X-Fi 2020 XFI EN HIFI.NL SLAAN HANDEN IN EEN Dutch Audio Event

Gestart door morca, mei 22, 2012, 18:07:41

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jasjenl

Ik had wel iets meer reacties hier verwacht vandaag. Of zijn er maar zo weinig forumleden naar Veldhoven geweest?
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

jahtari

Ik ben ook geweest.  :pompom:

Leuk georganiseerd en verrassend veel te zien en vooral horen. Zou zeggen zo'n vijftig ruimtes.

Bijzonder om mee te maken hoe goed sommige demo's zijn, met een interessant verhaal en interactie, en anderen er weinig van maken.

Aantal sets gehoord die top waren (daudio bijvoorbeeld) en een aantal waar ik zeker niet mee had willen ruilen. Opstellingen niet altijd optimaal, gericht op enigszins stereobeeld voor velen, dus sterk ingedraaid. Veel nieuwe muziek gehoord en veel hetzelfde (Malia.... yello....).

Helaas veel mensen die overal doorheen ouwehoeren alsof ze er alleen zijn. En veel oude mannen waren er. En veel mensen met mondkapjes.  :D

Ik heb er in elk geval van genoten!  :clapping:
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

holco

Leuk om te horen dat Daudio iig daar goed uit de bus komt, ik ga morgen en ben benieuwd!!
Welke speakers van Daudio heb je gehoord?


Citaat van: jahtari op oktober 30, 2021, 19:55:47
Ik ben ook geweest.  :pompom:

Leuk georganiseerd en verrassend veel te zien en vooral horen. Zou zeggen zo'n vijftig ruimtes.

Bijzonder om mee te maken hoe goed sommige demo's zijn, met een interessant verhaal en interactie, en anderen er weinig van maken.

Aantal sets gehoord die top waren (daudio bijvoorbeeld) en een aantal waar ik zeker niet mee had willen ruilen. Opstellingen niet altijd optimaal, gericht op enigszins stereobeeld voor velen, dus sterk ingedraaid. Veel nieuwe muziek gehoord en veel hetzelfde (Malia.... yello....).

Helaas veel mensen die overal doorheen ouwehoeren alsof ze er alleen zijn. En veel oude mannen waren er. En veel mensen met mondkapjes.  :D

Ik heb er in elk geval van genoten!  :clapping:
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

jahtari

Citaat van: holco op oktober 30, 2021, 20:08:19
Leuk om te horen dat Daudio iig daar goed uit de bus komt, ik ga morgen en ben benieuwd!!
Welke speakers van Daudio heb je gehoord?
de 2 op de foto, kleine met woofer en tweeter op een soort van plank  :D met subwoofers. En de veel duurdere witte.

Opgezocht: de w1 en m2.

Nog wat foto's:
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Vhond

Tsja, ben ook geweest, maar weinig sets waren overtuigend dit keer...

Had gehoopt dat Audio Note weer de klapper zou zijn maar deze keer was de ruimte toch echt hoorbaar in de set.
Maar niet alleen Audio Note had hier last van (zoals gewoon was dit voor veel setups een probleem). Ook voor de grote 'jongens' als Goldmund en de set van Linn hadden veel last van kleuring.
En ja je mag meer verwachten voor dat geld...

Grimm, Daudio en Chord met ATC hadden het veel beter op orde. Daar was het meer genieten van het geluid.

Ging zelf ook voor Driade, maar na veel nummers van hetzelfde genre (rustig en vocaal) dacht ik: 'nu weet ik het wel', daar scoort het best goed op maar hoe zou het klinken met meer dynamische muziek?
Daar liet hun demo echter verstek gaan...

Verder miste ik Sonority Audio met merken als Gustard en Musician Audio (is het te veel moeite om jullie website te updaten hifi.nl??). Was een goede mogelijkheid geweest om een groter publiek te bereiken).

En sommige 'deelnemers' hebben interessante apparatuur bij zich (zoals Silvain Acoustics) maar bieden geen luistermogelijkheid. Gemiste kans denk ik dan (in het verleden ook het geval bij Atoll en Bryston. Deze laatste stond deze keer wel met een leuke set te spelen)...

Qua drukte was het goed te doen (net niet te druk). Goed dat er eindelijk weer een audio event was!

jahtari

ATC vond ik ook erg gekleurd  klinken. De scm19 en 40 gehoord.  :nopompom:

En eens met grimm en daudio. Alhoewel grimm ook bizar ver stond ingedraaid. Miste daardoor (?) de diepte in het geluid. De goldmunds klonken wat hard en rauw. Zie trouwens nu dat die set >100k is.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Vhond

Ik had het niet over de demo van ATC door Helios, maar over de ruimte van Chord waar ze speelden met de ATC SCM 50

jahtari

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub


Tabcam

Heb mijn verslagjes hier neergezet. Achteraf was dat een sponsortopic zie ik nu :nopompom:.

Citaat van: Tabcam op oktober 30, 2021, 23:35:16
Little/one , KAD, VoxativVeddan &Grimm Audio

Citaat van: Tabcam op oktober 30, 2021, 23:45:57
Chord, Temporal Coherence &Steinway Lyngdorf


Citaat van: Tabcam op oktober 30, 2021, 23:51:28
DAudio, Kii Three met basmodules & Alsyvox

Citaat van: Tabcam op oktober 31, 2021, 00:01:44
Losse eindjes en mijn eindconclusie

Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

PeterAlligator

#1310
Heerlijk dat het wat rustiger was dan normaal gesproken! Lang leve de QR!

Mij viel op dat bijna alle luidsprekers met een bijzonder/gedurfd ontwerp erg goed klonken:

- Aequo: wat een groot en fraai geluid komt er uit deze prachtige en muzikale zuiltjes.
- Veddan: absolute ster van de show: wat een middengebied!
- Kii: details, dynamiek en muzikaal. En wat een bizar goed laag!
- Davone: heerlijk muzikale speakertjes.
- Sonus Faber
- Verder ook goed: Atc op Chord en Totem op Rega (beide sets klinken lekker ritmisch en muzikaal)

Gelukkig toch weer enkele pareltjes gevonden in het droefgeestige Veldhovense doolhof. De honderden bordjes maken het alleen nog onoverzichtelijker: geen touw aan vast te knopen daar.


PeterAlligator

Citaat van: PeterAlligator op oktober 31, 2021, 08:49:29
Heerlijk dat het wat rustiger was dan normaal gesproken! Lang leve de QR!

Mij viel op dat bijna alle luidsprekers met een bijzonder/gedurfd ontwerp erg goed klonken:

- Aequo: wat een groot en fraai geluid komt er uit deze prachtige en muzikale zuiltjes.
- Veddan: absolute ster van de show: wat een middengebied!
- Kii: details, dynamiek en muzikaal. En wat een bizar goed laag!
- Davone: heerlijk muzikale speakertjes.
- Sonus Faber: hoe groter hoe beter
- Verder ook goed: Atc op Chord en Totem op Rega (beide sets klinken lekker ritmisch en muzikaal)

Gelukkig toch weer enkele pareltjes gevonden in het droefgeestige Veldhovense doolhof. De honderden bordjes maken het alleen nog onoverzichtelijker: geen touw aan vast te knopen daar.

chansig

Over Veddan is men wel eensgezind volgens mij. De prijs is overigens ook niet verkeerd. Twintigduizend euro. Voor de oudjes onder ons: rond de 44.000 gulden. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Deleted User

Citaat van: chansig op oktober 31, 2021, 09:01:23
Over Veddan is men wel eensgezind volgens mij. De prijs is overigens ook niet verkeerd. Twintigduizend euro. Voor de oudjes onder ons: rond de 44.000 gulden. :D


Per stuk, dat weer wel..

chansig

Oh...dat had ik nog niet eens gezien. Oke...40.000 euro maakt dan 88.000 ouderwetse guldens.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Daar kocht je vroeger een huis voor! En nog vroegerder een villa. En daarvoor een landhuis. Het is me wat.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Nu kun je er 2 mnd je benzine van betalen. :D

Ach het slaat ook nergens op. Maar soms is het even goed om te doen om te bedenken hoe ziek de wereld/mens eigenlijk is. Zo lekker, op zo'n zondag morgen. Fijne dag iedereen.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

jahtari

Citaat van: chansig op oktober 31, 2021, 09:01:23
Over Veddan is men wel eensgezind volgens mij.
Nee, ik en een vriend vonden het niks.....  :D

Aantal dingen:
- stereobeeld slecht, laat staan diepte;
- bass was verre van "abgrundtief" of "staubtrocken" zoals de duitsers dat zo mooi zeggen;
- klonk bij tijd en wijlen ietwat scherp en rauw

En dan te bedenken dat dit een van de meest geoptimaliseerde opstellingen was, op een verhoging en met een soort grote ronde hoeken achter in de ruimte recht en links. Gaf me een beetje bose 901 gevoel met die rondstralende magnetostaten.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Vhond

Citaat van: chansig op oktober 31, 2021, 09:01:23
Over Veddan is men wel eensgezind volgens mij. De prijs is overigens ook niet verkeerd. Twintigduizend euro. Voor de oudjes onder ons: rond de 44.000 gulden. :D

Gr. Hans

Niet bepaald: had meer de beleving van een grote Homepod (Apple) en die zijn voor hun prijs het waard, maar deze Veddan???

r_flagg

Citaat van: PeterAlligator op oktober 31, 2021, 08:49:29
Heerlijk dat het wat rustiger was dan normaal gesproken! Lang leve de QR!

Mij viel op dat bijna alle luidsprekers met een bijzonder/gedurfd ontwerp erg goed klonken:

- Aequo: wat een groot en fraai geluid komt er uit deze prachtige en muzikale zuiltjes.
- Veddan: absolute ster van de show: wat een middengebied!
- Kii: details, dynamiek en muzikaal. En wat een bizar goed laag!
- Davone: heerlijk muzikale speakertjes.
- Sonus Faber
- Verder ook goed: Atc op Chord en Totem op Rega (beide sets klinken lekker ritmisch en muzikaal)

Gelukkig toch weer enkele pareltjes gevonden in het droefgeestige Veldhovense doolhof. De honderden bordjes maken het alleen nog onoverzichtelijker: geen touw aan vast te knopen daar.

Welke speaker van davone speelde er?
Heb ooit de Solo in huis gehad om te proberen maar was niet onder de indruk.

Gr.
Movie: JVC X500; Onkyo TX-NR5008; Sony UBP-X800; Synology DS1812+ DX512 (13x3TB); Surround-11.2: sony SS-T70es (11x) sub:2x 18" DIY
Stereo-1: NAD M12;  2x Mola Mola Kaluga; Jamo R907
Stereo-2: SONY TA-E80es; 2x TA-N80es;Sony CDP-X777es; ST-S770es; TC-K950es; Sony SS-R70es speakers ( Esprit no3)

Tabcam

Citaat van: jahtari op oktober 31, 2021, 09:27:14
Nee, ik en een vriend vonden het niks.....  :D

Aantal dingen:
- stereobeeld slecht, laat staan diepte;
- bass was verre van "abgrundtief" of "staubtrocken" zoals de duitsers dat zo mooi zeggen;
- klonk bij tijd en wijlen ietwat scherp en rauw

En dan te bedenken dat dit een van de meest geoptimaliseerde opstellingen was, op een verhoging en met een soort grote ronde hoeken achter in de ruimte recht en links. Gaf me een beetje bose 901 gevoel met die rondstralende magnetostaten.
Qua bas ben ik het niet met je eens en de klankbalans vond ik heel natuurlijk maar qua stereobeeld en vooral diepte ben ik het helemaal met je eens. Heb de invulkaart voor een huisbezoek niet ingevuld :angel:!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

PeterAlligator

Citaat van: r_flagg op oktober 31, 2021, 09:58:30
Welke speaker van davone speelde er?
Heb ooit de Solo in huis gehad om te proberen maar was niet onder de indruk.

Gr.

De Twist hadden ze daar staan. Maar kort naar geluisterd hoor. Ook niet vergelijkbaar met de grote jongens als Aequo, Vaddan, Kii of (een grote) Sonus Faber natuurlijk, maar voor het geld toch heel aardig: speelde natuurlijk en muzikaal.

Overigens vond ik Goldmund en Linn wat tegenvallen.
Linn deed het met de Selekt (en Wilson Benesch) een paar jaar geleden veel beter. Dan heb je nu met afstand de beste streamer van de wereld in huis en dan besteed je geen enkele aandacht aan de akoestiek van je kamer. Daar begrijp ik dan helemaal niets van. Speel zelf ook met Linns, maar weet wel dat je niet je hele akoestiek kunt oplossen met SO. En die Kudos speakers kwamen zo ook niet goed uit de verf. Jammer van zulke mooie merken...

chansig

Men is dus eensgezind over dat Veddan niet oke klonk. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Tabcam

Citaat van: chansig op oktober 31, 2021, 11:30:17
Men is dus eensgezind over dat Veddan niet oke klonk. :D

Gr. Hans
Sla lekker alle nuance plat :D!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

fietser

Sla ook over. Te onrustig en mij teveel mensen op een plaats. Krijg ook steeds meer het gevoel dat een beurs weinig toevoegt aan een speurtocht naar het voor je eigen gevoel perfecte geluid. Maak voor mijzelf tegenwoordig een apparatuur keuze gebaseerd op "de bladen" en ga dan bij een dealer op bezoek.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.