Set van Hans

Gestart door chansig, oktober 27, 2006, 18:49:14

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

chansig

Ah fijn, jij hebt ook zo'n vriendin weten te vinden.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

#11076
Citaat van: ruud2 op februari  1, 2020, 12:56:25
even uitgeprobeerd.....pink floyd , pulse
vooropgesteld , mijn opstelling klinkt zonder panelen al groots ( denk ik zelf, mwaa...wie ben ik  ).

wat gebeurd er als de schermen worden geplaatst en ga er zoals gezegd pal voor zitten :  ik hoor de reflectie zijdelings op de muren, wat de indruk geeft van grootsheid en volume, dus jouw waarneming kan ik onderschrijven.

uit praktische overweging zijn de akoustische panelen maar weer op oude plaats gezet( l en r achter de luisterpositie)
maar verder leuke proef Hans !
geeft mij wel wat stof te nadenken over de reflectie waargenomen in de proef. Knorr?

Dit was de opstelling van Ruud. Volgens mij snap ik nu hoe het staat. Staat volgens mij daadwerkelijk anders dan de bedoeling van de opstelling.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Citaat van: chansig op april 16, 2022, 09:06:43
Ah fijn, jij hebt ook zo'n vriendin weten te vinden.  :D

Gr. Hans

:laugh: :laugh:
Een beetje audiofiel kan niet zonder.

Groeten...

SpaceJS

Citaat van: Kwabbernoot op april 15, 2022, 22:31:37
Het idee van het paneel zoals Hans gebruikt is om het linker kanaal niet in je rechteroor te krijgen en vice versa. Hoe dichter de speakers bij elkaar, hoe minder kans op crosstalk.
Als je de speakers op hun normale positie laat staan zul je echt maximaal met je neus tegen het paneel moeten zitten en dan nog zal er enige crosstalk zijn.

Groeten...

duidelijk, denk toch dat dit hier niet gaat gebeuren maar ik heb verder weining te klagen over mijn huidige opstelling:

speakers staan ongeveer 2,40 uit elkaar en 2,80 van de luister positie

Meridian G68, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian HD621, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, Mediacenter pc op basis van XBMC, Raspberry PI4 -digiberry, Thiel CS2.4,  Linn Kaber rear, Thiel SCS2 centre, Rel Quake Sub

katwax

Citaat van: SpaceJS op april 16, 2022, 11:01:17
duidelijk, denk toch dat dit hier niet gaat gebeuren maar ik heb verder weining te klagen over mijn huidige opstelling:

speakers staan ongeveer 2,40 uit elkaar en 2,80 van de luister positie


Je geeft ze genoeg ruimte, maar je kamer ziet er vrij hard uit. Demping door akoestische absortbie zou een mooie upgrade zijn  ;)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Ralf67

En de centerluidspreker ligt bijna op de grond.

Kan beter denk ik idd.

Wel mooie set up

SpaceJS

Citaat van: katwax op april 16, 2022, 11:08:42
Je geeft ze genoeg ruimte, maar je kamer ziet er vrij hard uit. Demping door akoestische absortbie zou een mooie upgrade zijn  ;)

De kamer is niet helemaal dood maar door alle meubels ook zeker niet zo hard gelukkig. Het laag is ook netjes in proportie.
Meridian G68, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian HD621, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, Mediacenter pc op basis van XBMC, Raspberry PI4 -digiberry, Thiel CS2.4,  Linn Kaber rear, Thiel SCS2 centre, Rel Quake Sub

SpaceJS

Citaat van: Ralf67 op april 16, 2022, 11:20:07
En de centerluidspreker ligt bijna op de grond.

Kan beter denk ik idd.

Wel mooie set up

Die centre speaker is schuin omhoog gericht, ik kan hem helaas niet voor de haard zetten.
Meridian G68, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian HD621, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, Mediacenter pc op basis van XBMC, Raspberry PI4 -digiberry, Thiel CS2.4,  Linn Kaber rear, Thiel SCS2 centre, Rel Quake Sub

vergeerr72

#11083
Citaat van: jahtari op april 14, 2022, 20:55:19
Bijna alles. Paar voorbeelden die net op stonden.

Bury a friend van Billie Eilish, de stem naar voren iets boven, kleine effecten ver links/rechts buiten speakers.

The cure - a forest, lange versie, gitaar vanaf 0:50 die links langs de muur naar me toe kruipt

Dead can dance - opium, ruimte voor je wordt gevuld met een wall of sound, sommige hebben hun plek, de synth pads nemen veel ruimte in, ook hoger

Creep van radiohead - alsof je in een andere ruimte zit. Zeker hard echt geweldig effect.

Dan bekende q sound voorbeelden, lullaby van deep forest, drumloop van midden naar links langs de muur. Stemmen rechts en links naast me. Of roger waters -perfect sense part 1 met de stem lonks naast me en de piano rechts naast me (alsof ik zij speakers aan zet).

Zet daarna het geweldige fisherman van the congos op en alles is weer klein als een mono speaker in het midden.
Luister als  aanvulling My Compensation van Lauri Anderson  eens. Tip van @mmuetst
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Hannibal_

Citaat van: SpaceJS op april 16, 2022, 11:01:17
duidelijk, denk toch dat dit hier niet gaat gebeuren maar ik heb verder weining te klagen over mijn huidige opstelling:

speakers staan ongeveer 2,40 uit elkaar en 2,80 van de luister positie



Mooie Barcelona's!
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Lion of Judah

Citaat van: jahtari op april 14, 2022, 20:55:19

Zet daarna het geweldige fisherman van the congos op en alles is weer klein als een mono speaker in het midden.

inderdaad geweldig :clapping:
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

minplus

Citaat van: Kwabbernoot op april 15, 2022, 22:31:37
Het idee van het paneel zoals Hans gebruikt is om het linker kanaal niet in je rechteroor te krijgen en vice versa. Hoe dichter de speakers bij elkaar, hoe minder kans op crosstalk.
Als je de speakers op hun normale positie laat staan zul je echt maximaal met je neus tegen het paneel moeten zitten en dan nog zal er enige crosstalk zijn.

Groeten...

Op de een of andere manier heb ik nog altijd het idee dat stereo bedoeld is voor beide oren van beide kanalen zonder plaat voor je hoofd en daarop geperfectioneerd is. Maar ik kan volledig begrijpen dat mensen hun eigen invulling met plaat aan het geluid geven en dat mooier vinden.
Wie weet zou ik dat ook wel vinden, maar het wordt hier wat moeilijk zelfs ondanks lieve meegaande vrouw.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

chansig

#11087
Citaat van: chansig op november  1, 2006, 21:22:58
Wie kan mij het volgende uitleggen.

Mijn PS Audio vv heeft een externe voeding, wanneer deze is losgekoppeld van de VV dan is er minimaal een kwartier muziek te beluisteren (minimaal want ik heb het nog niet langer geprobeerd) ???

Groeten Hans


Nou k*tje omdat het ook een passieve VV is/was.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

#11088
Citaat van: Kwabbernoot op april 16, 2022, 09:46:05
:laugh: :laugh:
Een beetje audiofiel kan niet zonder.

Groeten...

Wel een dure upgrade. Blind getest ? Demo model of moet ze nog inspelen ? Eerst thuis beluisterd ?

Ben je nu klaar, tevreden of nog onrust om te wisselen ?

Vrouwen en audio...1 pot nat.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Ach wat is duur... Je krijgt er ook zóveel voor terug.  ::)

Groeten...

chansig

Ik lees het al: Tijd voor kinderen. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Nou, zoveel hoef ik er ook weer niet voor terug te krijgen.  :laugh:

Groeten...

chansig

Gisteren de ringen voor om de wooferts meegekregen. Morgen eens zien of ik ze erop/in kan lijmen. Al even proefgedraaid.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Janozj

Mooi!!! Ziet er wel erg professioneel gemaakt uit zo. Is wel aan Koen toevertrouwd.  O0

DofN

Citaat van: chansig op april 24, 2022, 20:10:08
Gisteren de ringen voor om de wooferts meegekregen. Morgen eens zien of ik ze erop/in kan lijmen. Al even proefgedraaid.

Gr. Hans

Ik zou die basskasten wel eens in plaats van mijn subs willen hebben :) Optisch ook mooier.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

#11095
Pffffff.....naar beneden,  in de auto, uit de auto, naar boven, naar beneden, in de auto, naar boven en je weet hoe zwaar ze zijn. Anders had ik het met alle plezier gedaan.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Ik weet het, ik heb ze in mijn auto gelegd, maar jij en Koen sjouwden ze naar de zolder.

Maar, stel, je raakt er een keer op uitgekeken... Over een jaar of wat..
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

#11097
Geduld is een schone zaak.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

sschot

Citaat van: chansig op april 25, 2022, 08:57:49
Geduld is een schone zaak.

Gr. Hans

Netter qua afwerking, ondanks dat het geluidstechnisch niets doet, snap ik dat je er wel blij mee bent
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

Hannibal_

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.