HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: Contour op maart 22, 2017, 21:10:43
Hallo Baardmannetje,

Ik heb de D&D beide dagen gehoord op de Xfi, ze spraken mij gewoon niet aan, het geluid vond ik gewoontjes, saai. Ik denk dat de gebruikte Seas units en met name de ICE power versterkers deels de limiterende factor zijn. Verder snap ik niet helemaal waarom je hier steeds zo boos over reageert, hebben ik en Huub geen recht op een eigen mening ofzo? Aangezien Hans nog meer post in dit topic dan Huub is het toch niet gek dat het zo nu en dan over de D&D gaat?

Groetjes Walter

Volgens mij zit er geen ICE power in... Je bent slecht geïnformeerd.

Wat is er de meerwaarde van constant maar over die ene ervaring door te zagen? Volgens mij is jouw beperkte ervaring met die speakers voor de lezers van dit draadje nu wel bekend.

Waarom ik gepikeerd reageer, vraag je je af... Om bovenstaande negatieve mantra dus. Die ook nog eens op heel weinig gestoeld is. Zoiets heeft weinig met een mening te maken.

Althans een mening dient gedegen te zijn toch?



Contour

Hallo Baardmannetje,

Ik heb in die twee dagen denk ik ruim 3 uur in die ruimte gezeten, dat lijkt mij genoeg voor een redelijke indruk. Ik kwam erop terug, omdat ik Huub zijn commentaar herkende.

Welke versterking zit er dan in?

Groetjes Wakter

chansig

Het saaie vind ik een tamelijk ongrijpbare definitie. Omdat het een smaak begrip is. Kan je aangeven waar het saaie in meer technische termen mee te maken heeft ? Huub kreeg het me ook al niet goed uitgelegd. Na het horen van zijn set begreep ik wel een beetje. Misschien als ik jouw set hoor komt dit wel overeen met wat ik bij Huub hoorde. Ik werd daar niet heel vrolijk van...maar dat was al wel duidelijk.

Dat het geluid je niet aanspreekt...tsja....gelukkig zijn we allemaal mensen met een ster zoals Scrut zegt. :D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

scrutinizer

Citaat van: chansig op maart 22, 2017, 21:10:21
Kom op scut dat wat jezelf schrijft (waar koen op reageert) is ook niet erg aardig qua toon, opgeheven vinger en wat dan al niet meer.

En om iemand pilletjes voor te schrijven is sowieso niet netjes.

Gr. Hans

Dan heb je het niet goed gelezen voor wat er geschreven staat, Hans
Verreweg van wijzend.... eerder verbaasd.  Maar dit leesgedrag van jou is me al vaker opgevallen.

Oeps... Dat zei ik ook :)

Als iemand die mijn standpunt kent en vaak genoeg met mij in duscussies betrokken is geweest en mij nu op deze manier aanspreekt dan kan ik dat niet anders dan als geldingsdrang en dwangmatigheid zien. 

Ik vertel niemand wat hij MOET doen. Zo ook vind ik dit prettig wanneer men zich bij mij zo gedraagt.

Wil wel een handje IN PRAKTIJK bij steken ipv van het gedrag achter een beeldschermpje hier.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Contour

Nou gewoon saai in de zin van je zit naar een opname te luisteren afgespeelt door een set goede speakers. Ik wil meer, ik wil de indruk krijgen dat de muzikanten voor me staan, het podium, niet twee speakers. De ruimte informatie, diepte in de afbeeling, een mate van glans, kippenvel niveau bij een uithaal, lucht rond de stemmen. Dat zijn een paar zaken waar het voor mij aan ontbrak.

Groetjes Walter

cccp

Citaat van: Baardmannetje op maart 22, 2017, 20:49:08
Wat loop jij nou toch steeds te zeiken over die D&D speakers? Er zit je echt iets dwars hè..? Gooi het gewoon in de groep, kunnen we even bij jouw gevoelens stilstaan en weer verder...

Even voor de goede orde. Ik weet zeker dat van de mensen die laatst zijn wezen luisteren naar de 8M bij Hans iedereen, behalve Huub natuurlijk, dat geluid verkiest boven dat waar Huub nu even over loopt te jubelen... En dat zonder bij Huub geluisterd te hebben. Gek hè?

Nee hoor.

Ik zou die 8M ook kopen als ik het geld ervoor had, zonder dat ik ze ooit heb gehoord.  ;D Gewoon omdat ze zo goed meten.

chansig

Citaat van: scrutinizer op maart 22, 2017, 21:35:37


Dan heb je het niet goed gelezen voor wat er geschreven staat, Hans
Verreweg van wijzend.... eerder verbaasd.  Maar dit leesgedrag van jou is me al vaker opgevallen.

Oeps... Dat zei ik ook :)

Als iemand die mijn standpunt kent en vaak genoeg met mij in duscussies betrokken is geweest en mij nu op deze manier aanspreekt dan kan ik dat niet anders dan als geldingsdrang en dwangmatigheid zien. 

Ik vertel niemand wat hij MOET doen. Zo ook vind ik dit prettig wanneer men zich bij mij zo gedraagt.

Wil wel een handje IN PRAKTIJK bij steken ipv van het gedrag achter een beeldschermpje hier.


Ik ken jouw postgedrag ook wel een beetje hoor. Zodra je ergens op aangesproken wordt dan is je eerste instinctieve reactie om het bij de ander te leggen. Maar goed laten we het er inderdaad maar op houden dat het zeker niet bij jou ligt en zeer zeker bij de ander.

En voor bv Maz inderdaad heel fijn dat jij daar een paar keer geweest bent. Zo heeft Koen hier ook al verschillende middagen gezeten om me te helpen met het inregelen van subs ed. En heb ik mijn oren aan Huub geleend. Eigenlijk zijn we allemaal aardige jongens/mannen en niet alleen jij omdat...etc.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Citaat van: Contour op maart 22, 2017, 21:38:21
Nou gewoon saai in de zin van je zit naar een opname te luisteren afgespeelt door een set goede speakers. Ik wil meer, ik wil de indruk krijgen dat de muzikanten voor me staan, het podium, niet twee speakers. De ruimte informatie, diepte in de afbeeling, een mate van glans, kippenvel niveau bij een uithaal, lucht rond de stemmen. Dat zijn een paar zaken waar het voor mij aan ontbrak.

Groetjes Walter

Oke...geen idee wat je smaak allemaal vraagt. Kom eens, als je wilt, hier langs. Diepte is er hier zeker, lucht (detaillering, weinig versmering) rond de stemmen volgens mij ook. Glans zegt me niets en kan ik niet vertalen. Kippenvel niveau bij een uithaal....zit hem ook niet in de set...mijn inziens dan.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Markus2

Citaat van: chansig op maart 22, 2017, 16:06:14
In mijn geval zeker wel. Meer rust en een beter klinkende set.

Dat geldt voor mij ook. Niet zozeer "rust" met wisselen van apparatuur, want dat is voor mij altijd een onderdeel van de hobby geweest.
Ik wissel dus niet in de hoop op weergaveverbetering(en) en wel omdat het kan.

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Contour

Hallo Hans,

Ik wacht eerst eens wat reviews af van de grote bladen/websites. Als die mij reden geven om nog eens te willen luisteren dan laat ik het je weten. Wanneer komt die 6moons review?

@Baardmannetje, volgens mij zat er echt ICE power in..

Groetjes Walter

chansig

Citaat van: Contour op maart 22, 2017, 21:54:13
Hallo Hans,

Ik wacht eerst eens wat reviews af van de grote bladen/websites. Als die mij reden geven om nog eens te willen luisteren dan laat ik het je weten.

Groetjes Walter

Serieus ? Dus als de bladen zeggen dat het wel een goede speaker is dan kom je langs. Je hebt je mening toch al gevormd in die 2 keer drie uur dat je op de Xi-Fi heb geluisterd ?

Rare jongens die audiofielen... :D

Gr. Hans

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

De ruimtes in Koningshof zijn niet echt ideaal, ik denk ook niet dat de speakers optimaal stonden opgesteld. Mijn tip over meer indraaien scheelde al een hoop. Op de Xfi stond trouwens het duurdere type met extra woofers, dus bij jouw zou ik een ander systeem gaan horen dus ik begrijp je opmerking niet helemaal.

Maar om eerlijk te zijn, ik ga alleen ergens tijd in steken als ik het intressant genoeg vind, en die intresse laat nog even op zich wachten. Een paar lovende recenties zou wel helpen. Dus twee vragen, wanneer komt de 6moons recensie en als er geen ICE power versterking inzit, wat dan wel?

Groetjes Walter

chansig

Oke...dat is je goed recht natuurlijk. Dat van die ruimte klopt. Daar werd ook over gesproken met de mannen van Daudio. Mijn insteek qua luisteren bij iemand is ook altijd 2 ledig: Muziek luisteren en voornamelijk gezelligheid. Om eerlijk te zijn heb ik geen zin om energie te steken in iemand die alleen voor het eerste komt. Mogelijk verklaart dat voor jou mijn verbazing een beetje. Sowieso geen probleem hoor.

Ik heb overigens geen idee als het gaat om reviews...daarvoor moet je bij Dutch & Dutch wezen. Qua versterker namen ben ik erg slecht in het onthouden. Ik weet dat hetzelfde merk wordt gebruikt door een ander duur versterker merk. Maar ook daarvan weet ik de naam niet.

Maar zoals gezegd ik weet niet wat er wel in zit. In ieder geval geen Hypex of Ice power...voor de rest ken ik wat dat betreft ook geen merken.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

scrutinizer

Citaat van: chansig op maart 22, 2017, 21:42:52
Ik ken jouw postgedrag ook wel een beetje hoor. Zodra je ergens op aangesproken wordt dan is je eerste instinctieve reactie om het bij de ander te leggen. Maar goed laten we het er inderdaad maar op houden dat het zeker niet bij jou ligt en zeer zeker bij de ander.

En voor bv Maz inderdaad heel fijn dat jij daar een paar keer geweest bent. Zo heeft Koen hier ook al verschillende middagen gezeten om me te helpen met het inregelen van subs ed. En heb ik mijn oren aan Huub geleend. Eigenlijk zijn we allemaal aardige jongens/mannen en niet alleen jij omdat...etc.

Gr Hans

Instinctieve reactie het bij een ander te leggen??  ???
Vertel, Hans....Waar zie jij dit gedrag of denk je het te herkennen?
En al zeker omdat je het 2 keer in de zelfde zin aanhaalt zal je het me kunnen wijzen.. ...

Je dubbelzinnigheid lees en begrijp ik en vind ik soms zelfs vermakelijk ....Maar je content omtrent is matig.

Krijg bij jou soms het idee dat je je bakkus een gooi geeft voor postcounts.


Anyway....Wat weet je nu of denk je eigenlijk van mij te weten......
Ik doe al een jaar of 35 niets anders dan praktijk, Herr Hansel....En Maz en wat andere mensen hier op het forum heb ik ook wat op weg kunnen helpen idd.
Zit dat jou dwars? ...Of vergis ik me?

Daarnaast, misschien voor jij op dit forum aktief was, heb ik menige discussie gevoerd met onderbouwing en mogelijkheid. Dit met bijv Jacco Dekker, Sander Sassen, 00000884, Icarus, ABz.....
Moet ik mezelf dan blijven herhalen?
Vind het wel goed zo..... Kijk maar wat JIJ erin wilt lezen ;)

En sprak ik in dit geval Koen aan niet jou.....

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Sirius666

Citaat van: scrutinizer op maart 22, 2017, 23:33:49
Instinctieve reactie het bij een ander te leggen??  ???
Vertel, Hans....Waar zie jij dit gedrag of denk je het te herkennen?
En al zeker omdat je het 2 keer in de zelfde zin aanhaalt zal je het me kunnen wijzen.. ...

Je dubbelzinnigheid lees en begrijp ik en vind ik soms zelfs vermakelijk ....Maar je content omtrent is matig.

Krijg bij jou soms het idee dat je je bakkus een gooi geeft voor postcounts.


Anyway....Wat weet je nu of denk je eigenlijk van mij te weten......
Ik doe al een jaar of 35 niets anders dan praktijk, Herr Hansel....En Maz en wat kandere mensen hier op het forum heb ik ook wat op weg kunnen helpen idd.
Zit dat jou dwars? ...Of vergis ik me?

Daarnaast, misschien voor jij op dit forum aktief was, heb ik menige discussie gevoerd met onderbouwing en mogelijkheid. Dit met bijv Jacco Dekker, Sander Sassen, 00000884, Icarus, ABz.....
Moet ik mezelf dan blijven herhalen?
Vind het wel goed zo..... Kijk maar wat JIJ erin wilt lezen ;)

En sprak ik in dit geval Koen aan niet jou.....

Gedraag je eens als een volwassen vent.

HuubF

Heren, mogen we het hier weer gewoon hebben over de leuke dingen des levens?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: cccp op maart 22, 2017, 21:39:54
Ik zou die 8M ook kopen als ik het geld ervoor had, zonder dat ik ze ooit heb gehoord.  ;D Gewoon omdat ze zo goed meten.

Iets kopen alleen omdat het goed meet? Zo fundi heb ik het hier nog nooit meegemaakt, ik neem aan dat je het een beetje overdrijft.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Citaat van: scrutinizer op maart 22, 2017, 23:33:49
Instinctieve reactie het bij een ander te leggen??  ???
Vertel, Hans....Waar zie jij dit gedrag of denk je het te herkennen?
En al zeker omdat je het 2 keer in de zelfde zin aanhaalt zal je het me kunnen wijzen.. ...

Je dubbelzinnigheid lees en begrijp ik en vind ik soms zelfs vermakelijk ....Maar je content omtrent is matig.

Krijg bij jou soms het idee dat je je bakkus een gooi geeft voor postcounts.


Anyway....Wat weet je nu of denk je eigenlijk van mij te weten......
Ik doe al een jaar of 35 niets anders dan praktijk, Herr Hansel....En Maz en wat andere mensen hier op het forum heb ik ook wat op weg kunnen helpen idd.
Zit dat jou dwars? ...Of vergis ik me?

Daarnaast, misschien voor jij op dit forum aktief was, heb ik menige discussie gevoerd met onderbouwing en mogelijkheid. Dit met bijv Jacco Dekker, Sander Sassen, 00000884, Icarus, ABz.....
Moet ik mezelf dan blijven herhalen?
Vind het wel goed zo..... Kijk maar wat JIJ erin wilt lezen ;)

En sprak ik in dit geval Koen aan niet jou.....

Als je niet wil dat ik reageer dan kan je Koen een pm sturen.

Jouw post is een prima voorbeeld van wat ik bedoel. Maar laten we het mede op verzoek van Huub het erop houden: dat ik mijn bek een douw geef voor mijn postaccounts, mijn concent op momenten matig is, dat het mij eventueel dwars zou zitten dat jij Maz zou helpen, mijn leesgedrag niet juist zou zijn, en dat je met hele kundige mensen heb gediscussieerd en we nu dus weer verder gaan met de leuke dingen van het leven.

Gr. Hans

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

scrutinizer

.....en zo praat je alles krom wat recht is.....

Lees jij je eigen tekst ook?

Anyway ...
Excuses, Huub

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

HuubF

Het is goed. :inlove:

Wat is er trouwens mis met 'obsessief bezig zijn met je set'? Het lijkt er meer op dat het als hyper-extreem doembeeld wordt gebruikt om recht-metende niets-meer-aan-doen praat van onder het maaiveld uit te trekken.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

scrutinizer

Citaat van: HuubF op maart 23, 2017, 08:24:40
Het is goed. :inlove:

Wat is er trouwens mis met 'obsessief bezig zijn met je set'? Het lijkt er meer op dat het als hyper-extreem doembeeld wordt gebruikt om recht-metende niets-meer-aan-doen praat van onder het maaiveld uit te trekken.

:)

Helemaal niks!!
Dat heet een hobby....
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Citaat van: HuubF op maart 23, 2017, 08:24:40
Het is goed. :inlove:

Wat is er trouwens mis met 'obsessief bezig zijn met je set'? Het lijkt er meer op dat het als hyper-extreem doembeeld wordt gebruikt om recht-metende niets-meer-aan-doen praat van onder het maaiveld uit te trekken.

Waarom blijf je zo in het meten hangen ? Het is wel iets meer dan dat..akoestiek, plaatsing etc. Waarom zou je überhaupt een speaker willen die bewust vervormt ? Dat doet de kamer al voor je.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

scrutinizer

Citaat van: chansig op maart 23, 2017, 08:39:25
Waarom blijf je zo in het meten hangen ? Het is wel iets meer dan dat..akoestiek, plaatsing etc. Waarom zou je überhaupt een speaker willen die bewust vervormt ? Dat doet de kamer al voor je.

Gr. Hans

Een speaker willen die bewust vervormt?
Leg eens uit Hans?
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

chansig

Citaat van: scrutinizer op maart 23, 2017, 08:14:48
.....en zo praat je alles krom wat recht is.....

Lees jij je eigen tekst ook?

Anyway ...
Excuses, Huub

Ik herhaal gewoon grotendeels wat je zelf schrijft met hier en daar een klein sausje. Lezen probeer ik wel te doen...maar heeft het zin om antwoord te geven op dit type vraag ? Mijn inziens niet.

Gr. Hans

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.