ik net. ;D

Zou dus DSM moeten worden. Wordt wel stevig onderhandelen dan want zo'n DSM doet wel méér dan 3000 euro.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: Maximus_Aurelius op mei  9, 2017, 12:22:45
Zwart gedrukte is dit een circa bedrag wat je wilt uitgeven. Met circa bedoel ik mag wel minder maar niet meer...

Gewoon een beetje richtprijs op basis van wat ik terug krijg voor de huidige spullen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

frank2

Duur spul Linn. En zal je wel tegenvallen in verhouding tot wat je moet betalen.
Moon mind tweedehands 575€ en een goede kingpin voeding en klaar apps werken goed, klinkt beter dan touch met goede voeding.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Sirius666

Citaat van: MAW op mei  9, 2017, 11:25:15
Waar heb je het over. WAARVOOR heb je dat nodig? Dat is de vraag.  Je kunt niet eens roepen wat je technisch ndoig hebt als je het funtionele setup nog niet eens bepaald hebt.

ROON is gewoon een concept waar je iets mee kunt. Wat wil je ermee... dat is de vraag. Dan pas kun je bovenstaande requirements bepalen. Aanbevelingen van ROON zijn conditioneel (in bepaalde gevallen) of 'marketing-push'.

Mee eens. Je kan Roon niet afschrijven vanwege die zgn systeemeisen. Juist op ict vlak proef ik een soort angst bij Huub. Ontstaan door die 46jr aan opgebouwde 'frustratie'? Een dikke PC game op high settings afspelen heeft hele andere systeemeisen nodig...neemt niet weg dat dit nog prima speelbaar zal zijn bij lagere settings en dus minder hoogstaande hardware.

Citaat van: HuubF op mei  9, 2017, 11:16:32
Je mist een belangrijk inzicht en zolang je dat niet kunt inzien (zelfs als je daar zelf anders over denkt) zullen we langs elkaar heen blijven praten. :)

Natuurlijk is het eenvoudig om met een paar implementaties een werkende setup te krijgen. Met een setup als die van jou (Mac mini, dac (Ayre QB9) en actieve speakers (AVI)) werkte ik al 8 jaar geleden. Met allerlei stappen, tussenfasen en resets vind ik mezelf nu terug in een wereld waarbij een jitterbug, extra mooie kabel of een hulpprogramma'tje nog steeds nodig is om de geluidskwaliteit op te schroeven. En als ik dan een Naim ND5-XS probeer blijkt de afstand nog steeds mega-groot te zijn.

Kijk, jij vindt al dat gedoe om vóór de dac het signaal zo goed mogelijk te krijgen een beetje raar. Je vindt het gedoe over dacs ook raar. Dan heeft het ook niet zoveel zin om daar veel woorden aan vuil te maken. Je zou eens kunnen overwegen om je, goedbedoelde, raad daarop aan te passen.  :)

Wat beviel jou niet aan die setup in 2008-2009? Dat kan je trouwens toch niet vergelijken met MAW's huidige situatie? Een paar jaar technologische vooruitgang in ict land is niet niets. Daarbij zijn er genoeg variabelen (hard- en software, netwerkkabel, router, evt switch enz) die gebruikersfouten in de kaart kunnen spelen. Zo op het 1e gezicht vind ik je digitaal niet heel handig overkomen, althans...je hebt er wat op tegen lijkt wel. Wat ik nog steeds een paradox vind gezien je achtergrond. Waargenomen verschillen mbt software (bijv jplay, fidelizer) zijn zaken waar ik mij totaal niet druk om zal maken. Gerommel in de marge is dat.

In jouw advertentie van de Naim staat dat het beter presteert dan een pc. Ik denk dat het een zeer grote uitdaging wordt uberhaupt iets te vinden dat beter zal spelen dan de pc + Hugo. Wellicht komt dat besef later. Nu lees je over Linn dat het qua app ook minder is...ik zou echt uitkijken als je voor dit soort dure jongens gaat. Leuk als het in een gewenst prijssegment zit maar uiteindelijk zal het op de kwaliteit en gebruiksvriendelijkheid van de app aankomen.

Als laatste vind je Maz' set geweldig toch? Hij heeft tijden gespeeld met Spotify vanaf zijn laptop als bron. Gemak/flexibiliteit boven alles en blijkbaar speelde dit al de pannen van het dak ;) Om maar aan te geven dat het echt allemaal niet zo spannend is :D

Citaat van: frank2 op mei  9, 2017, 12:32:28
Duur spul Linn. En zal je wel tegenvallen in verhouding tot wat je moet betalen.
Moon mind tweedehands 575€ en een kingpin voeding van ongeveer 250€ en klaar apps werken goed, klinkt beter dan touch met goede voeding.

Absoluut. En een dergelijk bedrag voelt heel wat beter voor de portemonnee, werkt positief door tussen de oortjes.

Maximus_Aurelius

Citaat van: HuubF op mei  9, 2017, 12:28:52
Gewoon een beetje richtprijs op basis van wat ik terug krijg voor de huidige spullen.

Oke.

Voor je aangegeven richtprijs  is er wel een Lindemann MB 20-25 te vinden. MB 20 zeker. Kan ook als DAC ingezet worden. Heeft USB en vele Digitale aansluitingen. Eigenlijk multifunctioneel. Zelfs een Voorversterker erbij. En die is best goed.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Sirius666

Citaat van: Maximus_Aurelius op mei  9, 2017, 12:39:15
Oke.

Voor je aangegeven richtprijs  is er wel een Lindemann MB 20-25 te vinden. MB 20 zeker. Kan ook als DAC ingezet worden. Heeft USB en vele Digitale aansluitingen. Eigenlijk multifunctioneel. Zelfs een Voorversterker erbij. En die is best goed.

Het zou m.i. naïef zijn weer voor een streamer+dac te gaan. Enkel een streamer is handig....

blue-eyes

Citaat van: HuubF op mei  9, 2017, 12:25:40
Ja zag ik net. ;D

Zou dus DSM moeten worden. Wordt wel stevig onderhandelen dan want zo'n DSM doet wel méér dan 3000 euro.

De laatste versie is met 3900 euro de goedkoopste op dit moment (2e hands).
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

HuubF

Citaat van: Sirius666 op mei  9, 2017, 12:38:20
Mee eens. Je kan Roon niet afschrijven vanwege die zgn systeemeisen. Juist op ict vlak proef ik een soort angst bij Huub. Ontstaan door die 46jr aan opgebouwde 'frustratie'? Een dikke PC game op high settings afspelen heeft hele andere systeemeisen nodig...neemt niet weg dat dit nog prima speelbaar zal zijn bij lagere settings en dus minder hoogstaande hardware.

Niet zozeer angst, meer weerzin tegen anno 2017 onvolwassen produkten. Ik word erop aangekeken als ik binnen de organisatie een slecht produkt aflever. Jij niet? Met hifi komen ze er mee weg.

Roon zélf adviseert om te beginnen met een dikke server van minimaal 1500 euro. De eindeloze ervaring met  software-leveranciers indachtig is het verstandig om dit dan ook maar te doen, zeker omdat ze er zelf niets direct aan verdienen.


Citaat van: Sirius666 op mei  9, 2017, 12:38:20
Wat beviel jou niet aan die setup in 2008-2009?

Matige speakers. De Ayre dac was de één na beste die ik ooit heb gehad.

Citaat van: Sirius666 op mei  9, 2017, 12:38:20
... Zo op het 1e gezicht vind ik je digitaal niet heel handig overkomen, althans... je hebt er wat op tegen lijkt wel. Wat ik nog steeds een paradox vind gezien je achtergrond.

Een metselaar vindt een scheef muurtje van een ander ook irritant.


Citaat van: Sirius666 op mei  9, 2017, 12:38:20
Waargenomen verschillen mbt software (bijv jplay, fidelizer) zijn zaken waar ik mij totaal niet druk om zal maken. Gerommel in de marge is dat.

Klopt, gerommel in de marge maar voor mij wel belangrijk. Daarom wil ik een oplossing waar één keer goed over is nagedacht.


Citaat van: Sirius666 op mei  9, 2017, 12:38:20
In jouw advertentie van de Naim staat dat het beter presteert dan een pc. Ik denk dat het een zeer grote uitdaging wordt uberhaupt iets te vinden dat beter zal spelen dan de pc + Hugo. Wellicht komt dat besef later.

Wordt een uitdaging maar ik heb nog meer eisen. Beter dan PC+Hugo wordt inderdaad lastig. De belangrijkste eis is dan ook de gebruikersvriendelijkheid, daarvoor moet er zowiezo wat veranderen, met een beter geluid als bijkomende eis.


Citaat van: Sirius666 op mei  9, 2017, 12:38:20
Nu lees je over Linn dat het qua app ook minder is...ik zou echt uitkijken als je voor dit soort dure jongens gaat. Leuk als het in een gewenst prijssegment zit maar uiteindelijk zal het op de kwaliteit en gebruiksvriendelijkheid van de app aankomen.

Zo'n duur ding koop ik nooit meer zonder ontbindende voorwaarde.


Citaat van: Sirius666 op mei  9, 2017, 12:38:20
Als laatste vind je Maz' set geweldig toch? Hij heeft tijden gespeeld met Spotify vanaf zijn laptop als bron. Gemak/flexibiliteit boven alles en blijkbaar speelde dit al de pannen van het dak ;) Om maar aan te geven dat het echt allemaal niet zo spannend is :D

Ik ken Maz' set niet. Ik draai ook vaak gecomprimeerde muziek. Mij gaat het voornamelijk om klank, meeslependheid en details. Dat het af en toe een beetje grovvig zal zijn interesseert me minder.


Citaat van: Sirius666 op mei  9, 2017, 12:38:20
Absoluut. En een dergelijk bedrag voelt heel wat beter voor de portemonnee, werkt positief door tussen de oortjes.

Was dat maar zo, dan zou ik nu zielstevreden zijn geweest met mijn Naim.  :pompom:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

MAW

Ik zie alleen maar voordeel van een streamer tov een pc in kosten. In geval een streamer een prijs heeft waarvoor je ook een (mini) pc kunt bouwen zie ik geen voordeel meer voor een streamer (requirements van Huub meegenomen)
Gr. Martijn


i2Paq

Citaat van: Mitch-- op mei  9, 2017, 12:13:26
Dan draaien wij met andere software denk ik?! Ik vind het echt de makkelijkste
bediening ever

Linn Kazoo ivm. TuneIn en NAS (met MinimServer).

Ziet er enorm simpel uit, bediening vindt ik niet zo advanced als Sonos.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

chansig

Citaat van: MAW op mei  9, 2017, 11:20:35
Er zijn 2 mogelijkheden. Of je neemt het van me aan, of je noemt een goed argument tegen. Ik zie hier geen van beiden.

Er is natuurlijk nog een derde mogelijkheid: Huub doet niets met wat je zegt.

Ik zie dat je hetzelfde doet als wat je ook een periode bij mij hebt gedaan. Ging toen over de tegel. Volgens mij laat je voorkomen dat hetgeen jij zegt ook voor Huub moet werken en hij je dus zou moeten volgen in je redenaties. Dat gaat niet gebeuren (ik hoop dat je dit inmiddels ziet).

Dan kan je een aantal dingen doen: Doorgaan en blijven proberen om Huub mee te krijgen in jouw overtuigingen en inzichten. Of je laat het gaan.

De keuze is dus niet heel reuze.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Maximus_Aurelius

Aurender N serie. Wie zoekt die vind voor eventueel het aangegeven bedrag.

Ieder geval succes met je zoektocht Huub.

P.S. Huub jij hebt het constant over Roon en dat het advies wordt gegeven voor een dikke server. Ik denk dat je dit eens los moet laten ;) De meeste users van Roon hebben Roon niet op een dikke server draaien maar gewoon op een computer(Apple, Nuc, Laptop, Pc) En mensen die hem draaien op een server heeft merendeel gewoon een huis tuin keuken (nas) server. Echt niet hoe Roon specificeert.
Op een normale computer, Nuc, Macmini met een goede HDD/SSD loopt Roon fantastisch. je koppelt daar een externe HDD aan of een Nas server(Puur bedoelt voor muziek opslag) en het loopt hoe een tierelier  ;)

Voorbeeld:
Men koopt een MacMini(krachtig genoeg) met minimaal 8 gb geheugen en een SSD. Je probeert het het uit met  Roon(test periode). Bevalt het niet dan verkoop je de MacMini zo weer met heel weinig waarde verlies. Apple ligt gewoon goed in de markt.
Bevalt het, dan heb je goedkoop een streaming oplossing. 1 bay of two bay Nas(na lang behoefte nog groter) of een externe HDD en je bent klaar.


By the Way:
Het hoeft niet alleen Roon te zijn. Jriver is ook een geweldig programma waarvan alles heel goed en simpel werkt. Op de Tablet Jremote.
Nieuwste Amarra werkt top en hebben nu ook hun eigen Remote App en is losgekoppeld van itunes. Tidal etc ingebakken.

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

HuubF

Citaat van: Maximus_Aurelius op mei  9, 2017, 13:55:05
... P.S. Huub jij hebt het constant over Roon en dat het advies wordt gegeven voor een dikke server. Ik denk dat je dit eens los moet laten ;) De meeste users van Roon hebben Roon niet op een dikke server draaien maar gewoon op een computer(Apple, Nuc, Laptop, Pc) En mensen die hem draaien op een server heeft merendeel gewoon een huis tuin keuken (nas) server. Echt niet hoe Roon specificeert.
Op een normale computer, Nuc, Macmini met een goede HDD/SSD loopt Roon fantastisch. je koppelt daar een externe HDD aan of een Nas server(Puur bedoelt voor muziek opslag) en het loopt hoe een tierelier...

Hoe andere mensen het doen is voor mij meer interessant voor de configuratiemogelijkheden dan een indicatie van de te verwachten geluidskwaliteit. De meeste mensen vinden het onzin of horen het verschil niet. Als die méévalt op een dikke MacMini dan is dat mooi natuurlijk. Maar áls het tegenvalt dan moet ik toch aan de server en zit met een te dikke MacMini. Met een server kan ik de NUC gewoon laten staan.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Maximus_Aurelius

Citaat van: HuubF op mei  9, 2017, 14:41:56
Hoe andere mensen het doen is voor mij meer interessant voor de configuratiemogelijkheden dan een indicatie van de te verwachten geluidskwaliteit. De meeste mensen vinden het onzin of horen het verschil niet. Als die méévalt op een dikke MacMini dan is dat mooi natuurlijk. Maar áls het tegenvalt dan moet ik toch aan de server en zit met een te dikke MacMini. Met een server kan ik de NUC gewoon laten staan.

Die dikke Macmini ;) kun je dan verkopen. Apple ligt goed in de markt en je verliest er niet hel veel op. Is hetzelfde wanneer je apparaten, luidsprekers aanschaft en weer verkoopt.

Nu weet ik niet hoe jouw Nuc eruit ziet qua specificaties maar heb jij Roon eens op geprobeerd? Het kan zijn dat het in dit topic voorbij is gekomen maar ik ga niet terug zoeken in dit topic tussen al die pagina's ;).

Zelf draai ik Roon probleemloos op een MacMini i5 met 8 gb geheugen en een Samsung evo SSD. Draait al jaren hoe een zonnetje. Eerst Amarra en sinds twee jaar Roon. Voorheen gewoon een Externe HDD en later naar een Nas Server gegaan.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

HuubF

Citaat van: Maximus_Aurelius op mei  9, 2017, 15:02:58
Die dikke Macmini ;) kun je dan verkopen. Apple ligt goed in de markt en je verliest er niet hel veel op. Is hetzelfde wanneer je apparaten, luidsprekers aanschaft en weer verkoopt.

Nu weet ik niet hoe jouw Nuc eruit ziet qua specificaties maar heb jij Roon eens op geprobeerd? Het kan zijn dat het in dit topic voorbij is gekomen maar ik ga niet terug zoeken in dit topic tussen al die pagina's ;).

Zelf draai ik Roon probleemloos op een MacMini i5 met 8 gb geheugen en een Samsung evo SSD. Draait al jaren hoe een zonnetje. Eerst Amarra en sinds twee jaar Roon. Voorheen gewoon een Externe HDD en later naar een Nas Server gegaan.

Ik heb een relatief klein NUC'je, die een jaar of 3 geleden een dikke Mac Mini verving die kapot was gegaan. Mijn PS Audio PerfectWave dac merkte weinig tot geen verschil tussen de 2 computers toendestijds.

Jij gebruikt die Nas gewoon als opslag dan. Eigenlijk heb ik zoiets niet eens nodig want mijn cd's staan ook allemaal op Tidal. Er zijn alleen wat unieke opnames van de kids.

Mwah, het overwegen waard.  :)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Maximus_Aurelius

Citaat van: HuubF op mei  9, 2017, 15:22:17
Ik heb een relatief klein NUC'je, die een jaar of 3 geleden een dikke Mac Mini verving die kapot was gegaan. Mijn PS Audio PerfectWave dac merkte weinig tot geen verschil tussen de 2 computers toendestijds.

Jij gebruikt die Nas gewoon als opslag dan. Eigenlijk heb ik zoiets niet eens nodig want mijn cd's staan ook allemaal op Tidal. Er zijn alleen wat unieke opnames van de kids.

Mwah, het overwegen waard.  :)

Mijn Qnap is mijn audioserver. Staat alleen muziek op. En ik gebruik hem ook alleen voor muziek.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

chansig

Met de juiste router is een NAS niet eens nodig. Bij mij hangt de harde schijf aan de router, die geeft het weer door aan de SONOS.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op mei  9, 2017, 15:35:05
Met de juiste router is een NAS niet eens nodig. Bij mij hangt de harde schijf aan de router, die geeft het weer door aan de SONOS.

Roon beveelt aan: een dedicated Nas met i5, 8Gb, 1 ssd en 3 harde schijven van 6 gig. Dat is om Roon server op de nas te kunnen draaien. Dat kan ook op een stevige PC maar dan mis je de veilige opslag en misschien heb je af en toe mindere geluidskwaliteit als roon zijn processen start om gegevens bij te zoeken op het net en die te administreren. Anyway, misschien het proberen waard.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Ja...sorry ik dacht vanuit mijn eigen situatie en niet vanuit Roon.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.