Teejooscoop

Gestart door Teejoo, november 21, 2006, 23:02:16

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

PascalP

Ja dat is echt gaaf bij die film, de hele scene, gevoel en (achter)grond geluid verandert continu afhankelijk van waar uit gefilmd wordt  :clapping:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

Citaat van: blue-eyes op november 27, 2021, 08:57:01

:D :D


p.s. Dat blaadje is wel goed voor de toevallige passant die niets met audio heeft :P
Dat blaadje vind ik trouwens wel cool, net als de rest eromheen.

Teejoo

#4677
Zojuist Unbroken afgekeken. Wauw! Wat een top film!

Best gek dat daar geen UHD van is. Maar goed, de blu-ray zag ook erg goed uit.

Teejoo

Afgelopen dagen zijn er weer een hoop films binnengekomen. Uit de UK, en dat gaat gelukkig goed. Het lijkt idd zo te zijn dat import taxes tot 150 pond / euro (?) door Amazon geregeld worden. Daarboven zie je wel een aparte bijtelling. Bij Amazon US zat dat wel al meteen bij, maar die heb ik nog niet binnen.

PascalP

Volgens mij is het in NL zo dat je tot €150 enkel de 21% BTW betaald en daarboven ook nog importheffingen betaald van een paar procent.
Vind het al lang prima dat je bij Amazon gewoon 1 bedrag betaald en klaar.

Gisteren ook nog een pakket twv ong €300 aan UHD's ontvangen van Amazon UK en geen enkel probleem mee gehad behalve het bedrag wat ik dus al bij Amazon betaald had.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

#4680
Citaat van: PascalP op december  3, 2021, 19:13:04
Volgens mij is het in NL zo dat je tot €150 enkel de 21% BTW betaald en daarboven ook nog importheffingen betaald van een paar procent.
Vind het al lang prima dat je bij Amazon gewoon 1 bedrag betaald en klaar.

Gisteren ook nog een pakket twv ong €300 aan UHD's ontvangen van Amazon UK en geen enkel probleem mee gehad behalve het bedrag wat ik dus al bij Amazon betaald had.
Klopt, maar je ziet die heffing sinds kort dus pas vanaf die 150. Er stond ook duidelijk customs cleared op of zoiets. Ik denk dat dat gewoon een afweging is van amazon in het proces.

Ik had daar eerder dit al over gepost: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=175318.msg3523220#msg3523220

Mooi dat het goed gaat in elk geval!

Teejoo

#4681
Zijn er mensen die de iFi iPower2 gebruiken voor bijvoorbeeld een ethernet switch of HDMI switch? Heeft dat een positief effect?

Ik heb ethernet al ontkoppelt via een optische koppeling van de hoofdswitch in de meterkast. Echter zit er aan de audio groep zijde nog een kleine switch om te verdelen naar ATV, Trinnov en 2x Panasonic UHD en wifi accespoint.

Ik gebruik daarnaast een Marmitek HDMI switch tussen de Trinnov en JVC N7, aan de projector zijde met nog een normale korte HDMI kabel naar de N7. In feite gebruik ik hem niet als switch, maar als voeding voor de optische kabel omdat de Trinnov moeite heeft met deze connectie en JVC in standby de HDMI poort volledig stroomloos maakt.

fugazi_2009

Voor die prijs denk ik er meestal niet eens over na. Als ik een of ander apparaat heb met zo'n externe voeding dan gooi ik er meestal gelijk zo'n iFi Power ding tegenaan. Heb in het verleden wel eens wat storing van zo'n brakke externe voeding gehad, sindsdien denk ik er niet eens meer over na. Dus bij al mijn network switches e.d. zit wel zo'n ding, maar vaak dus niet echt het verschil uitgetest.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Teejoo

#4683
Vandaag de laatste lading films ontvangen van dit jaar verwacht ik. Deze keer van Amazon.com.

fugazi_2009

De Speed 4K recent zitten kijken, blijft een heerlijke film. En Shawshank Redemption is ook helemaal top!
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

papaleo

Theo,ik zie dat 'News of the World' er ook tussen zit...is dit de uhd versie?
Ik heb deze film 'nog' alleen op hdd staan...
Zou je deze voor mij eens willen bekijken/testen en dan met name letten op de color-banding welke in verschillende scenes in de lucht-partijen te zien is er zijn genoeg shots waar de camera laag in positie staat en zo ook de lucht goed in beeld is.
Als ik deze film op 8bit (source-direct) uitstuur dan is er in mijn keten belachelijk veel banding te zien...als ik in de MP deze op 10 of 12 bit uitstuur dan is dit fenomeen voor >90% geëlimineerd...maar toch nog ietsje aanwezig.
Met de nieuwe/huidige mediaplayers met de 1619 chip kan je dit tackelen met de oude MP's zoals bv mijn oude Zidoo Z1000 en oude video chip bleef deze banding ook op 10/12 bit (in mijn beleving) storend aanwezig.

Ik dacht rond/tussen minuut 24/25 is een van de scenes waar dit goed zichtbaar is...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

#4686
Ja, dat is de UHD. Ik zal er op letten, maar heb geen idee wanneer ik hem ga kijken. Ik stuur sowieso 10 bit uit bij de Panasonic. Bij 8 bit stuurt de Panasonic alleen maar SDR uit.

Teejoo

Ondanks de nog hoge prijs toch maar bestel om hem aankomende feestdagen in huis te hebben. De Duitse versie was het goedkoopste, also: Keine Zeit zu sterben!

Nu nog een NZ8  :D


PascalP

Echt tenenkrommend weer die titels uit de Heimat :P
Dan betaal ik liever een paar Euro meer ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

Citaat van: PascalP op december 19, 2021, 19:12:38
Echt tenenkrommend weer die titels uit de Heimat :P
Dan betaal ik liever een paar Euro meer ;)
Dat interesseert me dus niet, maar je hebt volledig gelijk mbt de titels. Ik kijk echter alleen naar de disc qua geluid/ondertiteling.

En natuurlijk crisis hè, alle kleintjes helpen!  :D

P.s.: Wat veel erger is dat in Duitsland en Frankrijk UHD's uitkomen van bijv. Cash truck zonder engelse ondertiteling. Verder nergens te krijgen! >:(

PascalP

Ja dat zal wel vaker gaan gebeuren met films die eigenlijk enkel op de streamingsdiensten gereleased zijn...
Had ook nog even gezocht op de USA titel (Wrath of Man), maar ook daar kom ik weer uit bij de Duitse en Franse releases onder de titel Cash Truck zonder NL/EN subs idd...

Toch maar op Amazon Prime kijken dan.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

Citaat van: PascalP op december 19, 2021, 19:35:58
Ja dat zal wel vaker gaan gebeuren met films die eigenlijk enkel op de streamingsdiensten gereleased zijn...
Had ook nog even gezocht op de USA titel (Wrath of Man), maar ook daar kom ik weer uit bij de Duitse en Franse releases onder de titel Cash Truck zonder NL/EN subs idd...

Toch maar op Amazon Prime kijken dan.
Nee, ik wacht nog even of hij toch nog niet uitkomt. Maar anders gewoon op blu-ray. Dan heb je toch lossless audio, en de Panasonic scaled wel mooi naar 4K

Teejoo

Citaat van: fugazi_2009 op december 13, 2021, 11:31:15
Voor die prijs denk ik er meestal niet eens over na. Als ik een of ander apparaat heb met zo'n externe voeding dan gooi ik er meestal gelijk zo'n iFi Power ding tegenaan. Heb in het verleden wel eens wat storing van zo'n brakke externe voeding gehad, sindsdien denk ik er niet eens meer over na. Dus bij al mijn network switches e.d. zit wel zo'n ding, maar vaak dus niet echt het verschil uitgetest.
Ik heb hem inmiddels op de HDMI switch zitten. Voor de ethernet POE switch heeft hij veel te weinig vermogen, maar daar zou een iFi DC iPurifier2 Active Audio Noise Filter/Conditioner wellicht een optie zijn. Iemand daar ervaring mee?

fugazi_2009

Wat heeft die POE switch nodig, qua vermogen?
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Teejoo

#4694
Citaat van: fugazi_2009 op december 20, 2021, 16:17:56
Wat heeft die POE switch nodig, qua vermogen?
Ik zie nu dat het helemaal niet gaat qua voltage. Ik dacht echt dat het 24V was.

fugazi_2009

Oei, ja dat soort power supplies zijn waarschijnlijk ook wel te vinden. Zal wel een ander prijskaartje aan hangen, daar zou ik mij dan van afvragen ga je dat genoeg merken om dat er voor uit te geven?
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Teejoo

Citaat van: fugazi_2009 op december 22, 2021, 10:31:41
Oei, ja dat soort power supplies zijn waarschijnlijk ook wel te vinden. Zal wel een ander prijskaartje aan hangen, daar zou ik mij dan van afvragen ga je dat genoeg merken om dat er voor uit te geven?
Nee, dat denk ik niet.

Teejoo

#4697
 "Es god bleef", zoals we hier in het zuiden zeggen, gaat de NZ8 maandag z'n entree maken in de Teejooscoop! :pompom: :pompom:

papaleo

Citaat van: Teejoo op december 23, 2021, 17:46:53
"Es god bleef", zoals we hier in het zuiden zeggen, gaat de NZ8 maandag z'n entree maken in de Teejooscoop! :pompom: :pompom:
En zoals wij hier in Den Haag zeggen... "Mazzel pik"  :D  8)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

Dat betekent dus ook dat mijn übermooie N7 in de verkoop komt op korte termijn. Ik zal hier nog een aparte advertentie voor gaan maken. :)