Het Linn Sondek LP12 'liefhebbers' topic

Gestart door raindog, augustus 9, 2013, 23:13:16

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Robiwan

Citaat van: Martin!!! op september  3, 2014, 09:52:28
Gaaf Robin  :thumbs-up: volgens mij boven verwachting voor je............

ja, doet meer dan de hicap op de stageline, tenminste van wat ik me kan herinneren :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2

garmtz


Robiwan

Citaat van: garmtz op september 19, 2014, 15:30:56
Test van de Linn 'Akurate' LP12 (Akito, Klyde, Kore, Lingo)...

https://www.dropbox.com/s/g1ltl23h50dtm0s/Linn_Akurate_LP12_Audio_10_2014.pdf?dl=0

Bedankt. Mooie slanke piek (3150 Hz) helemaal tot aan 0 dB, loopt slechts 0,05% te snel (niet hoorbaar) en erg lage W&F waardes. Top loopwerk al zou je dat niet direct verwachten van zo'n wiebelbak :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2

garmtz

Citaat van: LPlover op september 20, 2014, 10:37:55
Bedankt. Mooie slanke piek (3150 Hz) helemaal tot aan 0 dB, loopt slechts 0,05% te snel (niet hoorbaar) en erg lage W&F waardes. Top loopwerk al zou je dat niet direct verwachten van zo'n wiebelbak :D

Dat te snel lopen is een kwestie van afstellen. Krijg je zo nauwkeurig als je zelf wilt...

Robiwan

Citaat van: garmtz op september 20, 2014, 22:02:07
Dat te snel lopen is een kwestie van afstellen. Krijg je zo nauwkeurig als je zelf wilt...

iets te snel of te langzaam hoor je ook daadwerkelijk terug in de klank. Dus als het mogelijk is om het toerental te regelen is dat het zoveelste tuningsaspect van een DT :crazy: :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2

garmtz

Citaat van: LPlover op september 21, 2014, 11:32:48
iets te snel of te langzaam hoor je ook daadwerkelijk terug in de klank. Dus als het mogelijk is om het toerental te regelen is dat het zoveelste tuningsaspect van een DT :crazy: :D

Die schroefjes die bij jou bijna de poelie raakten, weet je nog? ;)

Robiwan

Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Linnie

#432
Heb van de week m'n LP12 dan eindelijk opgehaald bij AudioXperience in Nuenen,voor het inbouwen van een nieuw element(demo element).
voorlopig is hij wel zoals ik hem wil hebben al zijn er natuurlijk ten alle tijden nog mogelijkheden voor verbetering.

Hij is nu als volgt

LP12 met Circus
Radikal /Dynamik
Kore
Urika
Akito II
Linn Akiva




Joris1971


advr

Citaat van: Linnie op september 28, 2014, 17:32:31
Heb van de week m'n LP12 dan eindelijk opgehaald bij AudioXperience in Nuenen,voor het inbouwen van een nieuw element(demo element).
voorlopig is hij wel zoals ik hem wil hebben al zijn er natuurlijk ten alle tijden nog mogelijkheden voor verbetering.

Hij is nu als volgt

LP12 met Circus
Radikal /Dynamik
Kore
Urika
Akito II
Linn Akiva





Het werd tijd ja.... ;D ;D

Gaaf hoor!
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Robiwan

Citaat van: Linnie op september 28, 2014, 17:32:31
Heb van de week m'n LP12 dan eindelijk opgehaald bij AudioXperience in Nuenen,voor het inbouwen van een nieuw element(demo element).
voorlopig is hij wel zoals ik hem wil hebben al zijn er natuurlijk ten alle tijden nog mogelijkheden voor verbetering.

Hij is nu als volgt

LP12 met Circus
Radikal /Dynamik
Kore
Urika
Akito II
Linn Akiva





mooi hoor, zit wel een flink pluisje op de naald :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Linnie


garmtz


Broem

Citaat van: garmtz op september 30, 2014, 16:16:52
Er komt binnenkort weer een LP12 show! Lees er over in onze blog....

http://linnlp12.blogspot.nl/2014/09/17-18-oktober-linn-lp12-out-of-box-demo.html

Kijk nog eens naar de genoemde data...volgens mij is het vrijdag 17 oktober en zaterdag 18 oktober...
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

garmtz


Citaat van: Broem op september 30, 2014, 16:39:27
Kijk nog eens naar de genoemde data...volgens mij is het vrijdag 17 oktober en zaterdag 18 oktober...

Klopt! Aangepast! Bedankt!

jpmoree

Vanmiddag een heerlijke luistersessie gehad bij LPLover. Ik ben echt onder de indruk van zijn huidige set, met name als zijn LP12 als bron dient. Het laag heeft slam en is erg strak, waar ik dol op ben, snel en droog. Mooie gedetaileerd zonder analytisch te zijn. Mooi coherent geheel. Hoewel ik enkele jaren geleden mijn LP12 heb verkocht en ben gedowngrade naar een Rega P3-24 met TTPSU omdat ik een groot voorstander ben van plug and play, is er wel een kiem van twijfel gezaaid. Zo heb ik vinyl al een hele tijd niet meer gehoord!

En van het 1 komt het ander, ff marktplaats checken........ Er zijn best wel lP12's te vinden die binnen mijn budget vallen, maar vaak al wat ouder. Waar moet ik op letten bij de aanschaf en vanaf welk bouwjaar moet ik zoeken?

Gr, JP

Joris1971

Ik ging ook op mp kijken, voor een lp12 die een beetje recent is ben je toch al gauw 12-1400 euro kwijt

Bij beter beeld en geluid kunnen ze voor een soortgelijk bedrag een lp12 samenstellen, mijn keus was dus snel gemaakt.

Robiwan

Citaat van: Joris1971 op oktober  7, 2014, 22:51:08
Ik ging ook op mp kijken, voor een lp12 die een beetje recent is ben je toch al gauw 12-1400 euro kwijt

Bij beter beeld en geluid kunnen ze voor een soortgelijk bedrag een lp12 samenstellen, mijn keus was dus snel gemaakt.

Niet met een goede linn arm denk ik?
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Joris1971


Robiwan

Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Joris1971

Citaat van: LPlover op oktober  7, 2014, 22:55:47
Omdat een Akito II minstens 1000 euro 2e hands kost.

Tja dan betaal je op mp ook wel een pak meer voor een lp12 met DIE arm

Robiwan

#446
Citaat van: Joris1971 op oktober  7, 2014, 22:57:36
Tja dan betaal je op mp ook wel een pak meer voor een lp12 met DIE arm

Als je m.i. goed wil doen moet er toch minstens een Akito I op zitten, uiteraard in goede staat, hoe goed een Jelco of Pro-Ject 9cc ook is.
Synergie is belangrijk!
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Joris1971

Daarbij koop ik liever een lp12 die door iemand met kennis is samengesteld, thuis netjes geinstalleerd wordt en waarvan je weet dat je een goede aankoop doet.

Joris1971

Citaat van: LPlover op oktober  7, 2014, 23:01:37
Als je m.i. goed wil doen moet er toch minstens een Akito I op zitten, uiteraard in goede staat, hoe goed een Jelco of Pro-Ject 9cc ook is.
Synergie is belangrijk!

Wie zegt dat dat niet zo is?

Robiwan

Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2