HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Maximus_Aurelius

#1225
Over welke LS heb jij het die een rendement hebben van 82Db , praat jij over de Spendor S5e? Want inderdaad 82Db rendement is  :o , ik kan maar een paar LS (geen electrostaten meegeteld) die echt een laag rendement hebben. :)
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

royal d

Ik weet nog dat ik bij Concerto in A'dam de kleine spendors heb beluisterd op een Arcam A90, ze gaven een mooi beeld weer. Ergens vond ik ze mooier dan de SF maar ontbrak het verfijnde hoog van de SF en ging de monitor minder laag.

Misschien leuk om de SF Concerto ernaast te zetten?

HuubF

#1227
Citaat van: Maximus_Aurelius op januari 14, 2008, 13:30:42
Over welke LS heb jij het die een rendement hebben van 82Db , praat jij over de Spendor S5e? Want inderdaad 82Db rendement is  :o , ik kan maar een paar LS (geen electrostaten meegeteld) die echt een laag rendement hebben. :)

Officiëel is het 87 Db, maar Stereophile komt nog lager uit. In het blad Audio staan de Spendor S5e's met een 'audiokennzahl' van 80 in de lijst. Dat is krankzinnig hoog, want dat betekent dat je een superversterker moet hebben om het kreng aan te sturen.

Maar met een Roksan Kandy gaat het ook. ;D

Citaat van: D E op januari 14, 2008, 13:59:12
Ik weet nog dat ik bij Concerto in A'dam de kleine spendors heb beluisterd op een Arcam A90, ze gaven een mooi beeld weer. Ergens vond ik ze mooier dan de SF maar ontbrak het verfijnde hoog van de SF en ging de monitor minder laag.

Misschien leuk om de SF Concerto ernaast te zetten?


Ik heb al een paar Sonus Fabers gehoord maar daar ben ik niet écht kapot van. Het Engelse geluid spreekt me meer aan. Het laag is inderdaad niet erg massief van de Spendor's, maar is in mijn huiskamer (vooralsnog) precies goed. Wel behoorlijk gesupport door een subwoofer natuurlijk. ;)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Maximus_Aurelius

#1228
Citaat van: HuubF op januari 14, 2008, 14:02:26
Officiëel is het 87 Db, maar Stereophile komt nog lager uit. In het blad Audio staan de Spendor S5e's met een 'audiokennzahl' van 80 in de lijst. Dat is krankzinnig hoog, want dat betekent dat je een superversterker moet hebben om het kreng aan te sturen.

Maar met een Roksan Kandy gaat het ook. ;D


Oke.

Ik lees dit toch even anders op de importeur site van Spendor in Duitsland.;D  en ook op de officiele site van Spendor
CitaatDie Spendor S 5e hat einen hohen Wirkungsgrad und ist deshalb sehr einfach zu betreiben und benötigt keinen großen leistungsstarken Verstärker

Op de site van Spendor staat ook wat anders vermeld  ;)
Citaat van: SpendorThe Spendor S5e has excellent efficiency and an easy to drive load so you don't need a big powerful amplifier.
http://www.spendoraudio.com/303.htm


Dus dan denk ik , eigenlijk denk ik niet , stereophile heeft het mis.  ;D

Want Spendor zegt zelf dat deze LS geen krachtige versterker(s) nodig hebben.

Wat betreft Audiokennzahl in het blad Audio werkt als volgt.Is gewoon alleen puur als graadmeter.
Bij de LS is het zo:
AK: Diese sollte beim LS kleiner oder gleich der AK des Verstarkers sein - dann ist die optimale Dynamiek garantiert.

Bij versterkers:Je hoher diese ausfallt deste leistungsfahiger und stabiler ist der Versterker. Fur echte Live Dynamik sollte die AK des Versterker mindestens die AK des LS erreichen.

Er staat dus niet dat dit betekent dat de AK van een LS als deze hoog uitvalt zwaar aan te sturen is.Is alleen voor live dynamiek dan optimaal eruit laten te komen.

Alles is en betekent hier ook voor wat het waard is natuurlijk.
Audio blad vind ik zo wie zo ongeloofwaardig overkomen.Als de Spendor S5e AK heeft van 80 en ik zie dat een AudioData Jolie AK heeft van 66 , die dus wel te boeken staat al moeilijk aanstuurbare LS dan denk ik van  :o erg geloofwaardig , of een MBL 311E metr AK 63  , erg geloofwaardig komt het niet over met de AK getallen  ;D
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

HuubF

Citaat van: Maximus_Aurelius op januari 14, 2008, 14:11:11
Oke.

Ik lees dit toch even anders op de importeur site van Spendor in Duitsland.;D  en ook op de officiele site van Spendor
Op de site van Spendor staat ook wat anders vermeld  ;) http://www.spendoraudio.com/303.htm


Dus dan denk ik , eigenlijk denk ik niet , stereophile heeft het mis.  ;D

Want Spendor zegt zelf dat deze LS geen krachtige versterker(s) nodig hebben.

Vind ik ook raar. Stereophile en Audio vinden dat de Spendor moeilijk aan te sturen is, Spendor niet. Klinkt als een verkoopverhaaltje. Ik moet de versterker verder dan 50% opendraaien om een beetje volume te hebben. Ze zijn dus in ieder geval tamelijk ongevoelig.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

neverywhere

Citaat van: HuubF op januari 14, 2008, 14:15:05
Vind ik ook raar. Stereophile en Audio vinden dat de Spendor moeilijk aan te sturen is, Spendor niet. Klinkt als een verkoopverhaaltje. Ik moet de versterker verder dan 50% opendraaien om een beetje volume te hebben. Ze zijn dus in ieder geval tamelijk ongevoelig.

Is volgens mij een beetje een eigenschap van de Roksan Kandy....ik moet hem bij mijn Missions ook over de helft heen draaien om een beetje volume te krijgen....had daar met mijn Nad320bee geen last van ,terwijl die toch 50 watt was in vergelijking met de 120 Watt van de Roksan.

Maar de Roksan klinkt wel beter...dat dan weer wel.
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

op eigen verzoek verwijderd.

#1231
Citaat van: HuubF op januari 14, 2008, 10:07:50
Ze degraderen de Monitor Audio RS6's tot welwillende maar beperkte party-speakers.

No offence,

Maar dit lijkt mij bull ....
Wanneer je een een relatief gevoelige speaker vergelijkt met een behoorlijk ongevoelige zal dit beeld zich redelijk vlug vormen.
Maar leuk te vernemen dat je blij bent met je nieuwe spullies  ;)

gegroet, Eelco

HuubF

Citaat van: Eelco Tijnagel op januari 14, 2008, 21:06:15
No offence,

Maar dit lijkt mij bull ....
Wanneer je een een relatief gevoelige speaker vergelijkt met een behoorlijk ongevoelige zal dit beeld zich redelijk vlug vormen.
Maar leuk te vernemen dat je blij bent met je nieuwe spullies  ;)

gegroet, Eelco

Ik mag de dingen graag een beetje duidelijk stellen. Bovendien lok ik jou dan naar mijn topicje. ;D

Vergeet niet dat die Spendor's 2 keer zo duur zijn. Zelf vind ik dat je dat er wel aan afhoort. Maar... geen speakers voor buizenliefhebbers.

De RS6-jes staan in den verkoop.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: HuubF op januari 14, 2008, 21:25:04
Ik mag de dingen graag een beetje duidelijk stellen. Bovendien lok ik jou dan naar mijn topicje. ;D

Ach Huub ....

Ik begrijp zo ook wel wat je bedoeld  ;D
En ik voel mij zeer vereerd, kom hier ook voornamelijk met die reden : jouw bokkesprongen volgen  >:D
Trouwens dat de Spendors 2 keer zoveel kosten zal mij aan den befaamde r**t jeuken zoals je wellicht ondertussen wel weet.
Maar ik kom graag een keer bij je luisteren.

gegroet, Eelco

Ps ga binnenkort eens serieus met een buis bezig.....


op eigen verzoek verwijderd.

Nee Rutt,

Maak die arme man nou niet helemaal gek ...... ;D
Hij heeft net nieuwe speakers en daarbij Huub heeft hierboven al ergens gepost dat bij niet zo'n Sonus liefhebber is volgens mij.

gegroet, Eelco

HuubF

Nou, ik word niet zo gauw gek, hoor! Ik vind die Sonus Fabers gewoon veel te duur. Vanaf nu ga ík eens profiteren van lage prijzen van 2e hands hifi. Die Spendor's waren verfrissend goedkoop. ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

RuTT

Wat is duur...., ik denk als je een redelijk bod doet, dat het best ééns mee kan vallen.

De Spendors ken ik niet, wordt weer tijd voor een bezoekje  ;D

Gr.RuTT

reMC


op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: reMC op januari 14, 2008, 22:09:38
Sonus Faber is ook niets voor Huub...

Ohhh,

En hoe kom jij aan deze wijsheid ?

gegroet, Eelco

RuTT

Citaat van: reMC op januari 14, 2008, 22:09:38
Sonus Faber is ook niets voor Huub...

Ik denk dat Huub dit zelf het beste kan beoordelen.....

Hier een impressie,       http://www.hififorum.nl/index.php?topic=10653.msg168997#msg168997

Gr.RuTT

HuubF

Citaat van: RuTT op januari 14, 2008, 22:31:50
Ik denk dat Huub dit zelf het beste kan beoordelen.....

Hier een impressie,       http://www.hififorum.nl/index.php?topic=10653.msg168997#msg168997

Gr.RuTT

Oh, maar daar sta ik nog steeds achter hoor. De vraag is alleen of ík Sonus Fabers zou willen hebben. Omdat ik heel andere muziek draai dan RuTT is het antwoord neen.

Sterk verhaaltje trouwens!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

reMC

Citaat van: Eelco Tijnagel op januari 14, 2008, 22:18:12
En hoe kom jij aan deze wijsheid ?

Ach, nadat ik een paar keer bij Huub op bezoek ben geweest, zijn topic goed heb gevolgd en wat mailtjes te hebben uitgewisseld weet ik vrijwel zeker dat hij Sonus Faber te 'lief' vindt (en hij is niet de enige). Ze klinken eigenlijk nooit rauw, ook niet met metal. Neemt niet weg dat het best mooie luidsprekers zijn, maar niets voor Huub ::)

Enne:
Citaat van: HuubF op januari 14, 2008, 22:59:08
Oh, maar daar sta ik nog steeds achter hoor. De vraag is alleen of ík Sonus Fabers zou willen hebben. Omdat ik heel andere muziek draai dan RuTT is het antwoord neen.

;D

HuubF

#1243
Heren, heren. ;D

Voor alle duidelijkheid: ik vond de Sonus Fabers die ik tot nu tot heb gehoord erg mooi. De vraag is alleen of ik zo'n setje in mijn huiskamer zou willen hebben. Daarvoor vind ik ze te duur en de klank te specifiek.

Het concept van Monitor Audio is op zich namelijk heel aantrekkelijk: bouw een speaker die zoveel mogelijk muziek zeer geloofwaardig weergeeft. Zo kun je voor elk budget een prima geluid neerzetten, met als beperking de klasse waarmee het geluid wordt weergegeven.

Omdat ik al eerder heb gehoord wat mogelijk is, begon ik me op laatst aan de wat grofstoffelijke weergave van de RS6's te ergeren.

En inderdaad, de Spendor S5e is gewoon audiofieler. Dat uit zich in perfect weergegeven bekkens, geloofwaardige details en een ongelofelijk strak laag. De goed opgenomen cd's klinken prachtig, veel beter dan met de Monitor Audio. Wat minder opgenomen cd's klinken nu 'gewoon' slecht. Wel een beetje een nadeel, natuurlijk.

Ik ben nog steeds aan het ontdekken. De audiofiele kwaliteiten zijn in ieder geval terug. Nu nog wat experimenteren met plaatsing en kabeltjes. En natuurlijk wachten tot mijn Roksan cd-speler terug is. Maar zelfs de oude Sony X222ES klinkt al prima.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Joep

Huub, goed om te horen dat je geluidskwaliteit toch weet te waarderen!  ;)
Jouw specifieke kamer vraagt "misschien" wel meer naar een akoestische upgrade...






@ Eelco Tijnagel: check je PM, of zeg even of je mijn CRT nog wilt hebben. Sorry Huub, maar krijg 'm niet te pakken.


frank2

Ik heb net het laatste verhaal door zitten lezen. Ik ben bang dat Huub ook met de Spendors niet de juiste keuze gaat maken. Waarom? Omdat minder opgenomen cd's nu "slecht" klinken. Ik denk dat dat straks een bottleneck gaat worden, want dat hoeft natuurlijk niet. Minder goed opgenomen cd's kunnen best wel aardig blijven klinken met dien verstande dat goed opgenomen cd's goed klinken.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

garmtz

#1246
Ik denk dat Huub juist een uitstekende keuze heeft gemaakt en dat Huub zal merken dat hij daar steeds meer tevreden mee zal gaan zijn. Dat soort speakers zijn de Spendors namelijk.

EDIT: maar Huub moet wel stoppen met audiofilia nervosa en gaan luisteren naar de muziek, anders schiet het niet op...  >:D

royal d

Ik denk ook inderdaad dat de opnamekwaliteit van sommige cd's een stuk minder zijn dan goed opgenomen cd. Zeker wanneer je uiteindelijke een beter set hebt wordt dit steeds beter waar te nemen, dat is in ieder geval wat ik mee maak.

Gr,

Danny

HuubF

#1248
Citaat van: garmtz op januari 15, 2008, 20:26:25
Ik denk dat Huub juist een uitstekende keuze heeft gemaakt en dat Huub zal merken dat hij daar steeds meer tevreden mee zal gaan zijn. Dat soort speakers zijn de Spendors namelijk.

EDIT: maar Huub moet wel stoppen met audiofilia nervosa en gaan luisteren naar de muziek, anders schiet het niet op...  >:D

;D

Die Audiophylia Nerveausa heb ik juist nodig om te overleven. En ik vind het leuk. Daarbij komt dat ik er deze keer nog op heb verdiend ook! 8)

Ik geloof ook dat die Spendors een hogere aaibaarheid hebben dan de Monitor Audio's. Het zijn écht goede speakers, zeker sinds ik een uurtje geleden aan het bi-wiren ben geslagen met een vers setje QED Silver Anniversary XT. :o
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

DA BoSS

gaaf man 8)

Ken de Spendor's verder alleen van naam...lijken een beetje op ATC speakers wellicht?
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...