HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Mitch--

Misschien over het hoofd gezien, maar is Linn geen optie? Majik DS als renderer met de Hugo, of stand alone zonder dac dus de Hugo weg..?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Rudi64

Citaat van: Mitch-- op mei  8, 2017, 10:29:13
Misschien over het hoofd gezien, maar is Linn geen optie? Majik DS als renderer met de Hugo, of stand alone zonder dac dus de Hugo weg..?

Zeker mee te nemen in overweging..en space optimalisation er gratis bij!
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

MAW

Is het eigenlijk wel nodig om het zo moeilijk te doen? Volgens mij kun je met een hele simpele setup in vrijwel alle functionele eisen voorzien.

Waarom zouden we zoveel losse apparaten gebruiken als het mogelijk is om met een doodeenvoudige setup te maken waarmee je alles kunt?!
Zelf gebruik ik 2 sets die qua samenstelling (in relatie tot andere sets die ik voorbij zie komen) vrij eenvoudig zijn en qua functionaliteit vrij volledig.

Mijn sets bestaan beiden uit een 'bron', 'conversie/netwerkpunt' en 'monitors'. En meer heb je volgens mij ook nergens voor nodig. In mijn geval:
- Macbook > Benchmark DAC2 GHC > actieve Geithain monitors
- Mac Mini > Benchmark DAC1 HDR > actieve Neumann monitors

Dan kun je met zo'n configuratie werkelijk alles. Met een computer kun je muziek afspelen middels welke applicatie dan ook, via internet (radio), streamen (van waar je maar wilt), etc. Je kunt zelfs DSP room-correctie software draaien op een pc als dat is wat je wilt. Wanneer je een computer gebruikt geldt 'The sky is the limit'. Ik gebruik nooit analoge bronnen maar de Benchmark heeft analoge ingangen. Dus een analoge line bron (of analoge phono bron met phono pre-amp) kun je evengoed als bron aansluiten op de Benchmark (of andere DAC/pre-amp). Ik gebruik actieve speakers. Maar actieve speakers kun je gewoon vervangen door passieve speakers met versterking.

Waarom werkt zo'n setup/configuratie niet voor iedereen? Configuratie ketens met meer apparatuur komen op mij eigenlijk altijd nodeloos complex inefficient over.
Gr. Martijn

frank2

Omdat het slechter kan klinken dan een aparte streamer. En veel mensen willen geen actieve speakers.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Lodewijk

Citaat van: boem op mei  8, 2017, 09:37:36
Heb je eigenlijk ooit een squeezebox touch gehad? Bediening is m.i. prima en met een mooie dac erachter klinkt het hemels. Zolang je maar geen DSD of 384 kHz wilt.  En nee, het is niet die van mij die te koop staat, alleen vraag ik me altijd af wat die andere streamers nog meer bieden...

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Boah, dit is een goeie, het is allemaal niet zo ingewikkeld. Echt waar.

MAW

Citaat van: frank2 op mei  8, 2017, 11:02:44
Omdat het slechter kan klinken dan een aparte streamer

Omdat het slechter 'kan' klinken? Dat lijkt me geen argument. Een computer is flexibel en je bent vrij in je keuze en configuratie van hardware, software/applicaties, netwerk, conversie, etc. Een streamer is gewoon een computer met fixed hardware/software/netwerkconfig. etc. Dus als je een computer gebruikt is het gewoon vrij en kun je alles doen wat je wilt. Je kunt een computer zo configureren als je wilt. Een 'streamer' is een concept wat in feite gewoon een computer is in een specifieke configuratie om specifieke functionaliteit te bieden.

Citaat van: frank2 op mei  8, 2017, 11:02:44
En veel mensen willen geen actieve speakers.

Citaat van: MAW op mei  8, 2017, 10:55:59
Ik gebruik actieve speakers. Maar actieve speakers kun je gewoon vervangen door passieve speakers met versterking.
Gr. Martijn

jeepee

Citaat van: Lodewijk op mei  8, 2017, 11:30:16
Boah, dit is een goeie, het is allemaal niet zo ingewikkeld. Echt waar.
Tja, als het echt zo makkelijk was dan kon Huub denk ik wel officieel gek worden verklaard.
Maar het is denk ik niet zo makkelijk.
Bijna iedereen bejubelde de Squeezebox Touch, het was zo´n verbetering t.o.v. de Classic.
Maar toen ik overging van de Classic naar de Touch was ik enorm teleurgesteld.
De Touch had een heel ander geluid, niet zo warm, en tegen het scherpe aan.
En dat terwijl ik een externe dac had. Dus misschien bevalt die Touch heel veel mensen, maar blijft het toch een persoonlijke voorkeur. Wat heb je een een Touch
die meer ruimtelijkheid geeft, meer dynamiek etc, als je bv vind dat het geluid van de violen echt een stuk minder is geworden, want erg hard.
Het is dus erg moeilijk. Anders zouden zovelen niet zo op zoektocht zijn en blijven.


Lodewijk

Citaat van: jeepee op mei  8, 2017, 14:01:16
Tja, als het echt zo makkelijk was dan kon Huub denk ik wel officieel gek worden verklaard.
Maar het is denk ik niet zo makkelijk.
Bijna iedereen bejubelde de Squeezebox Touch, het was zo´n verbetering t.o.v. de Classic.
Maar toen ik overging van de Classic naar de Touch was ik enorm teleurgesteld.
De Touch had een heel ander geluid, niet zo warm, en tegen het scherpe aan.
En dat terwijl ik een externe dac had. Dus misschien bevalt die Touch heel veel mensen, maar blijft het toch een persoonlijke voorkeur. Wat heb je een een Touch
die meer ruimtelijkheid geeft, meer dynamiek etc, als je bv vind dat het geluid van de violen echt een stuk minder is geworden, want erg hard.
Het is dus erg moeilijk. Anders zouden zovelen niet zo op zoektocht zijn en blijven.

De Classic en Touch 2x met veel plezier hier in gebruik. Ook een Transporter gehad. De verschillen die jij en vele anderen horen, kan ik niet waarnemen. Dat is ook de reden waarom ik de Transporter verkocht heb. Het zal ongetwijfeld aan m´n sets of mijn oren liggen. Ook het feit dat ik voor 80% alleen nog maar internet radio luister, zal misschien wel een rol spelen.

boem

Nog even een andere vraag aan Huub: je hebt het over een renderer. Als ik me niet vergis is dat in beeldverwerking een stadium tussen digitale gegevens en een beeld, toch?
Dat is dus meer dan gewoon doorgeven, wat een streamer volgens mij zou moeten doen -als je de dac van de streamer niet gebruikt. Betekent dat, dat er een verschil is tussen een streamer en een renderer voor audio?
Na heel wat up/side/down-grades: squeezebox touch- antimode dc 2.0 - audiogd dac-19 - vanmedevoort ca440 - holton nxv500 - troels super mini monitor

Buell

Sonos magna ultimo of  Mano streamer met i2s  incombinatie met een leuke dac, echt de moeite van het proberen waard.
Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.

Versterker: Line Magnetic LM219ia | Dion Audio voorversterker |Audio GD R7 ladder dac| Mano Ultra MKIII  streamer | TvW Erres(Philips) CD104 |PrimaLuna prologue8 | Sonus Faber Guarneri memento en Franco Serblin- Accordo monitoren| Audio tegels | Audio lamp

Sirius666

Citaat van: chansig op mei  8, 2017, 09:03:51
Dagje Wifimedia ?

Kan je gelijk de Kii beluisteren.

Je hoort de Sonos niet..dat is gewoon een saai ding. Geeft gewoon de muziek door.

Gr. Hans

Vanuit die optiek vroeg ik mij bepaalde zaken ook af ja. De Moon mind 180 met 3rd party voeding wordt trouwens opvallend vaak fraai spelend bevonden. Mooi ding.

Huub's gedachtegang achter een streamer begrijp ik wel. Er is een heel segment aan streamers en dat smaakt simpelweg naar meer. Wat natuurlijk 100% zo is: voor 500 euro kan je zelf een dikke pc samenstellen, smallform mobo en dito behuizing, kleine ssd erin, onboard vga of een passieve gpu, win7/10 en enkel voor audio gebruiken. Kan je een led scherm rechts in de hoek ophangen, draadloos toetsenbord incl touchpad erbij en klaar. Wil ik best voor jou doen Huub  ;) 

Kingpin

Citaat van: Sirius666 op mei  8, 2017, 21:22:17
De Moon mind 180 met 3rd party voeding wordt trouwens opvallend vaak fraai spelend bevonden. Mooi ding.
Dat kan ik beamen. Erg mooi klinkende streamer, zeker met goede lineaire voeding !
Als mijn Touch niet meer zou werken, zou ik deze zeker in overweging nemen.

Citaat
Wat natuurlijk 100% zo is: voor 500 euro kan je zelf een dikke pc samenstellen, smallform mobo en dito behuizing, kleine ssd erin, onboard vga of een passieve gpu, win7/10 en enkel voor audio gebruiken. Kan je een led scherm rechts in de hoek ophangen, draadloos toetsenbord incl touchpad erbij en klaar. Wil ik best voor jou doen Huub  ;)
Hoe wil je die gaan voeden dan, met zo'n smps voeding? Neem ik aan tenminste, gezien de prijs.
Man man je wilt niet weten hoeveel (sommige) mobo's aan rotzooi over de uitgang eruit gooien. Heeft ons laatst 2k aan EMC metingen gekost om erachter te komen dat de pc uiteindelijk de boosdoender was.
Heb nu een mooi apparaatje om dit te meten, erg verhelderend om een kleine inkijk te krijgen hoeveel "straling" kabels, voedingen etc veroorzaken.
Ok, sorry, draaf een beetje door, waar het op neerkomt is dat vaak bij PC's de aarding en afscherming de bottleneck is, met het gevolg dat veel rotzooit (van een smps bijvoorbeeld) meelift op de datakabels met alle gevolgen van dien.
Aarding verschilt nogal eens per fabrikant ben ik achter. Wil je dit goed doen dan zul je moeten ingrijpen en weten (meten) wat je doet voordat je een zeer goed systeem werkend krijgt.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Lion of Judah

Citaat van: Sirius666 op mei  8, 2017, 21:22:17
Wat natuurlijk 100% zo is: voor 500 euro kan je zelf een dikke pc samenstellen, smallform mobo en dito behuizing, kleine ssd erin, onboard vga of een passieve gpu, win7/10 en enkel voor audio gebruiken. Kan je een led scherm rechts in de hoek ophangen, draadloos toetsenbord incl touchpad erbij en klaar. Wil ik best voor jou doen Huub  ;)
Die heeft Huub al: Intel NUC. Ik heb ook al aangeboden om hem te helpen maar Huub is klaar met het pc gedoe. Ik snap alleen nog niet waarom precies. Ik bedoel, het is zelfs mij gelukt zonder allerlei vriendelijke en welwillende forumgenoten ;)
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

Sirius666

Citaat van: Kingpin op mei  8, 2017, 21:45:30
Dat kan ik beamen. Erg mooi klinkende streamer, zeker met goede lineaire voeding !
Als mijn Touch niet meer zou werken, zou ik deze zeker in overweging nemen.
Hoe wil je die gaan voeden dan, met zo'n smps voeding? Neem ik aan tenminste, gezien de prijs.
Man man je wilt niet weten hoeveel (sommige) mobo's aan rotzooi over de uitgang eruit gooien. Heeft ons laatst 2k aan EMC metingen gekost om erachter te komen dat de pc uiteindelijk de boosdoender was.
Heb nu een mooi apparaatje om dit te meten, erg verhelderend om een kleine inkijk te krijgen hoeveel "straling" kabels, voedingen etc veroorzaken.
Ok, sorry, draaf een beetje door, waar het op neerkomt is dat vaak bij PC's de aarding en afscherming de bottleneck is, met het gevolg dat veel rotzooit (van een smps bijvoorbeeld) meelift op de datakabels met alle gevolgen van dien.
Aarding verschilt nogal eens per fabrikant ben ik achter. Wil je dit goed doen dan zul je moeten ingrijpen en weten (meten) wat je doet voordat je een zeer goed systeem werkend krijgt.

Uiteindelijk zou het maar om 1 sata kabel gaan. Evt een Schiit Wyrd erin mocht je USB willen gebruiken. Stereophonics verkoopt dacht ik pci kaartjes die het eea intern 'opschonen'. Of dat wat doet weet ik overigens niet. Qua voeding zou een BeQuiet 80+ Gold m.i. prima voldoen. Hoe kom je bij een smps? Gebruikersgemak en flexibiliteit staat bij mij voorop. Mijn gebruik: downloaden, muziekje aan, beeldbewerking tussendoor, YouTube, fora enz. Ik zou niet weten wat ik geluidstechnisch mis met deze pc als barbaarse bron. Is ook niet erg met de verscheidenheid aan genres die wordt beluisterd. Het klinkt nu gewoon lekker. Oh en er gaat ook nog eens een 10m rca richting de andere kant van de kamer :D

Overigens staat bij mij het bureau in de kamer dus dat maakt de keuze ook makkelijker. Ik heb al 2jr een nas ongebruikt staan, wil gaan klooien met streaming maar zie geen groot voordeel naast het even snel wat beluisteren. Voor m'n vriendin zou het makkelijker zijn maar dat is niet heel relevant  :D niet lullig bedoeld hoor, ze geniet net zo makkelijk als ze het via haar telefoon afspeelt. De beleving heeft ze dan ook, leuk vind ik dat.

Citaat van: Lion of Judah op mei  8, 2017, 21:59:40
Die heeft Huub al: Intel NUC. Ik heb ook al aangeboden om hem te helpen maar Huub is klaar met het pc gedoe. Ik snap alleen nog niet waarom precies. Ik bedoel, het is zelfs mij gelukt zonder allerlei vriendelijke en welwillende forumgenoten ;)

Ik begrijp het ook niet echt. Heeft m.i. geen hoge moeilijkheidsgraad. Werken met een toetsenbord en scherm als bediening moet dan wel worden geprefereerd boven gebruik met een tablet en/of telefoon. Met de Naim werkte het echter niet optimaal met de aanwezige Android apparaten. Wat voor types dat zijn weet ik niet...

Kingpin

Citaat van: Sirius666 op mei  8, 2017, 22:06:27
Uiteindelijk zou het maar om 1 sata kabel gaan. Evt een Schiit Wyrd erin mocht je USB willen gebruiken. Stereophonics verkoopt dacht ik pci kaartjes die het eea intern 'opschonen'. Of dat wat doet weet ik overigens niet. Qua voeding zou een BeQuiet 80+ Gold m.i. prima voldoen. Hoe kom je bij een smps? Gebruikersgemak en flexibiliteit staat bij mij voorop. Mijn gebruik: downloaden, muziekje aan, beeldbewerking tussendoor, YouTube, fora enz. Ik zou niet weten wat ik geluidstechnisch mis met deze pc als barbaarse bron. Is ook niet erg met de verscheidenheid aan genres die wordt beluisterd. Het klinkt nu gewoon lekker. Oh en er gaat ook nog eens een 10m rca richting de andere kant van de kamer :D
Kan best lekker klinken, dat zeg ik niet, maar mijn ervaring is dat een dedicated streamer, zeker met goede voeding beduidend beter klinkt.
Met smps bedoel ik te zeggen: in verhouding tot de €500,- voor een compleet systeem, dan zal er waarschijnlijk wel een smps als voeding bij zitten, iets wat je voor audio niet wil.
Een goede lineaire voeding gaat al richting dit bedrag, vandaar mijn opmerking.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Lion of Judah

Citaat van: Kingpin op mei  8, 2017, 22:20:53
Met smps bedoel ik te zeggen: in verhouding tot de €500,- voor een compleet systeem, dan zal er waarschijnlijk wel een smps als voeding bij zitten, iets wat je voor audio niet wil.
Een goede lineaire voeding gaat al richting dit bedrag, vandaar mijn opmerking.
I.c.m. een NUC maakt dat weinig tot niets uit is mijn ervaring (met een HDPlex).
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

Kjelt

Er zijn tegenwoordig kleine low power moederbordjes met Celeron processor er op, die draaien <20W dit zou je makkelijk met een lineaire voeding kunnen voeden.
Dat voor de processor er een batterij dc-dc converters op het moederbord bevinden kan op zich nog wel opgelost worden met een goed afgeschermde metalen kast en filters op het analoge gedeelte.
Als je de pc alleen als streamer gebruikt hoeven zelfs de filters niet. Ik ken maar weinig apparaten waar tegenwoordig geen dc-dc buck converters in zitten.
EMC (>1MHz) en storing op je audioband (<40kHz) zijn twee verschillende dingen.
Als je kijkt naar Trinnov met hun €20k kostende processoren, daar zit gewoon een standaard pc moederbord in, daarnaast via flatband cables een paar DSP borden met analoge uitgangen en die hebben ook geen problemen.



Sirius666

Idd. Er wordt denk ik met iets teveel scepsis naar gekeken.

Als ik er budget voor in zou plannen dan vind ik een losse streamer ook best interessant. Dat komt echter meer door apparaatgeilheid dan dat ik een beduidend betere weergave verwacht. Die kwaliteiten dicht ik dan eerder aan de te gebruiken dac toe. Daarbij zou een Raspberry absoluut op nr 1 staan. Kan je m.i. geen buil aan vallen. En dat geklooi vind ik leuk. Dac erbij knallen en klaar.

HuubF

Citaat van: Lion of Judah op mei  8, 2017, 21:59:40
Die heeft Huub al: Intel NUC. Ik heb ook al aangeboden om hem te helpen maar Huub is klaar met het pc gedoe. Ik snap alleen nog niet waarom precies. Ik bedoel, het is zelfs mij gelukt zonder allerlei vriendelijke en welwillende forumgenoten ;)

Ik zit al 46 jaar in de ICT en ben onderdehand dat geprut met die tiefuscomputers helemaal zat. Het moet werken. Punt. Daarom heb ik jaren geleden een prachtige dac (PS Audio PerfectWave) weggedaan: bij elke versie van de software klonk het kolereding weer anders.

Ook nu nog steeds: Fidelizer, Jriver, Jitterbugs, speciale moederborden. I'm sick of it. Desondanks klinkt het nu best goed.

De Naim ND5-XD was een gevalletje 'nog één keertje geld uitgeven en dan ben ik klaar'.  Het resultaat was een duizelingwekkend groeipad waarmee ik uiteindelijk een NDX met voeding zou hebben gehad. Ik vind Naim mooi maar is voor mij gewoon te veel geld.

Maar het leerde me wel dat zelfs het gedeelte van de keten vóór de dac belangrijk is. Ik weet nu waar ik op moet letten.

De ND5-XS is zo goed als verkocht. Nieuwe ronden, nieuwe kansen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Sirius666

Citaat van: HuubF op mei  8, 2017, 23:12:17
Ik zit al 46 jaar in de ICT en ben onderdehand dat geprut met die tiefuscomputers helemaal zat. Het moet werken. Punt. Daarom heb ik jaren geleden een prachtige dac (PS Audio PerfectWave) weggedaan: bij elke versie van de software klonk het kolereding weer anders.

Ook nu nog steeds: Fidelizer, Jriver, Jitterbugs, speciale moederborden. I'm sick of it. Desondanks klinkt het nu best goed.

De Naim ND5-XD was een gevalletje 'nog één keertje geld uitgeven en dan ben ik klaar'.  Het resultaat was een duizelingwekkend groeipad waarmee ik uiteindelijk een NDX met voeding zou hebben gehad. Ik vind Naim mooi maar is voor mij gewoon te veel geld.

Maar het leerde me wel dat zelfs het gedeelte van de keten vóór de dac belangrijk is. Ik weet nu waar ik op moet letten.

De ND5-XS is zo goed als verkocht. Nieuwe ronden, nieuwe kansen.

Ik hoop niet dat de karavaan zo eindigt :D

Als je de praktische kant van ict beoefend dan is dat klooien juist zo leuk. Ik kan mij niet voorstellen dat je het hobbymatig niks meer vindt. Het is vaak eenmalig instellen en klaar. Er is ook altijd wel iemand voor te vinden die het anders voor je kan doen.

Heb je in het verleden andere streamers gehad of is de Naim jouw 1e ervaring?

HuubF

Citaat van: Sirius666 op mei  8, 2017, 23:38:08
Ik hoop niet dat de karavaan zo eindigt :D

Als je de praktische kant van ict beoefend dan is dat klooien juist zo leuk. Ik kan mij niet voorstellen dat je het hobbymatig niks meer vindt. Het is vaak eenmalig instellen en klaar. Er is ook altijd wel iemand voor te vinden die het anders voor je kan doen.

Heb je in het verleden andere streamers gehad of is de Naim jouw 1e ervaring?

Ik vind ict nog steeds hardstikke leuk, ook klooien, maar dan moet ik het wel zelf in de hand hebben. Ik ben niet graag afhankelijk van het geklooi van anderen. Waarom werken die $#@&-apps allemaal zo belazerd? Waarom is er een hulpprogramma nodig om het digitale signaal te verbeteren? Why the f.ck helpt een Jitterbug?

Een paar weken geleden heb ik een Elac Discovery in huis gehad. Handig ding maar klonk niet beter dan mijn computer.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

MAW

Citaat van: HuubF op mei  8, 2017, 23:12:17
Ik zit al 46 jaar in de ICT en ben onderdehand dat geprut met die tiefuscomputers helemaal zat. Het moet werken. Punt.

nou, misschien moet je jezelf dan maar geen ICT'er meer noemen.
Gr. Martijn

Markus2

Ik ben TBS'er en heb het helemaal gehad met die tering#$€%÷+...oh, wacht..

Groet, Mark :D


Niet zo zuur Huub. Dat helpt niet. ;)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Sirius666

Citaat van: HuubF op mei  8, 2017, 23:44:42
Ik vind ict nog steeds hardstikke leuk, ook klooien, maar dan moet ik het wel zelf in de hand hebben. Ik ben niet graag afhankelijk van het geklooi van anderen. Waarom werken die $#@&-apps allemaal zo belazerd? Waarom is er een hulpprogramma nodig om het digitale signaal te verbeteren? Why the f.ck helpt een Jitterbug?

Een paar weken geleden heb ik een Elac Discovery in huis gehad. Handig ding maar klonk niet beter dan mijn computer.

Werkte de app van Naim wel of was het een drama?

De Discovery ging om de integratie met Roon en streaming. Roon beviel natuurlijk al niet echt. Hoe beviel de ingebouwde dac? Toen had je de Hugo toch nog niet?