Cine4Home test Toshiba HD-DVD speler

Gestart door Starred, juni 14, 2006, 18:35:57

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Rob_Dingen

Hoi

Ik heb mijn HD-DVD speler vandaag binnen gekregen maar de films zijn nog onderweg.
Ook ik heb de Toshiba HD-Xa1 gekocht.

Rob

Starred

Ben benieuwd, het schijnt min of meer een pc in een audio-jasje te zijn

gijsnoorlander

#3
Citaat van: Starred op juni 14, 2006, 18:49:34
Ben benieuwd, het schijnt min of meer een pc in een audio-jasje te zijn
Ja daar lijkt het wel op, als je die pagina van cone4home zo leest.
P4-mobile op 2,5 GHz en een GB aan geheugen.
Verder lijkt de ROM vanaf een USB-stick te komen ("Hier aber nicht von Festplatte, sondern aus einem beschreibbaren ROM, das als USB-Laufwerk integriert ist und für Softwareupdates neu geflasht werden kann"). Ik ben benieuwd of die USB-aansluiting er nog wel op zit of niet. Biedt in elk geval perspectief voor diegene die het wil aanpassen om bijvoorbeeld dingen als regiocoderingen uit te schakelen. :)

Lijkt me ook best interessant om als media-center achtig iets om te bouwen. Er zit al vrijwel alles in wat daarvoor nodig is, op inputs (op de LAN aansluiting na) en encoders na. Maar goed, dat zou dus ook een uitbreiding kunnen zijn die Toshiba in gedachten heeft voor latere versies :)

Ik ben ook benieuwd of ze die speler op een OS hebben draaien en zo ja op welk OS (Linux bijvoorbeeld) Het lijkt me haast van wel, want het vergemakkelijkt het ontwerpproces dan wel aanzienlijk.

jantje112

Wat is de verwachting voor een europees model? Aangezien deze alleen Amerikaans doet neem ik aan?

Jinsu

Citaat van: jantje112 op juni 15, 2006, 12:14:27
Wat is de verwachting voor een europees model? Aangezien deze alleen Amerikaans doet neem ik aan?

Hoi,

Die laat nog een tijd op zich wachten, ik denk niet dat we in Europa voor het einde van het jaar iets te zien krijgen.

MvGr,

Jens

Citaat van: Rob_Dingen op juni 14, 2006, 18:43:56
Hoi

Ik heb mijn HD-DVD speler vandaag binnen gekregen maar de films zijn nog onderweg.
Ook ik heb de Toshiba HD-Xa1 gekocht.

Rob

Hoi,

Ik ben eens benieuwd wat je ervan vindt zodra de software binnen is :) .

MvGr,

Jens
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

jantje112

Wat is eigenlijk de meerwaarde van het duurdere model tov de goedkope?

Als de spelers nog zolang laten wachten dan twijfel ik over het goedkopere model, deze is onder de 500 dollar te koop. Er is denk ik geen mogelijkheid om straks de discs uit europa in die speler te draaien?

Jinsu

Hoi,

De audio -en video-kwaliteit zal bij het duurdere model waarschijnlijk iets beter zijn. Waarom Europese software kopen om deze in een Amerikaans model af te spelen? Als je toch al de mogelijkheid hebt om een Regio 1-model te kopen, dan kun je ook regio 1-software kopen die bovendien veel goedkoper is ;) .

MvGr,

Jens
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

jantje112

Citaat van: Jinsu op juni 15, 2006, 16:00:32
Hoi,

De audio -en video-kwaliteit zal bij het duurdere model waarschijnlijk iets beter zijn. Waarom Europese software kopen om deze in een Amerikaans model af te spelen? Als je toch al de mogelijkheid hebt om een Regio 1-model te kopen, dan kun je ook regio 1-software kopen die bovendien veel goedkoper is ;) .

MvGr,

Jens

Niets vervelender als een impuls aankoop bij de FRS die het niet doet. De goedkope variant gaat vor 399 weg in dollars..

Jinsu

Hoi,

Een film op Blu-Ray kost circa 16 Euro, ik denk dat ze bij de FR-shop voor het dubbele of meer over de toonbank moeten gaan ;) .

MvGr,

Jens
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

jantje112

Iemand die me dan weet te vertellen of deze speler een regio hack heeft en daarmee dus al mijn dvd's kan upscalen naar 1080i? Anders ga ik er waarschijnlijk 1 nemen als allround player.

Rob_Dingen

Hoi

Nee er is geen regio hack en al zou die er wel zijn hij kan geen Pal afspelen.

Rob

jantje112

Jammer,

Droom nog maar even uisstellen. Leuk om op AVS te lezen dat men ook al jaagt op de eerste BR spelers. Deze zijn ook al druppelgewijs te vinden daar. Hopelijk komt er gewoon 1 van de 2 naar nederland. Wat was voor jouw de reden om toch HDDVD te nemen ondanks de BR die ook al bijna bsb is?

Starred

Citaat van: jantje112 op juni 16, 2006, 12:28:30
Wat was voor jouw de reden om toch HDDVD te nemen ondanks de BR die ook al bijna bsb is?

Rob kennende zal hij beiden zelf uitgebreid willen testen

Rob_Dingen

Hoi

Ik neem ze inderdaad beide zodra de Samsung een beetje leverbaar is bestel ik hem.
Ik denk dat je voorlopig beide systemen nodig hebt omdat niet alle titels op beide formaten uit komt.
Terzijner tijd zal wel en multie player uitkomen.

Rob

jantje112

Het is maar goed dat ik niet bij jou in de buurt woon, ik ging je vast stalken..


Starred

Test op Secrets:

CitaatConclusions

Overall, I have very mixed feelings on the HD-A1. There is no doubt that the player delivers staggering HD images, but there is also no denying that this player has some serious bugs to work out. I can't help but feel that Toshiba rushed to release this player to the market, and the player comes off more as a test platform rather than a final consumer product. The PC architecture lends to this theory even more. This may or may not bother the end user but it certainly makes operability harder and more cumbersome than most DVD players I've used.

My recommendation at this point would be to wait for hardware that supports the format to its full extent and has the bugs worked out before coming on board. The software looks incredible and there will be more and more titles offered over time. Future players will still be able to take full advantage of this software, but will probably have better operability and full support of the audio and video potential of the format. For those early adopters out there though, this is the way to get the best video possible today, and if bugs like this don't deter you, or you like the idea of downloading software fixes to see what has been improved, by all means go get one. For $500, you won't find a better image right now.

http://www.hometheaterhifi.com/volume_13_2/toshiba-hda1-dvd-player-5-2006-part-1.html

FrankL

Citaat van: Rob_Dingen op juni 16, 2006, 15:28:41
Ik neem ze inderdaad beide zodra de Samsung een beetje leverbaar is bestel ik hem.


De reviews over de Samsung in combinatie met de eerste schijfjes zijn dramatisch.
Ik ben ook van plan een Blu-Ray speler te kopen, maar wacht op een beter model.
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

Starred


Draiz

Toch benieuwd hoe de ervaringen van Rob zijn! Ook trouwens hoe hij de xa1 waardeert als transport tov zijn eigen cd speler!
Sonus Faber                                           Nord Ost                               Lexicon           Chord           Tag Mclaren       Velodyne   
Cremona Auditors + Center       Red Dawn + Super Flatlines  + Tyr            MC12          SPM 1900           CDT20R             DD12

Starred


Robbo

Citaat van: FrankL op juni 23, 2006, 10:53:19
De reviews over de Samsung in combinatie met de eerste schijfjes zijn dramatisch.
Ik ben ook van plan een Blu-Ray speler te kopen, maar wacht op een beter model.

Zolang Blu-Ray met MPEG2 als videocodec en single sided discs blijven werken, gaan ze het gewoon niet redden tegen de 30Gb HD-DVD VC1 discs.


master30

Zou de beeldkwaliteit dan beter zijn als nu met hd content afspelen via de huidige pc's,

Is die HD-a1 ook regio vrij te maken en geschikt voor pal dvd's?
Hoeveel geluid maakt de ventilator in die bak?
Zou ie ook gebrande hd content kunnen afspelen (*ts)

Wat is eigenlijk de extensie van een orginele HD DVD, is dat (wmv?)

marcel
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

jaco

Geen PAL
Wel TS te branden op DVD-R en af te spelen volgens mij.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Robbo

HD-DVD heeft geen regio codering.

Eind van het jaar is de europese introductie gepland.