Teejooscoop

Gestart door Teejoo, november 21, 2006, 23:02:16

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Richard70…

En kost een fractie van de zap cm.
Ben wel eens benieuwd naar de atv cm, want ik vind Infuse ondanks de bekende tekortkomingen wel een fijne app.
Heb jij de atv cm al eens gehad Teejoo?
Beeld; JVC NZ8. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

vik

De CM Zappiti is de beste media player die we hebben en in de basis is die ook beter als de CM Apple TV.
Dat was ook het doel en hij kost ook €200,- meer.

Het is heel goed mogelijk dat het in Teejoo zijn set anders uit pakt of met settings te maken heeft. Er zit ook een video processor tussen en de Zappiti heeft meer mogelijkheden in het vergelijk met de video settings van de AppleTV. Ik denk dat we Teejoo zijn reactie maar even af moeten wachten want die heeft nog geen kans gehad om te reageren. Aan de andere kant als dat zijn bevinding en ervaring is dan is dat het gene wat telt zo is het dan uiteindelijk ook weer.  8)



Citaat van: rdebruin op september 27, 2022, 10:39:05
Wel vreemd dat het beeld van de ATV beter of minimaal gelijk is tov de zap, want dit is ook nog eens de cm uitvoering toch ?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Teejoo

#5202
Citaat van: papaleo op september 26, 2022, 20:17:13
En ooh-ja ,de silver-skin is inderdaad strak.

Maar de adventure-skin vind ik persoonlijk toch spannender/mooier  ;)





Die is idd ook erg mooi, eens!

Teejoo

Citaat van: papaleo op september 26, 2022, 20:07:46
Leuk om te lezen dat je uiteindelijk toch nog 'alles' voor elkaar heb gekregen...en kan mij natuurlijk wel vinden/herkennen in jouw ervaringen ik ben dan ook heel benieuwd of de CM versie nog iets toevoegt wbt het beeld en geluids weergave.
Ik heb hier bijna alle MP's de revue laten passeren en met elkaar vergeleken...maar gek genoeg heb ik alleen (nog) nooit de ATV met de/mijn Zap/Reference vergeleken wbt de beeld kwaliteit wellicht tzt toch ook nog maar eens gaan doen nu ik lees dat jij de ATV wbt de beeld kwaliteit (misschien) wat beter vind.
De beeldkwaliteit van de ATV vind ik idd echt zeer goed! Alleen jammer van die andere tekortkomingen.

Teejoo

Citaat van: blue-eyes op september 27, 2022, 07:16:18
Maar, lees ik nu dat functionaliteit boven kwaliteit is gezet? :P ;)
Nee, waar lees je dat. Ik vind hem juist qua beeld en zeker geluid erg goed.

Teejoo

Citaat van: reza op september 27, 2022, 14:25:34
De ATV geeft toch gewoon waanzinnig beeld?
Precies! Dat doen ze goed bij Apple. Alleen jammer dat hij altijd alles scaled naar 4K/geen pass through heeft.

Teejoo

Citaat van: PascalP op september 27, 2022, 07:38:49
Maar beeld is gelijk tot beter op de ATV zeg je, en geluid als je bijvoorbeeld een DTS-HD track vergelijkt?
Dat heb ik nog niet gedaan.

Teejoo

#5207
Inmiddels de keuze gemaakt de Zappiti Reference te bestellen!

Wel zonder CM mod omdat ik het op dit moment absoluut de beste speler vind, maar hij voldoet nog niet geheel aan mijn eisen qua snelheid, menu gebruik van de disc en zal waarschijnlijk bij een snellere/betere opvolger zeker vervangen zal worden. En dan is de CM mod wat veel van het goede.

Wat voor mij echt onderscheidend is, is de movie wall voor 21:9 schermen. Dat werkt echt veel beter dan de andere 16:9 alternatieven omdat je gewoon veel meer info krijgt.

En database beheer via de windows app is handig als het automatisch werkt, maar moet nog veel beter worden door bulk editing mogelijk te maken bijvoorbeeld.

Teejoo

Citaat van: rdebruin op september 27, 2022, 15:18:26
En kost een fractie van de zap cm.
Ben wel eens benieuwd naar de atv cm, want ik vind Infuse ondanks de bekende tekortkomingen wel een fijne app.
Heb jij de atv cm al eens gehad Teejoo?
Nee, de ATC CM heb ik nooit getest. Maar zolang het basisapparaat geen bitstream kan uitgeven zal dat ook nooit de vervanger worden voor mijn discs. En dan vind ik het de investering niet waard, los van het feit dat ik de standaard versie al erg goed vind qua beeld en geluid.

RvD

Welke opvolger ? Zappiti is nou niet bepaald een merk die direct er bovenop springt als er een nieuwe chipset komt.

Bij geen interesse in de CM mod kun je net zo goed de Neo nemen en dat prijsverschil ook in je zak houden naar mijn idee. De functionaliteit is precies hetzelfde en snelheid alleen het display is anders met iets minder functies, maar het display zie je toch niet bij jou denk ik vanaf de zitplaats om iets af te kunnen lezen.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude/Amplitude 16
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - CineMike netkabels (10x) DC Kabels (2x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Artnovion - Sonitus

Teejoo

#5210
Citaat van: RvD op oktober  2, 2022, 17:09:50
Welke opvolger ? Zappiti is nou niet bepaald een merk die direct er bovenop springt als er een nieuwe chipset komt.

Bij geen interesse in de CM mod kun je net zo goed de Neo nemen en dat prijsverschil ook in je zak houden naar mijn idee. De functionaliteit is precies hetzelfde en snelheid alleen het display is anders met iets minder functies, maar het display zie je toch niet bij jou denk ik vanaf de zitplaats om iets af te kunnen lezen.
Weet ik niet qua opvolger, maar dit is voor mij zeker niet mijn eindmodel. Ik heb me eigenlijk niet zo verdiept in de Neo. Heeft de reference geen betere voeding?

RvD

Ja de Reference heeft een betere voeding, maar er zijn gebruikers die gewisseld zijn van een Reference naar een Neo die 0,0 verschil merkte op AVS. Persoonlijk zou ik nu gewoon de Neo nemen en die 500,- in me beurs houden. Mocht je toch ooit de drang voelen ik wil toch die CM mod zoek dan een Keces P8 erbij. De Neo met CM mod en een Keces P8 met CM mod speelt nog iets fraaier dan een Reference met CM mod overigens. Zeker als nu al de eerste gedachte is dit is niet de eindbestemming zou ik voor nu de goedkopere optie pakken. 
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude/Amplitude 16
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - CineMike netkabels (10x) DC Kabels (2x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Artnovion - Sonitus

Teejoo

#5212
Citaat van: RvD op oktober  2, 2022, 17:41:19
Ja de Reference heeft een betere voeding, maar er zijn gebruikers die gewisseld zijn van een Reference naar een Neo die 0,0 verschil merkte op AVS. Persoonlijk zou ik nu gewoon de Neo nemen en die 500,- in me beurs houden. Mocht je toch ooit de drang voelen ik wil toch die CM mod zoek dan een Keces P8 erbij. De Neo met CM mod en een Keces P8 met CM mod speelt nog iets fraaier dan een Reference met CM mod overigens. Zeker als nu al de eerste gedachte is dit is niet de eindbestemming zou ik voor nu de goedkopere optie pakken.
Ik heb eens even gekeken naar die voeding, maar die is ook niet goedkoop. Maar verder wel een interessante gedachte!

Eens kijken of ik iets meer over die voeding kan vinden.

Edit: inmiddels gevonden. Handig ook dat je ook een dual versie hebt. Kun je meteen 2 apparaten voeden.

blue-eyes

Citaat van: Teejoo op september 27, 2022, 19:02:00
Nee, waar lees je dat. Ik vind hem juist qua beeld en zeker geluid erg goed.

Je stelde dat de Apple NOG NET IETS beter beeld had ;)


Maar - niet verder reageren. Ziet er erg strak uit zo!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

#5214
Vanmiddag besteld:

- Zappiti Neo
- Keces Audio P8 Ultra Low Noise Twin Power Supply (5/7 V @ 4 A + 9/12 V @ 4 A (dual output))

Die combinatie is onder de streep denk ik de beste optie waar ik mee vooruit kan. Kan ik ook meteen de Philips pronto extender mee voeden.

Hopelijk wordt snel geleverd!

RvD

Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude/Amplitude 16
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - CineMike netkabels (10x) DC Kabels (2x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Artnovion - Sonitus

PascalP

Wat is nu het verschil tussen de Neo en de Reference behalve de 2 XLR uitgangen en de voeding?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

#5217
Citaat van: PascalP op oktober  4, 2022, 09:28:03
Wat is nu het verschil tussen de Neo en de Reference behalve de 2 XLR uitgangen en de voeding?
Volgens mij dus niets als ik de tabel bekijk.

Het enige waar ik benieuwd naar ben is de koeling. De Reference heb ik niet gehoord.

Teejoo

Inmiddels is de P8 al binnen (onderste op het plaatje). Ziet er top uit en ook erg goed gebouwd. Ik had me niet gerealiseerd dat dat ding zo groot was, dus waarschijnlijk dus toch naar 1 UHD speler gaan.

Nu dus nog wachten op de Zappiti Neo


vik

De P8 wordt ook redelijk warm hou daar rekening mee.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Marco66

#5220
Begrijp ik goed dat het verschil met de Neo en mijn huidige Zappiti Pro alleen de nieuwere chipset is?
Heeft deze ook 2 bays voor schijven?
Wat ga je op de Keces zetten, neem aan dat de Zappiti gewoon 230v nodig heeft.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Teejoo

Citaat van: Marco66 op oktober  5, 2022, 11:10:10
Begrijp ik goed dat het verschil met de Neo en mijn huidige Zappiti Pro alleen de nieuwere chipset is?
Heeft deze ook 2 bays voor schijven?
Wat ga je op de Keces zetten, neem aan dat de Zappiti gewoon 230v nodig heeft.
De Neo heeft 12V voeding, dus daar zit de Keces op. De Keces gaat ook de Philips Extender voeden, maar daarvoor moet eerst nog een passende kabel gemaakt worden.

En daarmee ook meteen een kritiekpunt op de Keces: het is gewoon belachelijk dat er geen setje met alle soorten verloopjes bijzit! Kost niks, maar zorgt voor irritatie en gedoe omdat je dus niet alle apparaten kunt aansluiten. Vik heeft geregeld dat er een kabeltje wodt gemaakt, maar het moet niet nodig zijn. Elke universele adapter van 2 tientjes heeft dat erbij zitten. Echt jammer omdat hij er verder top uitziet en super gebouwd is. Wel dim folie op het display aangebracht.

De Neo heeft 1HD bay. Ik kan hem verder nog niet gebruiken omdat de  Zapitti cloud eruit ligt.

Teejoo

#5222
Het rack dus opnieuw ingericht, en daarbij de keuze gemaakt 1 Panasonic weg te pakken en op te slaan als reserve. Keces bovenop omdat die ook weer warmte produceert.

Marco66

Citaat van: Teejoo op oktober  8, 2022, 12:45:19
De Neo heeft 12V voeding, dus daar zit de Keces op. De Keces gaat ook de Philips Extender voeden, maar daarvoor moet eerst nog een passende kabel gemaakt worden.

En daarmee ook meteen een kritiekpunt op de Keces: het is gewoon belachelijk dat er geen setje met alle soorten verloopjes bijzit! Kost niks, maar zorgt voor irritatie en gedoe omdat je dus niet alle apparaten kunt aansluiten. Vik heeft geregeld dat er een kabeltje wodt gemaakt, maar het moet niet nodig zijn. Elke universele adapter van 2 tientjes heeft dat erbij zitten. Echt jammer omdat hij er verder top uitziet en super gebouwd is. Wel dim folie op het display aangebracht.

De Neo heeft 1HD bay. Ik kan hem verder nog niet gebruiken omdat de  Zapitti cloud eruit ligt.

Ok helder thanks. Heb nu 2 bays dus voor mij is dan de neo wat minder interessant.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

buckler

Theo, je 'rackje' word te klein  ;D
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek