Set van Hans

Gestart door chansig, oktober 27, 2006, 18:49:14

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

op eigen verzoek verwijderd.

Is omdat je ruimte niet symmetrisch is.

Heb hier ook verschillen omdat de rechter wand beton is en links kledingkast. Terwijl de vorm van mijn ruimte wel evenwijdig is.

Je moet die wand er op zolder gewoon uitrammen, is er een meer symmetrische opstelling mogelijk.

Of gewoon niet zo zitten antfukken op een schamele 2dB verschil...

chansig

#7401
Citaat van: RalphH op december 30, 2018, 14:56:01
De deur doet vast wat. Hier zit ie rechtsvoor, de kamer is verder symmetrisch, maar de rechter speaker meet compleet anders dan links.

Compleet vind ik ietwat sterk uitgedrukt. Maar er is zeker verschil...dat dan weer wel. Zit allemaal binnen nog geen 2 dB. Meest opvallende is dat hij rechts dieper doorloopt.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Citaat van: Baardmannetje op december 30, 2018, 14:59:43
Je moet die wand er op zolder gewoon uitrammen, is er een meer symmetrische opstelling mogelijk.

Of gewoon niet zo zitten antfukken op een schamele 2dB verschil...

Moet ik eerst C. eruit rammen.... :D

Maar ik geef niet zo makkelijk op. Klopt dat de verschillen vrij marginaal zijn. In het niet hoorbare...maar er is meer dan dB.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: chansig op december 30, 2018, 15:02:28
Moet ik eerst C. eruit rammen.... :D

Of dat muurtje eruit of de set inclusief panelen weer naar beneden, kom nou!

Ik kom je wel een dagje (of twee) helpen.

;)

chansig

Beneden kon bijna alles en boven zijn er restricties...snap niets van vrouwen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Tjongejongejonge...

Ze gunt je gewoon je lol niet!

;D

chansig

Ik wacht een goed moment af en dan mag je komen helpen een wandje te slopen. Duurt even...maar gaat lukken. Denk ik... :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Ik denk dat de klus wel in een uurtje geklaard kan zijn.

O0

RalphH

Citaat van: chansig op december 30, 2018, 15:00:46
Compleet vind ik ietwat sterk uitgedrukt. Maar er is zeker verschil...dat dan weer wel. Zit allemaal binnen nog geen 2 dB. Meest opvallende is dat hij rechts dieper doorloopt.

Gr. Hans

Compleet sloeg ook op hier hè ;)
Is t verschil ongecorrigeerd niet groter trouwens?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

chansig



Tuurlijk is het verschil groter...anders zou corrigeren geen zin hebben...toch ?  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Hier nu DWDD deel 1...geen klagen hoor.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

RalphH

Citaat van: chansig op december 30, 2018, 16:36:19
Tuurlijk is het verschil groter...anders zou corrigeren geen zin hebben...toch ?  :D

Gr. Hans

Duh ;D

En enjoy! ;)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

op eigen verzoek verwijderd.

Wel veel energie tot 100Hz, je hebt je subs goed hard staan?


chansig

Yep...drie kwart open....

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Het regent dakpannen!

:headbanging:

Jean Sibelius

Citaat van: chansig op december 30, 2018, 14:51:49
Waarom rechts nu zo "afwijkt" van links blijft voor mij wel een klein raadsel. Ruimte is niet helemaal evenwijdig. Aan de rechterkant loopt de wand na 2 meter schuin naar binnen en dan zit er een deur. Schuinte is nu iets opgeheven omdat ook het paneel aan de linkerkant iets naar binnen staat.

Gr. Hans
Hoi Hans,
Ik vind het verschil eerlijk gezegd ook erg meevallen :). Heb in mijn situatie er alles gedaan om een symmetrische situatie te creeren, maar ook ik zie nog steeds kleine verschillen. Beste advies: negeren en de DSP het verder op laten lossen :colgate:.
Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

chansig

Het lijkt een beetje een sport te zijn voor me om het eea zo vlak mogelijk te krijgen. Geluidsmatig verandert er niet meer heel erg veel. Achter de schotten aan de linkerkant zit nog veel ruimte. Misschien ooit nog eens volgooien met rukwool. Zou mooi zijn als ik de dsp zo min mogelijk hoef te laten doen.

Ander project wordt dus het groter maken van de ruimte. Daar gaat wat werk in zitten voordat daar een "ja" op gaat komen. Als dat niet gaat gebeuren is het overigens ook geen probleem.

Beste wensen overigens..

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

RalphH

Knal voor je gaat hakken beide ruimtes eens in een roomsim, of had je dat al gedaan?
Puur om ff bij benadering te kunnen zien of groter ook echt beter wordt.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Rowdy

Citaat van: chansig op december 30, 2018, 14:51:49


Waarom rechts nu zo "afwijkt" van links blijft voor mij wel een klein raadsel. Ruimte is niet helemaal evenwijdig. Aan de rechterkant loopt de wand na 2 meter schuin naar binnen en dan zit er een deur. Schuinte is nu iets opgeheven omdat ook het paneel aan de linkerkant iets naar binnen staat.

Gr. Hans
Zijn de wanden links en rechts van hetzelfde materiaal?
Bijvoorbeeld hout neemt energie op, steen weerkaatst energie.

chansig

Citaat van: RalphH op januari  1, 2019, 14:30:14
Knal voor je gaat hakken beide ruimtes eens in een roomsim, of had je dat al gedaan?
Puur om ff bij benadering te kunnen zien of groter ook echt beter wordt.

Het gaat me eigenlijk niet om het beter. Simpelweg iets meer ruimte. Speakers komen dan ws in de dakkapel te staan. Speakers kunnen dan iets verder uit elkaar. En kan wat meer schuiven met de subs en de luisterplek. De aanpak verder zal ws hetzelfde worden. Wordt er eigenlijk al een beetje moe van als ik eraan denk.  :D

Citaat van: Rowdy op januari  1, 2019, 14:42:29
Zijn de wanden links en rechts van hetzelfde materiaal?
Bijvoorbeeld hout neemt energie op, steen weerkaatst energie.

Links is dakkapel en schotten. Rechts is een gipswandje.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rowdy

Denk dat als je voor de schotten gipsplaten monteert links en rechts nagenoeg hetzelfde is.

op eigen verzoek verwijderd.

 :popcorn:
Citaat van: Rowdy op januari  1, 2019, 14:42:29
Bijvoorbeeld hout neemt energie op, steen weerkaatst energie.

Volgens mij reflecteren beide materialen. Echter, omdat er zich achter hout vaak lucht begeeft kan het anders aandoen.

Voor het absorberen van geluid heb je andere materialen.

Rowdy

Hout absorbeert ook energie.

RalphH

Een houten hutje gaat zeker wel anders klinken dan een betonnen bak inderdaad.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.