Set van Hans

Gestart door chansig, oktober 27, 2006, 18:49:14

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Staaled

#3075
Citaat van: Kwabbernoot op augustus  3, 2016, 12:31:37
Dat is inderdaad hetgeen waar ik ook bang voor ben. Maar van de andere kant als ik de DSP alleen gebruik tot 100 Hz, vraag ik mij af of ik dat überhaupt ga horen. Daarbij wordt het alleen gebruikt om de staande golven te corrigeren. Is het dan erg dat je een absoluut minimale na-ijling hebt? Voor mijn gevoel zal dat wel meevallen. Dat is ook gebaseerd op het feit dat de subs ook nooit allemaal op dezelfde afstand staan. Dat zou ook versmering moeten geven.
Wat versta jij onder volledige DSP? En hoe moet ik 3 lagen DSP zien?

Ik heb al DSP op de fronts gehad (tot 150 Hz) en alhoewel dat best veel goed deed was ik er niet tevreden mee en heb ik de DSP er weer tussenuit gehaald.
Mijn idee is dus om de fronts te laten zoals ze zijn en dan alleen onder de 100Hz (bijvoorbeeld) te corrigeren met twee DSP gestuurde subs.

Groeten...
Je gaat het verschil in timing horen.
En dat is dan ook direct wat ( buiten evt. resonanties) de subspotters opmerken.
Het versmeert/ timed matig.

Het verschil in afstand corrigeer je juist ook met volledige DSP.

Vaak vereist DSP gewenning ("waar is mijn laag gebleven ?") en is het verstandig het wat tijd te geven om vervolgens een setting naar wens en mogelijkheden te bepalen.
En laat het 'zoals de artiest het bedoeld heeft' maar rustig achterwege.
Die speelt zelf ook telkens een net iets ander riedeltje , al naar gelang luim en vorm. :D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Martijn M

Edwin, vergis ik me nou? Ik dacht dat je was overgestapt op Trinnov.
Dutch & Dutch

chansig

Laatste keer dat ik er was in ieder geval niet (maandje of drie terug).

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Staaled

#3078
Citaat van: Martijn M op augustus  3, 2016, 17:21:00
Edwin, vergis ik me nou? Ik dacht dat je was overgestapt op Trinnov.
Helaas.
Fraai maar te prijzig.

Ik speel wel sterk met de gedachte de set in te krimpen tot een Arcam AVR-850.
Met Dirac Live aan boord dus.

De speakers hebben met tussen de 95 en 105 dB niet veel nodig en de subs krijgen de Powersoft K3 ( heb ik al een half jaar in de doos staan  :-X).
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

chansig

Foei....geef dan maar hier...dan speel ik hem wel in voor je.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Staaled

Citaat van: chansig op augustus  3, 2016, 19:08:36
Foei....geef dan maar hier...dan speel ik hem wel in voor je.

Gr. Hans
Kans dat er een speaker in je mooie spanplafond gelanceerd wordt.  :D

Er gaan 4 draden uit deze K3 naar één speaker
2 plus en 2 min.

Ze zijn bang dat twee aders wat te veel opwarmen schat ik zo..... :D

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

chansig

Ws kenden ze K3 dan niet....hete donders:



Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

En daar komen dan vier draden uit?  Bijzonder.

Groeten...

flakkees

ouwemeuk hans  :exclamation: heb jij die nieuwe snoepjes van k3 nog niet gezien ?

Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

chansig

Sorry....doen het niet voor mij.

Die rode van de oude groep...die dan weer wel.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Citaat van: chansig op december 30, 2012, 11:41:56
...daarnaast is het echt retestrak.

Gr Hans

Wist ik veel waar ik het over had... :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

MAW

Citaat van: holco op augustus  3, 2016, 12:50:52
Met een goede full-range DSP setup zal in de meeste gevallen de winst groter zijn als het verlies.

Dat is wel een 'bold statement' als je het mij vraagt :)
Gr. Martijn

pvd_66

Citaat van: chansig op augustus  3, 2016, 19:31:57
Ws kenden ze K3 dan niet....hete donders:



Gr. Hans

Je beste post tot nu toe ..  ;)
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

chansig

 :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship:

Gewoon omdat je de inhoud van al mijn ruim 14.000 posts in je hoofd hebt zitten. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

pvd_66

Zoiets was ik nog niet eerder tegen gekomen in je posts en ik vergeet niet zo snel iets  ;D ;D ;D
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

chansig

Hout voor het 4e subje wordt als het goed is morgen geleverd. Anders haal ik het vrijdag op bij de plaatselijke bouwmarkt.

Effe snel in elkaar knutselen. Hij wordt niet heel groot (27x27x35).

Daarnaast zitten dubben over de vochtproblemen in de kelder. Er moet een afvoerluchtsysteem naar buiten gaan komen. Op zicht lijkt het mij vrij simpel te doen: Beetje wat gaten boren (ik heb een hele lange boor), gat aan de buitenkant graven, uittikken en pijp (gewoon PVC met een kapje oid)  erin.

Of zie ik iets over het hoofd ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Sirius666

Citaat van: chansig op augustus  3, 2016, 22:26:55
Daarnaast zitten dubben over de vochtproblemen in de kelder. Er moet een afvoerluchtsysteem naar buiten gaan komen. Op zicht lijkt het mij vrij simpel te doen: Beetje wat gaten boren (ik heb een hele lange boor), gat aan de buitenkant graven, uittikken en pijp (gewoon PVC met een kapje oid)  erin.

In mijn huidige gemoedstoestand lees ik hierboven een poëtische Handyman-scene terug :D

Kwabbernoot

 :laugh: :laugh: :laugh:

HM: "jij bent vast en zeker katholiek"
Miep: "ja, hoe weet jij dat"
HM: "dat kan ik zien aan je kruis"

Geniaal...

eddy135

#3093
 :sneaky:
Citaat van: chansig op augustus  3, 2016, 22:26:55

Daarnaast zitten dubben over de vochtproblemen in de kelder. Er moet een afvoerluchtsysteem naar buiten gaan komen. Op zicht lijkt het mij vrij simpel te doen: Beetje wat gaten boren (ik heb een hele lange boor), gat aan de buitenkant graven, uittikken en pijp (gewoon PVC met een kapje oid)  erin.

Of zie ik iets over het hoofd ?

Gr. Hans
Zo zit het bij mij ook, prima oplossing... :)

Gaten zijn wel 60 mm doorsnede ofzo, misschien beter ff wat huren..
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

RalphH

Er moet wel circulatie/trek zijn, anders blijft t nog vochtig. Dus in principe aan 2 kanten van de ruimte ontluchting maken.

En als je de kelder actief gebruikt er ff een overspraakdemper opzetten. Hier laatst ook gedaan op een ventilatiebuis voor de HT die door de kruipruimte loopt. Kon initieel binnen letterlijk horen wat er voor op straat besproken werd.. En vice versa.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

chansig

@RalphH:Aan de andere kant zit een raam welke altijd openstaat.

@Eddy: Ik boor gewoon een rondje en tik het dan uit. Tenminste zou gaat dat in mijn gedachten.. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

holco

Denk dat de Kii Three en de Beolab 90 speakers het eea al bevestigen.


Citaat van: MAW op augustus  3, 2016, 22:07:54
Dat is wel een 'bold statement' als je het mij vraagt :)
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

eddy135

Citaat van: chansig op augustus  4, 2016, 11:54:09


@Eddy: Ik boor gewoon een rondje en tik het dan uit. Tenminste zou gaat dat in mijn gedachten.. :D

Gr. Hans
Prima, sterkte... ;)
Hoop voor je niet dat het al te dik is...
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

RalphH

Citaat van: chansig op augustus  4, 2016, 11:54:09
@RalphH:Aan de andere kant zit een raam welke altijd openstaat.

Ah kijk, dan geen probleem inderdaad.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

chansig

Citaat van: eddy135 op augustus  4, 2016, 12:34:18
Prima, sterkte... ;)
Hoop voor je niet dat het al te dik is...

In de woonkamer zit nog een stuk buitenmuur (naar de serre toe)...daar al eerder gaten doorheen geboord...gaat prima. Zal aan de voorkant ws niet anders zijn.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.